Gå til innhold

Hvorfor benekter kvinner at utseende er det viktigste på dating-apps?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

knooters skrev (9 timer siden):

Det henger også på greip at det er slik, for det er jo bare den ene av de to ytterpunktene du refererer til som faktisk har noe å bevise (for seg selv eller for andre). Alle vet jo at kjekkasen KAN få en pen kjæreste om han vil.

Ja, hvorfor hadde dem adferden, tenkte litt som deg at de mindre kjekke mennene såg muligheten til noe dem har savnet. 

Forfatterne av studien viste til en teori om at vi verdsetter det vi selve mangler mer enn det vi har, sånn mer generelt. 

Det at kvinnene ikke brydde seg om utseende kan kanksje henge litt sammen med at kvinner er mer uenige med hverandre hva som er pent hos menn, enn hva menn er andre veien. 

Men samlet sett fra den sannsynligvis beste studien på adferd på bildebasert dating app. 

Er i hovedsak mindre kjekke menn som er opptatt av utseende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men du trykker ikke "like" med mindre han er kjekk vel?

Anonymkode: 32b7a...073

Jeg trykker like på de som har en bra profil tekst, smiler. Og ikke har fest bilder, og bar overkropp bilder. Utseende kan være veldig middels og. Jeg forelsker meg i personlighet og ikke utseende. Så nei, jeg trykker ikke bare på de som er kjekke.

Anonymkode: ed8e8...014

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Utseende er jo ubenektelig det viktigste, man har jo ikke noen annet å gå på digitalt, og man gidder ikke å sveipe frem til bio hvis ikke personen er attraktiv nok på de første par bildene. Hvorfor er det så tabu å innrømme overfor menn? Jeg har aldri sett en mann bli misfornøyd av å høre det, det er jo bare sånn det er.

Det er mange kvinner som lyver til seg selv og andre om dette siden de ikke vil bli sett på som like overfladiske som menn. Ja det er flere ting de verdsetter, men utseende på dating apps er svært viktig.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi kvinner flest er ekstreme hyklere. De forsøker å skape en illusjon om at menn er overfladiske, og at det er det indre som teller. Vel, hvorfor sminker og pynter kvinner seg da?

Anonymkode: e437d...550

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi kvinner flest er ekstreme hyklere. De forsøker å skape en illusjon om at menn er overfladiske, og at det er det indre som teller. Vel, hvorfor sminker og pynter kvinner seg da?

Kosmetikk industrien er vanvittig enorm, det er ikke menn som står for det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
askjiir skrev (3 minutter siden):

Kosmetikk industrien er vanvittig enorm, det er ikke menn som står for det.

Nettopp.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
SPOCA skrev (23 timer siden):

Vel. Fordi det faktisk ikke er det viktigste? Hvorfor skal man innrømme noe som ikke er sant?

Vel, hvorfor ser det da ut til at så mange damer legger masse mer i bildene, enn hva de skriver?

Anonymkode: 64dd4...74f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vel, hvorfor ser det da ut til at så mange damer legger masse mer i bildene, enn hva de skriver?

Hvorfor gjør menn det samme? Og hvorfor skal jeg svare for alle kvinner, når ingen kvinner er like? Vi er individer. Med ulike preferanser og måter å gjøre ting på.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk generelt er veldig dumme og forstår ikke logikk. Det er ikke fordi de er kvinner, det er fordi de er mennesker. Mennesker er idioter.

Anonymkode: 1f45c...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bildene er det jeg ser først, men det er ikke det viktigste. Jeg sveiper bort ALLE uten tekst, uansett hvor kjekke de er

Anonymkode: ffac6...bc2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 14.13):

Men du trykker ikke "like" med mindre han er kjekk vel?

"Utseendet teller" og "han må være kjekk" er ikke synonyme setninger. Utseendet er alltid en del av førsteinntrykket, det kommer man ikke unna, men det finnes mye ved en manns fysiske fremtoning som kan være både tiltrekkende, tillitsvekkende og positivt uten at han på noen måte er kjekk, og han kan være klassisk og objektiv kjekk uten at jeg anser ham som spesielt attraktiv av den grunn. Ingen av delene vil i seg selv være avgjørende - det hjelper ikke hvordan du ser ut hvis du ikke har noe å fare med på andre områder. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (12 timer siden):

Det er mange kvinner som lyver til seg selv og andre om dette siden de ikke vil bli sett på som like overfladiske som menn. Ja det er flere ting de verdsetter, men utseende på dating apps er svært viktig.

Hva som blir vurdert på en datingapp handler også om hva en blir presentert for. Utseende blir nødvendigvis viktigere på en app som fokuserer på det, enn på en app hvor det er en bagatellmessig andel av informasjonen man får om eieren av en profil. Ikke "fordi biologi", men fordi det er mangel på noe annet - for eksempel på Tinder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fordi de tar flere bilder enn menn og har en litt bedre standard enn å sette i den utfisede godstolen og ta et morskefjes-bilde rett forfra i dårlig lys.

Det er vel noe av kulturen til en del menn også, hvor det bare ikke er en del av det hele å vippe frem kameraet og ta noen bra bilder når anledningen til et bra bilde dukker opp. Jeg tror ikke det du ser egentlig handler om innsats, men at de har så mange flere gode bilder de har tatt i random settinger at de bare plukker noen - der menn ofte ikke har så mye. (jeg er ikke noe unntak)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (16 timer siden):

"Utseendet teller" og "han må være kjekk" er ikke synonyme setninger. Utseendet er alltid en del av førsteinntrykket, det kommer man ikke unna, men det finnes mye ved en manns fysiske fremtoning som kan være både tiltrekkende, tillitsvekkende og positivt uten at han på noen måte er kjekk, og han kan være klassisk og objektiv kjekk uten at jeg anser ham som spesielt attraktiv av den grunn. Ingen av delene vil i seg selv være avgjørende - det hjelper ikke hvordan du ser ut hvis du ikke har noe å fare med på andre områder. 

Dette. Utseendet er viktig og en stor del av tiltrekningen. Selv faller jeg helst for et utseende rundt midt på skalaen. Noen litt over (som jeg antar er blandt de 20% som drar mest kvinner) og noen litt under (typisk han som venninnene mine i ungdomstiden ville lurt på hva jeg så i). Det er ingen automatikk i at jeg vil være mer tiltrukket av han litt over middels, enn han litt under.

Endret av Bimbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...