Gå til innhold

Sosial angst, introvert og gravid...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er mange barn som hjemmeskoleres, jeg seg ingen problemer med dette når det er noe vi har økonomi og tid til. Skolesystemet i dag er jo helt skakkjørt også. Jeg skal hvert fall ikke la min 8-åring få spørsmålet fra en lærer om hvilket kjønn han/hun føler seg som! De sitter også på skjerm hele dagen, de lærer jo ikke å skrive for hånd engang?! 

Du mener generasjonene som får diagnose for "skolevegring" er bra? Og setter gode eksempler til generasjonene som kommer etterpå? 

For alle som kommenterer at jeg er et troll... Jeg antok jeg ville høre dette. Jeg vet det er ekstremt kontroversielt fordi 99% av befolkningen følger saueflokk-mentaliteten. For oss er det uaktuelt. 

Joda, jeg har mastergrad, tjener over 1 million i året, har relativt stort nettverk (men ingen spesielt nære venner, fordi jeg har verken behov eller ønske om det selv), økonomisk uavhengig og vi dyrker stort sett all mat hjemme selv (vi er ikke veganere da, vi er oppegående kjøttetere, som slakter kjøttet vårt også selv). 

Ts 

Anonymkode: 8459b...c34

Dette må være en av de dummeste trådene her inne. Slajter kjøttet selv? Mener vel dyret. Da har du vel gård siden du slakter selv. Skal du trolle så må du ikke gå så ned på alt at du gjennomskues fra linje 2. Og lykke til om noe av dette skulle være sant at du skal føde et barn som blir totalt utenfor samfunnet, Even venneløs uten noe sosial kompetanse eller ligjende med jevnaldrende. Du er bare dum, og det er mannen din osgå. 

Men tipper troll

Anonymkode: 03127...16d

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette må være en av de dummeste trådene her inne. Slajter kjøttet selv? Mener vel dyret. Da har du vel gård siden du slakter selv. Skal du trolle så må du ikke gå så ned på alt at du gjennomskues fra linje 2. Og lykke til om noe av dette skulle være sant at du skal føde et barn som blir totalt utenfor samfunnet, Even venneløs uten noe sosial kompetanse eller ligjende med jevnaldrende. Du er bare dum, og det er mannen din osgå. 

Men tipper troll

Anonymkode: 03127...16d

Her ligger flere diagnoser til grunn pga den rigide personligheten TS har.  

Anonymkode: 7568d...354

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare en parodi på hvordan millenials og gen z forventer at samfunnet skal tilpasse seg dem og alle de million diagnosene sine🤣 Dette er bare morsomt. 

Anonymkode: dc345...7f0

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper denne tråden bare er laget for å provosere, for det Ts planlegger er grov, grov omsorgssvikt. Det positive er at du med 100% sikkerhet blir meldt til barnevernet og må motta hjelp.

Anonymkode: 67bd0...2f4

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få en raring slik du selv er.! Dømmer andre barn se på deg selv, du burde ikke blitt gravid.

Anonymkode: ec5e7...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du gjøre når helsesykepleier vil på hjemmebesøk? Det er helt normalt 2-5 dager etter fødsel. 

Anonymkode: b100c...382

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva skal du gjøre når helsesykepleier vil på hjemmebesøk? Det er helt normalt 2-5 dager etter fødsel. 

Og hva skal hun gjøre når barnet må til lege, tannlege osv? Skal hun ikke følge barnet i bursdager? Barnet skal ikke få ha besøk, så blir vel ingen bursdagsfeiring. Skal barnet få delta på fritidsaktiviteter, slik at mor må på dugnader o.l? Og hva om barnet plutselig må ligge på sykehus, klarer mor det? Nei, dette hørtes helt forferdelig ut. Stakkars barn 😞

Anonymkode: 28094...691

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til. Du risikerer at barnet kommer til å hate deg for all normal barndom du frarøvet hen.

Anonymkode: 9f4f1...c45

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0/10 

Og det sier jeg som er rimelig sær selv. Var med på første avsnittet men du overdrev for mye.

Anonymkode: f79f8...32a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og da skal du gå for hjemmeabort med strikkepinner, eller? Ser noen skriver at folk fødte hjemme før, men uten å reflektere over hvor vanlig det var med alvorlige skader og dødsfall i barsel. Dette er jo åpenbart omsorgssvikt, du planlegger å utsette barnet ditt for fare, allerede før det er født, i tillegg til at du beskriver en oppvekst med grunnleggende sosiale mangler.

Du kan heller ikke sammenligne med egen oppvekst, da du sier selv at du hadde sosiale muligheter du takket nei til, barnet ditt får aldri muligheten. Du sier barnet kan ha venner, men det er bare en floskel, når du ikke gir barnet mulighet til å knytte noe som helst bånd til andre. 

Selv falt jeg utenfor hele grunnskolen, siden vi bodde i gokk og jeg begynte seint i barnehage, og kom dårlig ut. Jeg greide meg, siden jeg var et trygt barn med en robust psyke, men det var ti vonde og ensomme år. Fellesskapet og den kulturelle kompetansen er også en viktig del av skolegangen, som du ikke kan fikse med hjemmeskole.

Dette er så ekstremt at jeg håper du troller, men dersom det er reellt er dette en åpenbar barnevernssak.

Anonymkode: 2509c...282

Samme her. Gikk ikke i barnehage, og gikk kun i skjørtene til min hjemmeværende mor. Flere kilometer til nærmeste nabobarn, og det var ingen som kjørte meg til lekeplasser, så jeg så kun søsken før jeg begynte på skolen. Jeg har ikke robust psyke i det hele tatt og tok meg veldig nær av at de andre lo av alt jeg sa og gjorde. Ble mobbet ut grunnskolen og fikk aldri nære venner for jeg tør fortsatt ikke slippe folk innpå meg.

Holde man barn utenfor sosialt så skal man ikke få barn,

Men jeg er ganske sikker på at ts troller. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du bør få barn da dine problemer vil hemme barnes utvikling. 
Du er ikke sær, du er syk.

Hilden mor til barn med gode verdier.

Anonymkode: 39b83...f29

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, tidsklemma orker vi ikke. Dette er deler av årsaken til at vi skal ha nettopp barnet hjemme fra barnehagen og skolen, og styre hverdagen vår selv. 

Om jeg skal tvinges til å leve slik de fleste foreldre lever i dag tar jeg heller abort enn å få et barn. Det er tortur å måtte forholde seg til alt det der, og ikke rart folk skilles, blir utbrent og deprimerte over eget liv med et sånt kjør. 

For ordens skyld skal jeg selvsagt ikke sette mine egne behov foran barnet, men jeg har også egne grenser, for i ivareta meg selv. Derav ingen besøk hjemme, men barnet skal selvsagt få ha så mange venner han/hun vil! 

Jeg skriver også at jeg er i stand til å presse meg gjennom alt om jeg må. Jeg har presset meg både gjennom egen skolegang, jobbintervju, sosiale ting ved jobb, shopping på kjøpesenter, spontane besøk her hjemme osv osv. Jeg er flink til å ha på meg ei maske og late som jeg er normal selv om ingen vet hva som foregår på innsiden. Så det er ingen, utenom min egen samboer, som vet hvordan jeg faktisk er. Han er forøvrig ganske lik meg, men i litt mildere grad. 

Jeg har selvinnsikt på den måten at jeg er fullt klar over alle mine problemer, men jeg lar de aldri hindre meg. Jeg bare tilpasser så mye som mulig for å gi meg selv komfort, og hvorfor i alle dager skal jeg ikke kunne gjøre det også i forbindelse med å få et barn, så lenge barnet får alt det trenger. Jeg har ingen ønske om å lage et barn med sosial angst, så det trenger ingen bekymre seg for. 

Jeg har heller ingen traumer eller dårlig barndom som har gjort meg slik. Jeg har alltid vært sær. Lekte alene som barn selv om jeg hadde mange som ville leke med meg. Alltid likt meg best alene selv om tilbudet fra andre har vært tilstede 😊

Ts 

Men hvor skal barnet møte disse vennene da om det ikke går i barnehagen? Har du alliert deg med andre vordende foreldre som har tenkt å ha sine barn hjemme og ikke i barnehagen så barnet får blitt kjent med dem?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (6 timer siden):

Hvor og hvordan skal ungen din få sine venner fra? Sosialt liv?

Dette høres ut som barnemishandling. Isolere et barn fra omverdenen og forby barnet teknikk som man er avhengig av for å t.o.m kunne kjøpe en bussbillett i dag (smarttelefon med internett) er jo helt bak mål. Alt pga dine egne psykiske plager. Du overfører alle dine problemer til ditt barn, noe som er fullstendig galskap og du kan bli meldt til barnevernet.

Tror ikke noen busselskap har krav om smarttlf for da kan jo ikke barn ta bussen alene? At det kan være opp mot dobbel pris hvis man ikke har reisekort er nå så, men foreløpig funker det fint med visa på de bussene jeg har vært på.  Jeg har ikke smarttlf. Her jeg bor er det helsigvis samme pris om jeg kjøper billett på bussen eller på forhånd.

Er elles helt enig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke noen busselskap har krav om smarttlf for da kan jo ikke barn ta bussen alene? At det kan være opp mot dobbel pris hvis man ikke har reisekort er nå så, men foreløpig funker det fint med visa på de bussene jeg har vært på.  Jeg har ikke smarttlf. Her jeg bor er det helsigvis samme pris om jeg kjøper billett på bussen eller på forhånd.

Er elles helt enig. 

Tror nok det kravet om smarttelefon til billetter og andre ting kommer innen ungen til ts er gammel nok til å reise med buss. Det er mange uten smarttelefon som sliter med ting, og om f.eks ti-femten år når ts sitt barn skal ut i verden så er det nok enda mere utbredt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (Akkurat nå):

Tror nok det kravet om smarttelefon til billetter og andre ting kommer innen ungen til ts er gammel nok til å reise med buss. Det er mange uten smarttelefon som sliter med ting, og om f.eks ti-femten år når ts sitt barn skal ut i verden så er det nok enda mere utbredt.

Godt poeng. Om noen år kan vi nok ikke betale med visa i butikkene heller. Godt mulig jeg må krype til korset og kjøpe smart. Men kan hende skjer det etter min levetid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg herved ut av tråden, da alt bare blir idiotiske antakelser som ikke stemmer med virkeligheten og personangrep. Håper dere er fornøyde med dere selv, hele tråden er godt bevis for meg på hvorfor jeg generelt misliker folk her i verden 😀 

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hva skal hun gjøre når barnet må til lege, tannlege osv? Skal hun ikke følge barnet i bursdager? Barnet skal ikke få ha besøk, så blir vel ingen bursdagsfeiring. Skal barnet få delta på fritidsaktiviteter, slik at mor må på dugnader o.l? Og hva om barnet plutselig må ligge på sykehus, klarer mor det? Nei, dette hørtes helt forferdelig ut. Stakkars barn 😞

Anonymkode: 28094...691

Ja, dette høres helt sprøtt ut spør du meg. Helt enig med deg. 

Får man barn så må man legge egne nykker (for det har ts MYE av virker det som) vekk til fordel for barnet.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg herved ut av tråden, da alt bare blir idiotiske antakelser som ikke stemmer med virkeligheten og personangrep. Håper dere er fornøyde med dere selv, hele tråden er godt bevis for meg på hvorfor jeg generelt misliker folk her i verden 😀 

Ts 

Så fordi ingen er enig med din sinnsyke måte å se verden på så er folk grusom. Du fremstår direkte barnslig i svaret ditt her. Fordi ingen er enig med deg i at dette er en god løsning så melder du deg ut. Voksent.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun vil ikke føde på sykehus. Og kjenner allerede jordmor. Når jeg leste det igjen er det mye som skurrer her.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts 

Idiotiske antagelser? Det er jo bare respons på ditt eget innlegg, er det virkelig "hele verden" som har feil og du sitter på fasiten? 

Anonymkode: 0032d...ea8

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...