AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Lang historie kort. Vi har bodd sammen i 6 år, jeg har betalt «leie» hos han (han eide hus når vi møttes) på nesten 6000kr i mnd. Vi har to felles barn. Iløpet av disse årene har vi pusset opp mye (han har betalt, men jeg har bidratt masse) Nå er det slutt og jeg må flytte ut. Har jeg krav på noe som helst? Jeg føler at jeg går ut av dette som den tapende part, må starte helt på nytt med både bolig, innkjøp av innbo osv osv. Han har «kjøpt meg ut» for 5000kr, det var det han mente innboet vårt var verdt idag. Har jeg noen rettigheter? Anonymkode: 2a528...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Jeg tenker at leie er leie. Om du tenker at møblene dere har kjøpt sammen er verdt mer enn 5000 kr så hadde jeg nok prøvd å bli enige om å fordele møblene isteden. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Tror ikke du har krav på noe nei… dette er vel det som ble kalt kvinnefella… Anonymkode: b8c54...f10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): jeg har betalt «leie» hos han på nesten 6000kr i mnd Da må du sitte igjen med en skikkelig fet sparekonto. Husleie på under 6.000 i mnd er billigere enn selv studenthybel. Du har vært heldig som har fått bo så billig i flere år. Anonymkode: 2236a...606 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Første bud for kvinnelykke: Ei boligen minst 50 %. Anonymkode: 12bd0...a44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansx Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Del heller innboet. 5000 er ingenting. Knapt en halv vaskemaskin. Håper du har spart penger disse årene, så du har egenkapital til å kjøpe deg noe eget 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Du har ikke krav på noe rundt huset. Beklager. Ditt mål bør være innboet. 5000,- er altfor lite. Anonymkode: 1d906...c69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Å betale for å bo må alle voksne, så den er grei. Men det er ikke gitt at han skal beholde alt innbo og betale deg 5000 for din halvdel. Du kan si at du vil ha med deg halvparten. Og hvis han skal kjøpe ut deg, så bestemmer han ikke pris alene. Hvis du tenker alt totalt er verdt over 10 000 hvis dere skulle solgt det, så bør du vel si nei. Husk at bruktsalgsverdi og nytteverdi ikke er det samme. En brukt sofa kanskje du ikke får så mye for hvis du selger, men den kan gjøre god nytte for seg hos deg i mange år. Anonymkode: 5c88d...9e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Hvis din lønn bare har gått til forbruk, så er dette en klassisk kvinnefelle. Du burde ha spart eller investert deler av din lønn når du ikke har hatt eierandel i boligen. Anonymkode: 45878...e7b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Hvorfor eide du ikke noe selv som du leide ut når du ikke kjøpte deg inn hos ham? Du er klassisk eksempel på ei som har gått i kvinnefella. 6k er minimal husleie. Anonymkode: 3628a...c5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spell Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Det er ikke alle steder og boliger man tjener så mye på verdistigning, og det koster en del med vedlikehold osv. Om du "bare" har betalt 6000 i måneden, så tror jeg faktisk at du har kommet veldig godt unna. Med mindre du ikke har brukt mer på barn, mat og andre ting i husholdet, som typisk er kvinnefella. Ang møblene, så må dere bli mer enig, for det koster mye mer for deg å kjøpe nytt, enn selve bruktverdien på møblene dere har i dag. Dere må bli enig om du kan ta med deg noe, så han må bruke penger på nytt evt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lang historie kort. Vi har bodd sammen i 6 år, jeg har betalt «leie» hos han (han eide hus når vi møttes) på nesten 6000kr i mnd. Vi har to felles barn. Iløpet av disse årene har vi pusset opp mye (han har betalt, men jeg har bidratt masse) Nå er det slutt og jeg må flytte ut. Har jeg krav på noe som helst? Jeg føler at jeg går ut av dette som den tapende part, må starte helt på nytt med både bolig, innkjøp av innbo osv osv. Han har «kjøpt meg ut» for 5000kr, det var det han mente innboet vårt var verdt idag. Har jeg noen rettigheter? Anonymkode: 2a528...45b Du tar med deg det du kom med, og det du har anskaffet i løpet av disse årene. I tillegg tar du med deg lærdom etter å ha gått i kvinnefella. Du kan jo søke opp en samlivsbrudd advokat og ta en telefon og høre om der er mer å hente. Anonymkode: 1c025...5ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Husleie, eller utgifter på å bo, ville du jo hatt uansett hvor eller hvordan du hadde bodd disse årene…. Anonymkode: 1c025...5ed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Kan du ikke si at du heller vil ha halve delen av møblene han mener er verdt 5000? Så har du iallefall noe å starte med? Du har dessverre ikke krav på noe annet enn det du hadde med inn og halvparten av hva du har kjøpt sammen med han.. Men uten skriftlig kontrakt er det brått ikke sikkert du får noe annet enn det du hadde med inn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Skulle vært gift, så hadde ekteskapsloven trådd inn. Vil anbefale advokat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden Men med en så lav husleie, har du vel hatt mulighet til å spare en god del? Var nettopp en sånn sak her inne, men da var det mannen som betalte husleie og kvinnen som eide huset. Og hvis jeg husker riktig mente da de fleste at mannen slapp billig unna, for han kunne legge seg opp penger. Ikke så mye roping om kvinnefella da gitt. Anonymkode: 1f037...133 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden Du har jo bodd ekstremt billig da. Det eneste du får for 6000 kroner her i byen er rom i et bofellesskap. Ikke er det dette som er kvinnefella heller. Du vet jo nøyaktig hva du går inn i og du skal ikke lese så veldig mange tråder på dette forumet for å se at like mange menn går i denne fella. Med såpass lav husleie har du mulighet til å gjøre investeringer som gir minst like god avkastning som det å eie bolig. Anonymkode: 512ea...0e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 39 minutter siden #18 Del Skrevet 39 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Men med en så lav husleie, har du vel hatt mulighet til å spare en god del? Var nettopp en sånn sak her inne, men da var det mannen som betalte husleie og kvinnen som eide huset. Og hvis jeg husker riktig mente da de fleste at mannen slapp billig unna, for han kunne legge seg opp penger. Ikke så mye roping om kvinnefella da gitt. Anonymkode: 1f037...133 Det er ingen som har "ropt om kvinnefella" her, det er kun slått fast at dette er et eksempel på det, tørt og konsist. En kvinne som betaler og betaler i et samliv, til husleie og forbruk/mat/barneklær/barneutstyr, mens mannen står for bolig. Utfallet kjenner vi. Det vil være samme sak om en mann satt og betalte leie i årevis og ikke fikk med seg noe av verdi etter et brudd, når kvinnen eier boligen. Bare at det har fått navnet "kvinnefella" selv om det er en mann som har gått i den. Anonymkode: cc58a...275 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå