AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Fikk utslett for 1 mnd siden. Startet som små blemmer, men gikk over til tørre flekker som ikke forsvinner. Trodde først det var ringorm (tydelig rød ring rundt alle), så smurte med canesten i 2 uker -uten bedring. Bestilte time hos fastlege, men den ble sykemeldt og timen ble flytta 4 uker frem i tid! Så er enda et pat uker til jeg får time! men det klør og jeg aner ikke hva det er. Noen som har sett lignende evt har tips? Anonymkode: bc6d7...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Psoriasis Anonymkode: 95554...ff0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden See ur som ringorm. Anonymkode: 15f0d...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): See ur som ringorm. Anonymkode: 15f0d...4ee Burde det ikke forsvunnet etter 1 mnd og 2 uker hvor det har blitt behandlet med canesten? ts Anonymkode: bc6d7...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Prøv med annen soppkrem - Lamisil, f.eks. Anonymkode: b2516...8b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Syns det kan ligne litt på skabb.. det begynner også som kløende prikker og viser seg gjerne som slike skorper.. sjekk huden om du ser skabbganger.. har du ikke mulighet til å bestille time til annen lege, eller evt. turnuslege? Lenge å vente fire uker til på behandling.. Anonymkode: 96076...e90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Syns det kan ligne litt på skabb.. det begynner også som kløende prikker og viser seg gjerne som slike skorper.. sjekk huden om du ser skabbganger.. har du ikke mulighet til å bestille time til annen lege, eller evt. turnuslege? Lenge å vente fire uker til på behandling.. Anonymkode: 96076...e90 Fastlegekrise i kommunen, så de har prøvd å få tak i vikar for å ta unna. Er visst mange, mange timer som måtte flyttes til andre leger som prøver ta unna så godt de klarer! Men de sliter med å få slt til å gå rundt må også reise langt hvis jeg skal ta det privat (bor i ei bygd i nord), så orker ikke det heller (tviler på at det er dødelig 🤪) ts Anonymkode: bc6d7...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fastlegekrise i kommunen, så de har prøvd å få tak i vikar for å ta unna. Er visst mange, mange timer som måtte flyttes til andre leger som prøver ta unna så godt de klarer! Men de sliter med å få slt til å gå rundt må også reise langt hvis jeg skal ta det privat (bor i ei bygd i nord), så orker ikke det heller (tviler på at det er dødelig 🤪) ts Anonymkode: bc6d7...b09 Er det skabb kan du prøve dette. Er veldig smittsomt, lurt å ikke gå for lenge med det. https://www.maja.no/hud/hvordan-bli-kvitt-skabb?gad_source=1&gbraid=0AAAAACgLJ1bCcg7AEcZjP9PnkLcq1cXH6&gclid=CjwKCAiA3Na5BhAZEiwAzrfagEn9VpuA4C0oM_vPsaLfz0idFF9scBfrE5E1O-89Xb0kE71QZVrIdRoC-A0QAvD_BwE Anonymkode: e8ff6...1ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Fikk utslett for 1 mnd siden. Startet som små blemmer, men gikk over til tørre flekker som ikke forsvinner. Trodde først det var ringorm (tydelig rød ring rundt alle), så smurte med canesten i 2 uker -uten bedring. Bestilte time hos fastlege, men den ble sykemeldt og timen ble flytta 4 uker frem i tid! Så er enda et pat uker til jeg får time! men det klør og jeg aner ikke hva det er. Noen som har sett lignende evt har tips? Anonymkode: bc6d7...b09 Dette skal du ha en hastetime til. Hjelper deg lite å få en time når dette er over. Ringlegekontoret og få en hastetime når de åpner telefonen i morgen. Får da være grenser for hvor lenge man skal gå go klø med utslett. Anonymkode: 209ca...e4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fastlegekrise i kommunen, så de har prøvd å få tak i vikar for å ta unna. Er visst mange, mange timer som måtte flyttes til andre leger som prøver ta unna så godt de klarer! Men de sliter med å få slt til å gå rundt må også reise langt hvis jeg skal ta det privat (bor i ei bygd i nord), så orker ikke det heller (tviler på at det er dødelig 🤪) ts Anonymkode: bc6d7...b09 All ære til dere som orker å tørr å bo så langt nord (og vest) at dere må reise langt for å få dekket helt grunnleggende behov. Jeg tørr ikke bo lenger unna sykehus enn 30 min med bil. Synes forøvrig det ser ut som ringorm. Kan det være at de angrepne områdene også har blitt tørre pga behandlingen med canesten? Anonymkode: 23167...b52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden Kan det være mpox? Anonymkode: 23167...b52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden Ligner på skabb? Anonymkode: 8808b...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden Bor du alene? Er det noen andre i husstanden som har dette? Anonymkode: 8808b...095 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ligner på skabb? Anonymkode: 8808b...095 Ligner mer på mpox Anonymkode: 23167...b52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Del Skrevet 6 timer siden Etter armen din å dømme så ser det veldig ut som sopp eller psoriasis, kjempe vanlig spesielt i årstidsskifte. Har du noe på brystet eller ryggen? På de som er tørre og ikke blemmete hadde jeg prøvd å smøre med cannesten, om det eventuelt ikke er sopp så er det ikke farlig om du har prøvd. Mest sannsynlig eksem da det klør såpass. Synes ikke det ligner på skabb og regner med at du har hatt vannkopper. Anonymkode: 20d3a...afb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ligner mer på mpox Anonymkode: 23167...b52 Det gjør det ikke 😂 Anonymkode: 20d3a...afb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ligner mer på mpox Anonymkode: 23167...b52 Enig. Anonymkode: 789ad...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Etter armen din å dømme så ser det veldig ut som sopp eller psoriasis, kjempe vanlig spesielt i årstidsskifte. Har du noe på brystet eller ryggen? På de som er tørre og ikke blemmete hadde jeg prøvd å smøre med cannesten, om det eventuelt ikke er sopp så er det ikke farlig om du har prøvd. Mest sannsynlig eksem da det klør såpass. Synes ikke det ligner på skabb og regner med at du har hatt vannkopper. Anonymkode: 20d3a...afb Det er virkelig farlig å bruke soppmidler/antimykotika på noe man med sikkerhet ikke vet at er sopp. Man kan bli resistent mot antimykotika, på samme måte som med antibiotika. Resistens mot de soppmidlene vi i dag her er et økende problem, nettopp på grunn av slike uvettige anbefalinger og uvettig bruk av Canesten og andre beslektede antimykotika. Der er og soppinfeksjoner man ikke klarer å behandle fordi soppen er resistent. Så slutt å gi farlige råd, eller råd du ikke har faglig kunnskap om. Anonymkode: 209ca...e4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (56 minutter siden): See ur som ringorm. Anonymkode: 15f0d...4ee Nei ser overhode ikke ut som ringorm. Anonymkode: 858f0...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden Nye bilder! Fant disse nå i kveld. Synes det er slik de andre har sett ut i forkant av dette bildet. men kan det nytte å bytte soppmiddel, for å se om det har effekt? Eller bør jeg gå ubehandlet inntil jeg får legetimen? Smøre på noe annet? skjønner at dette ikke er stedet å søke råd, men inntil videre har jeg dessverre ikke så mye mer å gå på! TS Anonymkode: bc6d7...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå