Sefanja Skrevet 15 timer siden #21 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og kjæresten min har vært sammen i 2 år nå. Vi er begge 26 år. Jeg er en person som egentlig ikke liker rus, jeg drikker aldri, men har gjennom livet prøvd kokain 1 gang, hasj 2-3 ganger. Altså ikke noe regelmessig, men prøvd sånn som alle andre. Kjæresten min røyker weed ofte, og har ingen problemer med det. Han sier det ikke er skadelig så lenge man gjør det i ny og ne, og ikke hver dag. Jeg er en person som blir avhengig av noe veldig lett, har en utrolig trøblete barndom og sliter fortsatt med konsekvensene den dag i dag. Siden jeg har blitt sammen med kjæresten min, har jeg røyket veldig mye. Veldig ofte i helgene, og i ukedagene. Ofte er det jeg som spør om vi skal gjøre det, men det er fordi jeg vet det er lett tilgjengelig, og typen min sier såklart ja. Han vet og at ofte røyker jeg for å være destruktiv, men likevel røyker vi fortsatt den dag i dag. jeg føler rusen har ødelagt livet mitt. Jeg blir deprimert av det, det ødelegger mange dager frem om jeg har røyket en dag. Kjæresten min vet alt dette, men vi røyker fortsatt. Jeg er så sint på meg selv, og jeg angrer på at jeg har gått inn i dette forholdet. Før han, hadde tanken om å røyke eller være ruset aldri slått meg. Og jeg hadde aldri prøvd å få tak i det heller. hva gjør jeg? Anonymkode: 6603a...194 Det at han ikke er avhengig, gjør ikke at du ikke kan bli det. Men skjønner jo at kjærligheten er viktig. Det høres ikke bra ut, og spørsmålet er jo egentlig om du klarer å la være å røyke selv om han gjør det? Jeg klarte ikke det, men fortsatte med jobb og studier. Klarer du å fotsett med jobb og/ eller studier? Hvordan fungerer dere sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 15 timer siden #22 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ganske normalt skal jeg si deg Anonymkode: db84c...805 Ja, det at bare en av fire sier de har prøvd stemmer selvfølgelig ikke. Alle svarer ikke ærlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 15 timer siden #23 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Nei, det er ikke det. Ingen av de i mine kretser har prøvd noe som helst av narkotiske stoffer. Ikke jeg heller. Anonymkode: a8f02...868 Det vet du ikke. Det er mange som ikke forteller det fordi det er ulovlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #24 Del Skrevet 15 timer siden Det første du må gjøre er å innse at det kun er deg selv som får deg til å ruse deg. Legger du skylden på andre, så er det lettere at du venter på at DE skal "slutte å få deg til å ruse deg". Det er DU som velger å ruse deg. Det er DU som må ta ansvar og bli rusfri. Det er nok lurt å skifte omgangskrets, men det er altså ikke omgangskretsen som er skyld i dine dårlige valg. Anonymkode: 4d7c0...64f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 15 timer siden #25 Del Skrevet 15 timer siden Hvorfor er du sammen med en kriminell? Aner du hvor mange kvinner og barn som blir voldtatt og drept som følge av import av rusmidler? Anmeld han og gå. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
omnitron Skrevet 15 timer siden #26 Del Skrevet 15 timer siden TLR skrev (23 minutter siden): Føler du ikke at du blir avhengig av det og det er vel dyrt i lengden Jo, jeg er avhengig. Men føler det ikke som noe hinder i hverdagen. Det er meget moderate mengder hvor jeg er mer på jakt etter roen i hodet enn rusen. Koster ikke så mye da det er hjemmedyrket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #27 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Nei, det er ikke det. Ingen av de i mine kretser har prøvd noe som helst av narkotiske stoffer. Ikke jeg heller. Anonymkode: a8f02...868 Du vet bare det folk forteller deg, og med den holdningen der er du den siste som får vite det. Blant voksne under 35 har rundt 40% forsøkt cannabis minst en gang, i Oslo er tallet over 60% i samme aldersgruppe. Da må man kunne si at det er normalt å ha forsøkt, uavhengig av hva man synes om selve stoffet. Og til ts: det åpenbare svaret er at du har en personlighetstype som ikke bør eksponeres for rus, og en konsekvens av det kan være at du og kjæresten din desverre ikke passer sammen. Anonymkode: 07990...972 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #28 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg og kjæresten min har vært sammen i 2 år nå. Vi er begge 26 år. Jeg er en person som egentlig ikke liker rus, jeg drikker aldri, men har gjennom livet prøvd kokain 1 gang, hasj 2-3 ganger. Altså ikke noe regelmessig, men prøvd sånn som alle andre. Kjæresten min røyker weed ofte, og har ingen problemer med det. Han sier det ikke er skadelig så lenge man gjør det i ny og ne, og ikke hver dag. Jeg er en person som blir avhengig av noe veldig lett, har en utrolig trøblete barndom og sliter fortsatt med konsekvensene den dag i dag. Siden jeg har blitt sammen med kjæresten min, har jeg røyket veldig mye. Veldig ofte i helgene, og i ukedagene. Ofte er det jeg som spør om vi skal gjøre det, men det er fordi jeg vet det er lett tilgjengelig, og typen min sier såklart ja. Han vet og at ofte røyker jeg for å være destruktiv, men likevel røyker vi fortsatt den dag i dag. jeg føler rusen har ødelagt livet mitt. Jeg blir deprimert av det, det ødelegger mange dager frem om jeg har røyket en dag. Kjæresten min vet alt dette, men vi røyker fortsatt. Jeg er så sint på meg selv, og jeg angrer på at jeg har gått inn i dette forholdet. Før han, hadde tanken om å røyke eller være ruset aldri slått meg. Og jeg hadde aldri prøvd å få tak i det heller. hva gjør jeg? Anonymkode: 6603a...194 Du ruser deg ikke pga din kjæreste. Du ruser deg fordi du tar et aktivt valg om å ruse deg. Slutt å plasser skyld på andre ting. Ditt valg. Anonymkode: 074a2...62c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #29 Del Skrevet 13 timer siden Jeg tror du vet svaret selv. Svar som du ville rådet en venninne til. Og ikke normaliser rus. Du ser jo selv hva det kan føre til. «ALLE» har ikke prøvd det, som du skriver i HI. Anonymkode: 9ca3d...4b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #30 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Prøvd, sånn som alle andre? Det er faktisk ikke normalt å ha prøvd narkotika, bortsett fra i enkelte kretser. Anonymkode: 54da0...cca Da jeg sluttet på videregående skole for 4 år siden ville jeg anslått at 50-75% av gutta på trinnet enten hadde prøvd eller holdt på med narkotika. Cannabis for det meste men også skremmende mange som drev med kokain i ny og ne. Anonymkode: 80ff2...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #31 Del Skrevet 10 timer siden Du trenger ikke hjelp av legen din. Det eneste legen din vil gjøre er å ta fra deg førerkortet, du trenger å komme deg ut av forholdet du er i. Jeg er som deg, legger meg til uvaner utrolig lett og klarer ikke å ha et fornuftig forhold til cannabis. Forskjellen mellom meg og deg er at du allerede skjønner det selv, og det tenker jeg et godt utgangspunkt. Jeg sluttet etter å ga røkt mer eller mindre hver dag i 20 år. Det verste var egentlig frykten for å være nykter igjen etter så lang tid, men når det kom til stykket gikk det helt fint. Litt rastløs og vanskelig for å sove, men det gikk over etter noen dager. Ta et oppgjør med livet ditt og kjæresten din, det kommer til å gi umiddelbar avkastning og du vil få det så mye bedre med deg selv. Jeg lover deg, dette grier du! Anonymkode: 14a16...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #32 Del Skrevet 9 timer siden Dere er to narkomane som er sammen. Smak litt på den... Anonymkode: 6b8a3...102 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #33 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ganske normalt skal jeg si deg Anonymkode: db84c...805 I din krets er det sikkert det. Det betyr ikke at det er normalt i samfunnet. Anonymkode: 54da0...cca 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #34 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Da jeg sluttet på videregående skole for 4 år siden ville jeg anslått at 50-75% av gutta på trinnet enten hadde prøvd eller holdt på med narkotika. Cannabis for det meste men også skremmende mange som drev med kokain i ny og ne. Anonymkode: 80ff2...f4c Østlandet? Anonymkode: 54da0...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 8 timer siden #35 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg og kjæresten min har vært sammen i 2 år nå. Vi er begge 26 år. Jeg er en person som egentlig ikke liker rus, jeg drikker aldri, men har gjennom livet prøvd kokain 1 gang, hasj 2-3 ganger. Altså ikke noe regelmessig, men prøvd sånn som alle andre. Kjæresten min røyker weed ofte, og har ingen problemer med det. Han sier det ikke er skadelig så lenge man gjør det i ny og ne, og ikke hver dag. Jeg er en person som blir avhengig av noe veldig lett, har en utrolig trøblete barndom og sliter fortsatt med konsekvensene den dag i dag. Siden jeg har blitt sammen med kjæresten min, har jeg røyket veldig mye. Veldig ofte i helgene, og i ukedagene. Ofte er det jeg som spør om vi skal gjøre det, men det er fordi jeg vet det er lett tilgjengelig, og typen min sier såklart ja. Han vet og at ofte røyker jeg for å være destruktiv, men likevel røyker vi fortsatt den dag i dag. jeg føler rusen har ødelagt livet mitt. Jeg blir deprimert av det, det ødelegger mange dager frem om jeg har røyket en dag. Kjæresten min vet alt dette, men vi røyker fortsatt. Jeg er så sint på meg selv, og jeg angrer på at jeg har gått inn i dette forholdet. Før han, hadde tanken om å røyke eller være ruset aldri slått meg. Og jeg hadde aldri prøvd å få tak i det heller. hva gjør jeg? Anonymkode: 6603a...194 1.Gjør det slutt med typen - han har negativ innflytelse på deg. 2.Kontakt fastlegen som kan henvise deg videre så du får hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #36 Del Skrevet 8 timer siden Kom deg vekk fra forholdet, du ender som blakk/gjeldstynget, rusmisbruker med dårlig psyke. Anonymkode: 7395b...3ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #37 Del Skrevet 8 timer siden Det er ikke din kjærestes feil at DU ruser deg. Er bare å slutte det, hvis du virkelig vil! Cannabis er ikke noe man blir super avhengig av heller liksom, ta deg sammen. Anonymkode: e7a37...c8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 8 timer siden #38 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ganske normalt skal jeg si deg Anonymkode: db84c...805 Ja, det er ganske vanlig. Men fortsatt er det vel mest vanlig å ikke ha prøvd det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 8 timer siden #39 Del Skrevet 8 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): jeg føler rusen har ødelagt livet mitt. Jeg blir deprimert av det, det ødelegger mange dager frem om jeg har røyket en dag. Kjæresten min vet alt dette, men vi røyker fortsatt. Jeg er så sint på meg selv, og jeg angrer på at jeg har gått inn i dette forholdet. Før han, hadde tanken om å røyke eller være ruset aldri slått meg. Og jeg hadde aldri prøvd å få tak i det heller. hva gjør jeg? Anonymkode: 6603a...194 Du bryter ut av forholdet, bryter all kontakt og ser deg aldri tilbake. Du kan ikke stå i et forhold som ødelegger deg. My bedre å være alene selv om det kommer til å være veldig vondt den første tiden, men kjærlighetssorgen vil sakte men sikkert slippe tak. Endret 8 timer siden av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 8 timer siden #40 Del Skrevet 8 timer siden Dette er vel opplagt sak...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå