AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #21 Del Skrevet 15. november 2024 Snerosa skrev (21 timer siden): For noen uker siden kjøpte jeg meg en nydelig svart dunjakke fra North Face. 3400kr kostet den, og jeg gledet meg sjukt mye til å begynne å bruke den. Etter knapt ei uke med bruk merket jeg at det begynte å lekke noe sjukt med dun av den. Ikke bare litt, men i mange sømmer og midt på stoffet. Gikk da tilbake til butikken med jakka, og de sa de skulle ta kontakt med North Face - leverandør av jakka. Noen dager senere var jeg innom igjen og fikk se mail fra North Face hvor det sto at dette var det ikke reklamasjonsrett på. De i butikken sa også det samme, og at det var slikt man skulle forvente seg av ei dunjakke med den spesifikke tykkelsen i stoffet og den sømmen. Jeg prøvde å si at man kan jo ikke kjøpe ei så dyr jakke som det lekker så mye dun fra, når de til og med har bedre kvalitet på jakkene fra Cubus som kun koster rundt 1000. Butikkselgerne bare nektet og nektet og sa det bare er sånn med dunjakker. De ga seg til slutt og ga meg pengene tilbake for jakka, men da sa de også noe jeg stusset veldig over; altså at de aldri ville selge meg en dunjakke igjen og at jeg aldri fikk kjøpe det fra deres butikk... Er det egentlig lov å si slikt? Følte meg som en sjukt vrang og gjerrig kunde, men kan jo ikke godta å kjøpe dyre produkter i elendig kvalitet? Det er jo bare lureri 😥 Skal sies at jeg har hatt opptil 5 dunjakker de siste 15 årene. Ingen av de har lekket dun med mindre det har blitt synlig hull på jakka. Aldri opplevd slik dårlig kvalitet før, og North Face er jo kjent for å være bra merke? Noen butikker er vanskelige, sånn er det bare. Og noen ansatte er vanskelige. Men om du virkelig har hatt 5(!) dunjakker på bare 15 år så var jo ingen av dem av så mye som av helt ok kvalitet. En helt normal jakke skal vare minst 5 år med daglig bruk. En jakke til 3000 bør vare 15 år. Men, nei, det er absolutt ingen sammenheng mellom pris og kvalitet. Hvorfor tror du det? Anonymkode: 8488c...e17 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #22 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En ny dunjakke kan lekke noe dun. Det ligger alltid litt dun i sømmene og disse vil lekke ut når jakken er ny. Etterhvert vil det stoppe. Kommer det dun ut andre plasser skal du dytte dynen inn igjen og massere over stedet der det lekket dun ut. Da vil duna feste / samle seg igjen. Nå skal jeg ikke påstå at det ikke var noe galt med jakken din, men som sagt: De aller aller fleste skikkelige dunjakker lekker litt, og særlig når de er nye Anonymkode: 42991...c75 Bittelitt ja, jeg har også opplevd dette. Men at det renner ut som ts beskriver, er noe helt annet. Anonymkode: 4b079...a22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #23 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor retter dere sinne mot butikken ? Det var jo ikke reklamasjon! Butikken sto for tapet. Selvfølgelig vil de ikke fortsette og gi penger til ts. Dersom dette er en reel reklamasjon må dere jo rette sinnet mot north face. Anonymkode: d19c9...b9d Fordi det er butikkens ansvar å følge reklamasjonsretten, ts trenger ikke å forholde seg til produsent. Hvis produsent slår seg vrang er det butikkens problem, ikke kjøpers. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): De på butikken var jo ikke vanskelige. De forhørte seg med leverandør og fikk til svar at det ikke var reklamasjon på dette, formidlet det videre til deg. Du fikk likevel igjen pengene, noe butikken tapte på. Ja, butikken har lov til å si at du ikke får handle der mer. De har benyttet eiers rett. Anonymkode: 67f04...332 Butikken var selvfølgelig vrange, det er helt irrelevant for kjøper hva produsent mener og tror, butikken skal forholde seg til forbrukerkjøpsloven. Ts, jeg har ved flere anledninger opplevd dyner som lekker dun, og har alltid fått reklamert på dette og fått ny dyne (som ikke lekker). Anonymkode: ae526...732 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #24 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Helt enig, når de bestemte seg for å refundere henne så skal de bare gjøre det og ikke nekte henne å handle dunjakker med og legge skylda på henne! Anonymkode: 4b079...a22 Nå har vi jo bare TS sin versjon. Kanskje hun/han opptrådte usaklig, drev med utskjelling av personalet, opplevdes truende eller lignende. Da er det helt greit å ikke ville ha TS som kunde, tenker jeg. Alle som har jobbet i kassa vet jo at enkelte kunder er sprøere enn Sørlandschips. Anonymkode: 77c82...fee 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #25 Del Skrevet 15. november 2024 Snerosa skrev (22 timer siden): For noen uker siden kjøpte jeg meg en nydelig svart dunjakke fra North Face. 3400kr kostet den, og jeg gledet meg sjukt mye til å begynne å bruke den. Etter knapt ei uke med bruk merket jeg at det begynte å lekke noe sjukt med dun av den. Ikke bare litt, men i mange sømmer og midt på stoffet. Gikk da tilbake til butikken med jakka, og de sa de skulle ta kontakt med North Face - leverandør av jakka. Noen dager senere var jeg innom igjen og fikk se mail fra North Face hvor det sto at dette var det ikke reklamasjonsrett på. De i butikken sa også det samme, og at det var slikt man skulle forvente seg av ei dunjakke med den spesifikke tykkelsen i stoffet og den sømmen. Jeg prøvde å si at man kan jo ikke kjøpe ei så dyr jakke som det lekker så mye dun fra, når de til og med har bedre kvalitet på jakkene fra Cubus som kun koster rundt 1000. Butikkselgerne bare nektet og nektet og sa det bare er sånn med dunjakker. De ga seg til slutt og ga meg pengene tilbake for jakka, men da sa de også noe jeg stusset veldig over; altså at de aldri ville selge meg en dunjakke igjen og at jeg aldri fikk kjøpe det fra deres butikk... Er det egentlig lov å si slikt? Følte meg som en sjukt vrang og gjerrig kunde, men kan jo ikke godta å kjøpe dyre produkter i elendig kvalitet? Det er jo bare lureri 😥 Skal sies at jeg har hatt opptil 5 dunjakker de siste 15 årene. Ingen av de har lekket dun med mindre det har blitt synlig hull på jakka. Aldri opplevd slik dårlig kvalitet før, og North Face er jo kjent for å være bra merke? Jeg hadde da svart og tenkt at den butikken kjøper jeg ikke så mye som en plastpose fra engang i etter en slik episode. Hva er liksom hensikten med denne tråden? Anonymkode: ca97e...84a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #26 Del Skrevet 16. november 2024 Jo, det er forskjell på kvalitet, spesielt for dunjakker. Har en Norøna som varte mer enn 15 år. Men alle dunjakker lekker litt. Anonymkode: e5a67...fb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #27 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er noe som heter «sunn fornuft», men det er tydeligvis ikke-eksisterende i 2024. Jeg har selv jobbet over 20 år i retail, og det hadde ALDRI skjedd at en av mine kunder, da jeg var sjef, hadde opplevd tilsvarende elendig service. Aldri. Kunden hadde fått pengene tilbake asap, eventuelt byttet til en annen modell, og jeg hadde bedt leverandør om refundering da dette helt åpenbart er en reklamasjon. Drøy oppførsel av de ansatte, og helt uakseptabelt. Forstod før du skrev det at dette er en butikk som sannsynligvis ligger litt skjermet fra konkurranse. Det hadde aldri fungert i større byer. Anonymkode: 910a0...238 Det fungerer i Oslo hvor jeg har jobbet i retail i over 20 år ihvertfall. Det som ikke hadde fungert i oslo med stor konkurranse ville være og erstatte varer på den måten. Vel, ts skriver jo at de hadde kontaktet leverandøren om bedt om refundering ? Leverandøren svarte at dette ikke var reklamasjon ? Hvordan vet du at det er en åpenbar reklamasjon? Hvis du i din butikk mottar en reklamasjon som leverandøren ikke vil refundere for så fortsetter du og erstatte fra din lomme, til samme kunde igjen og igjen ? Om det er en åpenbar reklamasjon og du har et problem med din leverandør så slutter du vel og handle fra de, men du kan jo ikke selge flere varer til kunden du nettopp har tapt et par tusen kroner på ? virker som at noen tror butikkene lager varene selv eller at varene dukker opp gratis . Butikken er også kunde. Hvis historien er sann er det jo north face som er problemet. Hjelper jo ikke og kjøpe north face i en annen butikk om de feilproduserer og nekter butikken og reklamere. Så skjønner ikke logikken med og holde seg unna den butikken. Butikken erstattet jo tapet på egen kappe. Anonymkode: d19c9...b9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #28 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er butikken TS har et kundeforhold til, derfor retter hun til den og ikke rett til produsent Anonymkode: 45499...a6d Ser jo det. Så hiver folk seg på , og skal holde seg unna den butikken. Selvom det var north face som avviste reklamasjonen, og ikke butikken. Logisk. Hvis jeg var på utkikk etter ny dunjakke og brukte denne historien som pekepinn ville jeg jo tenkt at jeg droppet north face som lager dårlig produkt og ikke vil refundere ved reklamasjon, ikke tenkt da bør jeg kjøpe north face i en annen butikk. 😅 Anonymkode: d19c9...b9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snerosa Skrevet 1. desember 2024 Forfatter #29 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 15.11.2024 den 19.24): Nå har vi jo bare TS sin versjon. Kanskje hun/han opptrådte usaklig, drev med utskjelling av personalet, opplevdes truende eller lignende. Da er det helt greit å ikke ville ha TS som kunde, tenker jeg. Alle som har jobbet i kassa vet jo at enkelte kunder er sprøere enn Sørlandschips. Anonymkode: 77c82...fee Wow 😅 jeg oppførte meg utrolig høflig, rolig og respektfullt, og ble lettere rystet da de prøvde nekte meg reklamasjon 🤣 har selv jobbet innen kundeservice og med salg i flere tiår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #30 Del Skrevet 1. desember 2024 Snerosa skrev (1 time siden): Wow 😅 jeg oppførte meg utrolig høflig, rolig og respektfullt, og ble lettere rystet da de prøvde nekte meg reklamasjon 🤣 har selv jobbet innen kundeservice og med salg i flere tiår. Da har jobbet med salg i flere år, og legger skylden på butikken? Når north face sier det ikke er reklamasjon? Hvorfor ble du rystet? Når du jobbet med salg, hvor ofte erstattet du varer leverandør mente ikke var reklamasjon ? Butikken har jo gitt deg tidenes service, de erstattet på egen regning. Allikevel så er du så høflig og respektfull at du henger ut butikken ? Anonymkode: d19c9...b9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #31 Del Skrevet 2. desember 2024 1. Du fikk pengene tilbake... 2. Du vethvilken butikkjede du aldri mer skal bruke en krone hos. Hvem er taperen her? Uansett, jeg hadde tatt en telefon til NorthFace jeg, spent på hva de egentlig sier i telefonen til en kunde. For hva skrev Intersport i eposten TIL northFace da? Høres jo ut som at de kanskje ikke beskrev det godt nok. Om de kun nevnte sømmene, så er jo det vanlig med nye dunjakker fikk jeg også høre da jeg vurderte en til 7500 kroner. Men gjennom STOFFET skal det ikke lekke. Da er det jo hull i stoffet... Men, jeg har også hatt dunjakke til 3000 kroner i 15 år før jeg ga den opp i fjor. Den lakk litt så smått de siste par årene av sin levetid. Så, jeg droppet den til 7500 kroner der jeg må regne med at det lekker dun i starten...og kjøpte en ny lik den jeg var fornøyd med i 15 år, til 3000 kroner... innså at jeg ikke tør bruke 7500 kr og så ende i en situasjon akkurat som denne. Jeg orker ikke. Anonymkode: f5a17...90f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 2. desember 2024 #32 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 15.11.2024 den 19.04): Noen butikker er vanskelige, sånn er det bare. Og noen ansatte er vanskelige. Men om du virkelig har hatt 5(!) dunjakker på bare 15 år så var jo ingen av dem av så mye som av helt ok kvalitet. En helt normal jakke skal vare minst 5 år med daglig bruk. En jakke til 3000 bør vare 15 år. Men, nei, det er absolutt ingen sammenheng mellom pris og kvalitet. Hvorfor tror du det? Anonymkode: 8488c...e17 Jeg har fem dunjakker nå jeg. De er alle i bruk, og er forskjellige i tykkelse og form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå