AnonymBruker Skrevet 14. november #21 Del Skrevet 14. november Reise alene er digg. Har endt opp med lang juleferie i år så jeg tenker å flykte landet. Vet bare ikke hvor. (Ja, jeg vet jeg er sent ute) Anonymkode: 2d58c...fdd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #22 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men det er klart, hvis du er redd for å være alene in the first place, i hverdagen etc., så er det å reise på ferie alene bare ubehagelig. Anonymkode: ea1b0...891 Jeg er jo ikke det, men familien min virker jo litt sånn Anonymkode: cfd05...7c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #23 Del Skrevet 14. november Heldiggrisen, misunner deg. Aleneferie høres bare helt fantastisk ut. Bare vært på en, og det var jammen mitt livs ferie (selv om det var mer enn 20 år sida). Anonymkode: 0d0da...1e1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #24 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Heldiggrisen, misunner deg. Aleneferie høres bare helt fantastisk ut. Bare vært på en, og det var jammen mitt livs ferie (selv om det var mer enn 20 år sida). Anonymkode: 0d0da...1e1 Takk 😊 Anonymkode: cfd05...7c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #25 Del Skrevet 14. november Du er den heldige som nyter livet og reiser uten at du er avhengig av andre. Anonymkode: 83f6e...30e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 16. november #26 Del Skrevet 16. november AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 21.19): Jeg satt plutselig med noen dager fri og bestilte tur til Polen. Alene fordi jeg ikke fikk med meg noen på kort varsel. Reaksjonene fra familien: Hvordan har du råd til det da? Fysj så gørr kjedelig det må være å reise alene. Usj jeg synes synd på deg,jeg som bare har deg selv som selvskap. Hvem gidder å reise alene til Polen? Stakkars deg som må reise alene. Traurig, dyrt, dyrt, dyrt....... Sannheten er at jeg drar på spa, drikker øl, ser på folkemusikk med dans, hører klezmer og har mine livs opplevelser. Spiser masse mat, shopper og drar på museum. Men stemmen i hodet sier at jeg er rar og merkelig, en einstøing. Er det sant, at jeg er rar som drar alene? Anonymkode: cfd05...7c7 Jeg reiser bestandig alene! Jeg trives i eget selskap. Kan spise hvor jeg vil, når jeg vil, gjøre alt jeg har lyst til uten å måtte ta hensyn. Egenreiser er de beste, så drit i hva andre mener og synes- de skal heldigvis ikke være med! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november #27 Del Skrevet 16. november Synes det var svært merkelige kommentarer - trodde det var svært lite oppsiktsvekkende å reise alene i 2024. For 20 år siden var det kanskje litt annerledes.... ... selv reiser jeg som regel alene og foretrekker det stort sett - gitt reisemålene. Synd at så mange har barrierer mot å reise alene. Forstår det litt, men mye av vegringen kommer nok av slike kommentarer. Har en kollega, ganske bereist, ungkar i tidlig 40-årene. Han kommer seg aldri på tur uten at det er foreldre eller bror og hans familie tar intitiativet. Gjerne en 2 ukers tur ut av landet med foreldre og brorens familie. Dette blir da bestemt av andre, og han blir med - selvsagt fordi han vil selv, men det høres så fjernt ut for meg - å ikke komme seg avgårde alene. Og så ender han opp med å måtte ta 2 uke ferie i desember for å bruke opp ferien... .. folk er så rare. Anonymkode: 65a90...6e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november #28 Del Skrevet 16. november Jeg synest du er tøff. Jeg kjenner veldig på det bare ved å gå på kafe alene, reise på hotellovernatting og spesielt gå ned til frokost alene. Jeg er nok mer sær enn du tror du er . 😅 Anonymkode: 486e0...ba2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november #29 Del Skrevet 16. november Jeg hadde heller reist alene enn å gi sånne slengbemerkninger til en av mine nærmeste. Spesielle reaksjoner du har fått fra gjengen din! Nei, du er ikke rar. Du er oppegående som fungerer i eget selskap, og som tar ei utfordring. Anonymkode: 3c796...325 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 16. november #30 Del Skrevet 16. november Elsker å reise alene. Har mine aller beste reiseminner fra alene-reiser. Du får en helt annen kontakt med andre mennesker når du reiser alene. Og så tar du bare hensyn til deg selv og egne behov. Nydelig! Savner det voldsomt. 😄 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november #31 Del Skrevet 16. november Jeg reiste også helt alene til Bangkok. Var der i en mnd. Men jeg hadde masse selskap der.. Anonymkode: 3ee6a...6cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november #32 Del Skrevet 16. november Har reist èn gang alene. Det var ikke noe for meg. For jeg var ikke kreativ og impulsiv nok, og synes det var noe stakkarslig ved det. Men så var jeg lett deprimert etter et samlivsbrudd da, så det påvirket nok. Men det var absolutt elementer ved det som jeg likte. Friheten, uavhengigheten og roen. Fantastisk! Så dere som reiser alene er ikke noen raringer. Tvert imot er jeg misunnerlig! Anonymkode: 60d1b...e2c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november #33 Del Skrevet 17. november Absolutt ikke. Jeg har vært alene i Japan, USA, Peru, Singapore, Bali, New Zealand, Australia, mye av Europe. Det er bare koselig. Ikke tenk på hva andre sier. Anonymkode: 4a0dc...5c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november #34 Del Skrevet 17. november Nei, herregud. Kos deg på tur, det her en introvert sin drøm. Folk som nesten forventer at andre skal søke gleder og opplevelser basert på egne preferanser er salig selvsentrert. Det er en dårlig egenskap å da trykke andre ned for å ikke søke det samme som de selv. Ikke hør på de, de er ikke verdt å lytte til. Anonymkode: 285d1...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akhenaton Skrevet 17. november #35 Del Skrevet 17. november Damer som reiser alene ("female solo travelers" som det heter så fint) er jevnt over blant de kuleste menneskene man treffer på, synes jeg. Og ofte mer interessante å prate med enn andre. Så nei, jeg vil vel ikke akkurat si at det er du som er raringen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november #36 Del Skrevet 17. november Hvorfor skal man sitte hjemme og gå glipp av flotte opplevelser for livet. Bare fordi noen ser rart på oss som reiser alene? Og tøff? Til alle dere som synes vi er så tøffe. Hva frykter du? Stigmaet ved å reise alene? Det å reise alene i seg selv? Anonymkode: 20a38...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november #37 Del Skrevet 17. november AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 21.19): Jeg satt plutselig med noen dager fri og bestilte tur til Polen. Alene fordi jeg ikke fikk med meg noen på kort varsel. Reaksjonene fra familien: Hvordan har du råd til det da? Fysj så gørr kjedelig det må være å reise alene. Usj jeg synes synd på deg,jeg som bare har deg selv som selvskap. Hvem gidder å reise alene til Polen? Stakkars deg som må reise alene. Traurig, dyrt, dyrt, dyrt....... Sannheten er at jeg drar på spa, drikker øl, ser på folkemusikk med dans, hører klezmer og har mine livs opplevelser. Spiser masse mat, shopper og drar på museum. Men stemmen i hodet sier at jeg er rar og merkelig, en einstøing. Er det sant, at jeg er rar som drar alene? Anonymkode: cfd05...7c7 Ehm. Så frekt? For noen party poopers de er. Hvis du får glede ut av å reise alene, så burde du jo være sjeleglad for at du har den evnen, synes jeg. At du er bra nok i deg selv. At du klarer å glede deg over opplevelser uten å trenge ‘forsterkninger’ eller ‘publikum’ eller ‘moralsk støtte’, for den saks skyld. Anonymkode: 6f15f...56d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surdeig Skrevet 17. november #38 Del Skrevet 17. november AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 21.19): Jeg satt plutselig med noen dager fri og bestilte tur til Polen. Alene fordi jeg ikke fikk med meg noen på kort varsel. Reaksjonene fra familien: Hvordan har du råd til det da? Fysj så gørr kjedelig det må være å reise alene. Usj jeg synes synd på deg,jeg som bare har deg selv som selvskap. Hvem gidder å reise alene til Polen? Stakkars deg som må reise alene. Traurig, dyrt, dyrt, dyrt....... Sannheten er at jeg drar på spa, drikker øl, ser på folkemusikk med dans, hører klezmer og har mine livs opplevelser. Spiser masse mat, shopper og drar på museum. Men stemmen i hodet sier at jeg er rar og merkelig, en einstøing. Er det sant, at jeg er rar som drar alene? Anonymkode: cfd05...7c7 Syns du er stein tøff, skulle ønske jeg kunne gjøre det samme men jeg tør ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november #39 Del Skrevet 17. november Surdeig skrev (11 minutter siden): Syns du er stein tøff, skulle ønske jeg kunne gjøre det samme men jeg tør ikke. Hvorfor ikke? Anonymkode: 20a38...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 17. november #40 Del Skrevet 17. november Surdeig skrev (1 time siden): Syns du er stein tøff, skulle ønske jeg kunne gjøre det samme men jeg tør ikke. Hva er du redd for? TS: Reis og kos deg. Det er verdens beste tur å dra alene, selv om jeg også gjerne drar sammen med noen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå