AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #21 Del Skrevet 8 timer siden Selvfølgelig sier du nei. Alt annet er omsorgssvikt. Anonymkode: d934f...5dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 7 timer siden #22 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig sier du nei. Alt annet er omsorgssvikt. Anonymkode: d934f...5dd Skjerp deg. Ikke sleng rundt deg med begreper du ikke forstår. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #23 Del Skrevet 7 timer siden Hadde jeg hatt mulighet til at de sov på forskjellige rom, og hadde hatt samtale med hennes foreldre og høre deres synspunkter så skulle det vurderes. Og hele tiden hatt dialogen åpen om hvorfor vi ikke sier ja, med en gang. Ville ikke avfeid det med en gang, de fortjener å bli møtt med forståelse og en viss velvilje, men hennes foreldre har like mye å si. Anonymkode: e6c1c...140 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #24 Del Skrevet 7 timer siden Nei. Mine barn må gjerne ha kjærester og jeg vet utmerket godt hva de gjør etterhvert, har vært ung selv... Men mitt hus, mine regler og hvis du skal leke voksen så får du være voksen. Eldste barnet mitt er nesten 18 år og da er det greit en gang innimellom, men ikke hele tiden, hver helg ect. Anonymkode: 395a4...14f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 7 timer siden #25 Del Skrevet 7 timer siden Reign skrev (24 minutter siden): Hvorfor jeg tror noe annet? Fordi du bruker den som noe den ikke er. Du bruker den som et forbud for de under 16 å ha sex. Du kan uansett ikke nektet barnet ditt å ha sex, uavhengig av hva du ønsker for det. Det viktigste arbeidet du gjør, er å snakke med barnet om hva sex faktisk innebærer. Men siden du forholder deg til 16-årsgrense; barnet ditt har aldri hatt overnatting av noen før det ble/blir 16 da? For øvrig merkelig at du siterer hele innlegge mitt, når du kun svarer på et enkelt avsnitt... Jeg skrev at jeg forholder meg til den selv om begge er under den. Gidder du å lese alt eller har du bare bestemt deg for at du er klokere enn alle? Dette er å sparke inn åpne dører. Det var snakk om overnatting av etablerte kjærester. (Og man har selvsagt praten uansett, jeg skriver jo om dette?). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #26 Del Skrevet 7 timer siden Reign skrev (1 time siden): Helt ærlig, så ser jeg ikke problemet med å la kjærester overnatte. Dersom de ønsker å ha sex, så har de det uavhengig av om de overnatter hos hverandre eller ei. Jeg tipper du har latt sønnen din ha gutter på overnatting. Hva om han er bifil eller homofil (og skjuler legningen sin)? Skal du nekte han overnattinger av gutter av den grunn? Jeg vet også om flere gutter og jenter som er heterofile, som har eksperimentert seksuelt med en venn av samme kjønn på overnatting. Sørg heller for å ha et trygt hjem og en trygg relasjon til sønnen, og bli heller kjent med jenta. Seksuell lavalder handler om at en person over 16 år ikke skal kunne utnytte en person under. Det handler ikke om at det er ulovlig for noen under å ha sex. Merkelig at voksne folk ikke forstår dette. Tenker du at regelen din er rimelig og veloverveid da? Tenker du at barnet ditt skal følge alle regler du setter slavisk? Jeg forventer at han følger mine regler ja. Han er bare 14, og det er tross alt jeg som bestemmer en stund til enda. Jeg er ikke en diktator av den grunn, han har sin «frihet» under ansvar, og jeg prøver å møte han på midten. At hun kommer på besøk og han til henne er helt ok, har hentet han mange ganger for at han skal få være med henne. Men overnatting blir noe annet synes jeg. Han har selvfølgelig hatt kompiser på overnatting, og han har en beste venninne ( de er som søsken og regne, da jeg og moren hennes er bestevenner ) som han overnatter hos innimellom når jeg skal noe. Det blir derimot noe helt annet når han er forelsket i kjæresten, og ja de får det nok til uansett om de vil, men jeg ønsker ikke og legge tilrette for det enda. Anonymkode: 85cfa...9ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 6 timer siden #27 Del Skrevet 6 timer siden Kålrota skrev (1 time siden): Jeg skrev at jeg forholder meg til den selv om begge er under den. Gidder du å lese alt eller har du bare bestemt deg for at du er klokere enn alle? Dette er å sparke inn åpne dører. Det var snakk om overnatting av etablerte kjærester. (Og man har selvsagt praten uansett, jeg skriver jo om dette?). Jeg spør deg hvorfor du forholder deg til en regel som ikke gjelder for dem. Jeg forstår ikke opphenget i 16 års alder, når dette utelukkende er for å beskytte barn for å bli utnyttet av voksne. Det har ingen innvirkning på når man har lov til å ha sex. Det har utelukkende med hvem man kan ha sex med. Hva er forskjellen på en etablert kjæreste og venner? AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg forventer at han følger mine regler ja. Han er bare 14, og det er tross alt jeg som bestemmer en stund til enda. Jeg er ikke en diktator av den grunn, han har sin «frihet» under ansvar, og jeg prøver å møte han på midten. At hun kommer på besøk og han til henne er helt ok, har hentet han mange ganger for at han skal få være med henne. Men overnatting blir noe annet synes jeg. Han har selvfølgelig hatt kompiser på overnatting, og han har en beste venninne ( de er som søsken og regne, da jeg og moren hennes er bestevenner ) som han overnatter hos innimellom når jeg skal noe. Det blir derimot noe helt annet når han er forelsket i kjæresten, og ja de får det nok til uansett om de vil, men jeg ønsker ikke og legge tilrette for det enda. Anonymkode: 85cfa...9ac Det er bare en konstruksjon i hodet ditt at det er noe helt annet. Reelt sett er det helt likt. Og ja, vil de ha sex, så har de sex. Er det noe forskjell fra at de har sex i den samme sengen når kjæresten er på besøk etter skoletid, før foreldrene er hjemme? Man legger ikke til rette for at de skal ha sex fordi man tillater overnatting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #28 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Trenger deres meninger her 😅 Gutt på 14 ønsker å ha overnattings besøk av kjæresten, og jeg har sagt nei fordi det er for tidlig. Nå er han rasende og mener at jeg hater jenten han er glad i , og hun jenta tror også at jeg «hater» henne. Har jo selvfølgelig forklart at det er jo ikke virkelig ikke det det handler om. Holder på å bukke under for min egen regel her, bare pga det blir så mye styr og vonde følelser. Hva tenker dere ? Er jeg for streng? Anonymkode: 85cfa...9ac Svart ja men sivet på hver deres rom Anonymkode: bf820...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #29 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Selvfølgelig sier du nei. Alt annet er omsorgssvikt. Anonymkode: d934f...5dd Må du kutte ut! Vet du hva omsorgssvikt er? Ikke det nei, det skjønte jeg Anonymkode: bf820...148 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #30 Del Skrevet 2 timer siden Ok, vel og merke dersom de sover på hvert sitt rom. Anonymkode: 92d1a...e4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #31 Del Skrevet 2 timer siden Totalt uaktuelt, de er altfor unge. Anonymkode: 394d3...a1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #32 Del Skrevet 2 timer siden Jeg hadde sagt nei til at de overnatter på samme rom i den alderen. Jeg vil ikke tilrettelegge for et voksent forhold. Kanskje hun eller han blir utsatt for utilbørlig press under mitt tak. Bare nei. Anonymkode: 87ca7...323 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #33 Del Skrevet 2 timer siden Hadde jeg ikke vært i denne problemstillingen selv, hadde jeg også sagt blankt nei som mange skriver her. Men da ungdommen var 15 år og hadde vært med kjæresten i et år, endte vi opp med å si ja likevel. Folk må ikke være så raske å dømme når de ikke har vært i situasjonen selv. Og til ts: stol på egen magefølelse, du kjenner ditt barn best, seriøsiteten i forholdet og rammene rundt situasjonen. Anonymkode: f8387...409 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 minutter siden #34 Del Skrevet 20 minutter siden Tenkte som deg og stod på mitt en stund, men snakket med mor til kjæresten og vi ble da enige om at de kunne få overnatte. Ble veldig kunstig at de skulle ligge sammen på hennes rom hele kvelden for så å legge seg på hvert sitt når de skulle sove. Hadde selvsagt snakket en del om prevensjon og det å ikke ha sex før begge ville det etc. I tillegg var de jevngamle og snille, oppegående ungdommer. Gikk veldig fint. Er helt lov å ikke stå på krava «bare fordi.» Anonymkode: 04e50...604 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 12 minutter siden #35 Del Skrevet 12 minutter siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tenkte som deg og stod på mitt en stund, men snakket med mor til kjæresten og vi ble da enige om at de kunne få overnatte. Ble veldig kunstig at de skulle ligge sammen på hennes rom hele kvelden for så å legge seg på hvert sitt når de skulle sove. Hadde selvsagt snakket en del om prevensjon og det å ikke ha sex før begge ville det etc. I tillegg var de jevngamle og snille, oppegående ungdommer. Gikk veldig fint. Er helt lov å ikke stå på krava «bare fordi.» Anonymkode: 04e50...604 Godt å se at folk bruker hjernen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå