Maleficenta Skrevet i går, 06:30 #101 Del Skrevet i går, 06:30 (endret) megda skrev (Akkurat nå): dersom det har gått noen mnd. er det nok tid. Det syns ikke jeg er lang tid. Et år er mer innenfor syns jeg Endret i går, 06:30 av Maleficenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 06:31 #102 Del Skrevet i går, 06:31 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Vi lekte "doktor" og "familie" med både gutter og jenter lenge før den alderen du nevner her, og var under klærne til hverandre fra tid til annen, uten at voksne fikk det med seg. Mennesker er seksuelle vesener som gjør seksuelle ting uavhengig av alder. Samtykkende tenåringer i forhold som bruker prevensjon er da helt ufarlig. Hva er de negative konsekvensene, slik du ser det? Anonymkode: bf902...011 Seksuelle leker som gjøres i barnehagealder er ikke det samme som voksensex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:36 #103 Del Skrevet i går, 06:36 Maleficenta skrev (2 minutter siden): Seksuelle leker som gjøres i barnehagealder er ikke det samme som voksensex Fullstendig klar over det - mitt spørsmål er hva som er de negative konsekvensene ved to tenåringer i forhold som har sikker og samtykkende sex? Anonymkode: bf902...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 08:26 #104 Del Skrevet i går, 08:26 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fullstendig klar over det - mitt spørsmål er hva som er de negative konsekvensene ved to tenåringer i forhold som har sikker og samtykkende sex? Anonymkode: bf902...011 Ingen prevansjon er hundre prosent sikker, samt at jeg stoler ikke på at de faktisk er sikre uansett hvor mye man prater om viktigheten av dette med de. Det florerer av klamydia og gonore i dette landet blant ungdom. Og man hører fortsatt, selv fra voksne menn at sex ikke er like bra med kondom og det er fortsatt en holdning om at prevansjon bare er jentenes ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:37 #105 Del Skrevet i går, 08:37 Maleficenta skrev (7 minutter siden): Ingen prevansjon er hundre prosent sikker, samt at jeg stoler ikke på at de faktisk er sikre uansett hvor mye man prater om viktigheten av dette med de. Det florerer av klamydia og gonore i dette landet blant ungdom. Og man hører fortsatt, selv fra voksne menn at sex ikke er like bra med kondom og det er fortsatt en holdning om at prevansjon bare er jentenes ansvar. Dette er et holdningproblem, som helt klart må jobbes med. Men det er ikke alderen i seg selv som er problemet. Anonymkode: bf902...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 08:38 #106 Del Skrevet i går, 08:38 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er et holdningproblem, som helt klart må jobbes med. Men det er ikke alderen i seg selv som er problemet. Anonymkode: bf902...011 Kanskje ikke. Jeg bare liker det ikke. 14 åringer er barn fortsatt. Altså det fins folk på den alderen som knapt nok har kommet i puberteten engang Endret i går, 08:39 av Maleficenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet i går, 08:57 #107 Del Skrevet i går, 08:57 Sefanja skrev (2 timer siden): Venninner og kjærester er jo ulike. Man har ikke sex med venninner. Helt greit å si at kjæresten ikke får overnatte. Det er greit å si null overnatting frem til barna er gift også. Så naiv. Mange som eksperimenterer seksuelt med venner på overnatting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet i går, 08:58 #108 Del Skrevet i går, 08:58 Maleficenta skrev (31 minutter siden): Ingen prevansjon er hundre prosent sikker, samt at jeg stoler ikke på at de faktisk er sikre uansett hvor mye man prater om viktigheten av dette med de. Det florerer av klamydia og gonore i dette landet blant ungdom. Og man hører fortsatt, selv fra voksne menn at sex ikke er like bra med kondom og det er fortsatt en holdning om at prevansjon bare er jentenes ansvar. Og hvordan endrer disse faktorene seg på to år....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 09:02 #109 Del Skrevet i går, 09:02 (endret) Reign skrev (4 minutter siden): Og hvordan endrer disse faktorene seg på to år....? Jeg syns 16 og er for ungt men loven kan ikke jeg styre med. Men man er mer moden når man er 16 Endret i går, 09:03 av Maleficenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet i går, 09:04 #110 Del Skrevet i går, 09:04 Maleficenta skrev (1 minutt siden): Jeg syns 16 og er for ungt men loven kan ikke jeg styre med. Men man er mer moden når man er 16 Loven? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 09:06 #111 Del Skrevet i går, 09:06 Reign skrev (Akkurat nå): Loven? Ja altså når barna er over den seksuelle lavalderen kan man ikke forby dem å ha sex liksom. Da har man ingen argumenter. Man må ikke la kjæresten overnatte fordet, men da har de gjerne et større argument for hvorfor de mener de skal ha lov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet i går, 09:08 #112 Del Skrevet i går, 09:08 Maleficenta skrev (1 minutt siden): Ja altså når barna er over den seksuelle lavalderen kan man ikke forby dem å ha sex liksom. Da har man ingen argumenter. Man må ikke la kjæresten overnatte fordet, men da har de gjerne et større argument for hvorfor de mener de skal ha lov. Det finnes ingen lov i Norge som forbyr en 14-åring å ha sex, kjære deg. Tenker du egentlig over noe av det du sier til barna dine? Eller går du bare på autopilot ut i fra egen oppvekst og "ting du har hørt"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 09:10 #113 Del Skrevet i går, 09:10 (endret) Reign skrev (1 minutt siden): Det finnes ingen lov i Norge som forbyr en 14-åring å ha sex, kjære deg. Tenker du egentlig over noe av det du sier til barna dine? Eller går du bare på autopilot ut i fra egen oppvekst og "ting du har hørt"? Nei det er ikke det jeg sier. Men er man over 16 kan man i teorien ha sex med en voksen. Det kan man ikke om man er under. Men personlig syns jeg ikke det er greit at barn har sex. Jeg syns det er en voksen aktivitet Endret i går, 09:10 av Maleficenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet i går, 09:12 #114 Del Skrevet i går, 09:12 Maleficenta skrev (1 minutt siden): Nei det er ikke det jeg sier. Men er man over 16 kan man i teorien ha sex med en voksen. Det kan man ikke om man er under. Men personlig syns jeg ikke det er greit at barn har sex. Jeg syns det er en voksen aktivitet Hvilken relevans har det til saken, når det dreier seg om to 14-åringer...? At du ikke synes at det er greit at barn har sex er en annen sak, men det er utopisk å tro at du hindrer dem ved å nekte overnatting. Om ikke annet, så gjør du det bare mer forbudt, og enda mer spennende å holde på i skjul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 09:18 #115 Del Skrevet i går, 09:18 Reign skrev (3 minutter siden): Hvilken relevans har det til saken, når det dreier seg om to 14-åringer...? At du ikke synes at det er greit at barn har sex er en annen sak, men det er utopisk å tro at du hindrer dem ved å nekte overnatting. Om ikke annet, så gjør du det bare mer forbudt, og enda mer spennende å holde på i skjul. Nei man hindrer det vel ikke men man sier ikke værsågod bare kjør på og pul da. Om de holder på i skjul eller får lov endrer ikke mulige konsekvenser av sex uansett. Jeg har bare ikke lyst til å være den forelderen som syns det er ok at barn har sex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet i går, 09:19 #116 Del Skrevet i går, 09:19 (endret) Maleficenta skrev (1 minutt siden): Nei man hindrer det vel ikke men man sier ikke værsågod bare kjør på og pul da. Om de holder på i skjul eller får lov endrer ikke mulige konsekvenser av sex uansett. Jeg har bare ikke lyst til å være den forelderen som syns det er ok at barn har sex Du svarte ikke på hvilken relevans sex med voksne har til en sak som dreier seg om overnatting med to 14-åringer. Er hele din verden så svart/hvit? Herrefred. Endret i går, 09:19 av Reign Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 09:20 #117 Del Skrevet i går, 09:20 Reign skrev (Akkurat nå): Du svarte ikke på hvilken relevans har sex voksne til en sak som dreier seg om overnatting med to 14-åringer. Er hele din verden så svart/hvit? Herrefred. Det er snakk om kjærester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet i går, 09:22 #118 Del Skrevet i går, 09:22 Maleficenta skrev (1 minutt siden): Det er snakk om kjærester Du forstår jo ikke norsk. Lykke til i livet. Umulig å få et svar fra deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 09:26 #119 Del Skrevet i går, 09:26 Reign skrev (2 minutter siden): Du forstår jo ikke norsk. Lykke til i livet. Umulig å få et svar fra deg. Det er stor sannsynligheten for at de kommer til å ha sex når de er kjærester og får overnatte hos hverandre. Hvor vanskelig er det å forstå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet i går, 09:27 #120 Del Skrevet i går, 09:27 Reign skrev (27 minutter siden): Så naiv. Mange som eksperimenterer seksuelt med venner på Dette handler jo om overnatting. Sex har man jo ikke mens man sover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå