AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Hva skal jeg gjøre når jeg ikke føler jeg kan stole på mitt barns kontaktlærer? Etter en hendelse som jeg meldte inn, har lærer har fått advarsel fra skolens ledelse. Og nå har lærer begynt å være sur, kort og tar avstand til barnet mitt. Såpass mye at barnet legger merke til det. Jeg vil ikke at situasjonen skal eskalere, men jeg har ikke tiltro til denne personen mer selv om det er en god lærer og god person som bare har gjort en dum vurdering som dessverre gikk ut over mitt barn. Har noen noe tips til hva jeg kan gjøre eller ikke bør gjøre? Anonymkode: bceb8...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Hva legger du i å ikke stole på? Det er en ganske grov anklage. Er du redd for at det kan skje noe mer enn at lærer oppfører seg annerledes mot barnet? Har du snakket med læreren etter hendelsen? Det er sikkert en fordel å renske opp luften, si noe om din versjon? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Det eneste du kan gjøre er å klage til Statsforvalteren over ditt barns læringsmiljø, hvis det blir for ille. Men det bidrar jo nettopp til å eskalere situasjonen. Anonymkode: c9268...24d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Snakk med skolens ledelse om dette og spør om å få bytte klasse hvis læreren ikke endrer oppførsel umiddelbart. Hvis det ikke er mulig ville jeg byttet skole. Ditt barns læringsmiljø bør være din førsteprioritet! Anonymkode: 7e7f2...54e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Kålrota skrev (6 minutter siden): Hva legger du i å ikke stole på? Det er en ganske grov anklage. Er du redd for at det kan skje noe mer enn at lærer oppfører seg annerledes mot barnet? Har du snakket med læreren etter hendelsen? Det er sikkert en fordel å renske opp luften, si noe om din versjon? Læreren er uprofesjonel og umoden. Det nytter ikke å "renske luften" med sånne folk. Anonymkode: 7e7f2...54e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Læreren er uprofesjonel og umoden. Det nytter ikke å "renske luften" med sånne folk. Anonymkode: 7e7f2...54e Det virker til å gå begge veier, ut fra innlegget ditt. Hvis vedkommende er urimelig må du jo ta det til ledelsen. Det vil vel neppe hjelpe barnet ditt. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Kålrota skrev (1 minutt siden): Det virker til å gå begge veier, ut fra innlegget ditt. Hvis vedkommende er urimelig må du jo ta det til ledelsen. Det vil vel neppe hjelpe barnet ditt. Jeg er ikke ts 😅 Anonymkode: 7e7f2...54e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden Jeg følte meg utrygg på en lærer som jeg merket ikke hadde kontroll over egne følelser. Ble rasende og veldig trigga, og reagerte på en skremmende måte. Jeg tok kontakt med rektor, vi hadde møte. Vi ble enige om å ta kommunikasjon via rektor. Læreren insisterte på dette. Barnslig og veldig uprofesjonelt rett og slett. Heldigvis var dette like før slutten på skoleåret, og fikk etter det ny, trygg og erfaren lærer, som har kontroll over egne følelser. Anonymkode: ca225...e1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden Hvordan har dere vært i forhold til lærer..møter etc? Altså om du har noe personlig mot lærer og meldt ogs dette? Eller har lærer gjort noe som en lærer ikke burde gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden Hva er det du har klaget på egentlig? Hvis det ikke er hold i klagen din, eller det er blåst ut av dimensjoner, så forstår jeg læreren godt. Og læreren beskytter seg sikkert for å unngå mer masfra deg og ungen. Husker noen i min klasse på barneskolen løy om at læreren hadde sagt noe stygt til dem. Anonymkode: 5d065...69d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden jeg har prøvd å skrive hva saken gjelder tusen ganger nå. Men får det ikke til uten å bli gjenkjennbart. veldig forkorta fortalt har lærer gått ut med uriktig informasjon som har satt barnet mitt i en ubehagelig situasjon, så har lærer fått advarsel fra ledelsen og de har rydda opp i rotet hennes, men skaden er allerede skjedd. Vi er ikke sure/sinte, men lærer er tydeligvis pissed for å ha blitt avslørt og «tatt». Og tar dette ut på mitt barn som ved å ha forandret seg helt, fra å varm og snill til kald og bjeffete mot henne. Barnet har ikke helt skjønt situasjonen, annet enn at det alvorlige i saken har satt ho i en ubehagelig situasjon. Så det at lærer nå gjør dette, gjør jo alt bare verre. For alle parter. Jeg ønsker legge dette bak meg, å tenke at lærer forhåpentligvis ikke mente det stygt, og hadde helt ærlig trodd at lærer ville kontaktet meg og kanskje beklaga eller forklart situasjonen. Men nå føles det som det kan bli vanskelig å forholde seg til denne lærern igjen. Under ti år gammelt barn btw. Lite sted, kun en skole og ingen A og B klasse ordning. Anonymkode: bceb8...42e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): jeg har prøvd å skrive hva saken gjelder tusen ganger nå. Men får det ikke til uten å bli gjenkjennbart. veldig forkorta fortalt har lærer gått ut med uriktig informasjon som har satt barnet mitt i en ubehagelig situasjon, så har lærer fått advarsel fra ledelsen og de har rydda opp i rotet hennes, men skaden er allerede skjedd. Vi er ikke sure/sinte, men lærer er tydeligvis pissed for å ha blitt avslørt og «tatt». Og tar dette ut på mitt barn som ved å ha forandret seg helt, fra å varm og snill til kald og bjeffete mot henne. Barnet har ikke helt skjønt situasjonen, annet enn at det alvorlige i saken har satt ho i en ubehagelig situasjon. Så det at lærer nå gjør dette, gjør jo alt bare verre. For alle parter. Jeg ønsker legge dette bak meg, å tenke at lærer forhåpentligvis ikke mente det stygt, og hadde helt ærlig trodd at lærer ville kontaktet meg og kanskje beklaga eller forklart situasjonen. Men nå føles det som det kan bli vanskelig å forholde seg til denne lærern igjen. Under ti år gammelt barn btw. Lite sted, kun en skole og ingen A og B klasse ordning. Anonymkode: bceb8...42e Det er fortsatt umulig å si for oss om det er du som har laget drama, eller om læreren faktisk har gjort noe. Det funker ikke slik at man kan klage på noen til sjefen deres og så tro at de vil legge det bak seg med én gang. Han passer seg antageligvis for barnet ditt, og holder seg litt unna, for barnet kan misforstå og si det til mor som klager til en sliten rektor. Anonymkode: 5d065...69d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden Da får jeg heller tøffe meg opp litt å snakke med lærer. Jeg kan ikke si mer for da kan både barn, jeg og lærer bli gjenkjent det blir enda mer uheldig kanskje. Vil jo bare ha en løsning og bedret situasjon. Jeg har ikke laga drama. Dette har lærer dessverre rota til helt selv. Ho har kanskje prøvd å beskytte noen andre og dermed endt opp med å rette alt mot mitt barn. Og hadde ikke jeg «klaget» henne inn hadde noen andre gjort det. Flere oppdaget det etterhvert. Håper iallefall det ikke var med vilje. Men dette er en sak som kan bli avis materiale om jeg velger det. Kanskje det er det ho er redd for og dermed ikke gidder å prøve å redde seg. Anonymkode: bceb8...42e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden Hvis dere ikke kan bytte klasse så forsøk å glemme hele greia. Nå ser du etter ting som beviser din egen oppfatning, forsøk å glemme hele saken og legg det bak deg. Anonymkode: 35cd7...614 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da får jeg heller tøffe meg opp litt å snakke med lærer. Jeg kan ikke si mer for da kan både barn, jeg og lærer bli gjenkjent det blir enda mer uheldig kanskje. Vil jo bare ha en løsning og bedret situasjon. Jeg har ikke laga drama. Dette har lærer dessverre rota til helt selv. Ho har kanskje prøvd å beskytte noen andre og dermed endt opp med å rette alt mot mitt barn. Og hadde ikke jeg «klaget» henne inn hadde noen andre gjort det. Flere oppdaget det etterhvert. Håper iallefall det ikke var med vilje. Men dette er en sak som kan bli avis materiale om jeg velger det. Kanskje det er det ho er redd for og dermed ikke gidder å prøve å redde seg. Anonymkode: bceb8...42e Å snakke direkte til læreren er nok det beste. Livet blir lettere om man ikke tillegger andre onde intensjoner, men når det gjelder ens eget barns sikkerhet er det vanskelig. Håper virkelig dere finner ut av det. Anonymkode: 5d065...69d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå