AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Hei! Ute etter litt erfaringer og tips da dette er mitt første barn og føler meg litt rådvill. Barnet vårt har føtter som er veldig brede og er høy over vrista, dette gjør det ekstremt vanskelig å finne sko som passer.. Han blir 1 år nå og har begynt å gå en del med assistanse i barnehagen, de er mye ute og fotposer sitter ikke lenger på derfor har de etterspurt sko til han med litt godvilje. Fant vel ut at han egentlig skulle hatt str 22/23, men 25 er det eneste vi får på han. Vi har prøvd alle merker i alle butikker som finnes i vårt område uten hell, så hva gjør vi nå? Har kjøpt i str 25 så han har sko midlertidig. Regner med vi må spesialtilpasset sko eventuelt, men hvordan går vi frem for å få dette? På forhånd, tusen takk for saklige tips og svar! Anonymkode: db0dc...07b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden Ring et ortopedverksted og forhør deg der. Mulig det holder med henvisning fra fastlege når det kommer til barn, men voksne må ha fra spesialist for å få det dekket av nav. Anonymkode: 7e62f...f69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden Mange småbarnsføtter er ekstra «klumpete» før de lærer seg å gå, så selv om barnet ditt kanskje har føtter med høyere vrist enn vanlig er det ikke sikkert det vil være et like stort problem når barnet har begynt å gå ordentlig, da retter føttene seg litt ut. Om ettårskontrollen nærmer seg ville jeg tatt det opp på helsestasjonen, hvis det er lenge til kan du alltids høre med fastlegen dersom du tenker at dere bør ha henvisning for å få tilpasset såler/sko. Anonymkode: 277e5...319 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Har du prøvd Kavat sine lær og gå sko med skolisser? De var de eneste vi fikk barnets fot nedi på samme alder. Anonymkode: 32dba...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Ute etter litt erfaringer og tips da dette er mitt første barn og føler meg litt rådvill. Barnet vårt har føtter som er veldig brede og er høy over vrista, dette gjør det ekstremt vanskelig å finne sko som passer.. Han blir 1 år nå og har begynt å gå en del med assistanse i barnehagen, de er mye ute og fotposer sitter ikke lenger på derfor har de etterspurt sko til han med litt godvilje. Fant vel ut at han egentlig skulle hatt str 22/23, men 25 er det eneste vi får på han. Vi har prøvd alle merker i alle butikker som finnes i vårt område uten hell, så hva gjør vi nå? Har kjøpt i str 25 så han har sko midlertidig. Regner med vi må spesialtilpasset sko eventuelt, men hvordan går vi frem for å få dette? På forhånd, tusen takk for saklige tips og svar! Anonymkode: db0dc...07b Dra på skobutikk og få hjelp, Kavat er vel ganske breie Anonymkode: c7458...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden etter overskriften trodde jeg dette handlet om noe heeeelt annet! Anonymkode: 16a56...c86 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dra på skobutikk og få hjelp, Kavat er vel ganske breie Anonymkode: c7458...b4e Det har vi selvsagt gjort, vi har vært innom overalt men de bare trekker på skuldrene og sier "beklager da vet vi ikke". Anonymkode: db0dc...07b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden Har du prøvd disse? https://www.boozt.com/no/no/kavat/yxhult-2-0-xc_32214957/227042485?localLanguage=1&volume=0&cq_src=google_ads&cq_cmp=20864956729&cq_con=166590412482&cq_term=&cq_med=pla&cq_plac=&cq_net=g&cq_pos=&cq_plt=gp&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA3Na5BhAZEiwAzrfagMf1kMUsBlDcj0XDfK_jFkRS3xdqmyZ5wLn1mzuNlMTNXjIPbLGWmhoCDwkQAvD_BwE Anonymkode: 32dba...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mulberrygal Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden Ville gått for brede barfotsko til noen så små. Kjipe sko på vanlige fotbutikker er stove tunge og smale. https://barfotsko.no/store/category/barn/page/3 Merker som beda og belenka skal være breie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 16 timer siden #10 Del Skrevet 16 timer siden Hvorfor tenker du spesialtilpassede sko? Så får han bruke 25, han vokser nok inn i størrelsene etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #11 Del Skrevet 16 timer siden Skotrollet... igjen. 0/10 Anonymkode: 0df48...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Ute etter litt erfaringer og tips da dette er mitt første barn og føler meg litt rådvill. Barnet vårt har føtter som er veldig brede og er høy over vrista, dette gjør det ekstremt vanskelig å finne sko som passer.. Han blir 1 år nå og har begynt å gå en del med assistanse i barnehagen, de er mye ute og fotposer sitter ikke lenger på derfor har de etterspurt sko til han med litt godvilje. Fant vel ut at han egentlig skulle hatt str 22/23, men 25 er det eneste vi får på han. Vi har prøvd alle merker i alle butikker som finnes i vårt område uten hell, så hva gjør vi nå? Har kjøpt i str 25 så han har sko midlertidig. Regner med vi må spesialtilpasset sko eventuelt, men hvordan går vi frem for å få dette? På forhånd, tusen takk for saklige tips og svar! Anonymkode: db0dc...07b Snakk med helsestasjonen. Må han ha spesialtilpassede sko, så må dere til en ortoped som lager sko eller tilpasser sko til han. Det er heller ikke heldig at han går med for lange sko, selv om jeg forstår at du har dette som en midlertidig løsning. Snakk og med helsesykepleier om dere han ha rett på grunnstønad fra Nav til sko, det har vi fått. Anonymkode: 824df...ce1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumkonto Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden Disse her er ganske brede. De er også veldig gode og varme vintersko. Ser for meg at de kan funke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumkonto Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden Kommer fra en bredformat familie, og vet tantebarn har hatt disse ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #15 Del Skrevet 11 timer siden Velg barfotsko med bred passform. Anonymkode: 4455d...a92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Er han plattfot? Anonymkode: 44051...bd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er han plattfot? Anonymkode: 44051...bd4 Det er ikke en vurdering man gjør før barnet er 4-5 år fordi foten endres mye. Frem til da kan alle barn ha tegn til plattfot. Anonymkode: d2346...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå