AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #21 Del Skrevet 14 timer siden NakenPanda skrev (8 minutter siden): Da er det mennesker som går ut over sitt mandat som styreleder styremedlem, det meste av disse reglene ble fjernet og standardisert i sameieloven av 2018, så muligens noen Narvestad mennesker som tror de kan gjøre sånt, men da får man stramme dem opp. Jeg har personlig måtte stramme opp en del andelseiere på ting som er helt på trynet (fest konstant, parkeringer som utnyttes til alt mulig av kjøretøyer og dumping av møbler som om man bor i en kommunal gård.) Det fleste tar til seg voksen snakk og regner med at dette gjelder andre veien også. Problemet er at jeg tror en del folk framstiller styret som "diktatorer" og "stalkers" egentlig bare er ubrukelige folk som ikke gjør sine plikter i et sameie. Husk minst 5% av befolkningen er totalt rasshøl og dette gjelder antagelig styrer også. Hvilke regler sikter du til her? Sameieloven regulerer, som navnet tilsier, sameier og ikke borettslag. Anonymkode: 11be4...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 14 timer siden #22 Del Skrevet 14 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvilke regler sikter du til her? Sameieloven regulerer, som navnet tilsier, sameier og ikke borettslag. Anonymkode: 11be4...e09 Hva som får deg til å tro at den ikke regulerer begge delene ? Endret 14 timer siden av NakenPanda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #23 Del Skrevet 13 timer siden NakenPanda skrev (1 time siden): Da er det mennesker som går ut over sitt mandat som styreleder styremedlem, det meste av disse reglene ble fjernet og standardisert i sameieloven av 2018, så muligens noen Narvestad mennesker som tror de kan gjøre sånt, men da får man stramme dem opp. Jeg har personlig måtte stramme opp en del andelseiere på ting som er helt på trynet (fest konstant, parkeringer som utnyttes til alt mulig av kjøretøyer og dumping av møbler som om man bor i en kommunal gård.) Det fleste tar til seg voksen snakk og regner med at dette gjelder andre veien også. Problemet er at jeg tror en del folk framstiller styret som "diktatorer" og "stalkers" egentlig bare er ubrukelige folk som ikke gjør sine plikter i et sameie. Husk minst 5% av befolkningen er totalt rasshøl og dette gjelder antagelig styrer også. Ja, at de gikk utover sitt mandat var 100% riktig. Vi fikk advokat på saken og styreleder fikk tilslutt forbud fra resten av styret til å snakke med meg fordi enkelte skjønte at det ble problemer. Jeg har også sittet i dette styret, og sluttet på grunn av måten styrelederen oppførte seg på og ikke tok til seg noen form for tilbakemeldinger. Folk vil vanligvis ikke annet enn å leve livet sitt i fred. Mange styreledere er ubrukelige mennesker som aldri før har hatt noe lederansvar, men ser på dette som en gylden mulighet til å utøve den ✨makten✨ de har savnet. Anonymkode: 2b6c1...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #24 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun hadde til alle Anonymkode: e0705...e5b Ingen skal låse seg inn for å sjekke om der er noe å sjekke. Hørt på makan! Brenner det, fosser vannet, roper noen om hjelp, så kan man låse seg inn om det er virkelig akutt, men ellers ikke. Privatlivet skal en få ha i fred. Det er hellig for mange, spesielt om det er et kobbel av damer som vil inn for å sjekke om en lever som de liker det. Anonymkode: 06bb2...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #25 Del Skrevet 10 timer siden Som mangeårig styremedlem i borettslag har jeg bar en ting å si; hvis du er misfornøyd med noe men ikke gidder å stiller til valg selv, klapp igjen. Det er ganske mye jobb i perioder, det er lite verdsatt og alle vil at ting skal gjøre annerledes, men ingen vil bidra selv. Du er åpenbart en sånn ts. Anonymkode: 9114f...084 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #26 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hun hadde til alle Anonymkode: e0705...e5b Styret her har også hatt universnøkkel, men de må ha godkjenning av boligbyggerlaget eller andelseieren for å bruke det. Det er altså i helt spesielle tilfeller. Du kan enkelt og rimelig bytte lås til leiligheten din. Anonymkode: bcd78...7d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #27 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Som mangeårig styremedlem i borettslag har jeg bar en ting å si; hvis du er misfornøyd med noe men ikke gidder å stiller til valg selv, klapp igjen. Det er ganske mye jobb i perioder, det er lite verdsatt og alle vil at ting skal gjøre annerledes, men ingen vil bidra selv. Du er åpenbart en sånn ts. Anonymkode: 9114f...084 Nåja, det der blir for sort-hvitt. Det er faktisk noen borettslag som har styre fra helvete. Å ha dugnad 2 ganger i året eller at de bestemmer at man skal male fasade om 2 år og derfor går husleia opp, er ikke styre fra helvete. Anonymkode: bcd78...7d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittkatt Skrevet 8 timer siden #28 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Som mangeårig styremedlem i borettslag har jeg bar en ting å si; hvis du er misfornøyd med noe men ikke gidder å stiller til valg selv, klapp igjen. Det er ganske mye jobb i perioder, det er lite verdsatt og alle vil at ting skal gjøre annerledes, men ingen vil bidra selv. Du er åpenbart en sånn ts. Anonymkode: 9114f...084 Det er vel ikke åpenbart? Du virker som et sånt styremedlem som bare digger at du har makt og ikke lar andre få plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå