Gå til innhold

Kan menn og kvinner være venner uten at mannen vil ligge med kvinnen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Menn i kommentarfeltene på TikTok, Instagram, YT, etc. Insisterer på at det ikke går, noe som gjør meg litt ukomfortabel skal jeg være ærlig. Er det en reell problemstilling eller er det mer sånn Andrew Tate fjas?

Anonymkode: 5cbb4...558

Jepp! Er dama tilstrekkelig stygg, så kan man bare være venner. Jeg har flere mannlige venner, og ingen av dem hadde tatt i meg med ildtang.

Anonymkode: 3aad1...9c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal være ærlig, de damene jeg har hatt som venn,  og finner attraktive, jeg har tenkt på sex med alle som en av de. Også dukket opp i runkefantasier med jevne mellomrom. 

Men har ikke problemer med å oppføre meg ordentlig av den grunn. Prøver meg ikke på noen jeg har et venneforhold med, men når sjansen har bydd seg, så har jeg ikke sagt nei takk...

Anonymkode: 8f976...951

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer ann på mannen, er han grunn og fiksert er svaret nei - er han derimot oppegående og normal er svaret ja man kan være venner med en av det andre kjønn uten å tenke på å legge henne under seg.. 

Anonymkode: 5c6de...003

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne, har overvekt av mannlige venner. Jeg vil ikke ligge med de. I årenes løp er det kanskje to jeg kunne sett for meg å ha sex med, han ene ble jeg kjærester med en periode. 

Men andre veien. Herlighet. Noen er anstendig nok til å bare se, men veeeeldig mange mister helt gangsynet når de drikker. Da kommer kommentarene, hånden, kysset på kinnet osv. Alt veldig light og uskyldig. Men jeg har vært mange nok ganger rundt solen til å vite hva dette er. 

Det kommer ikke til å skje noe upassende. Men jeg er ganske sikker på jeg blir flittig pult i en del runkefantasier.

Anonymkode: 6c204...f4a

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Menn i kommentarfeltene på TikTok, Instagram, YT, etc. Insisterer på at det ikke går, noe som gjør meg litt ukomfortabel skal jeg være ærlig. Er det en reell problemstilling eller er det mer sånn Andrew Tate fjas?

Anonymkode: 5cbb4...558

Ja. Selvfølgelig kan man det. De siste jeg ville hatt sex med, er venner og familie.

Hilsen mann med flere kvinnelige venner jeg aldri i verden hadde hatt sex med.

Anonymkode: 0d01a...aa1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fakta er ja.

Å hevde på generelt grunnlag at menn ikke kan ha kvinnelige venner uten å ville ha sex med dem er sprøyt.

Dette er en ikke-diskusjon. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, går ikke. Jeg er lege og jobber bare med damer. Alle damene som blir med hjem fra jobben, enten de er sykepleiere, leger, barnesykepleire som jeg har jobbet med de siste 15 årene har jeg endt opp med å pule. Alle de har vært mellom 25 - 50 år, de siste 15 årene. Så jeg tror ikke noe på det. Er 40. Så trikset med å få mye forskjellig mus er å jobbe på kvinneavdelinger, og snakke med kjerringene når de er nyutdanna og sitter alene i kantina og skal spise. Man må pule de før de går videre i langvarige forhold og flytter hjem igjen fra Oslo.

Anonymkode: f3ada...0ea

Dette er jo din oppførsel, så et eksempel av en mann. Det er andre menn her som ikke vil, å da er jo svaret at det ikke er sånn for alle.

Noen er sånn, andre er ikke, men alt i alt- ja det kan de.

Anonymkode: 63336...204

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går, er selv venner med eksen. Men oftest skaper dette problemer. Det er vanlig problemstilling at kvinner mister guttevenner pga det viser seg vennskap ikke var intensjon alikevel. 

Kvinner undervurderer også grovt hvor langt mange menn strekker seg for et potensielt ligg, nok av eksempler hvor mannen har faket vennskap i flere år pga et lite håp om et ligg 

Anonymkode: 1a6fe...bef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, går ikke. Jeg er lege og jobber bare med damer. Alle damene som blir med hjem fra jobben, enten de er sykepleiere, leger, barnesykepleire som jeg har jobbet med de siste 15 årene har jeg endt opp med å pule. Alle de har vært mellom 25 - 50 år, de siste 15 årene. Så jeg tror ikke noe på det. Er 40. Så trikset med å få mye forskjellig mus er å jobbe på kvinneavdelinger, og snakke med kjerringene når de er nyutdanna og sitter alene i kantina og skal spise. Man må pule de før de går videre i langvarige forhold og flytter hjem igjen fra Oslo.

Anonymkode: f3ada...0ea

Så du har hatt sex med kvinner som du har sjekket opp for å ha sex med, skjønte ikke helt hva det har med tråden å gjøre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror absolutt at man kan være venner med det motsatte kjønn uten at det ligger noe mer i det. Enten så er man rett og slett ikke tiltrukket av vedkommende, eller så har relasjonen og erfaringene dere har sammen ført til at båndet feks kan bli mer søsken-aktig eller på samme måte som fetter/kusine, at det rett og slett ikke hadde føltes naturlig. Det kan også være slik at man er såpass investert i et annet forhold at de tankene ikke er tilstede.

Men det er klart at det som gjør vennskap mellom mann og kvinne (eller eventuelt to like kjønn som er tiltrukket av hverandre da) er jo at muligheten for at den ene ønsker noe annet enn den andre er til stede, og også kan endre seg ila livet. Men ser ikke dette som mer sannsynlig enn at feks to venninner vokser fra hverandre og den ene plutselig ikke får så mye ut av vennskapet lenger.. 

Anonymkode: 39ee3...7bf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror alder er relevant her. Har sett noe youtubevideoer om dette og ynge menn vil som regel ligge med en venninne. Og jeg tror det i stor grad kan gjelde voksne menn også.

Anonymkode: 599d6...177

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste voldtekter blir vel begått av menn som er friendzonet.

Mange kan spille venn i mange år mens de venter på muligheten.

Anonymkode: a49e1...59e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men for meg er det to forskjellige ting om du blir venner med noen fordi du håper å ligge med dem, eller om du bare er glad nok i sex (og/eller finner bra personlighet såpass attraktivt) at du gjerne ville ligget med enhver attraktiv kvinne du også liker å tilbringe tid med. Det siste synes jeg jo ikke er så veldig rart, men da er det jo ikke en baktanke med vennskapet, selv om du ikke hadde takket nei. 

Anonymkode: fde21...44e

Jeg er helt enig i denne, har opplevd begge deler, begge veier. Jeg har ikke egentlig noe problem med at en mannlig venn teoretisk kunne hatt sex med meg så lenge ikke hele relasjonen fra hans side er et håp om å få meg til sengs (det er jo i så fall bare trist, selv om jeg kanskje ikke hadde merket noe til det). Jeg kjenner jo flere menn som jeg synes er kjekke og flotte, og hadde vi møttes i en annen setting kunne de kanskje vært aktuelle sexpartnere, men det er ikke noe jeg går og tenker på til vanlig, kun en konstatering. Andre er helt utelukket, av ulike grunner. 

Jeg har en i vennegjengen som objektivt sett er en flott mann, og hadde vi møttes på byen uten å kjenne hverandre fra før kan det sikkert hende jeg hadde prøvd meg. Fordi vi har blitt kjent via felles venner og jeg også kjenner kona så er han likevel ikke interessant på den måten. Det er ingenting ved ham og måten han er på som tilsier at han er tilgjengelig (og jeg har møtt mange gifte menn der det motsatte er tilfelle). Han er superhyggelig og interessert, men det er mot alle, både kvinner og menn. Jeg tror han hadde sett veldig rart på meg om jeg noen gang hadde prøvd meg, og for min del hadde det føltes helt feil, nå er han mer en storebror. 

Anonymkode: b1d33...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Mange kan spille venn i mange år mens de venter på muligheten.

Det er akkurat dette mange kvinner ikke forstår, menn fungerer anderledes der.

Kjæresten min har etterhvert måtte slette og blokkere venner, også venner gjennom mange år. Advarte henne at hun var naiv og at de ville takket ja til sex om hun spurte, men lot hun finne ut av det selv.

Heldigvis har hun lært, så slipper hun å bli lurt igjen 

Anonymkode: 1a6fe...bef

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men for meg er det to forskjellige ting om du blir venner med noen fordi du håper å ligge med dem, eller om du bare er glad nok i sex (og/eller finner bra personlighet såpass attraktivt) at du gjerne ville ligget med enhver attraktiv kvinne du også liker å tilbringe tid med. Det siste synes jeg jo ikke er så veldig rart, men da er det jo ikke en baktanke med vennskapet, selv om du ikke hadde takket nei. 

Anonymkode: fde21...44e

Tja, både og. I mine øyne ser jeg ikke på noen av venninnene mine som jeg kunne ligget med som KUN venninner. Selvom jeg ikke har prøvd meg på noen av dem, er jo baktanken der likevel. Da er det ikke eksplisitt et platonsk vennskap.
Disse andre venninnene jeg snakker om at jeg ikke er tiltrukket av/har kjæreste ser jeg på som venninner fullt ut, på lik linje med kompiser/søstre. Er jeg seksuelt tiltrukket av noen blir de ikke puttet i denne siste båsen. 

Anonymkode: 8cb74...cb0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Min erfaring med et vennskap med to kjønn; en av de vil innerst inne alltid mer. 

40 års erfaring, har ikke tatt feil i mine erfaring hittil.

Anonymkode: ec5e3...1e7

Enig

Anonymkode: 8bb36...8b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

eller er det mer sånn Andrew Tate fjas?

Jepp. Det er Andrew Tate-fjas. Jeg har mange venninner jeg hverken har hatt sex med eller har hatt lyst til å ha sex med. Det samme gjelder alle mine kompiser, som også har mange venninner.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De fleste voldtekter blir vel begått av menn som er friendzonet.

Nei. De fleste voldtekter blir begått av menn som enten er gift, samboer eller kjæreste med den som blir voldtatt. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...