Gå til innhold

Hvorfor må man ha kvittering ved reklamasjon når det står butikkens navn på varen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (4 timer siden):

De skulle sluttet med papir kvittering. Noen steder får man kvittering digitalt. Hvorfor går ikke alle butikker over til det?

Hvorfor? Jeg må ha papir for å få det inn i regnskapet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Bruker du feks Æ, coopkort e.l får du digitalt (og om du tar papir)

Alle butikker er ikke coop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Leste du alt jeg skrev eller hoppet du rett på Coop og sluttet å lese der?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kun står et eller annet coop-merke på varen, kunne du jo ha kjøpt varen mange ulike steder. Og man har jo forståelse for at butikksjefen på Coop Prix på Frogner ikke vil gi deg erstatning for de dårlige potetene du har kjøpt på Coop Extra på Majorstua.

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (58 minutter siden):

Joa men det skulle uansett vært et alternativ. Vil du ha på papir eller digitalt?

Hva er det du mener? Alternativ ?  Jeg har digitalt. 

Anonymkode: 144fa...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (59 minutter siden):

Er da ikke alltid man handler der

Hvor er du da handler da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru Uperfekt skrev (57 minutter siden):

Hvorfor? Jeg må ha papir for å få det inn i regnskapet 

Da gjør du regnskap på en gammeldags måte.

Anonymkode: 5a09e...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (53 minutter siden):

Nei. Vi har også Rema, meny, Kiwi, spar… hm, KICKS, bodyshop, Cubus, apotek  osv. mange butikker. Hvor er det du handler? 
Mulig det finnes nok noen småbutikker, feks grønnsakshandlere  som ikke har råd til digitalt system . Er det et konkret sted du etterlyser digital kvittering som alternativ til papirkvittering som ikke er Coop?  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (5 timer siden):

De skulle sluttet med papir kvittering. Noen steder får man kvittering digitalt. Hvorfor går ikke alle butikker over til det?

*Coop har digital kvittering, i hvert når jeg betaler med CoopPay
*Jeg er Æ-medlem på Rema1000 og får kvittering i appen
*Jeg er Trumfmedlem og får kvittering i app både på Kiwi og Meny

Det er altså mulig å unngå papirkvittering mange steder.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg Coop medlemskap og appen, så får du alle kvitteringene digitalt. Skulle gjerne bytta ut kjøttdeigen jeg glemte i kjøleskapet så den ble dårlig, men ei kvittering vil jo vise at den har ligget der i tre uker og det er selvforskyldt. Jeg skjønner godt at de ikke bytter varer uten kvittering. Det er nok ikke første ganga noen ber om å bytte uten kvittering... og hvem vet hvor mange ganger det har vært forbrukers egen skyld at varen er dårlig.

Anonymkode: 8aaf0...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 time siden):

Er da ikke alltid man handler der

Men tråden handler om et kjøp på Coop. Det er vel uansett ikke så mange dagligvarebutikker man ikke kan få kvittering digitalt fra i dag.

Anonymkode: 2ab10...c6a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Skaff deg Coop medlemskap og appen, så får du alle kvitteringene digitalt. Skulle gjerne bytta ut kjøttdeigen jeg glemte i kjøleskapet så den ble dårlig, men ei kvittering vil jo vise at den har ligget der i tre uker og det er selvforskyldt. Jeg skjønner godt at de ikke bytter varer uten kvittering. Det er nok ikke første ganga noen ber om å bytte uten kvittering... og hvem vet hvor mange ganger det har vært forbrukers egen skyld at varen er dårlig.

Anonymkode: 8aaf0...d52

Her coop appen

Ts

Anonymkode: e2864...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Her coop appen

Ts

Ja, men da har du jo kvitteringen der og kunne vist fram den.

Anonymkode: a659e...c23

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Her coop appen

Ts

Hva er problemet da? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. fordi mange nasker og prøver å «returnere» varene for å få cash

2. fordi at uten kvittering så kan du ha kjøpt de avokadoene for tre uker siden, eller hentet de ut fra butikkens søppelkasser

Anonymkode: 47210...f71

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (15 timer siden):

Butikker med Trumf har også digital kvittering. Veldig greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg kjøpte en dobbel pakke med Coop avokadoer som var brune inni.

Tok de med tilbake til min Extra butikk og reklamerte, men hadde ikke noe kvittering da jeg ikke fant den igjen.

Fikk ikke levere de stygge avokadoene tilbake, fordi jeg manglet kvittering.

Andre ganger jeg har reklamert på et Xtra eller Coop produkt som har vært dårlig, har jeg hatt kvittering men de har ikke sett på den men bare bedt meg om å hente en ny vare.

Hva er grunnen til at man må ha kvittering når man ser at varen er kjøpt der?

For å vise at det er du som har kjøpt dem, hvor og når, selvfølgelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel tenkes at de vil ha innkjøpsdato, pris og forsikring mot at du ikke har nasket de. Kan jo tenke seg at en annen coop kan ha dumpet prisen på de pga laber kvalitet, og da kan man jo tjene seg noen kroner. Man kan også ha hatt de liggende et par uker fordi man har glemt de, og da hjelper det ikke å klage på kvaliteten. 

Jeg kjøper så og si ikke avokado lenger pga dritt kvalitet. Og coop har den dårligste frukten her, der kan man ikke kjøpe en banan en gang. Alt er råttent. Er nok ikke kjeden, men xtrabutikken her. 

Anonymkode: 53d8a...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men tråden handler om et kjøp på Coop. Det er vel uansett ikke så mange dagligvarebutikker man ikke kan få kvittering digitalt fra i dag.

Anonymkode: 2ab10...c6a

Jo, har jo ikke medlemskap i alle butikker og forretninger der ute! 

Men at en må ha kvittering for å reklamere på en vare har jo vært vanlig praksis over alt i alle år, så ts spør jo som om hun var født i går…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men de gangene jeg har stått med kvittering i hånden og en defekt matvare i den andre, så har de aldri sett på at kvitteringen og sjekket den, kun sagt at jeg skal hente meg en ny vare.

Jeg kunne like gjerne hatt kvittering fra en skobutikk i hånden, når de ikke ser på den

Ts

Sant det. De sjekker heller ikke varene mine når jeg kommer i kontroll i selvbippekassa. Og bussjåføren har aldri sett på overgangsbilletten min. Men man vet jo aldri om de sjekker, og det er pinlig å bli tatt. 

Anonymkode: 53d8a...dbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...