Gå til innhold

Nabogutten gamer halve natten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Soverommet til datteren min var vegg i vegg med nabogutten sitt rom. Vi bor i eldre tomannsbolig fra slutten av 50 tallet, så isolasjonen er deretter. Han er rundt 18 år og gamer. Men når han gamer så skriker han hele tiden. Brøler masse helt til kl. 03 på natten, og av og til enda lengre ut på morgenkvisten. 

Da datteren min legger deg kl. 20 og hun ikke fikk sove pga all brølingen, så byttet jeg og henne rom. Jeg kan jo ikke forvente at nabogutten er rolig på et så tidlig klokkelsett, men jeg regnet kanskje med at han gav seg i 23-24 tiden. Men neida. Han holder på til langt på natt. Jeg har bedt faren hans flere ganger om å be gutten roe ned brølene sine til kl. 23 i hverdagen. Men ingen forbedring. 

Hva kan man forvente av at naboer tar hensyn på nattestid? 

Anonymkode: 7bc7e...3de

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ring politet og si at du frykter vold hos naboen pga. skrik og rop. 

Anonymkode: 0f8c9...d3b

• Liker 21
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan forvente at det er to etter 23 som det står i loven. Ring politiet. 

Anonymkode: 520aa...991

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 23 så skal det være rolig så jeg hadde gitt de beskjed og om det ikke gir seg så tar du det videre.

Vi gamer her i hus og guttungen er det mer lyd i enn meg men han har vett til å være stille etter 23 så det bør denne nabogutten og klare. Og man sitter jo ikke der å brøler i flere timer uansett, det er jo ikke vanlig.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være ro etter 23. 

Du har rett til å bli hørt her, naboguttens ønske om gaming utover natta skal ikke gå utover naboene.

Jeg ville innkalt til et møte med naboene og sagt fra tydelig om dette. Hvis ikke de etterkommer dette, må dere melde politiet. Hver gang. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette ☝🏻

Anonymkode: e1610...e36

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal en lyve om slikt? Hva slags samfunn vil en ha, egentlig?

Anonymkode: 12091...85e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skal en lyve om slikt? Hva slags samfunn vil en ha, egentlig?

Anonymkode: 12091...85e

Det er jo virkelig ikke innafor å brøle halve natta slik at naboen ikke får sove. Og når de ikke tar til seg beskjed om å roe seg, så må man bruke annen for oppdragelse. Dessuten kan man jo ikke være heeeeelt sikker på at det IKKE er vold, så da ringer man hver gang for det er bedre å ringe en gang for mye enn enn gang for lite. 

Anonymkode: b33d6...a68

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakk med gutten, han er jo voksen. Slettes ikke sikkert at faren overbringer beskjed.

Anonymkode: a164f...b8d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ring politiet pga husbråk.  Treger ikke  bruke mistanke om vold slik en over forslo hvis du synes det er ubehagelig å ta en hvit en på det.  Men husbråk er det uansett.  Hvis ikke det er flaut for denne gutten å få politiet på døra, er ingenting flaut. Gjenta så ofte som du trenger og ved behov hvis gutten mot formodning ikke har skamvett etter første politibesøk

Anonymkode: f49ca...a39

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje som første steg kan du få telefonnumret til denne gutten og ringe han og be han dempe seg? Kanskje det er reality check nok for han at naboen ringer, trenger jo ikke å begynne med å ringe politiet.

Anonymkode: 7ac5a...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å Begynne med høylydt aerobics kl 06:30? 

Anonymkode: 9176a...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utrolig at ikke de andre i huset der plages av bråket? Her i huset hadde jeg regler at ingen gaming etter kl 22 på hverdager fordi vi skal tidlig opp om morgenen. Man må ta hensyn til andre selv om man er 18 år når man bor hjemme. Min sønn er 19 og har flyttet ut men de reglene gjaldt for han her.
Du må bare ta det opp med dem. Gå og ring på døra på natta når det er mye bråk og minn dem på det. 

Anonymkode: 85a4d...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tomannsboliger er forferdelig konsept, spesielt om det er en seksjonert enebolig. Oppgradering av lydisolering er nok nødvendig om dere ikke skal måtte gå på tå ovenfor naboer i all fremtid. 

Anonymkode: d8e57...d21

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kontaktet nabogutten selv, ikke faren. Du må selv snakke med han for å be han roe seg. Om han ikke gjør det etter dere har snakket, så ringer du politiet hver gang han skriker og roper så sent på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...