AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Jeg og kjæresten min har vært sammen i 2 år nå. Vi er begge 26 år. Jeg er en person som egentlig ikke liker rus, jeg drikker aldri, men har gjennom livet prøvd kokain 1 gang, hasj 2-3 ganger. Altså ikke noe regelmessig, men prøvd sånn som alle andre. Kjæresten min røyker weed ofte, og har ingen problemer med det. Han sier det ikke er skadelig så lenge man gjør det i ny og ne, og ikke hver dag. Jeg er en person som blir avhengig av noe veldig lett, har en utrolig trøblete barndom og sliter fortsatt med konsekvensene den dag i dag. Siden jeg har blitt sammen med kjæresten min, har jeg røyket veldig mye. Veldig ofte i helgene, og i ukedagene. Ofte er det jeg som spør om vi skal gjøre det, men det er fordi jeg vet det er lett tilgjengelig, og typen min sier såklart ja. Han vet og at ofte røyker jeg for å være destruktiv, men likevel røyker vi fortsatt den dag i dag. jeg føler rusen har ødelagt livet mitt. Jeg blir deprimert av det, det ødelegger mange dager frem om jeg har røyket en dag. Kjæresten min vet alt dette, men vi røyker fortsatt. Jeg er så sint på meg selv, og jeg angrer på at jeg har gått inn i dette forholdet. Før han, hadde tanken om å røyke eller være ruset aldri slått meg. Og jeg hadde aldri prøvd å få tak i det heller. hva gjør jeg? Anonymkode: 6603a...194 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Hva hadde du rådet en venninne til å gjøre. Det sier seg selv. Blir for dumt å spørre om selv på kg. Anonymkode: 8a74c...e81 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
omnitron Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Hvis du ønsker å komme deg ut av røykevanene uten støtte fra din kjæreste tenker jeg at eneste alternativ er å gjøre det slutt. Å komme seg ut av dette med en partner som fortsetter vil være et helvete. Du må ta dine ønsker på alvor. Og hvis du føler cannabis ødelegger i livet ditt så gjør det det. Cannabis er ikke for alle. Jeg er en daglig røyker selv. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Du tar kontakt med legen din og søker hjelp. Anonymkode: 2b8ee...0a8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Ikke skyld på andre for at du ruser deg. Da klarer du ihvertfall ikke å slutte. Anonymkode: 0a710...90f 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Samme sak jeg er redd for. Ei jeg kjenner veldig godt har nylig flyttet med en narkoman som har drevet med amf. Coke. Heroin etc i flere tiår. Anonymkode: 51909...d72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Prøvd, sånn som alle andre? Det er faktisk ikke normalt å ha prøvd narkotika, bortsett fra i enkelte kretser. Anonymkode: 54da0...cca 13 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Spesiell tråd, du kunne jo ikke lagt mer opp til at svarende skal være "dump han". Men ja, om du ikke er troll så må enten få han til å kutte ut også eller forlate forholdet om det ikke er mulig. Anonymkode: db84c...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Prøvd, sånn som alle andre? Det er faktisk ikke normalt å ha prøvd narkotika, bortsett fra i enkelte kretser. Anonymkode: 54da0...cca Ganske normalt skal jeg si deg Anonymkode: db84c...805 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ganske normalt skal jeg si deg Anonymkode: db84c...805 Nei, det er ikke det. Ingen av de i mine kretser har prøvd noe som helst av narkotiske stoffer. Ikke jeg heller. Anonymkode: a8f02...868 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Prøvd, sånn som alle andre? Det er faktisk ikke normalt å ha prøvd narkotika, bortsett fra i enkelte kretser. Anonymkode: 54da0...cca Ja jeg har aldri prøvd kokain. Ingen av mine venner heller. Men jeg vet at noen som har prøvd ja. Anonymkode: 5423f...fdc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden Ta ansvar for egne handlinger. Fjern deg fra det som ødelegger deg. Jeg tror du også bør fjerne deg fra kjæresten. Slutt nå og ta ikke et eneste drag til så lenge du lever. Anonymkode: 10cf8...682 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden Start med å skyld på deg selv, ikke han Anonymkode: a1510...f07 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 7 timer siden #14 Del Skrevet 7 timer siden omnitron skrev (2 timer siden): Hvis du ønsker å komme deg ut av røykevanene uten støtte fra din kjæreste tenker jeg at eneste alternativ er å gjøre det slutt. Å komme seg ut av dette med en partner som fortsetter vil være et helvete. Du må ta dine ønsker på alvor. Og hvis du føler cannabis ødelegger i livet ditt så gjør det det. Cannabis er ikke for alle. Jeg er en daglig røyker selv. Føler du ikke at du blir avhengig av det og det er vel dyrt i lengden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): jeg føler rusen har ødelagt livet mitt. Jeg blir deprimert av det, det ødelegger mange dager frem om jeg har røyket en dag. Kjæresten min vet alt dette, men vi røyker fortsatt. Jeg er så sint på meg selv, og jeg angrer på at jeg har gått inn i dette forholdet. Før han, hadde tanken om å røyke eller være ruset aldri slått meg. Og jeg hadde aldri prøvd å få tak i det heller. hva gjør jeg? Du må fjerne elementet som ødelgger for deg, rusen. Om det betyr å avslutte forholdet, så må du gjøre det. Du skriver jo selv at du angrer på å ha gått inn i forholdet. Du har lov til å avslutte det, det kan du gjøre når som helst. Du har angrerett. Anonymkode: fdcf1...9ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden Dette var som å lese meg selv. Vi var sammen i 3 år, fra jeg var 20 til 23. Vi røykte så og si hver kveld, og i slutten av 2022 startet jeg å få rusutløste psykoser/hallusinasjoner og hørte stemmer. Bruddet skjedde noen måneder senere pga jeg måtte distansere meg totalt fra hasj og han var ikke villig til å se alvorligheten det hadde for meg, og var heller ikke villig til å være med på livsstilsendringen. Det er øyeblikk 2 år siden, og jeg har komt dit at jeg ikke savner det overhodet (det tok ikke veldig lang tid). Livet er mye bedre uten hasj, men man må erstatte det med noe. Jeg flyttet tilbake til byen jeg kom fra, og kuttet ut både kjæreste og alle rusvenner. Om det kreves at du flytter til en annen by for å komme deg vekk fra "triggere", så hadde jeg gjort det😅 Anonymkode: bea40...d8c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #17 Del Skrevet 7 timer siden 1. Dump han som forsyner deg med dop! 2. Bestill i dag time til legen din, innrøm at du trenger hjelp, både for avhengigheten og behandling for det du har opplevd i oppveksten din. 3. Innse at en mann som forsyner kjæresten med dop, selv om han vet at hun gjør det destruktivt pga. traumer, og han vet at du blir deprimert av dopbruken - det er en mann som ikke er kjæresten din! Tvert om, han er langeren din, og han utnytter deg. Og en slik skadelig person må du få ut av livet ditt jo før jo heller! 4. Innse at du er rusavhengig og at ingen andre enn du selv kan snu livet ditt til det bedre - skal du greie det, start på listen over her. Kvitt deg med det/han som ødelegger deg, og skaff deg profesjonell hjelp til å bli kvitt både rusavhengigheten og barndomstraumene! ❤️ Anonymkode: 43577...062 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 7 timer siden #18 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og kjæresten min har vært sammen i 2 år nå. Vi er begge 26 år. Jeg er en person som egentlig ikke liker rus, jeg drikker aldri, men har gjennom livet prøvd kokain 1 gang, hasj 2-3 ganger. Altså ikke noe regelmessig, men prøvd sånn som alle andre. Kjæresten min røyker weed ofte, og har ingen problemer med det. Han sier det ikke er skadelig så lenge man gjør det i ny og ne, og ikke hver dag. Jeg er en person som blir avhengig av noe veldig lett, har en utrolig trøblete barndom og sliter fortsatt med konsekvensene den dag i dag. Siden jeg har blitt sammen med kjæresten min, har jeg røyket veldig mye. Veldig ofte i helgene, og i ukedagene. Ofte er det jeg som spør om vi skal gjøre det, men det er fordi jeg vet det er lett tilgjengelig, og typen min sier såklart ja. Han vet og at ofte røyker jeg for å være destruktiv, men likevel røyker vi fortsatt den dag i dag. jeg føler rusen har ødelagt livet mitt. Jeg blir deprimert av det, det ødelegger mange dager frem om jeg har røyket en dag. Kjæresten min vet alt dette, men vi røyker fortsatt. Jeg er så sint på meg selv, og jeg angrer på at jeg har gått inn i dette forholdet. Før han, hadde tanken om å røyke eller være ruset aldri slått meg. Og jeg hadde aldri prøvd å få tak i det heller. hva gjør jeg? Anonymkode: 6603a...194 Som med alt annet, er måtehold en viktig greie,også når det kommer til rusmidler. Problemet her er at du selv blir veldig lett avhengig og burde derfor avstå fra å bruke rusmidler i det hele tatt og om kjæresten din ikke skjønner det og ikke klarer å respektere at du må ha et forhold fritt for rus, så er ikke dette forholdet noe å holde fast på. Tilogmed når kjæresten din veit at du røyker for å være destruktiv, burde det ha gått av noen alarmer hos han, og det gjør det tydeligvis ikke, og det burde få noen alarmer til å gå av hos deg også. Det beste hadde vært om du tok praten med han, at enten så må dere begge slutte å røyke eller så går du, for du kan ikke være i et forhold med en person som så lett forer den destruktive trangen i deg. Lykke til, TS. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #19 Del Skrevet 7 timer siden Som en som røykte (weed) hver dag i mange, mange år så må du bare bestemme deg for at du kan leve uten den rusen. Det verste for meg var å kutte nikotinen jeg blandet inn. Selve weeden er det ikke like mye funk i når du har blitt vant til det over tid. jeg kvittet meg med en type fordi han var helt «besatt» av å røyke. Hver ledige øyeblikk så gikk han ut å tok seg noen trekk.. veldig usunt. nå røyker jeg på kos en sjelden gang i blant. Anonymkode: 047e2...0cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #20 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette var som å lese meg selv. Vi var sammen i 3 år, fra jeg var 20 til 23. Vi røykte så og si hver kveld, og i slutten av 2022 startet jeg å få rusutløste psykoser/hallusinasjoner og hørte stemmer. Bruddet skjedde noen måneder senere pga jeg måtte distansere meg totalt fra hasj og han var ikke villig til å se alvorligheten det hadde for meg, og var heller ikke villig til å være med på livsstilsendringen. Det er øyeblikk 2 år siden, og jeg har komt dit at jeg ikke savner det overhodet (det tok ikke veldig lang tid). Livet er mye bedre uten hasj, men man må erstatte det med noe. Jeg flyttet tilbake til byen jeg kom fra, og kuttet ut både kjæreste og alle rusvenner. Om det kreves at du flytter til en annen by for å komme deg vekk fra "triggere", så hadde jeg gjort det😅 Anonymkode: bea40...d8c Stemmene og hallusinasjonene kunne jeg få uten å være påvirket av noe i øyeblikket, men jeg har ikke opplevd det én eneste gang siden jeg sluttet for godt. Anonymkode: bea40...d8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå