AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #41 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Men de gangene jeg har stått med kvittering i hånden og en defekt matvare i den andre, så har de aldri sett på at kvitteringen og sjekket den, kun sagt at jeg skal hente meg en ny vare. Jeg kunne like gjerne hatt kvittering fra en skobutikk i hånden, når de ikke ser på den Ts Anonymkode: e2864...421 Men da regner de selvsagt at du har på alt på det rene, og av nettopp den grunn gidder de ikke sjekke kvitteringen. Er jo rimelig flaut å bli tatt med kvittering fra Skoringen når du skal bytte avocado, så det er vel ikke så altfor mange som prøver seg med tullekvitteringer. Anonymkode: de417...75b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 15. november 2024 #42 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Da gjør du regnskap på en gammeldags måte. Anonymkode: 5a09e...dd9 Nei, PowerOffice Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 15. november 2024 #43 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kan vel tenkes at de vil ha innkjøpsdato, pris og forsikring mot at du ikke har nasket de. Kan jo tenke seg at en annen coop kan ha dumpet prisen på de pga laber kvalitet, og da kan man jo tjene seg noen kroner. Man kan også ha hatt de liggende et par uker fordi man har glemt de, og da hjelper det ikke å klage på kvaliteten. Jeg kjøper så og si ikke avokado lenger pga dritt kvalitet. Og coop har den dårligste frukten her, der kan man ikke kjøpe en banan en gang. Alt er råttent. Er nok ikke kjeden, men xtrabutikken her. Anonymkode: 53d8a...dbb Frukt og grønt i vanlige butikker er stort sett dyrt og dårlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 15. november 2024 #44 Del Skrevet 15. november 2024 første jeg tenker er regnskapet , jeg antar at de vil ha kvitteringen sammens med innlevert varer , ellers stemmer ikke kassen med varebeholdningen i butikken, skulle jeg tro.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #45 Del Skrevet 15. november 2024 er det ikke vanlig for alle å kjenne på avokadoene før man velger hvilke man kjøper?? Anonymkode: 795a5...e06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #46 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg kjøpte en dobbel pakke med Coop avokadoer som var brune inni. Tok de med tilbake til min Extra butikk og reklamerte, men hadde ikke noe kvittering da jeg ikke fant den igjen. Fikk ikke levere de stygge avokadoene tilbake, fordi jeg manglet kvittering. Andre ganger jeg har reklamert på et Xtra eller Coop produkt som har vært dårlig, har jeg hatt kvittering men de har ikke sett på den men bare bedt meg om å hente en ny vare. Hva er grunnen til at man må ha kvittering når man ser at varen er kjøpt der? Anonymkode: e2864...421 Noen steder er de særdeles vanskelige, andre steder ordner de opp uten kvittering. Hadde du ikke bankutskrift/nettbank logg over at du hadde vært i butikken den aktuelle dagen? Det skal være godt nok til at de finner kjøpet på kassen. Ville sendt en e-post til Coop og tatt spørsmålet ditt opp. Anonymkode: f832b...9f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #47 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Må klage så ofte på matvarer? Tror ikke jeg har klaget på en matvare på over 30 år Anonymkode: 1a89d...66e Har reklamert på avokadoer som er brune inni, skjemt kjøttdeig og mugg på speltlomper, bare siden i sommer Ts Anonymkode: e2864...421 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #48 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): er det ikke vanlig for alle å kjenne på avokadoene før man velger hvilke man kjøper?? Anonymkode: 795a5...e06 Det er jo ikke greit. Anonymkode: 53d8a...dbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #49 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Noen steder er de særdeles vanskelige, andre steder ordner de opp uten kvittering. Hadde du ikke bankutskrift/nettbank logg over at du hadde vært i butikken den aktuelle dagen? Det skal være godt nok til at de finner kjøpet på kassen. Ville sendt en e-post til Coop og tatt spørsmålet ditt opp. Anonymkode: f832b...9f6 Funker ikke i butikker som er særdeles vanskelige. Går ikke på hennes og maurits her. Anonymkode: 53d8a...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #50 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): er det ikke vanlig for alle å kjenne på avokadoene før man velger hvilke man kjøper?? Anonymkode: 795a5...e06 Det er DU som ødelegger avokadoene! Ikke driv og kladd på dem. De blir brune når folk driver å klemmer og skal sjekke om de er modne. Dytt forsiktig i den stilk-knotten, aldri bruk makt. Faller den av, så er den moden eller overmoden. Da kan du klemme varsomt på kjøttet hvor stilk-knotten var, og er den myk, så er den overmoden. Er den hard, kan den ligge på benken et døgn eller to. En mellomting er perfekt moden. Faller ikke stilk-knotten av, så er den umoden. Er det bittelitt motstand, men knotten faller av, så er den sannsynligvis spiseklar. Pass på at den ikke får dult og støt, klemskader i posen, da blir den brun og ødelagt. Har noen likevel vært å kjent og kladda på avokadoen, risikerer du at den er brun og ødelagt uansett hvordan stilk-knotten er. Det er umulig å si på forhånd. Anonymkode: 8aaf0...d52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
delias Skrevet 15. november 2024 #51 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det er jo ikke greit. Anonymkode: 53d8a...dbb Jo? Det er standard og helt vanlig.. trodde jeg. I alle fall da jeg jobbet i matbutikk. Hvis ikke får du mye ødelagt og gamle avokadoer. Du kjenner og ser på skallet. Det skal du vel ikke spise uansett?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 15. november 2024 #52 Del Skrevet 15. november 2024 Million skrev (På 14.11.2024 den 5.28): Som nevnt over, de (butikken) vil vite om de er nyinnkjøpte. Du får ikke pengene tilbake eller ny vare om du har kvittering som viser at de ble kjøpt for tre uker siden og de har ligget og råtnet på benken hos deg. Kvitteringen viser kjøpstidspunktet og om det er "innafor". Noen kjøper ny vare, og bruker den kvitteringen for en gammel vare... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #53 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Noen steder er de særdeles vanskelige, andre steder ordner de opp uten kvittering. Hadde du ikke bankutskrift/nettbank logg over at du hadde vært i butikken den aktuelle dagen? Det skal være godt nok til at de finner kjøpet på kassen. Ville sendt en e-post til Coop og tatt spørsmålet ditt opp. Anonymkode: f832b...9f6 Tatt opp spørsmålet om hvorfor de vil se kvittering ved reklamasjon ? Ts har jo coop appen. Både appen, nettbank og papirkvittering er gyldige kvitteringer , ts hadde ingen av disse. Anonymkode: 144fa...9b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #54 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): er det ikke vanlig for alle å kjenne på avokadoene før man velger hvilke man kjøper?? Anonymkode: 795a5...e06 Det er jo sånn avokadoer blir brune. Så kunder går og ødelegger avokadoer og kommer tilbake til butikken og klager på at de har ødelagt avokadoen 😅 ser folk driver og klemmer de istykker ja, er derfor jeg nesten alltid kjøper frossen. De burde jo vært innelåst. Anonymkode: 144fa...9b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #55 Del Skrevet 15. november 2024 For noen år siden kjørte coop "fornøyd eller pengene tilbake garanti" kampanje. Da trengte du ikke kvittering eller varen (!), kun emballasjen. Du skulle få pengene tilbake uten diskusjon. Har de gått bort fra at de ønsker fornøyde kunder? 🤔 Anonymkode: ee0cc...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #56 Del Skrevet 15. november 2024 Garantert fornøyd med Coop matvaregaranti Hos Coop skal du føle deg trygg på alle matvarene du kjøper. Dersom du har kjøpt en vare, som du ikke er fornøyd med, får du et nytt produkt eller pengene tilbake. Du reklamerer ved å kontakte butikken du handlet varen i. Det aller viktigste er at du kommer tilbake. Garantien gjelder i 15 dager etter kjøpet Garantien gjelder maks 500 kroner Garantien gjelder kun matvarer med unntak av alkohol Misbruk vil medføre at garantien ikke kan benyttes https://www.coop.no/om-coop/garantert-fornoyd Anonymkode: ee0cc...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
delias Skrevet 15. november 2024 #57 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo sånn avokadoer blir brune. Så kunder går og ødelegger avokadoer og kommer tilbake til butikken og klager på at de har ødelagt avokadoen 😅 ser folk driver og klemmer de istykker ja, er derfor jeg nesten alltid kjøper frossen. De burde jo vært innelåst. Anonymkode: 144fa...9b0 klemme de i stykker er ikke bra, nei. Men veldig forsiktig så man kjenner om den er spisbar i dag, om 4 dager eller utgått for lengst mener jeg er greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 15. november 2024 #58 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er jo sånn avokadoer blir brune. Så kunder går og ødelegger avokadoer og kommer tilbake til butikken og klager på at de har ødelagt avokadoen 😅 ser folk driver og klemmer de istykker ja, er derfor jeg nesten alltid kjøper frossen. De burde jo vært innelåst. Anonymkode: 144fa...9b0 De fleste klarer å kjenner på dem, men noen få er jo idioter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 15. november 2024 #59 Del Skrevet 15. november 2024 Reign skrev (3 timer siden): Noen kjøper ny vare, og bruker den kvitteringen for en gammel vare... Så da skal man bare drite i å be om å få fremvist kvittering når man jobber i butikk og noen kommer med en reklamasjon? Høres ut som du tror du opplyser oss om en "ny" metode å svindle butikkene på? Alle kjenner vel til den, men man er nødt til å gå ut i fra at det er riktig kvittering for riktig vare. Enn så lenge, pr i dag. Det er eneste metoden vi har pr i dag, fremvise kvittering for en vare. Og den fungerer faktisk ganske greit, i alle fall i ganske stor utstrekning. Folk flest vil jo gjerne være ærlige, selv om svindlere og tyver finnes overalt. Kanskje vi får bedre og mer sikre metoder for å bevise kjøp eller noe i fremtiden. Hvem vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 15. november 2024 #60 Del Skrevet 15. november 2024 Million skrev (35 minutter siden): Så da skal man bare drite i å be om å få fremvist kvittering når man jobber i butikk og noen kommer med en reklamasjon? Høres ut som du tror du opplyser oss om en "ny" metode å svindle butikkene på? Alle kjenner vel til den, men man er nødt til å gå ut i fra at det er riktig kvittering for riktig vare. Enn så lenge, pr i dag. Det er eneste metoden vi har pr i dag, fremvise kvittering for en vare. Og den fungerer faktisk ganske greit, i alle fall i ganske stor utstrekning. Folk flest vil jo gjerne være ærlige, selv om svindlere og tyver finnes overalt. Kanskje vi får bedre og mer sikre metoder for å bevise kjøp eller noe i fremtiden. Hvem vet. Vel, ja? Virker som verden din brøt sammen pga dette. Fungerer jo uansett dårlig med dyre gjenstander da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå