Gå til innhold

Kan menn og kvinner være venner uten at mannen vil ligge med kvinnen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er egentlig en helt meningsløs diskusjon.

Fakta=mange menn kan ha kvinnelige venner de ikke har lyst på en seksuell og/eller romantisk relasjon med.

Anonymkode: 0d01a...aa1

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hovedregel "NEI". Alle kjenner jo til begrepet "friend zone" når det kommer til (forelskede) menn/gutter som er venn med en jente/dame. Motsatt finnes også, men da er det ikke nødvendigvis slik at jenta/dama var forelsket som utgangspunkt. Som flere allerede har påpekt; menn som har kvinnelige venner er som regel ikke veldig vanlig og disse vennene er nettopp det fordi de er ålreite, men ikke en mannen definerer som spesielt fysisk attraktive. Lev med det, og vær ærlige og snille med hverandre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de siste dagers diskusjoner her på Kvinneguiden lurer jeg på om menn og kvinner kan være venner i det hele tatt😄. Neida, det står vel ikke så dårlig til.

Anonymkode: 77a56...91c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt mange gutte/mannevenner og vil si at det korte svaret på spørsmålet er "ja". Jeg har, og har hatt, mannlige venner som er venn med flere kvinner av veldig varierende utseende og som ikke viser så mye som et lite subtilt tegn på at de er interessert. Men så har jeg også mannlige venner som kun har attraktive venninner og som ofte/alltid har en småflørtete tone. Sistnevnte ville nok ønsket noe mer hvis det var mulig. Flere av dem har også innrømmet dette med litt innabords.

Så altså, noen ønsker genuint kun et vennskap, mens andre er tiltrukket av alle sine venner av motsatt kjønn.

Anonymkode: f9297...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Min erfaring med et vennskap med to kjønn; en av de vil innerst inne alltid mer. 

40 års erfaring, har ikke tatt feil i mine erfaring hittil.

Anonymkode: ec5e3...1e7

Jeg slår deg med 20 år. Har hatt mannlige venner i mange, mange år. Blant annet en som jeg også har delt seng med flere ganger. Nei, han er ikke skeiv. Og nei, jeg var ikke stygg. 

Det jeg har lært i løpet av 61 år er dette: De aller fleste menn er ikke "ville dyr".  De fleste. Jeg vet selvfølgelig at det finnes et stort antall rasshøl blant menn. Men de utgjør ikke flertallet, etter min erfaring. 

Anonymkode: c21d0...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Kan menn og kvinner være venner uten at mannen vil ligge med kvinnen?" Ja, absolutt. Men personlig er jeg nok generelt mer interessert i å bli venn med en dame hvis jeg synes hun er seksuelt tiltrekkende enn hvis jeg ikke synes hun er seksuelt tiltrekkende. Men det er nok ganske ubevisst.

Anonymkode: f3942...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...