Gå til innhold

De som bruker andres død til å få oppmerksomhet på tiktok. Flere som er lei av det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rant her men.. hvorfor er det så mange på tik tok som brukes andres død til å få oppmerksomhet selv? Det florerer av videoer nå der folk legger bilder de har med noen som nå er død, og så gravsten deres. Lydklippet er «siste dans-snøsøsteren» og sangteksten er «ta vare på deg selv min venn, snart så skal vi ses igjen» 

det som frustrer meg at mange bruker BEKJENTE sin død, noen fra klassen eller barneskolen , som har vært død i årevis. For å lage en slik video. De utleverer bilder og videoer av noen som ikke er i livet mer og ikke kan samtykke til dette, regner med de færreste spør de nermeste etterlatte om det er greit. 

noen av disse som minnes har tatt livet sitt eller død av rus. Sårbare tema og hvorfor skal hele nettet vite om det? Kan man ikke respektere deres minne og verdiget enn at hele norske til tok får vite at Kari Hansen tok livet sitt ?

Hva hjelper det å lage en slik video? Det viktigste man gjør for andre er hva man gjør for de mens de ennå lever, ikke hva man sier og gjør når de er død. 

flere som synes alt for mange utnyttet at noen er død til å lage cringe «savner deg» videor på tik tok? Det hadde vært så utrolig kleint om jeg døde i en bilulykke i morgen, og så kommer en random fra klassen min på ungsomskolen og lager en slik video av meg. Det er så flaut og så dumt. 

Anonymkode: 1016c...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frankenstein1

Nok en grunn til å ikke lage meg en konto på tiktok, skjønner jeg. 

Jeg hadde heller ikke ønsket at bekjente skulle melke min død for å få oppmerksomhet på sosiale medier. Hvor var du da jeg levde? Nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi verden er full av opportunister som vil bruke enhver anledning for å få oppmerksom eller tjene penger. Det har alltid eksistert, det blir bare enda mer synlig nå når verden blir mindre og mindre.

Du kan blokkere brukere som kommer med innhold du ikke ønsker. Husk at tiktok pusher det du gir oppmerksom, det være seg at du ser vidoene, leser kommentarer, legger igjen kommentarer, liker kommentarer, uansett hva det er du gjør.

Anonymkode: 2cfd7...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi verden er full av opportunister som vil bruke enhver anledning for å få oppmerksom eller tjene penger. Det har alltid eksistert, det blir bare enda mer synlig nå når verden blir mindre og mindre.

Du kan blokkere brukere som kommer med innhold du ikke ønsker. Husk at tiktok pusher det du gir oppmerksom, det være seg at du ser vidoene, leser kommentarer, legger igjen kommentarer, liker kommentarer, uansett hva det er du gjør.

Anonymkode: 2cfd7...5bd

Ts 

det er forferdelig at det er slik.  La folk hvile i fred liksom 

jeg har ikke likt de videoene men har vært å lest kommentarer i håp om at noen har skrevet at det et usmakende. Skal forte meg å bla forbi fra nå av i håp om at de forsvinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frankenstein1 skrev (1 time siden):

Nok en grunn til å ikke lage meg en konto på tiktok, skjønner jeg. 

Jeg hadde heller ikke ønsket at bekjente skulle melke min død for å få oppmerksomhet på sosiale medier. Hvor var du da jeg levde? Nettopp.

Nettopp! Helt enig. Blir kvalm av tanken av at det er så mange der ute som høstet sympati og likes ved å sko seg på andre sin død og bortgang. Brette ansiktet deres utover nett . Og de bruker gjerne tilfeldige Snapchat videoer de har lagret eller skjermdumper. Finn noe finere liksom 

og vær der for folk mens de lever, ikke få oppmerksomhet ved deres død

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...