AnonymBruker Skrevet 14. november #21 Del Skrevet 14. november Så du vil videreføre dine problemer til barnet som ikke engang er født?😳 jeg håper virkelig at du bare er et troll som kjeder deg, men om dette er sant håper jeg mange rundt dere melder dere til barnevernet! Anonymkode: 81bee...2c4 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #22 Del Skrevet 14. november Du er forøvrig ikke mentalt stabil selvom du påstår det! Anonymkode: 81bee...2c4 9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. november #23 Del Skrevet 14. november Å velge å ikke sende barnet i barnehage eller på skole, vil kreve mer innsats av deg sosialt, fordi hele oppgaven med å sørge for at barnet får venner og sosial omgang (som barnet både har rett på og trenger, sannsynligvis i enda større grad når det er noe mor sliter med) blir noe du aktivt må initiere og følge opp i mye større grad enn om barnet får det naturlig og daglig som en del av hverdagen. Hjemmeskole, særlig utover de første årene, krever også store faglige ressurser og samarbeid med andre. Du kan ikke bygge en glassklokke rundt barnet ditt av hensyn til deg selv - det er omsorgssvikt. 14 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #24 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har stor fysisk intimsone og generelt store problemer med kollektivtransport, alle plasser med mange mennesker (kjøpesenter, butikker og flyplasser feks). Jeg unngår alt jeg kan av besøk hjemme, for jeg er ekstremt privat og huset mitt er mitt fristed. AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vi har allerede bestemt at barnet skal hjemmeskoleres og heller ikke i barnehage. Fordi jeg orker ikke ta stilling til tvangssosialisering med andre foreldre, eller forholde meg til foreldremøter feks. Vi ønsker heller å finne barn og foreldre som vi trives med for sosialisering som barnet går glipp av ved å ikke være i institusjoner. Vi ønsker å skjerme barnet mest mulig for iPad, pc og sosiale media, og barnet vil ikke få tilgang på sånt før han/hun er tidligst 16 år gammel, kanskje 18. Vi skal heller ikke ha bursdager eller besøk hjemme her av andre barn eller foreldre. For jeg orker ikke, blir dårlig av tanken. Feiringer og fellestreff tar vi andre plasser, så bursdag skal selvsagt feires men ikke hjemme hos oss. Jeg er også veldig spent på fødselen, for det er totalt uaktuelt for meg å føde på sykehus med mannlig lege, turnusleger eller å ligge på fellesrom med andre mennesker. Jeg føler meg mest trygg på å føde hjemme med tilgang på sykepleier eller forhåndsgodkjent jordmor vi har blitt kjent med fra før. Og hvordan tenker du dette skal gå når ungen en gang skal på vgs? og høyere utdannelse? Da har ungen kun vært i hus med mor og far og være totalt isolert, faktisk mer isolert enn amish-folkene. Det er faktisk barnemishandling. Mor er her så utrolig egoistisk at barnet skal isoleres fordi HUN ønsker et barn HUN kan elske og dille og dalle med uten å tenke på at dette barnet er et individ som leve sitt eget liv helt uavhengig av henne. ABORT!!!!! Anonymkode: 4ef67...06c 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. november #25 Del Skrevet 14. november Hvor og hvordan skal ungen din få sine venner fra? Sosialt liv? Dette høres ut som barnemishandling. Isolere et barn fra omverdenen og forby barnet teknikk som man er avhengig av for å t.o.m kunne kjøpe en bussbillett i dag (smarttelefon med internett) er jo helt bak mål. Alt pga dine egne psykiske plager. Du overfører alle dine problemer til ditt barn, noe som er fullstendig galskap og du kan bli meldt til barnevernet. 9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #26 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hva mener du med hjemmeskolering? Du har vel tenkt til å la barnet starte på skolen i 1. klasse? Eller skal det være hjemme med deg for alltid? Anonymkode: 256f4...936 Det er opplæringsplikt i Norge, men ikke skoleplikt. Så det er fullt lovlig med hjemmeskole. Anonymkode: 1d531...7cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #27 Del Skrevet 14. november Hvordan vil du takle det om babyen ønsker og krever mye fysisk nærhet ? Altså om barnet er en high need baby som har behov for nærhet til mamma hele dagen ? Vil du da kunne takle å måtte være fysisk nær babyen som den krever ? Jeg håper for din del at du ikke får en baby med kollikk. Ellers høres det ut som barnemishandling det dere har planlagt,et barn er et sosialt vesen med behov for å omgåes andre barn for sosialisering og vennskap. Anonymkode: 2f620...a96 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #28 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Det trenger det absolutt ikke være. Jeg synes det høres mer ut til å være på spekteret. Jeg er selv på autismespekteret og alt hun skriver her er temmelig gjenkjennelig. Jeg sier ikke at det faktisk stemmer for henne, men vi kan vel ikke utelukke at det er noe nevrodiversitet her med alt som sammenfaller Anonymkode: af8d4...48c Hvordan TS selv har det tenker jeg godt kan være helt reelt. Det som gjør at jeg tenker dette er trolling, er hvordan hun tenker å sette sine egne behov helt over barnets behov. Anonymkode: 99948...1ef 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 14. november #29 Del Skrevet 14. november Ikke sikkert det er så lett å finne foreldre og barn å sosialisere med utenom barnehage og skole - har du lest alle trådene om foreldre som såvidt føler de har tid til å lage middag? Dessuten er mange barn slitne etter lange dager i barnehagen, og familiene ønsker egentid. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #30 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan vil du takle det om babyen ønsker og krever mye fysisk nærhet ? Altså om barnet er en high need baby som har behov for nærhet til mamma hele dagen ? Vil du da kunne takle å måtte være fysisk nær babyen som den krever ? Jeg håper for din del at du ikke får en baby med kollikk. Ellers høres det ut som barnemishandling det dere har planlagt,et barn er et sosialt vesen med behov for å omgåes andre barn for sosialisering og vennskap. Anonymkode: 2f620...a96 Jeg er veldig fysisk med de jeg liker. Jeg klenger på samboer omtrent hele tiden når jeg har mulighet 😉 Og jeg er glad i å gi mine foreldre og søsken klem! Så intimsone gjelder fremmede mennesker, jeg synes generelt fremmede mennesker er ekle 😅 Min egen baby vil jeg selvsagt ikke synes er ekkel. Ts Anonymkode: 8459b...c34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #31 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er veldig fysisk med de jeg liker. Jeg klenger på samboer omtrent hele tiden når jeg har mulighet 😉 Og jeg er glad i å gi mine foreldre og søsken klem! Så intimsone gjelder fremmede mennesker, jeg synes generelt fremmede mennesker er ekle 😅 Min egen baby vil jeg selvsagt ikke synes er ekkel. Ts Anonymkode: 8459b...c34 Det kan hende, men når du tenker å legge føringer for barnets vennskap og utdanning, så håper jeg inderlig dette er trolling. Du viser liten selvinnsikt både på eget funksjonsnivå og hvordan det vil påvirke barnet. Anonymkode: 7abb1...8a9 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #32 Del Skrevet 14. november nordlending skrev (2 minutter siden): Ikke sikkert det er så lett å finne foreldre og barn å sosialisere med utenom barnehage og skole - har du lest alle trådene om foreldre som såvidt føler de har tid til å lage middag? Dessuten er mange barn slitne etter lange dager i barnehagen, og familiene ønsker egentid. Ja, tidsklemma orker vi ikke. Dette er deler av årsaken til at vi skal ha nettopp barnet hjemme fra barnehagen og skolen, og styre hverdagen vår selv. Om jeg skal tvinges til å leve slik de fleste foreldre lever i dag tar jeg heller abort enn å få et barn. Det er tortur å måtte forholde seg til alt det der, og ikke rart folk skilles, blir utbrent og deprimerte over eget liv med et sånt kjør. For ordens skyld skal jeg selvsagt ikke sette mine egne behov foran barnet, men jeg har også egne grenser, for i ivareta meg selv. Derav ingen besøk hjemme, men barnet skal selvsagt få ha så mange venner han/hun vil! Jeg skriver også at jeg er i stand til å presse meg gjennom alt om jeg må. Jeg har presset meg både gjennom egen skolegang, jobbintervju, sosiale ting ved jobb, shopping på kjøpesenter, spontane besøk her hjemme osv osv. Jeg er flink til å ha på meg ei maske og late som jeg er normal selv om ingen vet hva som foregår på innsiden. Så det er ingen, utenom min egen samboer, som vet hvordan jeg faktisk er. Han er forøvrig ganske lik meg, men i litt mildere grad. Jeg har selvinnsikt på den måten at jeg er fullt klar over alle mine problemer, men jeg lar de aldri hindre meg. Jeg bare tilpasser så mye som mulig for å gi meg selv komfort, og hvorfor i alle dager skal jeg ikke kunne gjøre det også i forbindelse med å få et barn, så lenge barnet får alt det trenger. Jeg har ingen ønske om å lage et barn med sosial angst, så det trenger ingen bekymre seg for. Jeg har heller ingen traumer eller dårlig barndom som har gjort meg slik. Jeg har alltid vært sær. Lekte alene som barn selv om jeg hadde mange som ville leke med meg. Alltid likt meg best alene selv om tilbudet fra andre har vært tilstede 😊 Ts Anonymkode: 8459b...c34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #33 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har heller ingen traumer eller dårlig barndom som har gjort meg slik. Jeg har alltid vært sær. Lekte alene som barn selv om jeg hadde mange som ville leke med meg. Alltid likt meg best alene selv om tilbudet fra andre har vært tilstede 😊 Ts Anonymkode: 8459b...c34 Er du ikke et troll, er du sannsynligvis udiagnostisert autist. Det har høy arvelighet og barnet kan godt ha lignende fungering. Eller ikke. Det som gjør at du fremstår som et troll, er den helt manglende interessen for å tilpasse livsførselen til barnet dere faktisk får. Du beskriver kun fokus på egne behov. Det er aldri et godt utgangspunkt for foreldreskap. Anonymkode: e7081...ef7 6 1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #34 Del Skrevet 14. november Høres ut som en merkelig, hyperarrogant sekt. Anonymkode: 36aa7...0d7 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #35 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, tidsklemma orker vi ikke. Dette er deler av årsaken til at vi skal ha nettopp barnet hjemme fra barnehagen og skolen, og styre hverdagen vår selv. Om jeg skal tvinges til å leve slik de fleste foreldre lever i dag tar jeg heller abort enn å få et barn. Det er tortur å måtte forholde seg til alt det der, og ikke rart folk skilles, blir utbrent og deprimerte over eget liv med et sånt kjør. For ordens skyld skal jeg selvsagt ikke sette mine egne behov foran barnet, men jeg har også egne grenser, for i ivareta meg selv. Derav ingen besøk hjemme, men barnet skal selvsagt få ha så mange venner han/hun vil! Jeg skriver også at jeg er i stand til å presse meg gjennom alt om jeg må. Jeg har presset meg både gjennom egen skolegang, jobbintervju, sosiale ting ved jobb, shopping på kjøpesenter, spontane besøk her hjemme osv osv. Jeg er flink til å ha på meg ei maske og late som jeg er normal selv om ingen vet hva som foregår på innsiden. Så det er ingen, utenom min egen samboer, som vet hvordan jeg faktisk er. Han er forøvrig ganske lik meg, men i litt mildere grad. Jeg har selvinnsikt på den måten at jeg er fullt klar over alle mine problemer, men jeg lar de aldri hindre meg. Jeg bare tilpasser så mye som mulig for å gi meg selv komfort, og hvorfor i alle dager skal jeg ikke kunne gjøre det også i forbindelse med å få et barn, så lenge barnet får alt det trenger. Jeg har ingen ønske om å lage et barn med sosial angst, så det trenger ingen bekymre seg for. Jeg har heller ingen traumer eller dårlig barndom som har gjort meg slik. Jeg har alltid vært sær. Lekte alene som barn selv om jeg hadde mange som ville leke med meg. Alltid likt meg best alene selv om tilbudet fra andre har vært tilstede 😊 Ts Anonymkode: 8459b...c34 Hvorfor tenker du at dere vil havne i tidsklemma om barnet går i barnehagen eller vanlig skole? Dere bestemmer jo helt selv hvor mange aktiviteter dere vil være med på etter skole/barnehagen? Grunnen til at foreldre er travle, er jo fordi barna går på 3 forskjellige aktiviteter hver, som alle trenger et hav av dugnad. Noen foreldre melder seg også frivillig som trener. Dette er jo 100% valgfritt og selvpåført stress. De aller fleste foreldre kommer ikke til å ha tid til å sosialisere med dere på ettermiddagen. De fleste har mer enn nok med seg selv. Mitt barn har gått i barnehagen i 3 år, og vi har ikke vært med noen av foreldrene eller barna på privaten. Vi treffer dem kun ved henting, levering, og to foreldremøter i året. Juleverksted og sommeravslutning er helt valgfritt. Anonymkode: 07337...b72 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #36 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (24 minutter siden): For ordens skyld skal jeg selvsagt ikke sette mine egne behov foran barnet, men jeg har også egne grenser, for i ivareta meg selv. Derav ingen besøk hjemme, men barnet skal selvsagt få ha så mange venner han/hun vil! Ts Anonymkode: 8459b...c34 Det er nettopp det du gjør, setter dine egne behov foran barnet. Ved å nekte barnet å ha venner hjemme hos seg selv. Jeg forstår faktisk en del av det du skriver fordi jeg er ganske lik selv. Jeg er introvert, trenger mye tid hjemme alene, vil ikke ha et travelt liv, vil ikke ha masse besøk eller planer i kvelder og helger. Min fritid er hellig og jeg vil ikke fylle den med masse stress og styr. Nettopp derfor har jeg valgt å ikke få barn. Fordi det å fylle barnets behov hadde gått på bekostning av min egen velferd og trivsel. Evt hadde det å fylle mine behov gått på barnets bekostning. Anonymkode: b1b0b...d3b 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #37 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi ønsker heller å finne barn og foreldre som vi trives med for sosialisering som barnet går glipp av ved å ikke være i institusjoner. Hvordan tenker dere rent praktisk at dette skal gjøres? Skal dere ha audition? Anonymkode: 4ef67...06c 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #38 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er du ikke et troll, er du sannsynligvis udiagnostisert autist. Det har høy arvelighet og barnet kan godt ha lignende fungering. Eller ikke. Det som gjør at du fremstår som et troll, er den helt manglende interessen for å tilpasse livsførselen til barnet dere faktisk får. Du beskriver kun fokus på egne behov. Det er aldri et godt utgangspunkt for foreldreskap. Anonymkode: e7081...ef7 Haha, hvor skriver jeg det? At jeg kun er opptatt av mine egne behov?? For jeg er jo ikke det og har aldri skrevet det - men dette er jo også et klassisk eksempel på en del av saueflokk-mentaliteten. Ingen vil faktisk lese hva jeg skriver, bare bestemmer seg selv for hva det betyr fordi de selv er uenige med meg 😉 Jeg vil ikke utsette mitt barn for den negative påvirkningen fra dagens samfunn med hyperfokus på mentale lidelser, at man kan være det kjønnet man vil være, sosiale medier osv osv - det er en ødelagt verden. Det betyr ikke at jeg skal skjerme mitt barn fra hele verden, men jeg ønsker å oppdra mitt barn til å se gode verdier, fornuft og det å kunne tenke selv. Og da vil barnet mitt også kunne se hva man skal holde seg unna her i verden. Og at det faktisk går an å gå mot strømmen, ikke løpe på et hamsterhjul og leve et tomt liv der alt handler om materielle ting og status. Vi lever feks veldig lav-status, selv om vi sitter godt i det økonomisk. Ts Anonymkode: 8459b...c34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #39 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (28 minutter siden): For ordens skyld skal jeg selvsagt ikke sette mine egne behov foran barnet, men jeg har også egne grenser, for i ivareta meg selv. Derav ingen besøk hjemme, men barnet skal selvsagt få ha så mange venner han/hun vil! For det blir så lett når dere begrenser kontakten ungen har med omverden! Anonymkode: 4ef67...06c 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #40 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Haha, hvor skriver jeg det? At jeg kun er opptatt av mine egne behov?? For jeg er jo ikke det og har aldri skrevet det - men dette er jo også et klassisk eksempel på en del av saueflokk-mentaliteten. Ingen vil faktisk lese hva jeg skriver, bare bestemmer seg selv for hva det betyr fordi de selv er uenige med meg 😉 Jeg vil ikke utsette mitt barn for den negative påvirkningen fra dagens samfunn med hyperfokus på mentale lidelser, at man kan være det kjønnet man vil være, sosiale medier osv osv - det er en ødelagt verden. Det betyr ikke at jeg skal skjerme mitt barn fra hele verden, men jeg ønsker å oppdra mitt barn til å se gode verdier, fornuft og det å kunne tenke selv. Og da vil barnet mitt også kunne se hva man skal holde seg unna her i verden. Og at det faktisk går an å gå mot strømmen, ikke løpe på et hamsterhjul og leve et tomt liv der alt handler om materielle ting og status. Vi lever feks veldig lav-status, selv om vi sitter godt i det økonomisk. Ts Anonymkode: 8459b...c34 Synes du det å kalle de som gir deg motargumenter for sauer, eller at de som velger annerledes enn deg har et tomt liv, er noe som representerer de "gode verdiene" og holdningene du vil overføre til ditt barn? Anonymkode: b1b0b...d3b 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå