NakenPanda Skrevet 16. november 2024 #101 Del Skrevet 16. november 2024 Jeg tenker hun har levd godt på lave fellesutgifter grunnet at mannen ikke tok gjengs leie og at hun har brukt alle pengene sine og nå har ingenting. Det skal veldig mye til og MYE advokat penger til å få den her til å havne i skjevfordeling. Hun har levd på samboeren sin på husleie og vil neppe få huset skjevfordelt, men hvis han ikke er en gnom burde han sørge for at mora til sitt barn ikke ender på gata med en sum penger, men kanskje det bare er det jeg ville gjort. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #102 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): 9Sjokkerende at man ikke har krav på noe for å ha gitt mannen 2 barn! Anonymkode: 41b4b...27f Gitt han 2 barn? Hvis han skal beholde barna 100% er vel hennes økonomiske problemer løst...? Anonymkode: 7c1d8...601 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #103 Del Skrevet 16. november 2024 Ts her! Det var ikke meningen at jeg skulle bli slaktet med dette innlegget mitt😂 jeg har betalt 6000kr i mnd i leie. Vi har delt utgifter på barna og mat. Var bare noen på jobben som sa at jeg hadde krav på noe, både for å ha vært hjemme i mammapermisjon, (også hans), bidratt med oppussing osv. Jeg har kjøpt meg leilighet nå, så er ikke ute etter verken boligen hans eller å flå han, ville bare vite om det var noe jeg hadde krav på, og om det ikke er det så er det også helt greit 😊 Anonymkode: 2a528...45b 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #104 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her! Det var ikke meningen at jeg skulle bli slaktet med dette innlegget mitt😂 jeg har betalt 6000kr i mnd i leie. Vi har delt utgifter på barna og mat. Var bare noen på jobben som sa at jeg hadde krav på noe, både for å ha vært hjemme i mammapermisjon, (også hans), bidratt med oppussing osv. Jeg har kjøpt meg leilighet nå, så er ikke ute etter verken boligen hans eller å flå han, ville bare vite om det var noe jeg hadde krav på, og om det ikke er det så er det også helt greit 😊 Anonymkode: 2a528...45b Men visste ikke «noen på jobben» at man får penger i fødselspermisjon? Anonymkode: 56c3e...3af 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #105 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts her! Det var ikke meningen at jeg skulle bli slaktet med dette innlegget mitt😂 jeg har betalt 6000kr i mnd i leie. Vi har delt utgifter på barna og mat. Var bare noen på jobben som sa at jeg hadde krav på noe, både for å ha vært hjemme i mammapermisjon, (også hans), bidratt med oppussing osv. Jeg har kjøpt meg leilighet nå, så er ikke ute etter verken boligen hans eller å flå han, ville bare vite om det var noe jeg hadde krav på, og om det ikke er det så er det også helt greit 😊 Anonymkode: 2a528...45b Hvis du har betalt for oppussingen - og kan vise frem kvitteringer for det - kan det hende. Anonymkode: f4ee5...bfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 16. november 2024 #106 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): 9Sjokkerende at man ikke har krav på noe for å ha gitt mannen 2 barn! Anonymkode: 41b4b...27f Gitt mannen to barn? Hæ? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #107 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): vært hjemme i mammapermisjon, (også hans) Hvis dere har avtalt det (og har det skriftlig) at han har kjøpt seg fri fra barnestell, så må han jo betale deg det som dere avtalte den gangen. Om dere ikke har noen avtale så var det vel ditt eget valg å ikke jobbe. Anonymkode: 2236a...606 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 16. november 2024 #108 Del Skrevet 16. november 2024 Du får nok kun halvparten av innboet. Be om å få alt og betale han 5000kr for det. (Den summen han mente det var verd) Det er det mest lønnsomme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 16. november 2024 #109 Del Skrevet 16. november 2024 Reign skrev (18 minutter siden): Gitt mannen to barn? Hæ? Du er mann, garantert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #110 Del Skrevet 16. november 2024 Reign skrev (20 minutter siden): Gitt mannen to barn? Hæ? Ja, man får jo ikke betalt for å være gravid… ikke har man gitt mannen en gave heller. Han bidro med 50% av genene, om enn ikke 50% av arbeidet. Anonymkode: f4ee5...bfd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #111 Del Skrevet 16. november 2024 Rucula skrev (3 minutter siden): Du er mann, garantert Jeg er kvinne, og jeg reagerer på samme måte. Anonymkode: f4ee5...bfd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 16. november 2024 #112 Del Skrevet 16. november 2024 Rucula skrev (2 minutter siden): Du er mann, garantert Jeg er i hvert fall kvinne og jeg er helt enig med vedkommende. Jeg har ikke gitt noen barn. Både jeg og eksen og jeg og nåværende samboer har fått barna sammen. 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #113 Del Skrevet 16. november 2024 Jadaomatte skrev (12 minutter siden): Du får nok kun halvparten av innboet. Be om å få alt og betale han 5000kr for det. (Den summen han mente det var verd) Det er det mest lønnsomme. Om hun skal få noe innbo kommer jo an på hvem som har kjøpt innboet. Hver får jo det denne har kjøpt og så får de halvparten hver av det de har spleist på. Anonymkode: 7c1d8...601 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #114 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 23.48): Hvorfor eide du ikke noe selv som du leide ut når du ikke kjøpte deg inn hos ham? Du er klassisk eksempel på ei som har gått i kvinnefella. 6k er minimal husleie. Anonymkode: 3628a...c5a Enig. Hva tenker du er grunnen til kvinne- og likestillingskampen, Ts? Virker som du ikke har oppfattet at den handlet om deg, og om økonomi. Hvem tenker du skal ta økonomisk ansvar for deg? 6000 er jo lave bokostnader, du burde spart og investert endel ved siden av. Håper du lærer dette til dine barn. Lite provoserer meg mer enn kvinner som går i kvinnefellen i dag, de fortjener ikke bedre når de ikke er i stand til å ta økonomisk ansvarlige valg for seg og sine barn. Anonymkode: 5c6df...414 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #115 Del Skrevet 16. november 2024 Du burde ha klart å spare mye i alle fall. 5k i husleie får du ingen andre plasser i alle fall Anonymkode: edff6...571 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 16. november 2024 #116 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): 9Sjokkerende at man ikke har krav på noe for å ha gitt mannen 2 barn! Anonymkode: 41b4b...27f Sperm er dyrt i disse dager 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 16. november 2024 #117 Del Skrevet 16. november 2024 Som andre sa: fordel innbo i stedet for å ta imot penger, HVIS du kan ha det noe sted. Du trenger liksom ikke et kjøleskap hvis du skal leie, og leiligheten kommer med hvitevarer, men du kommer nok til å trenge en sofa. Ellers er det viktig når man lever slik å spare OG, IKKE investere i oppussing finansielt (med mindre man har avtale om at man tjener for å skape prisøkning på bolig), ikke bruke tida si på oppussing med mindre man vil (eller får det som avslag i leia), og ikke betale alt av fellesutgifter - det fordeler man 50-50, ut ifra hva man tjener, eller annen avtale. Du har mulig krav på barnebidrag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #118 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): 9Sjokkerende at man ikke har krav på noe for å ha gitt mannen 2 barn! Anonymkode: 41b4b...27f Han har da gitt henne like mye barn? Anonymkode: edff6...571 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #119 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (På 15.11.2024 den 15.46): Forøvrig så trenger man ikke avtale særeie i ektepakt så lenge man eier huset alene før giftemålet inngås. Da er det i utgangspunktet særeie. Det man tar med inn har man rett på å ta med ut. Så er det jo en diskusjon om denne husleien kunne vært sett på som nedbetaling av lån. Men de er ikke gift og vi vet ikke om han har lån på huset en gang (tror jeg, uten at jeg har lest hele tråden). Så dette blir litt sånn spekulasjoner. Utgangspunktet her er at mannen eier huset alene og hadde også hatt særeie selv om de var gift. Anonymkode: c6841...31b Det er ikke særeie, nei. Særeie må avtales. Men det man eier før ekteskapet/ erverver ved arv/gave kan skjevdeles, på visse vilkår. Det er noe annet enn særeie, men kan i mange tilfeller lede til samme resultat. Anonymkode: 8782e...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 16. november 2024 #120 Del Skrevet 16. november 2024 asterix skrev (23 minutter siden): Jeg er i hvert fall kvinne og jeg er helt enig med vedkommende. Jeg har ikke gitt noen barn. Både jeg og eksen og jeg og nåværende samboer har fått barna sammen. Ja, men det var din kropp som tok støyten, du tok all fysisk risiko Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå