Maleficenta Skrevet 23 timer siden #141 Del Skrevet 23 timer siden (endret) Reign skrev (15 minutter siden): Så du har ikke tenkt til å begrunne det at du nekter barnet ditt å ha overnattingsbesøk av kjæresten sin med at de er under 16 år likevel....? Det er helt umulig å følge logikken din, du hopper og spretter mer enn ei hare. Jeg kommer til å si at jeg personlig syns de er for unge for overnatting. Egentlig ville jeg sagt nei til de er atten , men siden loven sier at en på 30 kan ha sex med noen på 16 så lenge det er frivillig, kan man liksom ikke nekte 16 åringen voksenaktiviteter den har lov til å gjøre med hvemsomhelst uansett alder, selv om man skulle ønsket det. Det med 14 åringer er bare fordi jeg personlig syns de er for små til å ha sex Endret 23 timer siden av Maleficenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 23 timer siden #142 Del Skrevet 23 timer siden Maleficenta skrev (33 minutter siden): Jeg kommer til å si at jeg personlig syns de er for unge for overnatting. Egentlig ville jeg sagt nei til de er atten , men siden loven sier at en på 30 kan ha sex med noen på 16 så lenge det er frivillig, kan man liksom ikke nekte 16 åringen voksenaktiviteter den har lov til å gjøre med hvemsomhelst uansett alder, selv om man skulle ønsket det. Det med 14 åringer er bare fordi jeg personlig syns de er for små til å ha sex Ergo handler dette utelukkende om at du frykter at de skal ha sex. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du fortsetter å blande inn loven. Du kan nekte barnet ditt overnattingsbesøk så lenge det bor hos deg, uavhengig om barnet ditt er 14 eller 34. Hvorfor er du ikke da bare ÆRLIG med barnet ditt, fremfor å ha et merkelig oppheng i den seksuelle lavalderen?! Samtalen med barnet ditt er nemlig langt mer verdifull enn denne bestemmelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21 timer siden #143 Del Skrevet 21 timer siden Reign skrev (1 time siden): Ergo handler dette utelukkende om at du frykter at de skal ha sex. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du fortsetter å blande inn loven. Du kan nekte barnet ditt overnattingsbesøk så lenge det bor hos deg, uavhengig om barnet ditt er 14 eller 34. Hvorfor er du ikke da bare ÆRLIG med barnet ditt, fremfor å ha et merkelig oppheng i den seksuelle lavalderen?! Samtalen med barnet ditt er nemlig langt mer verdifull enn denne bestemmelsen. Fordi når ungen reagerer med åhh så urettferdig at hun ikke får overnatte. Du haater henne. Hva skal jeg si da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #144 Del Skrevet 20 timer siden Maleficenta skrev (1 time siden): Fordi når ungen reagerer med åhh så urettferdig at hun ikke får overnatte. Du haater henne. Hva skal jeg si da? Være ærlig å si nei frykter dere skal ha sex, stoler ikke på dere. Hater hun ikke. Skylde på loven som ikke finnes blir litt vel dumt Anonymkode: 7de02...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 20 timer siden #145 Del Skrevet 20 timer siden (endret) Sefanja skrev (9 timer siden): Venninner og kjærester er jo ulike. Man har ikke sex med venninner. Helt greit å si at kjæresten ikke får overnatte. Det er greit å si null overnatting frem til barna er gift også. Kjæresten er i "den indre" vennesirkelen og har vært der siden de var veldig små. Så da fryser vi henne plutselig ut. Jeg synes det er rart å skulle gjøre. Det må bli alle eller ingen. Men skjønner du tenker annerledes. Endret 20 timer siden av Nonstop1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #146 Del Skrevet 18 timer siden Reign skrev (8 timer siden): Hvilken relevans har det til saken, når det dreier seg om to 14-åringer...? At du ikke synes at det er greit at barn har sex er en annen sak, men det er utopisk å tro at du hindrer dem ved å nekte overnatting. Om ikke annet, så gjør du det bare mer forbudt, og enda mer spennende å holde på i skjul. Men da legger man ikke til rette for det. Det er stor forskjell på det. At noen foreldre ikke greier å være foreldre for sine barn, men være bestevenner og ikke greie å sette ned foten for noe, får de ta på sin kappe. Ikke akkurat de jeg ser på som gode foreldre. Anonymkode: 1587d...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GMT800 Skrevet 17 timer siden #147 Del Skrevet 17 timer siden Hadde vært mer opptatt av at han har kontrollen på prevensjon, kjønnsykdommer og viktigheten av samtykke, og så fikk det som skjer, skje. Vil de ha sex har de 10000 sjanser ellers. Sex MÅ ikke skje på natten. Seksuell lavalder er, som sagt mange ganger her, en grense når den ene er over og den andre under, ikke noen aldersgrense for sex. Det fremstår litt "amerikansk" og gammelmoralistisk å være redd for at ungdommer har sex. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 17 timer siden #148 Del Skrevet 17 timer siden Maleficenta skrev (4 timer siden): Fordi når ungen reagerer med åhh så urettferdig at hun ikke får overnatte. Du haater henne. Hva skal jeg si da? Det samme som jeg har sagt snart et titalls ganger nå, men som du har EKSTREME vansker med å forstå: Sannheten. AnonymBruker skrev (1 time siden): Men da legger man ikke til rette for det. Det er stor forskjell på det. At noen foreldre ikke greier å være foreldre for sine barn, men være bestevenner og ikke greie å sette ned foten for noe, får de ta på sin kappe. Ikke akkurat de jeg ser på som gode foreldre. Anonymkode: 1587d...72f Hva tror du barn lærer mest av? 1. «mitt hus, mine regler», eller 2. Ærlig samtale om hvorfor du ser det som problematisk? Det er forskjell på å barbere seg, og å kutte av seg huet, Doris. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 16 timer siden #149 Del Skrevet 16 timer siden Reign skrev (38 minutter siden): Det samme som jeg har sagt snart et titalls ganger nå, men som du har EKSTREME vansker med å forstå: Sannheten. Hva tror du barn lærer mest av? 1. «mitt hus, mine regler», eller 2. Ærlig samtale om hvorfor du ser det som problematisk? Det er forskjell på å barbere seg, og å kutte av seg huet, Doris. Nr 2 først. Om det ikke går inn. Nr 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #150 Del Skrevet 16 timer siden Støtter deg i å si nei. For alt du vet er de kanskje glad for innerst inne at du står på ditt. Foreslå at han heller inviter på frokost-date og kjøp inn noe godt til de og la de spise for seg selv. Kanskje det kan lette på stemningen? Anonymkode: 2cdbe...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 36 minutter siden #151 Del Skrevet 36 minutter siden Maleficenta skrev (16 timer siden): Nr 2 først. Om det ikke går inn. Nr 1 Jøss, du anerkjenner at samtale er best. Hvorfor står du fast ved å bruke en mistolkning av loven da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå