AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Hei Er en 30 år gammel dame som har vært med typen på 43 i snart 8 mnd. Vi er blitt samboere og det neste som står for tur er barn. Vi har prøvd aktivt i noen mnd men det har ikke skjedd enda. Føler på en enorm frustrasjon rundt dette og har nå blitt henvist videre for hjelp, men naturligvis er det en ventestund. Jeg elsker typen min og vi har det godt sammen. Jeg forsøkte tidligere med min eks også i tre år, men mistenker at han ikke kunne få barn fordi han var en alkoholiker. Er den dag i dag sjeleglad for at det ikke var han jeg kom til å få barn med da han var voldelig og mishandlende. Men nå er jeg i den alderen hvor jeg ønsker barn og jeg har funnet en snill og støttende mann. Hvor mye skal man tenke på dette i prøvetiden? Forsøke å ikke få tankene til å spise opp rundt dette? Jeg vet mange prøver rundt om Anonymkode: ac337...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Del Skrevet 22 timer siden Feil forum. Uansett, gikk du på p-piller? Da kan ta en god stund før du blir fruktbar igjen. Dersom du ikke fikk med eksen i løpet av tre år, og det ikke skjer noe med ny heller, så kan du jo sjekke om du kan få barn. Ikke alle som har muligheten. Anonymkode: c2b9a...68c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hei Er en 30 år gammel dame som har vært med typen på 43 i snart 8 mnd. Vi er blitt samboere og det neste som står for tur er barn. Vi har prøvd aktivt i noen mnd men det har ikke skjedd enda. Føler på en enorm frustrasjon rundt dette og har nå blitt henvist videre for hjelp, men naturligvis er det en ventestund. Jeg elsker typen min og vi har det godt sammen. Jeg forsøkte tidligere med min eks også i tre år, men mistenker at han ikke kunne få barn fordi han var en alkoholiker. Er den dag i dag sjeleglad for at det ikke var han jeg kom til å få barn med da han var voldelig og mishandlende. Men nå er jeg i den alderen hvor jeg ønsker barn og jeg har funnet en snill og støttende mann. Hvor mye skal man tenke på dette i prøvetiden? Forsøke å ikke få tankene til å spise opp rundt dette? Jeg vet mange prøver rundt om Anonymkode: ac337...d0c Det kan jo godt være det er deg det er noe galt med, høres slik ut. Ny mann, ingen graviditet nå heller. Anonymkode: e09e2...c63 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Feil forum. Uansett, gikk du på p-piller? Da kan ta en god stund før du blir fruktbar igjen. Dersom du ikke fikk med eksen i løpet av tre år, og det ikke skjer noe med ny heller, så kan du jo sjekke om du kan få barn. Ikke alle som har muligheten. Anonymkode: c2b9a...68c Jeg har sjekket. Var til en full sjekk for litt siden og de sa det var ingen grunn til å ikke kunne klare å få barn. Fertilitet var bra Anonymkode: ac337...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Del Skrevet 22 timer siden Prøvd aktivt noen måneder, men har vært sammen med mannen i 8 måneder? Da har dere jo ikke prøvd. Uansett, alt for tidlig. Begynte dere å prøve etter 3 måneder? Hør, du har vært sammen med en voldelig alkoholiker, du bør ikke få barn så tidlig i et forhold- høres ut som du er på vei mot samme suppa.. Anonymkode: 3b5c3...222 19 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Del Skrevet 22 timer siden 8 måneder er jo ingenting! Og du skriver «snart» i tillegg. Som jenter på 16 gjør. Dere er voksne nok til å vite at man skal bli kjent og komme litt forbi den stormende forelskelsen før man strever med å få barn. Du er tilbake som alenemor på forumet med en «psyk» eks før du vet ordet av det…. Slapp av litt a! Anonymkode: 546ee...9ab 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 22 timer siden #7 Del Skrevet 22 timer siden Dere må ha begynt å prøve fryktelig tidlig om dere ble sammen for 8 mnd siden og har prøvd i flere mnd? Med tanke på historikken din bør du kanskje holde litt mer tilbake? Vent til dere har bodd sammen en stund ihvertfall, så du ser om dere fungerer på sikt. Veldig dumt å forhaste seg med slikt selv om jeg forstår utålmodigheten ❤ Hilsen en som ble alenemamma som tenåring og brukte flere år på å flykte fra en voldelig, alkoholisert barnefar, og som nå er lykkelig gift med baby og en 10-åring som kaller stefar for pappa ❤ 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Del Skrevet 22 timer siden Dere får ikke utredning i det offentlige normalt sett før dere har prøvd i 1 år når du er under 35. Anonymkode: 38fdc...8f4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Del Skrevet 21 timer siden Høres underlig ut å ha det så travelt med å få barn etter kun noen uker med ny partner. Du sier du er undersøkt, ting ser greit ut og det er heller ingen grunn til å tro du har dårlig tid mtp alderen din. Vil du ikke bruke litt tid på å forsikre deg om at han faktisk er et bra menneske og vil bli en god pappa? Hvordan mener du at du har grunnlag for å vurdere dette etter så kort tid? Var jeg deg hadde jeg tatt dette veldig rolig, begynt med prevensjon og heller konsentrert meg om å bli kjent. Anonymkode: 27b8b...2e9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 20 timer siden #10 Del Skrevet 20 timer siden Tråden er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner. Matas, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Del Skrevet 13 timer siden Hvorfor har du det så travelt? Du kjenner jo nesten ikke fyren enda engang. Anonymkode: c497a...141 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden Det er altfor tidlig! Galskap å prøve å få barn før du vet om forholdet vil holde! vent i alle fall til dere er ferdige med verste forelskelsen og har hatt første krangel. Har du tenkt på hvordan livet blir for både barnet og deg om det blir brudd mens du går gravid? Hvor raskt oppdaget du hvordan din forrige partner egentlig var? Han du nå er glad for at du IKKE fikk barn med. Og jeg kan ikke skjønne at du har blitt henvis videre så tidlig heller, da må du ha løyet om noe. Det er helt vanlig at det tar opptil et år eller lengre å bli gravid. Anonymkode: 33fee...a10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden Of hvorfor ønsker du barn med en mann du ikke kjener? Lærte du ikke noe om hvor vanskelig forhold kan være av voldelige forholdet? Barne ditt fortjener en stabil familie, det tar mer en 8 mnd å bygge det! Har du forsøkt terapi etter det ble slutt med alkoholikeren? Kansje du skulle forsøke det før du tar noen store avgjørelser❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden Ganske tidlig dette? Har han barn fra før av? Med økt alder øker risikoen for at et barn får enkelte tilstander Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Del Skrevet 9 timer siden Majer skrev (4 minutter siden): Ganske tidlig dette? Har han barn fra før av? Med økt alder øker risikoen for at et barn får enkelte tilstander Herregud, mannen er 43... det er IKKE gammelt. Og den der risikoen den er faktisk ganske liten. Er så mye negativitet rundt dette her på KG (graviditet/prøving etc med folk i en viss alder) , skjønner ikke hvorfor Anonymkode: 51a77...689 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Del Skrevet 9 timer siden Majer skrev (27 minutter siden): Ganske tidlig dette? Har han barn fra før av? Med økt alder øker risikoen for at et barn får enkelte tilstander Noen vil nok synes dette er tidlig. Men vi er trygge på hverandre og har det bra sammen. Han er en fin person for nevøen sine og utifra dette ser jeg at han er flink med barn. Han er utrolig hjelpende og støttende ovenfor meg når det kommer til alt. Og da mener jeg abaolitt alt. Gir meg massasje hver kveld.,smører mat til meg til jobb hver eneste dag, er en flink lytter, kommer med fotbad til meg, lager mat og vasker opp, snakker reflektert og rolig. Noe jeg aldri har opplevd tidligere. Og jeg vet uansett utfallet at vi ville samarbeidet godt om foreldre forholdet. Nå er det kanskje litt presset på pga tid her. Jeg er riktig nok 30 og føler det er på tide... Jeg ønsker ikke å være kjempe gammel med første barnet. Og riktignok er jo han en del år eldre enn meg og siden han heller ikke har barn fra tidligere så er dette veldig ønsket av oss begge. Det er sånn at når man kommer i en viss alder så har man ikke all verden av tid på å "se an" først. Og jeg har bare opplevd mannen min som positiv. Hilsen Ts Anonymkode: ac337...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Del Skrevet 9 timer siden Jeg og min mann sluttet på prevensjon og det tok nesten 1 år før jeg ble gravid. Noen måneder, definisjonen er vag, men jeg tenker noen måneder er 3-4? uansett, selv om alt klaffer på eggeløsningsdato er det bare noen prosent sjanse for at det går veien og at det blir en graviditet ut av det. Mange skryter uhemmet av at det traff på første skudd, men det er ikke realiteten for de fleste. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet og etter 1 år kan du ta kontakt med fastlege og da kan ballen rulle videre til henvisninger til feks ivf, etter en hel haug med tester selvsagt. Anonymkode: 9987b...895 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 8 timer siden #18 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Noen vil nok synes dette er tidlig. Men vi er trygge på hverandre og har det bra sammen. Han er en fin person for nevøen sine og utifra dette ser jeg at han er flink med barn. Han er utrolig hjelpende og støttende ovenfor meg når det kommer til alt. Og da mener jeg abaolitt alt. Gir meg massasje hver kveld.,smører mat til meg til jobb hver eneste dag, er en flink lytter, kommer med fotbad til meg, lager mat og vasker opp, snakker reflektert og rolig. Noe jeg aldri har opplevd tidligere. Og jeg vet uansett utfallet at vi ville samarbeidet godt om foreldre forholdet. Nå er det kanskje litt presset på pga tid her. Jeg er riktig nok 30 og føler det er på tide... Jeg ønsker ikke å være kjempe gammel med første barnet. Og riktignok er jo han en del år eldre enn meg og siden han heller ikke har barn fra tidligere så er dette veldig ønsket av oss begge. Det er sånn at når man kommer i en viss alder så har man ikke all verden av tid på å "se an" først. Og jeg har bare opplevd mannen min som positiv. Hilsen Ts Anonymkode: ac337...d0c Da høres han ut som en bra person ja. Jeg er ikke så mye eldre enn deg, men kjenner en håndfull mennesker på vår alder som har barn. Det er nok noe av det som fikk meg til å reagere. Kanskje det har noe med beliggenhet å gjøre da de fleste jeg kjenner knapt har råd til en ettroms leilighet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #19 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen vil nok synes dette er tidlig. Men vi er trygge på hverandre og har det bra sammen. Han er en fin person for nevøen sine og utifra dette ser jeg at han er flink med barn. Han er utrolig hjelpende og støttende ovenfor meg når det kommer til alt. Og da mener jeg abaolitt alt. Gir meg massasje hver kveld.,smører mat til meg til jobb hver eneste dag, er en flink lytter, kommer med fotbad til meg, lager mat og vasker opp, snakker reflektert og rolig. Noe jeg aldri har opplevd tidligere. Og jeg vet uansett utfallet at vi ville samarbeidet godt om foreldre forholdet. Nå er det kanskje litt presset på pga tid her. Jeg er riktig nok 30 og føler det er på tide... Jeg ønsker ikke å være kjempe gammel med første barnet. Og riktignok er jo han en del år eldre enn meg og siden han heller ikke har barn fra tidligere så er dette veldig ønsket av oss begge. Det er sånn at når man kommer i en viss alder så har man ikke all verden av tid på å "se an" først. Og jeg har bare opplevd mannen min som positiv. Hilsen Ts Anonymkode: ac337...d0c Forstår deg sånn sett med tanke på alder. Her ble jeg gravid etter to mnd bekjentskap. Langt ifra planlagt. Gikk på p-piller. Men vi er fortsatt sammen. 25 år etter. Og har det veldig bra. Anonymkode: 86ad2...c98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #20 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Feil forum. Uansett, gikk du på p-piller? Da kan ta en god stund før du blir fruktbar igjen. Dersom du ikke fikk med eksen i løpet av tre år, og det ikke skjer noe med ny heller, så kan du jo sjekke om du kan få barn. Ikke alle som har muligheten. Anonymkode: c2b9a...68c Nei, det er gjort studier på dette. Sannsynligheten for at det tar lengre tid etter bruk av p-piller er minimal. Kilde: episode av podkasten Helseopplysningen, pub: 11.11.24. Anonymkode: 41255...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå