AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Trenger deres meninger her 😅 Gutt på 14 ønsker å ha overnattings besøk av kjæresten, og jeg har sagt nei fordi det er for tidlig. Nå er han rasende og mener at jeg hater jenten han er glad i , og hun jenta tror også at jeg «hater» henne. Har jo selvfølgelig forklart at det er jo ikke virkelig ikke det det handler om. Holder på å bukke under for min egen regel her, bare pga det blir så mye styr og vonde følelser. Hva tenker dere ? Er jeg for streng? Anonymkode: 85cfa...9ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Just say no. Anonymkode: 91df0...65c 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Nei, det er ikke for strengt. Seksuell lavalder er 16 år og det har vi forholdt oss til (selv om begge er under grensa). Jeg synes det har vært verdt å ta denne kampen. Det er klart de kan ha sex andre steder, men da anerkjenner vi det ikke. 14-åringer flest er ikke modne nok for slike forhold. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Hadde heller ikke tillatt det når de er 14 år. ville tatt en samtale i fredstid, og forklart hvorfor. Ville kanskje også snakket med foreldrene til jenta? Sånn at dere kunne hatt like regler og en åpen dialog. Anonymkode: f8cbe...22d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Hadde sagt ja så lenge de sover på hver sitt rom 😊 Hadde ikke syns det var greit at de sov sammen før de er minst 16 år. Anonymkode: 83acd...ce9 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Takk for gode svar, setter pris på det 😊 Vel, moren til denne jenta virker mer «løssluppen « enn meg, så hun har fått lov av henne så vidt jeg forstår. Jenta er jo 15, altså ett år eldre enn min sønn Men har tenkt på å ringe henne og prøve å få til en dialog. Anonymkode: 85cfa...9ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Hun kan overnatte på annet rom. Anonymkode: d210d...5b9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Vi har samme "problem" her. Har sagt at det er greit, men da sover hun på rommet hans og han må sove inne hos broren. Ble ikke så aktuelt allikevel. Og ja, han ble sur. Vi har og snakket masse om sex, prevensjon, ikke gjøre noe man ikke er klar for. Etc. Anonymkode: bdd85...ebc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Trenger deres meninger her 😅 Gutt på 14 ønsker å ha overnattings besøk av kjæresten, og jeg har sagt nei fordi det er for tidlig. Nå er han rasende og mener at jeg hater jenten han er glad i , og hun jenta tror også at jeg «hater» henne. Har jo selvfølgelig forklart at det er jo ikke virkelig ikke det det handler om. Holder på å bukke under for min egen regel her, bare pga det blir så mye styr og vonde følelser. Hva tenker dere ? Er jeg for streng? Anonymkode: 85cfa...9ac Ungene gjør hva de vil uansett hvor mye du prøver å forhindre det. Snakk med foreldrene til jenta ang. p-piller og kjøp kondomer til gutten din så går det her fint det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Si NEI Ferdig Anonymkode: 24398...de7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Hadde også sagt nei. Joda, ungdommen finner alltids et sted å ha sex om det er det de vil gjøre, men jeg legger ikke til rette for det under mitt tak så lange de e såpass unge. Venner og kjærester er mer enn velkommen på besøk her i huset. Men overnatting av kjærester i så ung alder får de ikke ha. Anonymkode: e1a74...714 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Ja, har jo selvfølgelig tatt det med prevensjon opp til flere ganger, og som han sa , så hadde de jo ikke turd å gjøre noe iom at jeg har soverom vegg i vegg. Så er egentlig kanskje ikke så bekymret for akk det. Men det er et prinsipp her, at reglene mine ikke blir respektert. Jeg har sagt at han må i hvert fall vente til han er over 15. Anonymkode: 85cfa...9ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden De er bare dramatiske ☺️ Si det som det er; «vi er veldig glade i kjæresten din og å ha henne på besøk, men hun overnatter ikke». Så får de rase som de vil. Anonymkode: 3f623...43f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Ja, de kan ha sex uansett, men jeg legger ikke til rette for et «voksent» forhold når de er så unge. Og det er også mange som ikke har hatt sex enda, og da kan det være lett å bli revet med selv om man kanskje ikke ønsker det helt selv, om man tilbringer hele natten sammen. Hadde sagt at kjæresten måtte gjerne være her, men når de skal legge seg så får hun dra hjem. Anonymkode: 8a44d...2ac 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Jeg ville sagt: Selvfølgelig er jeg like glad i deg og henne selv om jeg sier nei. Det er pga at dere kan ha sex og lovlig alder er 16. Jeg sier ja, dersom dere sover på hver deres rom. Det er viktig at dere venter med å ha sex til fyllte 16 år. Det kommer dere til å ha det best med senere. Nå er dere faktisk bare enda barn og ikke ferdigutviklet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden Det hadde vært uaktuelt her, så du har min støtte. Anonymkode: 8308c...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Trenger deres meninger her 😅 Gutt på 14 ønsker å ha overnattings besøk av kjæresten, og jeg har sagt nei fordi det er for tidlig. Nå er han rasende og mener at jeg hater jenten han er glad i , og hun jenta tror også at jeg «hater» henne. Har jo selvfølgelig forklart at det er jo ikke virkelig ikke det det handler om. Holder på å bukke under for min egen regel her, bare pga det blir så mye styr og vonde følelser. Hva tenker dere ? Er jeg for streng? Anonymkode: 85cfa...9ac Helt ærlig, så ser jeg ikke problemet med å la kjærester overnatte. Dersom de ønsker å ha sex, så har de det uavhengig av om de overnatter hos hverandre eller ei. Jeg tipper du har latt sønnen din ha gutter på overnatting. Hva om han er bifil eller homofil (og skjuler legningen sin)? Skal du nekte han overnattinger av gutter av den grunn? Jeg vet også om flere gutter og jenter som er heterofile, som har eksperimentert seksuelt med en venn av samme kjønn på overnatting. Sørg heller for å ha et trygt hjem og en trygg relasjon til sønnen, og bli heller kjent med jenta. Kålrota skrev (1 time siden): Nei, det er ikke for strengt. Seksuell lavalder er 16 år og det har vi forholdt oss til (selv om begge er under grensa). Jeg synes det har vært verdt å ta denne kampen. Det er klart de kan ha sex andre steder, men da anerkjenner vi det ikke. 14-åringer flest er ikke modne nok for slike forhold. Seksuell lavalder handler om at en person over 16 år ikke skal kunne utnytte en person under. Det handler ikke om at det er ulovlig for noen under å ha sex. Merkelig at voksne folk ikke forstår dette. AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ja, har jo selvfølgelig tatt det med prevensjon opp til flere ganger, og som han sa , så hadde de jo ikke turd å gjøre noe iom at jeg har soverom vegg i vegg. Så er egentlig kanskje ikke så bekymret for akk det. Men det er et prinsipp her, at reglene mine ikke blir respektert. Jeg har sagt at han må i hvert fall vente til han er over 15. Anonymkode: 85cfa...9ac Tenker du at regelen din er rimelig og veloverveid da? Tenker du at barnet ditt skal følge alle regler du setter slavisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden Reign skrev (27 minutter siden): Helt ærlig, så ser jeg ikke problemet med å la kjærester overnatte. Dersom de ønsker å ha sex, så har de det uavhengig av om de overnatter hos hverandre eller ei. Jeg tipper du har latt sønnen din ha gutter på overnatting. Hva om han er bifil eller homofil (og skjuler legningen sin)? Skal du nekte han overnattinger av gutter av den grunn? Jeg vet også om flere gutter og jenter som er heterofile, som har eksperimentert seksuelt med en venn av samme kjønn på overnatting. Sørg heller for å ha et trygt hjem og en trygg relasjon til sønnen, og bli heller kjent med jenta. Seksuell lavalder handler om at en person over 16 år ikke skal kunne utnytte en person under. Det handler ikke om at det er ulovlig for noen under å ha sex. Merkelig at voksne folk ikke forstår dette. Tenker du at regelen din er rimelig og veloverveid da? Tenker du at barnet ditt skal følge alle regler du setter slavisk? Jeg forstår selvsagt hvorfor den seksuelle lavalderen er der, hva får deg til å tro noe annet? Jeg skriver jo også at vi velger å bruke den grensen i vårt hushold fordi det er enklere å forholde seg til. Det gjelder her også selv om begge er under den grensa. Det handler om emosjonell modenhet for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden Jeg hadde ikke tillatt noe sånt. Blir kjent med denne jenta og så kan hun overnatte når han er blitt 16 år om de fortsatt er sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden (endret) Kålrota skrev (17 minutter siden): Jeg forstår selvsagt hvorfor den seksuelle lavalderen er der, hva får deg til å tro noe annet? Jeg skriver jo også at vi velger å bruke den grensen i vårt hushold fordi det er enklere å forholde seg til. Det gjelder her også selv om begge er under den grensa. Det handler om emosjonell modenhet for min del. Hvorfor jeg tror noe annet? Fordi du bruker den som noe den ikke er. Du bruker den som et forbud for de under 16 å ha sex. Du kan uansett ikke nektet barnet ditt å ha sex, uavhengig av hva du ønsker for det. Det viktigste arbeidet du gjør, er å snakke med barnet om hva sex faktisk innebærer. Men siden du forholder deg til 16-årsgrense; barnet ditt har aldri hatt overnatting av noen før det ble/blir 16 da? For øvrig merkelig at du siterer hele innlegge mitt, når du kun svarer på et enkelt avsnitt... Endret 3 timer siden av Reign Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå