Gå til innhold

Kan man bestille time hvor som helst til barn? Tannlege

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt barn på 5 år har hull i en tann. 

2 måneder siden det ble oppdaget. Svar fra tannlegesenteret om at hun står på venteliste, venter på vikarlege fra etter nyttår. 

Er det greit å vente så lenge med hull i tennene? Kan jeg bestille time til henne et annet sted?

Anonymkode: 82fc3...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

2 måneder siden det ble oppdaget. Svar fra tannlegesenteret om at hun står på venteliste, venter på vikarlege fra etter nyttår. 

Er det greit å vente så lenge med hull i tennene? Kan jeg bestille time til henne et annet sted?

Det er ikke ulovlig å ta barnet til privat tannlege. Hvilke tannleger som tar i mot barn må du ringe og spørre om. Om du må betale privattannlege selv må du og spørren tannlegen om. 

Når hun er 5 år, så er det gjerne melketennene da det er hull i?

Anonymkode: da5b2...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller du time hos privat tannlege, må du betale selv. 

Er det bare et lite hull, blir det normalt ikke særlig mye større på noen måneder.

Anonymkode: 35a1d...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må de gå til den kommunale tildelte tannlegen. Men de rydder alltid plass hvis man har vondt og plager. Hvis barnet ditt har plager bør det få en akutt time. Hvis ikke er det da greit å vente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom hun ikke har smerter så går det fint. Hull beveger seg ikke så raskt at to mnd vil gjøre mye fra eller til. 

Anonymkode: 73716...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må benytte kommunal tannlege for å få det dekket slik barn har krav på. Privat tannlege koster penger som du må betale av egen lomme.

Hvis ikke barnet har noen plager og ikke kjenner hullet i tannen ennå, kan det vente til kommunal tannlege er på plass muligens. Det eneste jeg ville anta da, er at det blir et stort etterslep og lange ventetider når en kommunal tannlege til slutt kommer på plass. Så det kan bli lenge å vente.

Å reparere et hull i en tann koster ikke all verden, så du kan jo ev bare ta med barnet til en vanlig tannlege, fortrinnsvis en som har erfaring med og vant med å behandle barn. Det er ikke alle som er det...

Anonymkode: c1519...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...