Sefanja Skrevet 14. november #21 Del Skrevet 14. november Perine skrev (2 minutter siden): ok, det tenkte jeg ikke på. Ekstra tragisk om det er barn blant dem. Ja, det er ganske mange som lever på siden av samfunnet. Dette blir jo noe annet igjen, men for de som har fulgt med i dagbladet i det siste er det jo nesten 300 mennesker som har vært døde i over en måned uten at noen har reagert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #22 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet om et par som nettopp har blitt foreldre, noe de er totalt uegnet til. Det er mange alvorlige diagnoser som preger funksjonsnivået kraftig, og de klarer ikke engang å ta vare på dyr. Det er også snakk om utviklingshemming. Rett etter at barnet ble født flyttet de til andre siden av landet. Hvis barnevernet i forrige hjemkommune har blitt varslet, vil den saken følge dem videre til neste kommune? Synes det er svært påfallende å bare flytte sånn rett etter fødsel, for noen i deres situasjon. Anonymkode: 9a6a0...bdb Men om det er så ille og tydeligvis så synlig som du mener at det er er det jo merkelig at ingen av instansene de har vært i kontakt med fra første legetime og helt frem til fødselen ikke har bite seg merke i at dette paret ikke er i stand til å ta vare på et barn. Anonymkode: 93eae...2d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #23 Del Skrevet 14. november I min erfaring, nei, en kan ikke flytte fra barnevernet. Min personlige mening er allikevel at du ikke skal blande deg eller melde bekymring. Det er en del av et angiversamfunn hvor det skal lite til før det bikker over i at det er viktigere å ikke skille seg ut, eller som noen skriver, en får strategier på å melde seg ut av samfunnet for å unngå trakassering. Mennesker går til grunne jevnlig, og noen ganger er det etiske riktige å stå og se på. Jeg mener vi trenger et sikkerhetsnettverk, men norsk kommuneforvaltning greier ikke fungere med gode relasjonelle idealer, reell kunnskap og det er rent ut tilfeldig om det settes i gang fornuftige tiltak. Din bekymring er din og noe du må finne ut hvordan du lever med. Anonymkode: 64a44...10f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #24 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (16 minutter siden): I min erfaring, nei, en kan ikke flytte fra barnevernet. Min personlige mening er allikevel at du ikke skal blande deg eller melde bekymring. Det er en del av et angiversamfunn hvor det skal lite til før det bikker over i at det er viktigere å ikke skille seg ut, eller som noen skriver, en får strategier på å melde seg ut av samfunnet for å unngå trakassering. Mennesker går til grunne jevnlig, og noen ganger er det etiske riktige å stå og se på. Jeg mener vi trenger et sikkerhetsnettverk, men norsk kommuneforvaltning greier ikke fungere med gode relasjonelle idealer, reell kunnskap og det er rent ut tilfeldig om det settes i gang fornuftige tiltak. Din bekymring er din og noe du må finne ut hvordan du lever med. Anonymkode: 64a44...10f Så man skal ikke melde fra, da man ser at barn ikke har det bra? Jeg er født på 70 tallet, ble utsatt for grovt seksuelt misbruk, fysisk og psykisk mishandling, startet da jeg var baby. Dette var en tid man ikke meldte fra. Og jeg vet ene læreren min var klar over hva som skjedde, de i barnehagen må ha hatt mistanker. Og som voksen, så er det noen av foreldrene til vennene mine, som har sagt at de var klar over at jeg ikke hadde det bra hjemme. Men alle sto og så på, ingen meldte. Og livet mitt ble ødelagt. Anonymkode: d4354...e04 3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #25 Del Skrevet 14. november Perine skrev (1 time siden): Hvordan er det mulig? Sekter? Det er fullt mulig at norske barn ( ikke sekt) faller ut av systemet. Det skjer ting som " ikke kan skje" i systemet som skal fange dem opp. Anonymkode: 1188e...024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #26 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet om et par som nettopp har blitt foreldre, noe de er totalt uegnet til. Det er mange alvorlige diagnoser som preger funksjonsnivået kraftig, og de klarer ikke engang å ta vare på dyr. Det er også snakk om utviklingshemming. Rett etter at barnet ble født flyttet de til andre siden av landet. Hvis barnevernet i forrige hjemkommune har blitt varslet, vil den saken følge dem videre til neste kommune? Synes det er svært påfallende å bare flytte sånn rett etter fødsel, for noen i deres situasjon. Anonymkode: 9a6a0...bdb Vet om noen som flyttet til midt i Oslo sentrum, og forsvant i mengden av alle de som trenger hjelp der. Hun er dog en god mor, bare psykisk vanskeligstilt og har lite ressurser rundt seg. Anonymkode: ae9ae...0f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #27 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vet om noen som flyttet til midt i Oslo sentrum, og forsvant i mengden av alle de som trenger hjelp der. Hun er dog en god mor, bare psykisk vanskeligstilt og har lite ressurser rundt seg. Anonymkode: ae9ae...0f1 Vi har et greit fungerende barnevern i alle sentrumsbydelene. (Terskelen for hva som vekker høy bekymring kan nok være litt høyere enn på steder hvor man sjelden ser samme problematikk). Anonymkode: f70e4...ea5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #28 Del Skrevet 14. november Perine skrev (2 timer siden): Hvordan er det mulig? Sekter? Se saken som charter Svein har engasjert seg i nå- er i nemda denne uka Anonymkode: 53d66...3e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #29 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): De må jo uansett til helsestasjon og de vil jo også reagere om det er så ille som du sier. De vil nok få oppfølging og hjelp. Anonymkode: 4547e...06e Vel nå er helsestasjonen en frivillig greie, så helsehjelp klarer de nok fint å unngå hvis de vil det… Anonymkode: fbb57...0ca 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #30 Del Skrevet 14. november Perine skrev (2 timer siden): Hvordan er det mulig? Sekter? Du kan jo bare føde et barn hjemme og ikke melde fra om det Anonymkode: 7ed86...bb6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #31 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Men om det er så ille og tydeligvis så synlig som du mener at det er er det jo merkelig at ingen av instansene de har vært i kontakt med fra første legetime og helt frem til fødselen ikke har bite seg merke i at dette paret ikke er i stand til å ta vare på et barn. Anonymkode: 93eae...2d2 Hvordan vet du at de ikke har det, da? Anonymkode: 9a6a0...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #32 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (1 time siden): I min erfaring, nei, en kan ikke flytte fra barnevernet. Min personlige mening er allikevel at du ikke skal blande deg eller melde bekymring. Det er en del av et angiversamfunn hvor det skal lite til før det bikker over i at det er viktigere å ikke skille seg ut, eller som noen skriver, en får strategier på å melde seg ut av samfunnet for å unngå trakassering. Mennesker går til grunne jevnlig, og noen ganger er det etiske riktige å stå og se på. Jeg mener vi trenger et sikkerhetsnettverk, men norsk kommuneforvaltning greier ikke fungere med gode relasjonelle idealer, reell kunnskap og det er rent ut tilfeldig om det settes i gang fornuftige tiltak. Din bekymring er din og noe du må finne ut hvordan du lever med. Anonymkode: 64a44...10f Ellers står det bra til? Selvsagt melder man om man har grunn til å være dypt bekymret for et nyfødt barns liv og helse. Anonymkode: 9a6a0...bdb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 14. november #33 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Se saken som charter Svein har engasjert seg i nå- er i nemda denne uka Anonymkode: 53d66...3e6 Kva for ei sak er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 14. november #34 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Se saken som charter Svein har engasjert seg i nå- er i nemda denne uka Anonymkode: 53d66...3e6 Jeg har ikke fått denne med meg, men ser at det er mye om den på nettet. Den føyer seg inn i rekken av saker om staten mot folket. Det er vanskelig for den lille mann å beskytte seg for offentlig maktmisbruk. Men altså, jeg kjenner ikke denne saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 14. november #35 Del Skrevet 14. november (endret) Smascha skrev (30 minutter siden): Kva for ei sak er det? Jeg googlet litt og fant denne. Må bare scrolle nedover Barnevern på ville veier! Saga og Iris kidnappet av barnevernet. Svein tar saken! Episode 5. – Bullo TV (men, dette bullo tv greiene virker litt merkelig og sprer mye rart.) Endret 14. november av Perine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #36 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis det er dyr inne i bildet og de ikke tar vare på de, så plikter du å melde fra om det og! Anonymkode: 6cffc...2d1 Det er det du tenker på her? Barnet er viktigere enn dyrene. Anonymkode: 17269...f6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #37 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vel nå er helsestasjonen en frivillig greie, så helsehjelp klarer de nok fint å unngå hvis de vil det… Anonymkode: fbb57...0ca Helsestasjonen ber om bevis på at man har fått barnet sjekket. Her glapp det og legen visste ikke at hen måtte sende attest til helsestasjonen etter utført helsekontroll. Jeg hadde heller ikke tenkt på det, men det sier jo seg selv. Ellers blir det jo veldig lett å droppe oppfølging og bare lyve om at man tar det hos lege. Her melde de meg til barnevernet på flekken. Litt ekstremt, da de bare kunne ha bedt meg skaffe attest fra legen. Men man slipper ikke unna helsevesenet altså. Heldigvis for barna da. Anonymkode: 86d53...719 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #38 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er det du tenker på her? Barnet er viktigere enn dyrene. Anonymkode: 17269...f6b I den saken i Stavanger hentet jo mattilsynet ut hundene, mens bv lot 8 barn vokse opp i ett voldelig hjem. Anonymkode: c41f1...f5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #39 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 13.46): Vet om et par som nettopp har blitt foreldre, noe de er totalt uegnet til. Det er mange alvorlige diagnoser som preger funksjonsnivået kraftig, og de klarer ikke engang å ta vare på dyr. Det er også snakk om utviklingshemming. Rett etter at barnet ble født flyttet de til andre siden av landet. Hvis barnevernet i forrige hjemkommune har blitt varslet, vil den saken følge dem videre til neste kommune? Synes det er svært påfallende å bare flytte sånn rett etter fødsel, for noen i deres situasjon. Anonymkode: 9a6a0...bdb kan likevel være gode foreldre, ikke vær så dømmende Anonymkode: c6f72...663 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #40 Del Skrevet 3 timer siden Kjenner til saker der de flytter 1-2 ganger i året for å komme seg unna barnevernet. Det tar veldig mange år før barn blir reddet ut av slike hjem. Har personlig hørt historiene fra flere tenåringer som hadde det slik, da jeg var biologisk barn i fosterhjem og vi ofte var på treff med andre fosterhjem. Forøvrig helt ville ting enkelte foreldre kan utsette barna sine for. Helt grusomme ting disse barna kan fortelle og vise arr fra. Eller hva man fikk høre av forskjellige fosterforeldre Anonymkode: 57e87...d81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå