AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #1 Del Skrevet 15. november 2024 Jeg fortalte læreren vår at klassemiljøet var skikkelig ille og at jeg ble mobbet, kom med eksempler, og litt eksempler fra i fjor. Men hun sa at ikke noe fra i fjor var relevant lengere og at det var sikkert misforståelser. Det ble enda verre fordi hun snakket med de som var verst og de bestemte sammen med læreren at det kun var misforståelser. Og så ble det verre, jeg sa ifra til læreren og hun leste meldingene mine men svarte ikke. Dette pågår i nesten en mnd og jeg sier at jeg vil slutte fordi jeg ikke orker mer. Hjelp meg! Men hun svarer ikke og vil ikke snakke med meg. Hun ghoster meg. Jeg kontaktet rektor og fortalte dette og sa at jeg slutter nå, jeg klarer ikke mer men jeg vil klage på læreren fordi hun tok ikke tak og fryser meg ut. Rektor sa at vi kan ikke gjøre noe med mobbingen dersom du slutter, trist for deg men sånn er det. Jeg sa at jeg ikke slutter, hva gjær du da? Jeg vil klage på læreren om ikke annet. Rektor sier ja absolutt, klag på "Trine" , men vil ikke svare på om de skal gjøre noe med mobbingen. Jeg spør direkte, man svarer skriftlig på skriftlige henvendelser. Men hun vil ikke men vil at jeg skal komme og snakke med henne om klagen på lærer. Jeg maser om mobbingen og foreslår kurs for klassen i første omgang, veldig lavterskel, dette er ikke ok, vi skal bli helsefagarbeidere og skal være profesjonelle. En sånn prat. Ikke noe svar. kom på møtet på mandag da så kan du få klage på læreren. Jeg sier at det virker rart å ta det men ignorere mobbingen. Ikke noe svar. Hva gjør jeg? Kaster inn håndkle? Er det andre regler siden jeg er 18 eller hva er det? Er jeg sutrete eller skal jeg ikke gi opp? Jeg takler snart ikke mer. Og jeg er sjokkert over læreren og rektor. Jeg vet at dette ble langt, men jeg sitter litt fast i masse tanker og surr og vonde følelser her. Hva ville du gjort? Anonymkode: 7d70f...5db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #2 Del Skrevet 15. november 2024 Mobbingen gjelder utfrysning og baksnakking. Prøver å ødelegge for skoleprosjekter. Latterliggjøring. Lager rykter. Noen ganger er det blikking og at man peker på tinningen sin eller later som man brekker seg. At jeg er "ret*rd" og har diagnoser. Osv. Klarer ikke heve meg over det. Og det går utover karakterer og trivsel så kraftig. ts Anonymkode: 7d70f...5db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #3 Del Skrevet 15. november 2024 Men for pokker, og dette er på videregående? Trodde ungdom var langt mer opplyste enn dette i den alderen. Hvor i landet er dette? Anonymkode: 0a0fa...e25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #4 Del Skrevet 15. november 2024 Ikke ta med delen om blikking, det er ikke mobbing å se på noen Anonymkode: 77474...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #5 Del Skrevet 15. november 2024 Høres dramatisk ut å foreslå mobbekurs etter en måned i klassen Det er umulig å bli likt av alle Skjønner det er vanskelig. Er det mulig å bry seg litt mindre om klassemiljø,blikking, og barnslige ungdommer og heller tenke på det faglige. Er det sånn at du ikke klarer å heve deg over det så fins det typ voksenopplæring osv. Eller så må du si fra hvordan du føler deg når de oppfører seg slik Anonymkode: 24803...478 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #6 Del Skrevet 15. november 2024 Ring eller send digital melding til Statsforvalteren i fylket du bor i, de kan gi deg råd. Samme med elev- og lærlingombudet. Anonymkode: e74b4...297 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #7 Del Skrevet 15. november 2024 Som den over her skriver, ta kontakt med Statsforvalteren, og klag på skolens håndtering. Dere har sikkert også en tillitselev i klassen som du kan snakke med, og som du kan få støtte fra. Anonymkode: f99de...cce 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. november 2024 #8 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men for pokker, og dette er på videregående? Trodde ungdom var langt mer opplyste enn dette i den alderen. Hvor i landet er dette? Anonymkode: 0a0fa...e25 Det er de IKKE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. november 2024 #9 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ikke ta med delen om blikking, det er ikke mobbing å se på noen Anonymkode: 77474...0a7 Blikking er en form for mobbing det og 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. november 2024 #10 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Høres dramatisk ut å foreslå mobbekurs etter en måned i klassen Det er umulig å bli likt av alle Skjønner det er vanskelig. Er det mulig å bry seg litt mindre om klassemiljø,blikking, og barnslige ungdommer og heller tenke på det faglige. Er det sånn at du ikke klarer å heve deg over det så fins det typ voksenopplæring osv. Eller så må du si fra hvordan du føler deg når de oppfører seg slik Anonymkode: 24803...478 Tror ikke du har blitt mobbet noen gang og forstår hva det gjør med psyken 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #11 Del Skrevet 15. november 2024 Jeg jobber på vgs. Dette er ikke greit. Skolen er pliktig til å gjøre noe med dette. Meld fra til statsforvalteren. Skjer det med deg, skjer det sikkert med andre også. Anonymkode: d1697...9b4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #12 Del Skrevet 15. november 2024 Du må gå til helsesykepleier og rådgiveren din! Du kan også ta med deg mor og/eller far på møter med skolen! Du kan også gå til avisen, også anonymt, og fortelle at skolen ikke vil hjelpe deg! Anonymkode: a3e70...5ba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #13 Del Skrevet 15. november 2024 Maleficenta skrev (15 timer siden): Tror ikke du har blitt mobbet noen gang og forstår hva det gjør med psyken Alle har opplevd mobbing og krenkelser, spør hvemsomhelst Anonymkode: 24803...478 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #14 Del Skrevet 15. november 2024 Maleficenta skrev (16 timer siden): Blikking er en form for mobbing det og Det er mobbing å se på folk? Kan være helt innbilt det og hvordan beviser man at noen mobber ved "å se". Litt tykk hud må man ha Anonymkode: 77474...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 15. november 2024 #15 Del Skrevet 15. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg fortalte læreren vår at klassemiljøet var skikkelig ille og at jeg ble mobbet, kom med eksempler, og litt eksempler fra i fjor. Men hun sa at ikke noe fra i fjor var relevant lengere og at det var sikkert misforståelser. Det ble enda verre fordi hun snakket med de som var verst og de bestemte sammen med læreren at det kun var misforståelser. Og så ble det verre, jeg sa ifra til læreren og hun leste meldingene mine men svarte ikke. Dette pågår i nesten en mnd og jeg sier at jeg vil slutte fordi jeg ikke orker mer. Hjelp meg! Men hun svarer ikke og vil ikke snakke med meg. Hun ghoster meg. Jeg kontaktet rektor og fortalte dette og sa at jeg slutter nå, jeg klarer ikke mer men jeg vil klage på læreren fordi hun tok ikke tak og fryser meg ut. Rektor sa at vi kan ikke gjøre noe med mobbingen dersom du slutter, trist for deg men sånn er det. Jeg sa at jeg ikke slutter, hva gjær du da? Jeg vil klage på læreren om ikke annet. Rektor sier ja absolutt, klag på "Trine" , men vil ikke svare på om de skal gjøre noe med mobbingen. Jeg spør direkte, man svarer skriftlig på skriftlige henvendelser. Men hun vil ikke men vil at jeg skal komme og snakke med henne om klagen på lærer. Jeg maser om mobbingen og foreslår kurs for klassen i første omgang, veldig lavterskel, dette er ikke ok, vi skal bli helsefagarbeidere og skal være profesjonelle. En sånn prat. Ikke noe svar. kom på møtet på mandag da så kan du få klage på læreren. Jeg sier at det virker rart å ta det men ignorere mobbingen. Ikke noe svar. Hva gjør jeg? Kaster inn håndkle? Er det andre regler siden jeg er 18 eller hva er det? Er jeg sutrete eller skal jeg ikke gi opp? Jeg takler snart ikke mer. Og jeg er sjokkert over læreren og rektor. Jeg vet at dette ble langt, men jeg sitter litt fast i masse tanker og surr og vonde følelser her. Hva ville du gjort? Anonymkode: 7d70f...5db For en udugelig lærer! Dette er en 9a-sak og at læreren din ikke bryr seg er hårreisende! Rektor ser heller ikke ut til å ville gjøre noe, så klag videre til Statsforvalteren og stå på ditt! Du har loven på din side her, og at du klager på denne læreren vil også hjelpe framtidige elever. Endret 15. november 2024 av Grüner 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 16. november 2024 #16 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er mobbing å se på folk? Kan være helt innbilt det og hvordan beviser man at noen mobber ved "å se". Litt tykk hud må man ha Anonymkode: 77474...0a7 Det er måten. Det kan være skuling, himling med øynene. Vanskelig for andre å oppdage så klart men blikking er ikke bare å se på noen. Har du seriøst aldri hørt om blikking før? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 16. november 2024 #17 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Alle har opplevd mobbing og krenkelser, spør hvemsomhelst Anonymkode: 24803...478 Alle har ikke det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #18 Del Skrevet 17. november 2024 Får ikke gjort noe med at folk ser på deg. Anonymkode: 77474...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. november 2024 #19 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Får ikke gjort noe med at folk ser på deg. Anonymkode: 77474...0a7 Hvorfor henger du deg opp i det der. Er jo ikke bare det at folk ser på henne 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #20 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (På 15.11.2024 den 6.52): Ikke ta med delen om blikking, det er ikke mobbing å se på noen Anonymkode: 77474...0a7 Troll. Anonymkode: 3146c...bf9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå