AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #41 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja.. kan være men trenger ikke være det. Jeg selv er for eksempel en person som er veldig nysgjerrig. Hvis jeg fikk vite at en nær venn eller lignende var et sted de ikke pleier kan jeg finne på å spørre hva gjør du der, hvem er du med, hva skal dere, når kommer til hjem .... Ikke fordi informasjonen betyr så mye for meg egentlig, men fordi jeg er nysgjerrig 😅😂 tror ikke de gjør noe gærent eller skal vite på død og liv, hadde de sagt det var privat hadde jeg gått videre i livet uten å bry meg på en måte. Eller hvis en venn snakker i telefon. Jeg kan spørre hvem var det, hva snakker dere om eller kommentere og spørre etter noe jeg overhørte... Jeg vet kke hvorfor jeg spør en gang jeg bare lurer 😅😂 Så ikke ALT av spørsmål trenger å være kontrollerende ... Kan være han bare var nysgjerrig liksom. Handler om graden totalt sett, også på andre arenaer.. Anonymkode: 9f744...4d6 Så du skal plage andre med unødvendige spørsmål fordi DU er nysgjerrig? Anonymkode: d8c26...1fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #42 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har begge ørten parkeringsapper og begge bilene ligger inne, litt hipp som happ hvilken bil vi bruker når. Hvis en bil som er registrert i min app parkerer et sted får jeg opp varsel om at parkeringen snart løper ut, er avsluttet, av og til at den har startet om det er sånn automatisk skiltavlesning. Hvis min mann plutselig hadde kjørt et godt stykke til et sted han normalt sett ikke dro til, så hadde jeg spurt. Han hadde spurt meg også om det var omvendt. Anser ikke dette som kontrollerende. Bare normal prat. Når vi da kom hjem og møttes der hadde jeg spurt han om jakken. Fordi dette bare er normal prat. Når glemte du den, fant de den? Hva slags jakke det var. Dumt om den var borte. Fint om du fant den. Kanskje jeg hadde slengt inn en historie om en gang jeg også glemte igjen noe, hvem vet. Dette er bare en normal samtale i min verden. Det å vise interesse for den ander sin dag, det man har gjort på. Anonymkode: 63184...30c Jeg mente ikke egentlig å gjøre det til en stor greie det med parkeringen. Det var ikke utenfor min vei, jeg kjørte fordi byen jeg stoppet i på vei til noe annet. Men at han ringer med en gang og spør «hvor er du?» akkurat som en test, for å se om jeg lyver, fordi han tror jeg ikke vet at han får beskjed. Det var relevant informasjon jeg burde fått med. følet spørsmålene stilles på en mistenksom måte, som om han forsøker å ta meg i løgn liksom. Hvorfor eller skal man spørre hvorfor jeg ikke har tenkt på det med jakken før? Hvilket annet svar finnes enn «nei, det har jeg helt glemt» og spør man ikke da fordi man vil se om man tror den andre lyver? Jeg blir uansett oppgitt og sliten av å skulle «svare for meg» på helt unødvendige spørsmål som har selvforklarende svar.. TS AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke sant. Normal prat. Jeg har ikke lest noe som jeg oppfatter som unormale spørsmål fra kjæresten her. Med mindre TS kommer tilbake på spørsmålene våre om hvilken tone det ble sagt i. Synes som om mange som svarer er i usunne relasjoner, der de umiddelbart mistror den andres hensikter. Anonymkode: c7f21...0d1 Anonymkode: 0e868...716 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #43 Del Skrevet 15. november 2024 Reign skrev (4 timer siden): Du synes to spørsmål er "mange".....? Det er ett karaktertrekk. Han stiller spørsmål ved utrolig mye, både ting jeg fjør/ikke gjør, og andre. TS Anonymkode: 0e868...716 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #44 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg mente ikke egentlig å gjøre det til en stor greie det med parkeringen. Det var ikke utenfor min vei, jeg kjørte fordi byen jeg stoppet i på vei til noe annet. Men at han ringer med en gang og spør «hvor er du?» akkurat som en test, for å se om jeg lyver, fordi han tror jeg ikke vet at han får beskjed. Det var relevant informasjon jeg burde fått med. følet spørsmålene stilles på en mistenksom måte, som om han forsøker å ta meg i løgn liksom. Hvorfor eller skal man spørre hvorfor jeg ikke har tenkt på det med jakken før? Hvilket annet svar finnes enn «nei, det har jeg helt glemt» og spør man ikke da fordi man vil se om man tror den andre lyver? Jeg blir uansett oppgitt og sliten av å skulle «svare for meg» på helt unødvendige spørsmål som har selvforklarende svar.. TS Anonymkode: 0e868...716 Hvis du føler den du bor med mistenkeliggjør deg, og fører til at du føler ubehag, så går du selvfølgelig. Uavhengig av hva vi sier. Du må ha det godt i egen relasjon. Men helt ærlig så ser jeg ikke de røde flaggene her, utover hva du selv føler. Ville selv spurt mannen hvorfor han stoppet et sted vi ellers aldri her. Og blitt litt irritert om det gjaldt en gjenglemt gjenstand som har ligget der i uker. Anonymkode: c7f21...0d1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 15. november 2024 #45 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tja.. kan være men trenger ikke være det. Jeg selv er for eksempel en person som er veldig nysgjerrig. Hvis jeg fikk vite at en nær venn eller lignende var et sted de ikke pleier kan jeg finne på å spørre hva gjør du der, hvem er du med, hva skal dere, når kommer til hjem .... Ikke fordi informasjonen betyr så mye for meg egentlig, men fordi jeg er nysgjerrig 😅😂 tror ikke de gjør noe gærent eller skal vite på død og liv, hadde de sagt det var privat hadde jeg gått videre i livet uten å bry meg på en måte. Eller hvis en venn snakker i telefon. Jeg kan spørre hvem var det, hva snakker dere om eller kommentere og spørre etter noe jeg overhørte... Jeg vet kke hvorfor jeg spør en gang jeg bare lurer 😅😂 Så ikke ALT av spørsmål trenger å være kontrollerende ... Kan være han bare var nysgjerrig liksom. Handler om graden totalt sett, også på andre arenaer.. Anonymkode: 9f744...4d6 Men ringer du folk for å få svar på det der og da, eller er du hensynsfull nok til å vente med utspørringen til dere snakkes naturlig? Jeg hadde blitt koko om jeg skulle parert spørsmål om hvor jeg er og hva jeg gjør, med hvem og hvorfor det, mens jeg er av gårde nettopp for å gjøre et eller annet. Om denne nysgjerrigperen var en partner, vet jeg ikke hvor kompatible vi hadde vært. Altså, jeg skal legge alle kort på bordet med glede, men la meg komme innomhus og få tatt av skoa først. Så veldig kan det vel ikke haste med å få stilt nysgjerrigheten, med mindre man er nettopp kontrollerende. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #46 Del Skrevet 15. november 2024 Hactar skrev (51 minutter siden): Men ringer du folk for å få svar på det der og da, eller er du hensynsfull nok til å vente med utspørringen til dere snakkes naturlig? Jeg hadde blitt koko om jeg skulle parert spørsmål om hvor jeg er og hva jeg gjør, med hvem og hvorfor det, mens jeg er av gårde nettopp for å gjøre et eller annet. Om denne nysgjerrigperen var en partner, vet jeg ikke hvor kompatible vi hadde vært. Altså, jeg skal legge alle kort på bordet med glede, men la meg komme innomhus og få tatt av skoa først. Så veldig kan det vel ikke haste med å få stilt nysgjerrigheten, med mindre man er nettopp kontrollerende. Ikke meg du spør, men; Om det tikket inn at mannen var godt nord i Oslo et sted, hadde jeg bare tenkt "møte", eller "tannlegetime", eller "hente noe på en butikk". Men mulig spurt da vi begge var hjemme, om jeg fortsatt husket det. Om det plutselig hadde tikket inn at han var i Moss ville jeg tenkt "i alle dager?". Og ringt han. Ikke for å overvåke, men fordi det er så utrolig overraskende. Han har tilsvarende ringt meg da begge var på jobbreise, og spurt "Er du i Oslo likevel?", noe jeg ikke var. Et annet bilskilt hadde tydeligvis blitt lest som vårt på et senter, så greit å få meldt inn det med en gang. Anonymkode: c7f21...0d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 15. november 2024 #47 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nei... Jeg og mannen har ca fem parkeringsapp, på samme bil. Litt tilfeldig etter hvem som registrerte. Så dukker opp beskjeder både her og der om hvor bilen er. Er vi på "vanlige steder" spør vi jo ikke. Men om han hadde vært i nabobygda ville jeg faktisk ringt og spurt. Anonymkode: c7f21...0d1 Men kan ikke sånt vente til han kommer hjem? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 15. november 2024 #48 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om det plutselig hadde tikket inn at han var i Moss ville jeg tenkt "i alle dager?". Og ringt han. Ikke for å overvåke, men fordi det er så utrolig overraskende. Joda, en kort innsjekk for å sikre at bilen ikke er stjålet eller noe, er ikke kontrollerende. Omfanget og måten det taes opp på, er avgjørende. Det høres ut som partneren til TS vanemessig starter en diskusjon om alle detaljene hver gang hun er et sted hun ikke har avklart på forhånd. Han ser også ut til å ofte ha en mening om at det hun gjør er feil eller på feil tidspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #49 Del Skrevet 15. november 2024 Hactar skrev (2 minutter siden): Joda, en kort innsjekk for å sikre at bilen ikke er stjålet eller noe, er ikke kontrollerende. Omfanget og måten det taes opp på, er avgjørende. Det høres ut som partneren til TS vanemessig starter en diskusjon om alle detaljene hver gang hun er et sted hun ikke har avklart på forhånd. Han ser også ut til å ofte ha en mening om at det hun gjør er feil eller på feil tidspunkt. Synes det er vanskelig å si, ut i fra hva hun skriver. Får blant annet ikke svar på om han er aggressiv, krevende, ikke lar det ligge. Noe jeg synes er avgjørende for om det er kontrollerende eller ikke. Tilbake til mannen - er han i Moss for å hente en jakke glemt på fest ville jeg også blitt spørrende, mulig litt irritert. Med fellesøkonomi er både den lange bilturen, og det at en dyr jakke er gjenglemt, og at det ikke er nevnt for meg at han vil bruke deler av arbeidsdagen på dette, ikke helt innafor. Jeg forstår heller ikke eksempelet med lunsj. Jeg har også tatt med mannen til en cafe som ligger rett med min arbeidsplass, og han sa "hvorfor har vi ikke gjort dette før?". Som i at "dette var en god idè" Anonymkode: c7f21...0d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #50 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Enig, det er oppfølgingen som er det eneste merkelige her. Har som deg app på bil. Samt sporing på telefon. Som jeg egentlig aldri sjekker. Men om det hopper opp på telefonen at bilen er på et veldig uventet sted, så ville også jeg ringt, for det er jo noe uventet. Som du sier, man lurer. Men kontrollerende, nei... Han er vel oppegående nok til å ikke kjøre inn på et parkeringsanlegg med app om han besøker elskerinna 😂 Anonymkode: c7f21...0d1 Men da spør du jo bare når han kommer hjem? Du er SÅ nygjerrig at du ringer der og da? Eller så redd? Anonymkode: ac47d...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #51 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men da spør du jo bare når han kommer hjem? Du er SÅ nygjerrig at du ringer der og da? Eller så redd? Anonymkode: ac47d...a38 Verken nysgjerrig eller redd. Overrasket, vil jeg si. Man blir jo vant til den andres rutiner gjennom 20 år. Eksempelet jeg nevnte - Man finner det jo ubehagelig at egen bil blir registrert på CC Vest når begge er i andre byer.Da er det naturlig å ringe den andre. Ville også funnet det merkelig (som beskrevet) om han plutselig var i Moss, når jeg trodde han var på jobb. Men en registrering nord i Oslo, da ville jeg bare tenkt et ærend, mulig et møte. Kanskje spurt i det vi kom hjem, kanskje glemt. Anonymkode: c7f21...0d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #52 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men da spør du jo bare når han kommer hjem? Du er SÅ nygjerrig at du ringer der og da? Eller så redd? Anonymkode: ac47d...a38 Forstår heller ikke den store forskjellen på å spørre med en gang, eller vente til man kommer hjem? For meg går det ut på det samme. Vi kommuniserer ofte på telefon gjennom dagen dersom det er beskjeder og avklaringer. Anonymkode: c7f21...0d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #53 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Synes det er vanskelig å si, ut i fra hva hun skriver. Får blant annet ikke svar på om han er aggressiv, krevende, ikke lar det ligge. Noe jeg synes er avgjørende for om det er kontrollerende eller ikke. Tilbake til mannen - er han i Moss for å hente en jakke glemt på fest ville jeg også blitt spørrende, mulig litt irritert. Med fellesøkonomi er både den lange bilturen, og det at en dyr jakke er gjenglemt, og at det ikke er nevnt for meg at han vil bruke deler av arbeidsdagen på dette, ikke helt innafor. Jeg forstår heller ikke eksempelet med lunsj. Jeg har også tatt med mannen til en cafe som ligger rett med min arbeidsplass, og han sa "hvorfor har vi ikke gjort dette før?". Som i at "dette var en god idè" Anonymkode: c7f21...0d1 Det kommer frem i et senere innlegg at tonen er mistenksom, og stedet med jakken var på veien til et sted hun skulle likevel. Uansett går det an å ta diskusjonen om prioriteringer senere, og ikke akkurat idet partneren er av gårde. Avgjørelsen om å eksempelvis bruke arbeidstiden på å hente jakke i Moss, er allerede tatt, så det haster ikke å diskutere det valget. Irritasjonen din står seg til han kommer hjem, og noen endring kan ikke skje før en eventuell neste anledning. Anonymkode: 7adcb...ad5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 15. november 2024 #54 Del Skrevet 15. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kommer frem i et senere innlegg at tonen er mistenksom, og stedet med jakken var på veien til et sted hun skulle likevel. Uansett går det an å ta diskusjonen om prioriteringer senere, og ikke akkurat idet partneren er av gårde. Avgjørelsen om å eksempelvis bruke arbeidstiden på å hente jakke i Moss, er allerede tatt, så det haster ikke å diskutere det valget. Irritasjonen din står seg til han kommer hjem, og noen endring kan ikke skje før en eventuell neste anledning. Anonymkode: 7adcb...ad5 Skulle ikke være anonym. Endret 15. november 2024 av Hactar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #55 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det kommer frem i et senere innlegg at tonen er mistenksom, og stedet med jakken var på veien til et sted hun skulle likevel. Uansett går det an å ta diskusjonen om prioriteringer senere, og ikke akkurat idet partneren er av gårde. Avgjørelsen om å eksempelvis bruke arbeidstiden på å hente jakke i Moss, er allerede tatt, så det haster ikke å diskutere det valget. Irritasjonen din står seg til han kommer hjem, og noen endring kan ikke skje før en eventuell neste anledning. Anonymkode: 7adcb...ad5 Du er veldig opphengt i når par bør diskutere ting. For meg og mannen er det naturlig å ta opp telefonen når vi føler for det, selv om det kun er for raske avklaringer. Så langt i dag har vi både snakket om når vi skal spise, og om vi skal prioritere handling i dag eller i morgen. Mulig du har en jobb med lite fleksibilitet, der det ikke er rom for å prate privat? Anonymkode: c7f21...0d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #56 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 18.12): Hei. Jeg føler meg litt usikker på om dette er innenfor normalen eller ikke. Jeg føler meg litt invadert og kontrollert av samboer og en av grunnene er så utrolig mange spørsmål om hva jeg gjør og hvorfor jeg gjør det. For eksempel. I dag stoppet jeg innom vår nærmeste by for å sjekke om jakka jeg hadde glemt igjen for lenge siden på ett utested jeg var på med jobben var der fortsatt. Han får beskjed i en sånn Parkeringsapp om hvor jeg har parkert, og ringer meg for å spørre hvor jeg er. Jeg forklarer og han sier ikke så mye om det. Kommer hjem og da spør han «hvorfor har du ikke tenkt på den jakka før?» altså. Hva svarer man til sånne spørsmål? Og det er så mye sånne spørsmål hvor jeg blir helt sånn: hva tror du svaret på dette er? Det sier seg da vel selv at jeg har glemt det… Det er litt spesiellt, eller? Anonymkode: 0e868...716 Hehe. Det er akkurat sånn min kjæreste kunne gjort. Jeg ville aldri delt parkeringsapp med ham, det er jo omtrent som Snapmap. Han også stiller iblant dumme spørsmål av typen "hvorfor glemte du x/gjorde feil med y". Jeg tolker det mest som at hjernen hans går på høygir 24/7. Tipper han stiller seg selv sånne spørsmål hele tida. Jeg pleier bare å s svare akkurat det jeg tenker, feks noe a la, nei si det du. Det hadde jo vært bra om jeg husket det før; eller enda bedre ikke glemte det i det hele tatt! Har du et bra tips for å ikke glemme igjen tingene dine? Osv. Anonymkode: b04cf...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #57 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg blir uansett oppgitt og sliten av å skulle «svare for meg» på helt unødvendige spørsmål som har selvforklarende svar.. TS Anonymkode: 0e868...716 Ikke svar. Problem løst. Anonymkode: b3afa...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 16. november 2024 #58 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du er veldig opphengt i når par bør diskutere ting. For meg og mannen er det naturlig å ta opp telefonen når vi føler for det, selv om det kun er for raske avklaringer. Så langt i dag har vi både snakket om når vi skal spise, og om vi skal prioritere handling i dag eller i morgen. Mulig du har en jobb med lite fleksibilitet, der det ikke er rom for å prate privat? Anonymkode: c7f21...0d1 Jeg tror vi snakker forbi hverandre. Jeg har ikke noe imot å prate med mannen min i løpet av dagen. Jeg ville hatt noe imot å måtte forklare meg og rettferdiggjøre hvorfor jeg gjør som jeg gjør fordi han hadde innvendinger mot mye av det jeg foretok meg. Det er det jeg oppfatter som problemet til TS, at mannen ikke stoler på henne, blir trigget når hun foretar seg noe bare litt utenfor rutinen, og avkrever forklaringer i øst og vest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet 16. november 2024 #59 Del Skrevet 16. november 2024 Om jeg hadde følt noen form for kontrollerende adferd fra en jeg var sammen med, så hadde jeg dratt fortere enn f. Sånt har jeg ikke tid å leve oppi. Heller ikke energi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #60 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hehe. Det er akkurat sånn min kjæreste kunne gjort. Jeg ville aldri delt parkeringsapp med ham, det er jo omtrent som Snapmap. Han også stiller iblant dumme spørsmål av typen "hvorfor glemte du x/gjorde feil med y". Jeg tolker det mest som at hjernen hans går på høygir 24/7. Tipper han stiller seg selv sånne spørsmål hele tida. Jeg pleier bare å s svare akkurat det jeg tenker, feks noe a la, nei si det du. Det hadde jo vært bra om jeg husket det før; eller enda bedre ikke glemte det i det hele tatt! Har du et bra tips for å ikke glemme igjen tingene dine? Osv. Anonymkode: b04cf...097 Da ville jeg faktisk ikke vært sammen med han. Å være komfortabel på hverandre er en grunnstein i et forhold. Her deler vi en rekke apper, uten at det noen gang fører til ubehag eller konflikt. Men om bilen plutselig er i Moss, eller vi uten konkrete planer har brukt 3000 kroner på Rema 1000, eller Netflixen plutselig er full av boksing, så stiller vi jo hverandre spørsmål om det. Anonymkode: c7f21...0d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå