AnonymBruker Skrevet 14. november #1 Del Skrevet 14. november Sosiale medier teller ikke. Blablabla. Uenig. Det er en fest og det er et Facebook-arrangement. Jeg har vært på kanskje pga jobb, må evt komme ganske sent. Den som inviterte ba om avklaring fra oss på kanskje, åpent på arrangementet, og der stod det at de som må jobbe kan komme senere. Tre stykker svarte, ingen av var på kanskje, de har vært bekreftede en stund. Alle tre skrev at de gleder seg og fikk hjerter på det. Så kommer jeg, som er blant de som dette er rettet mot, og skriver at jeg kommer og ca når. Null respons. Man kan naturligvis glemme seg. Det har gått et døgn siden jeg skrev. Jeg tenker jo at her er det ikke så interessant om jeg kommer eller ikke, kanskje det til og med er en ulempe om jeg kommer. At personen som inviterte og ba om avklaring ikke responderer ser ikke bra ut for noen. På grunn av dette tenker jeg egentlig at jeg dropper å komme neste gang. Denne gangen får jeg nesten komme, jeg gidder ikke å droppe det og finne på en unnskyldning. Det er uansett folk jeg kjenner og har et ålreit forhold til. Anonymkode: 08afa...1bf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #2 Del Skrevet 14. november Det er ofte litt tilfeldig om man setter hjerte eller likes, så dette hadde jeg ikke tenkt noe særlig over hvis det var meg. Er det noe annet som gjør at du ikke føler deg velkommen? Anonymkode: 89c15...ca5 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #3 Del Skrevet 14. november Det er sårt, hadde også følt meg uvelkommen. Anonymkode: 365fc...299 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #4 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ofte litt tilfeldig om man setter hjerte eller likes, så dette hadde jeg ikke tenkt noe særlig over hvis det var meg. Er det noe annet som gjør at du ikke føler deg velkommen? Anonymkode: 89c15...ca5 Det er null respons, jeg er den eneste. Ingen like, ingen kommentar, bare full ignorering. Evt glemt det helt. Jeg tror at vi har et godt forhold til hverandre og vi var ute på byen tidligere i høst, i stor grad bare vi to, og da ville vedkommende danse med meg. Vi er godt voksne. Anonymkode: 08afa...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #5 Del Skrevet 14. november Sikkert ingen ulempe om du kommer, men dra fordi du vil selv, ikke tenk så mye på hva andre ønsker. Du er invitert. Er det helt feil så kan du dra igjen. Anonymkode: 9616c...e60 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #6 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Sikkert ingen ulempe om du kommer, men dra fordi du vil selv, ikke tenk så mye på hva andre ønsker. Du er invitert. Er det helt feil så kan du dra igjen. Anonymkode: 9616c...e60 Jeg får bare vært der i et par timer og det skal nok gå bra. Vil tro at vedkommende er ålreit når jeg kommer og det vil være flere kjente der. Men jeg synes at dette er ille nok til at jeg dropper å komme neste gang, med mindre vedkommende viser tegn til forståelse for at dette ble helt feil, beklager osv. Anonymkode: 08afa...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #7 Del Skrevet 14. november Beklage at de ikke satte hjerte på en greie på Fb? Nei det hadde jeg ikke tenkt på. Let it go. For mange er det helt uinteressant med Fb og likes og sånn. Bli en av dem! Anonymkode: 9616c...e60 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #8 Del Skrevet 14. november De skrev at de gledet seg, gjorde du? Får en følelse av at dette er en selvoppfyllende profeti, at de er den overstadig lykkelige typen (som bekrefter at de kommer enda de allerede har sagt det), mens du er den litt mer kjølige og nøkterne som svarer saklig og tester andres følelser. Hadde du svart hurra jeg gleder meg masse smil blunk hjerte hjerte, så hadde du sikkert fått smil og hjerter tilbake. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Let it go. For mange er det helt uinteressant med Fb og likes og sånn. Bli en av dem! Enig! Anonymkode: afedb...2d8 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #9 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er null respons, jeg er den eneste. Ingen like, ingen kommentar, bare full ignorering. Evt glemt det helt. Jeg tror at vi har et godt forhold til hverandre og vi var ute på byen tidligere i høst, i stor grad bare vi to, og da ville vedkommende danse med meg. Vi er godt voksne. Anonymkode: 08afa...1bf Da er det nok helt tilfeldig. Særlig hvis dere er godt voksne. Personlig legger jeg egentlig sjelden merke til hjerter og likes på arrangementer og svar på dette. Og jeg tenker ihvertfall ikke over det. Jeg hadde sikkert lett kunnet ha trykket likes på noens kommentar og ikke andres, helt fullstendig tilfeldig, alt ettersom hvor jeg var og hva jeg gjorde da jeg leste kommentaren. Jeg tenker at du ikke bør legge for mye i dette. Møt opp med et åpent sinn og se hvordan det går ❤️. Ikke la det som kanskje er en digital glipp og bagatell kanskje ødelegge for et vennskap i det virkelige liv. Anonymkode: 89c15...ca5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #10 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De skrev at de gledet seg, gjorde du? Får en følelse av at dette er en selvoppfyllende profeti, at de er den overstadig lykkelige typen (som bekrefter at de kommer enda de allerede har sagt det), mens du er den litt mer kjølige og nøkterne som svarer saklig og tester andres følelser. Hadde du svart hurra jeg gleder meg masse smil blunk hjerte hjerte, så hadde du sikkert fått smil og hjerter tilbake. Enig! Anonymkode: afedb...2d8 Jeg mistenker at svaret mitt ikke var godt nok, ja, og at jeg ikke er like entusiastisk som de andre generelt. Hvis det ikke er godt nok og skal straffes, så er jeg ute. Anonymkode: 08afa...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. november #11 Del Skrevet 14. november De skrev at de gledet seg - en affektiv respons det er naturlig å reagere med et hjerte på. Du kom med et par praktiske opplysninger, et hjerte på det ville vært overdrevent for meg. Reagerer du likt på alle typer svar og responser og fra alle mennesker IRL? Mitt inntrykk er at de som ofte er mest opptatt av å understreke at SoMe er like viktig og teller like mye som andre sosiale interaksjoner, forventer en form for likebehandling i SoMe som er fullstendig unaturlig ellers i livet. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #12 Del Skrevet 15. november Daria skrev (13 minutter siden): De skrev at de gledet seg - en affektiv respons det er naturlig å reagere med et hjerte på. Du kom med et par praktiske opplysninger, et hjerte på det ville vært overdrevent for meg. Reagerer du likt på alle typer svar og responser og fra alle mennesker IRL? Mitt inntrykk er at de som ofte er mest opptatt av å understreke at SoMe er like viktig og teller like mye som andre sosiale interaksjoner, forventer en form for likebehandling i SoMe som er fullstendig unaturlig ellers i livet. Til og med noe så kort som "jeg kommer" (jeg skrev mer enn bare det og klokkeslett) må få et hjerte i en slik sammenheng. Jeg tar det bare til etterretning og kommer ikke neste gang. Anonymkode: 08afa...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. november #13 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Til og med noe så kort som "jeg kommer" (jeg skrev mer enn bare det og klokkeslett) må få et hjerte i en slik sammenheng. Jeg tar det bare til etterretning og kommer ikke neste gang. Anonymkode: 08afa...1bf Hvorfor må det det? For meg er det helt unaturlig, og hvis noen av mine venner hadde tatt et manglende hjerte som en så dyp fornærmelse at de ikke kom, ville jeg lurt på om de ikke var helt i vater... Og igjen lurer jeg - hvordan kommuniserer du og hvor hårsår og nærtagende er du i verden for øvrig? Tar du det like personlig og ille opp hvis vertinnen på en fest ikke snakker like mye og like hjertelig og entusiastisk med alle de tilstedeværende? 11 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 15. november #14 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Til og med noe så kort som "jeg kommer" (jeg skrev mer enn bare det og klokkeslett) må få et hjerte i en slik sammenheng. Jeg tar det bare til etterretning og kommer ikke neste gang. Anonymkode: 08afa...1bf I alle fall en eller annen form for respons. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #15 Del Skrevet 15. november Daria skrev (10 minutter siden): Hvorfor må det det? For meg er det helt unaturlig, og hvis noen av mine venner hadde tatt et manglende hjerte som en så dyp fornærmelse at de ikke kom, ville jeg lurt på om de ikke var helt i vater... Og igjen lurer jeg - hvordan kommuniserer du og hvor hårsår og nærtagende er du i verden for øvrig? Tar du det like personlig og ille opp hvis vertinnen på en fest ikke snakker like mye og like hjertelig og entusiastisk med alle de tilstedeværende? Fordi det handler om likhet. Dette bør være åpenbart. Anonymkode: 08afa...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #16 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fordi det handler om likhet. Dette bør være åpenbart. Anonymkode: 08afa...1bf Har du (eller har du mistenkt at du har) noen form for autisme? Eller er du langt over 35 i alder og dermed ikke har vokst opp med likes/reaksjoner i sosiale medier? Eller har du vært utsatt for grov mobbing i oppveksten? Jeg spør fordi jeg synes reaksjonen din virker veldig overdrevet, og jeg tror veldig få vil være enig i at det er åpenbart at det handler om likhet. Jeg trodde millimeterrettferdighet var noe man skjønte at ikke er så farlig etter man ble voksen, og hvertfall ikke når premisset er forskjellig. for meg er det veldig rart å tenke at sosiale reaksjoner skal være like på noen som helst måte. Om du hadde skrevet det samme (at du gleder deg) og ikke fått hjerte, så ville jeg kanskje skjønt det. Men som andre skriver, hjerte trykker man når noen skriver noe koselig/hjertelig. Når noen ber om avklaring på om du kommer, og du svarer på det, så er jo det noe jelt nøytralt. Trykker man hjerte på det fremstår man som man har en crush på deg. Å Anonymkode: e535d...4b1 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #17 Del Skrevet 15. november Jeg er enig med TS. Jeg er 42, og er oppdratt slik at samme regler/likes gjelder for alle, vanlig etikette og behandle alle med like mye respekt, som i dette tilfelle, ts skrev hun skulle komme, hun har altså svart hun også, fortjener ikke det også et hjerte? Jeg hadde følt meg uvedkommende selv. Akkurat som når man gratulerer noen med dagen på fb, da utelater man ikke enkelte. Anonymkode: dec88...4f6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #18 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er enig med TS. Jeg er 42, og er oppdratt slik at samme regler/likes gjelder for alle, vanlig etikette og behandle alle med like mye respekt, som i dette tilfelle, ts skrev hun skulle komme, hun har altså svart hun også, fortjener ikke det også et hjerte? Jeg hadde følt meg uvedkommende selv. Akkurat som når man gratulerer noen med dagen på fb, da utelater man ikke enkelte. Anonymkode: dec88...4f6 Uvelkommen Anonymkode: dec88...4f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #19 Del Skrevet 15. november Jeg forstår at du reagerer, det ville nok jeg også gjort. Men jeg har etterhvert forstått at mine reaksjoner i slike situasjoner handler om meg og min frykt for avvisning, altså min bagasje. Vi kan jo ikke vite hva som ligger bak den manglende responsen. Men det er jo noe her som gjør dette sårt for deg siden du tolket det slik. En annen som ikke er like var for avvisning hadde ikke registrert at det ikke ble gitt respons. Så lurt å kjenne litt på hva som skjer i deg, og møte deg selv i det. Anonymkode: 95c3b...ae6 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 15. november #20 Del Skrevet 15. november Du verden så lite som skal til for å føle seg krenket... 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå