AnonymBruker Skrevet 15. november #101 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 21.25): Har sagt det, på en fin måte. Men da blir han sur. Insisterer plutselig på å ikke være hjemme likevel og kan si ting som "Jada! jeg skal dra jeg, så du slipper å se meg!." Da får jeg jo litt dårlig samvittighet selv om jeg egentlig ikke føler jeg bør ha det...Er kun en dag i uken det er snakk om, og det er ikke slik at jeg kaster ham ut eller nekter han å komme hjem om han f.eks.er syk. ts Anonymkode: 34fe7...000 Da sier du slutt med den manipulerende tullet der. Onadag er min bli frisk dag. Da skal husetvære tomt fra 08 til 15:00. Slik at jeg kan hente meg inn igjen å bli frisk. Alle håndtverkere etc som står på døra på onsdager vil heretter bli forvist. Jeg forventer at også du vil jeg akal bli frisk igjen, og intil da må du respektere at mine onsdager er hellig. Ellers må jeg ut av huset å slappe av, og da må du vetale dagopphold. Ett sted må jeg få være i fred og ro den ene dagen i uken Anonymkode: 461a3...f79 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november #102 Del Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er INGEN rehabilitering i det å gå rundt og gjøre seg liten. Skal det kalles rehabilitering er minstemålet at hun lærer seg å ta mer plass og finne seg i mindre BS. Anonymkode: f964e...5ad Jeg vet ikke helt om du argumenterer mot meg eller sier deg enig med meg. Jeg har ihvertfall ikke anbefalt ts å gjøre seg liten. Anonymkode: c9746...242 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:05 #103 Del Skrevet fredag kl 23:05 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke helt om du argumenterer mot meg eller sier deg enig med meg. Det kommer litt an på deg, det… AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ihvertfall ikke anbefalt ts å gjøre seg liten. Anonymkode: c9746...242 Nei, men hun er allerede der at hun gjør seg liten. Så det holder ikke å skrive i kalenderen at det heter rehabilitering, hvis ikke hun har en helt konkret plan om hvordan hun skal komme vekk fra den rollen. Under rehabilitering kan hun f.eks. skrive: Ulike måter som skal prøves ut for å få mannen ut av huset: - hviske med lav stemme at jeg har behov for fred, og så la mannen være innne hvis han blir passiv aggressiv - bli sint og smelle med dører helt til han får vondt i hodet, og håpe han går - lure han til å sette seg oppi trillebåra og så kjøre ut i en vill fart og låse døren - se Home alone 1 og 2 og få noen tips - etc Hun er hjemme etter å ha vært utbrent, hun bør ha en plan for å ikke bli det igjen, som går utover det å vandre fra rom til rom eller ligge på sofaen. Det å øve seg på å få mannen ut, helt til hun faktisk greier det, er ypperlig rehabilitering. Anonymkode: f964e...5ad 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:12 #104 Del Skrevet fredag kl 23:12 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kommer litt an på deg, det… Nei, men hun er allerede der at hun gjør seg liten. Så det holder ikke å skrive i kalenderen at det heter rehabilitering, hvis ikke hun har en helt konkret plan om hvordan hun skal komme vekk fra den rollen. Under rehabilitering kan hun f.eks. skrive: Ulike måter som skal prøves ut for å få mannen ut av huset: - hviske med lav stemme at jeg har behov for fred, og så la mannen være innne hvis han blir passiv aggressiv - bli sint og smelle med dører helt til han får vondt i hodet, og håpe han går - lure han til å sette seg oppi trillebåra og så kjøre ut i en vill fart og låse døren - se Home alone 1 og 2 og få noen tips - etc Hun er hjemme etter å ha vært utbrent, hun bør ha en plan for å ikke bli det igjen, som går utover det å vandre fra rom til rom eller ligge på sofaen. Det å øve seg på å få mannen ut, helt til hun faktisk greier det, er ypperlig rehabilitering. Anonymkode: f964e...5ad Forresten, ikke la mannen se listen. Han høres ut som en type som ville finne fornøyelse i å bli utsatt for ulike typer oppmerksomhet. Anonymkode: f964e...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:36 #105 Del Skrevet fredag kl 23:36 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det kommer litt an på deg, det… Nei, men hun er allerede der at hun gjør seg liten. Så det holder ikke å skrive i kalenderen at det heter rehabilitering, hvis ikke hun har en helt konkret plan om hvordan hun skal komme vekk fra den rollen. Under rehabilitering kan hun f.eks. skrive: Ulike måter som skal prøves ut for å få mannen ut av huset: - hviske med lav stemme at jeg har behov for fred, og så la mannen være innne hvis han blir passiv aggressiv - bli sint og smelle med dører helt til han får vondt i hodet, og håpe han går - lure han til å sette seg oppi trillebåra og så kjøre ut i en vill fart og låse døren - se Home alone 1 og 2 og få noen tips - etc Hun er hjemme etter å ha vært utbrent, hun bør ha en plan for å ikke bli det igjen, som går utover det å vandre fra rom til rom eller ligge på sofaen. Det å øve seg på å få mannen ut, helt til hun faktisk greier det, er ypperlig rehabilitering. Anonymkode: f964e...5ad Ingenting av det du skriver, er ei motsetning til det jeg sa. Hvis du har konkrete tips til ts, er det nok lurt å stile dem til henne, ikke til meg. Anonymkode: c9746...242 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:16 #106 Del Skrevet lørdag kl 00:16 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ingenting av det du skriver, er ei motsetning til det jeg sa. Hvis du har konkrete tips til ts, er det nok lurt å stile dem til henne, ikke til meg. Anonymkode: c9746...242 Alt vi skriver i tråden er jo til henne. Anonymkode: f964e...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 01:55 #107 Del Skrevet lørdag kl 01:55 AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 21.14): Jeg har tidligere vært utbrent og jobber nå redusert stilling for å fungere i hverdagen. Har en fast fridag hver uke og denne lever jeg virkelig for. Med to barn på hhv 3 og 6 år er det endel å se til i hverdagen, og jeg bruker fridagen stort sett til å trene litt, og ikke minst hvile. Dette er dagen da jeg lader batteriene, og det gjør jeg gjennom å ha alenetid denne dagen. Å være alene hjemme føles helt magisk. Det som irritererer meg mer og mer er at min mann ikke synes å forstå hvor viktig dette er for min helse. Han har en jobb der han styrer arbeidsdagen i stor grad som han vil, og ofte bestemmer han seg kvelden før at på min fridag skal han plutselig ha hjemmekontor. Vi har ingen kontorplass hjemme og disse hjemmekontordagene blir som oftest tilbragt i stuen med laptop i fanget og tv på. Jeg elsker å bare slappe av på sofaen denne ene fridagen jeg har. Se noen serier min mann ikke har interesse av og bare nyte stillheten. Dette kan jeg bare glemme når han har "hjemmekontor". Om det ikke er hjemmekontor så er det gjerne befaring av håndverkere som faller på denne dagen, eller at han skal fikse ting i huset, kommer tidlig hjem osv...Jeg har sagt gjentatte ganger at jeg må ha denne sårt tiltrengte fridagen til å være litt alene, men det går liksom ikke inn...Noen andre som har det sånn? Hva skal jeg si/gjøre for å få han til å forstå? Anonymkode: 34fe7...000 Bare du som eier huset eller? Siden du føler deg berettiget til å bestemme når han kan være hjemme eller ikke. Du skal ha en fridag i uka hvor du bare skal kose deg. Du har redusert inntekten din og han må jobbe fullt. Anonymkode: 4d28e...4f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:11 #108 Del Skrevet lørdag kl 05:11 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bare du som eier huset eller? Siden du føler deg berettiget til å bestemme når han kan være hjemme eller ikke. Du skal ha en fridag i uka hvor du bare skal kose deg. Du har redusert inntekten din og han må jobbe fullt. Anonymkode: 4d28e...4f2 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor skal du ha en fridag, og ikke han?! Anonymkode: 333a3...b76 Så, hvordan står det til med leseforståelsen? Jeg foreslår at dere leser alt ts har skrevet en gangtil, da vil dere se hvor totalbom det der var. Anonymkode: f5acb...59e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:42 #109 Del Skrevet lørdag kl 05:42 AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 21.51): Er det at du skal ha en hel dag alene hjemme av helsemessige årsaker, eller er det kun at du vil kose deg og være alene hjemme? Er det nødvendig/bra for helsen din å ligge i sofaen på dagtid og se serier? Er du sykemeldt, eller jobber du redusert stilling? Om det er sykemelding og anbefaling fra lege, så støtter jeg deg selvfølgelig. Men å forvente egentid når man er en fjerdedel av en familie med to små barn, er vel egentlig utopi. Kanskje mannen din vil ha hjemmekontor disse dagene er fordi han innerst inne ønsker seg litt voksentid sammen med deg? Jeg jobbet 80% noen år med småbarn. Men brukte den fridagen til å storhandle, og vaske hus og klær. Da kom det familien til nytte, siden vi fikk mye roligere og koselige helger. Så du må nesten svare på om du har denne kosedagen pga sykemelding, eller om det er for å få fri fra familien din? Men et sleipt tips kan du få 🙂. Neste gang han blir hjemme på en sånn dag, så drar du fram støvsugeren og starter storrengjøring i stuen der han vil sitte. Tenker han rømmer da 😉 Anonymkode: 8581d...093 Har du egentlig lest hi? Tror du hun har denne fridagen for å late seg? Ts har denne dagen fri for å hente seg inn og ivareta egen helse. Det er ikke utopi å ha en dag for seg selv i uken, og ikke går det utover familielivet, for da er jo barna ute av huset, og egentlig skulle også mannen være borte den dagen. AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 22.09): Ja, jeg ser jo at hun TIDLIGERE har vært utbrent. Så da er hun vel neppe sykemeldt. Men litt rart at hun f.eks ikke en gang kan ta i mot en handverker som skal innom en snartur. Hvis mannen min skulle hatt en sånn fridag hver uke kun for å ligge på sofaen og se på TV, så hadde jeg rett og slett blitt sur. Hadde i det minste forventet at han brukte deler av dagen på enten noe som kom familien til gode, eller for å trene seg til bedre helse. En roligere dag enn på jobb får man jo uansett. Anonymkode: 8581d...093 Dette med håndtverkere, det er nok fordi mannen også er hjemme og saboterer hviledagen hennes. Samt at han legger slike avtaler til hennes fridag, for da er han hjemme på "hjemmekontor", så det nok summen av mannens egoisme som gjør at hun ikke vil ha håndtverkere der den dagen. Om mannen din var på nippet til å bli utbrent, og jobbet redusert en periode, så hadde du blitt sur på han?? Du ville heller at han ikke tok vare på seg selv, men kjørte på til det sa stopp fullstendig? Hva skulle du gjort da? Jeg gjorde det, kjørte på og lyttet ikke til kroppen, og er i dag ufør pga det. Om du leser resten av svarene fra ts, så ser du alt hun faktisk gjør på denne fridagen. Kygos skrev (På 14.11.2024 den 22.11): Stakkar som ikke får ligge på sofaen hele dagen og gjøre som du vil. Hvordan ivaretar dere balansen i familien, har din mann noen slike goder? Gjør du ekstra husarbeid i helgene eller noe? Har din mann "sin" dag, der han får huset for seg selv? Er det en gode å være på randen av å bli utbrent? Den var ny. Ivareta balansen i familien? Det ts gjør, utenom det 3.skiftet, er å prøve å bli bedre og å unngå å møte veggen. Jeg møtte veggen så det sang, jeg lyttet ikke til kroppen, og er i dag ufør. Jeg har noen diagnoser i bunn, men hadde jeg tatt hensyn til meg selv, så kunne uføre blitt unngått. Her har mannen stort sett ansvar for handle og lage middag, det hender jeg lager om jeg har en ok dag. Mannen tar store deler av husarbeidet, jeg gjør det om jeg har en ok dag. Mannen er sjåfør og følge mitt når jeg har timer på sykehuset eller andre plasser. Mannen er sjåfør for mitt barn (ung voksen), han sitter oppe til hn kommer hjem om hn er ute på kvelden. Mannen stiller opp på alle mulige måter, og han har aldri blitt lei og klager, han har full forståelse for at jeg er syk. Så takknemlig for at akkurat han er min mann. AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 22.13): Er det rehabilitering å ligge på sofaen og se serier? Og være så sta at man ikke engang kan ta i mot en handverker som skal innom? Skjønner at hun trenger en roligere dag enn på jobb, men litt kan man vel gjøre for familiens beste om man bare jobber 80%? Ville du syns det var ok om mannen din hadde en sånn dag i uka som bare var til egoistisk bruk? Anonymkode: 8581d...093 Les alle postene til ts, hun har jo det 3.skiftet alene. Ang det med håndtverker, er vel bare et symbol på hvor lite mannen der forstår. Mannen trenger jo ikke dette, og at du kaller det "egoistisk bruk", viser at du har liten forståelse, og enda mindre kunnskap. Anonymkode: f5acb...59e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
butterfly28 Skrevet lørdag kl 07:36 #110 Del Skrevet lørdag kl 07:36 Tid for seg selv skulle vært et eget kjærlighetsspråk på lik linje med tid sammen🙄 Jeg har det litt på samme måte, men vi er begge uføre og går oppå hverandre. Tok et par år før han innså at det å tilbringe tid fra hverandre var en positiv ting. Du må bare veldig tydelig på det. Jeg elsker å være hjemme alene, å ha stillhet og ro og fred. Det var en stund jeg rett og slett sto opp en time før alle andre for å få stillheten om morgenen, våkne på en god måte og ikke bli mast på. Det gjorde faktisk en enorm forskjell på dagen. Satte meg ut på verandaen og drakk kaffen min❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:45 #111 Del Skrevet lørdag kl 07:45 Høres ut som det ikke har gått helt inn hos han. Han tror at han ikke forstyrrer noe særlig og synes sikkert det er koselig at dere er hjemme sammen mens barna er på skole/barnehage. Du må rett og slett være enda tydeligere. Foreslå hjemmekontor en av dagene du er på jobb. Anonymkode: 3b5c0...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:55 #112 Del Skrevet lørdag kl 07:55 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bare du som eier huset eller? Siden du føler deg berettiget til å bestemme når han kan være hjemme eller ikke. Du skal ha en fridag i uka hvor du bare skal kose deg. Du har redusert inntekten din og han må jobbe fullt. Anonymkode: 4d28e...4f2 Så av alle 5 dager i uka han kan ha hjemmekontor og håndtverkere, så er det hans rett å velge akkurat den dagen TS har for å være alene for å bli frisk? Anonymkode: c79f4...ea6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:14 #113 Del Skrevet lørdag kl 09:14 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Les alle postene til ts, hun har jo det 3.skiftet alene. Har trådstarter skrevet at hun er religiøs? Hvis ikke, slutt å tillegge henne troen på det 3. skiftet, slik vi andre ikke tillegger dere troen på Jesus. Anonymkode: f964e...5ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:19 #114 Del Skrevet lørdag kl 09:19 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har trådstarter skrevet at hun er religiøs? Hvis ikke, slutt å tillegge henne troen på det 3. skiftet, slik vi andre ikke tillegger dere troen på Jesus. Anonymkode: f964e...5ad Hva snakker du om? Anonymkode: f5acb...59e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:41 #115 Del Skrevet lørdag kl 09:41 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har trådstarter skrevet at hun er religiøs? Hvis ikke, slutt å tillegge henne troen på det 3. skiftet, slik vi andre ikke tillegger dere troen på Jesus. Anonymkode: f964e...5ad Hva? Anonymkode: 9b72e...b97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:46 #116 Del Skrevet lørdag kl 09:46 Lei en billig airbnb nestegang. Anonymkode: 2b6c0...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet lørdag kl 09:50 #117 Del Skrevet lørdag kl 09:50 AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 21.14): Jeg har tidligere vært utbrent og jobber nå redusert stilling for å fungere i hverdagen. Har en fast fridag hver uke og denne lever jeg virkelig for. Med to barn på hhv 3 og 6 år er det endel å se til i hverdagen, og jeg bruker fridagen stort sett til å trene litt, og ikke minst hvile. Dette er dagen da jeg lader batteriene, og det gjør jeg gjennom å ha alenetid denne dagen. Å være alene hjemme føles helt magisk. Det som irritererer meg mer og mer er at min mann ikke synes å forstå hvor viktig dette er for min helse. Han har en jobb der han styrer arbeidsdagen i stor grad som han vil, og ofte bestemmer han seg kvelden før at på min fridag skal han plutselig ha hjemmekontor. Vi har ingen kontorplass hjemme og disse hjemmekontordagene blir som oftest tilbragt i stuen med laptop i fanget og tv på. Jeg elsker å bare slappe av på sofaen denne ene fridagen jeg har. Se noen serier min mann ikke har interesse av og bare nyte stillheten. Dette kan jeg bare glemme når han har "hjemmekontor". Om det ikke er hjemmekontor så er det gjerne befaring av håndverkere som faller på denne dagen, eller at han skal fikse ting i huset, kommer tidlig hjem osv...Jeg har sagt gjentatte ganger at jeg må ha denne sårt tiltrengte fridagen til å være litt alene, men det går liksom ikke inn...Noen andre som har det sånn? Hva skal jeg si/gjøre for å få han til å forstå? Anonymkode: 34fe7...000 Dette hadde jeg klikket av. Jeg greier ikke helt å slappe av på samme måten med andre folk i huset. Kan han ikke ha hjemmekontor en dag du er på jobb? Da får både han og du mer fred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:02 #118 Del Skrevet lørdag kl 10:02 Kanskje han trenger litt kone-omsorg? Anonymkode: 09b0b...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:14 #119 Del Skrevet lørdag kl 10:14 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kanskje han trenger litt kone-omsorg? Anonymkode: 09b0b...bb0 Da må han jo ta seg fri selv og være sammen med kona, fremfor å bare sitte demonstrativt i veien. Kone-omsorg er noe man gjør seg fortjent til, ved å oppføre seg som en mann og ikke en gutt. Anonymkode: f964e...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:26 #120 Del Skrevet lørdag kl 10:26 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hva snakker du om? Anonymkode: f5acb...59e AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hva? Anonymkode: 9b72e...b97 Det tredje skiftet er et begrep som man bruker her inne hvor flertallet har elendige menn og dårlige forhold, på samme måte som man snakker om silent treatment og narsissisme og diverse andre kjipe ting assosiert med dårlige forhold. Vil man ut av uføret, må man slutte å bruke språket som er knyttet til misèren, og lære et nytt språk fra de i sunne forhold. Da er begreper som det tredje skiftet, noe av det første som ryker. Trådstarter har forøvrig ikke nevnt i det hele tatt at hun heller vil jobbe den ene dagen enn å være hjemme og lage mat og stelle hus. Tvert i mot virker det som hun elsker livet sitt på hjemmebane, og at hun heller skulle ønske at mannen var mer på jobb. Det er faktisk 100% lov å ha de følelsene der. Anonymkode: f964e...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå