Gå til innhold

Kan menn og kvinner være venner uten at mannen vil ligge med kvinnen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Menn i kommentarfeltene på TikTok, Instagram, YT, etc. Insisterer på at det ikke går, noe som gjør meg litt ukomfortabel skal jeg være ærlig. Er det en reell problemstilling eller er det mer sånn Andrew Tate fjas?

Anonymkode: 5cbb4...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Jeg har villet ligge med kanskje 10% av venninnene mine i livet.

Anonymkode: e9567...00c

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tate er jo et rasshøl, men jeg tror ikke menn og kvinner kan være venner. Tror mannen kan "lurke" lenge som en venn, men at han bare gjør det dersom han håper på at han får noe. Jeg har aldri sett noe som tyder på noe annet. Snakket akkurat med noen venninner om det. Finnes sikkert tilfeller, men generelt...nei.

Anonymkode: 0fc25...bbb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjas. Jeg er en godt voksen mann og har flere venninner jeg aldri, aldri, aldri hadde ønsket å ligge med. Men, jeg var også venninner som jeg nok kunne ligget med om vi ikke hadde et vennskap i bunnen og vi møttes på byen for eksempel. Det betyr ikke at jeg går rundt dem og konstant er kåt, bare at de som mennesker er noen jeg teoretisk kunne ha ligget med. 

Anonymkode: 3d604...433

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjas. Jeg har oppigjennom årene hatt flere venninner, herav pene venninner, som jeg ikke har hatt noen seksuelle tanker om. 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finns så mye ulikt, også av dem som tror de kjenner alle på segselv.

Anonymkode: 63336...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig kan menn og kvinner være venner uten at mannen vil ligge med kvinnen. Jeg vil kun ligge med 1 av venninne mine. Denne fantasien om at menn vil ligge med alle damer hører til på søppeldynga. Jeg setter stor pris på mine venninner, de er virkelig noe fine folk uten at jeg har lyst til å stikke den i dem.

Anonymkode: 7bee2...2d5

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Menn i kommentarfeltene på TikTok, Instagram, YT, etc. Insisterer på at det ikke går, noe som gjør meg litt ukomfortabel skal jeg være ærlig. Er det en reell problemstilling eller er det mer sånn Andrew Tate fjas?

For å finne svaret på spørsmålet ditt, kan du snu det andre veien: føler du at du kan ha mannlige venner uten å ville ligge med dem? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir aldri venn med en kvinne som jeg er seksuelt tiltrukket av. Tror de færreste menn gidder det. "Simps" som de heter, gidder det. Jeg har flere venninner som jeg har et lillesøster/storesøster-forhold til. Kjempeglad i dem. Kunne aldri i havet ligget med noen av dem.

Anonymkode: 1a995...ea7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to kvinnelige venner som jeg overhode ikke har lyst til å ligge med. De er mer som søstre. 

Anonymkode: 31cfe...55e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt flere kompiser jeg gjennom livet hvor det å være venner har fungert helt fint. Som lita jente hadde jeg to bestekompiser i gata. De hadde trehjul sykkel og jeg blå tre hjul traktor 🤗i tilegg til tre eldre søskenbarn som alle var gutter. Dette var de jeg lekte mest med mine 5 første leveår. 

Gjennom livet har jeg alltid trivdes best med gutter, mindre drama og aldri intressert meg for sminke, gardiner og alt mulig fjas 🤭

I voksen alder har jeg mest kvinnelige venner men og noen kompiser. En har jeg kjent nå i 14 år ☺️vi har en relasjon som kan minne om storebror/lillesøster relasjon ☺️

Som voksen er det likevel noe knotete å starte nye sånne relasjoner men det synes jeg uansett har da hatt både kvinner og menn hvor jeg har trodd det bare var vennskap men så viste det seg de var forelsket i meg. 

Sånne ting kan oppstå uansett tenker jeg uavhengig av kjønn. Kjønn er ikke viktig for meg. Om du er et bra menneske som er gøy å henge med det er viktig. 

Når en veninne eller kompis har forelsket seg i meg eller/og vært interessert i meg seksuelt og prøvd seg feks eller fortalt om følelser er det like vanskelig vær gang. Ikke fordi de har den interessen kjærlighet er aldri feil men fordi jeg da må såre dem med å si jeg ikke er interessert og bare ser på dem vennskapelig. 

Kan jo bli litt knotete og vanskelig fortsette ha den relasjonen, vertfall på samme nivå er min erfaring. 

Men sånn er livet, hva andre føler får man ikke gjort noe med. Lar ikke det hindre meg i å knytte nye relasjoner og kan jo ikke gå rundt være innbilsk å tro alle vil knulle meg heller 😂

Sånn er det jo ikke? Så tror absolutt på vennskap kan funke om to mennesker ønsker et vennskap ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med et vennskap med to kjønn; en av de vil innerst inne alltid mer. 

40 års erfaring, har ikke tatt feil i mine erfaring hittil.

Anonymkode: ec5e3...1e7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Andrew Tate er en uvitende tulling men for å svare på spm. ditt :

Nei menn og kvinner kan ikke være bare venner hvis mannen er hetero med normalt testonivå.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg personlig, bare hvis hun ikke er attraktiv eller har kjæreste. Ellers kan jeg ikke det. Nå definerer jeg "vil" som at jeg absolutt ikke hadde takket nei, men hadde ikke prøvd meg fram aktivt.

Anonymkode: 8cb74...cb0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (44 minutter siden):

For å finne svaret på spørsmålet ditt, kan du snu det andre veien: føler du at du kan ha mannlige venner uten å ville ligge med dem? 

Testosteron funker litt annerledes, det er ikke tull. Ikke alle vil, men oftere enn ikke.

Anonymkode: 0fc25...bbb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle som svarer noe  bestandig vil, voksen tror dere den tar seg ut når noen i tråden selv opplever å ikke ønske å ligge med noen? Da vet vi jo at det går an å saken er lukket.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle som svarer noe  bestandig vil, voksen tror dere den tar seg ut når noen i tråden selv opplever å ikke ønske å ligge med noen? Da vet vi jo at det går an å saken er lukket.

Noen* hvordan*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

For meg personlig, bare hvis hun ikke er attraktiv eller har kjæreste. Ellers kan jeg ikke det. Nå definerer jeg "vil" som at jeg absolutt ikke hadde takket nei, men hadde ikke prøvd meg fram aktivt.

Anonymkode: 8cb74...cb0

Men for meg er det to forskjellige ting om du blir venner med noen fordi du håper å ligge med dem, eller om du bare er glad nok i sex (og/eller finner bra personlighet såpass attraktivt) at du gjerne ville ligget med enhver attraktiv kvinne du også liker å tilbringe tid med. Det siste synes jeg jo ikke er så veldig rart, men da er det jo ikke en baktanke med vennskapet, selv om du ikke hadde takket nei. 

Anonymkode: fde21...44e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, går ikke. Jeg er lege og jobber bare med damer. Alle damene som blir med hjem fra jobben, enten de er sykepleiere, leger, barnesykepleire som jeg har jobbet med de siste 15 årene har jeg endt opp med å pule. Alle de har vært mellom 25 - 50 år, de siste 15 årene. Så jeg tror ikke noe på det. Er 40. Så trikset med å få mye forskjellig mus er å jobbe på kvinneavdelinger, og snakke med kjerringene når de er nyutdanna og sitter alene i kantina og skal spise. Man må pule de før de går videre i langvarige forhold og flytter hjem igjen fra Oslo.

Anonymkode: f3ada...0ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...