AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #21 Del Skrevet 14. november 2024 Dere er neppe så interessante at svigers vil sitte 24/7 i vinduet og overvåke dere🤭😂 De fleste har egne liv med jobb, gjøremål, aktiviteter osv. De færreste tar seg tid og bryet med å overvåke andre Anonymkode: 3efae...813 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #22 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kunne du bodd så tett på svigermor/svigerfar/svigerforeldre at de hele tiden hadde "oversikt over hvor du var"? Altså om du kjørte ut, gikk ut på tur, var ute med hund eller barn (alt ettersom hva du har) i hagen. Er jeg rar som ville følt meg totalt overvåket? Det kunne gått greit i noen år, men i årevis ville nok drevet meg til vanvidd. Anonymkode: aaf21...10e Kommer an på sviger foreldrene. Har bodd i samme hus som svigermor. Vi var tette og hadde godt forhold. I perioder mer på hverandre og i perioder der vi ikke møttes like mye. Følte ikke på det slik du beskriver. Men jeg hadde følt meg ovvervåket, i fohold som en venninne er i. Hun bor ikke med svigerforeldrene. Men de ringer og dikterer minst 10 ganger daglig. Og hun må avlyse møter med meg og andre stadig vekk, fordi de endrer planene deres hele tiden. Sånne som drar fingeren etter støv over dørkarmer bla. Anonymkode: 33118...c9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #23 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere er neppe så interessante at svigers vil sitte 24/7 i vinduet og overvåke dere🤭😂 De fleste har egne liv med jobb, gjøremål, aktiviteter osv. De færreste tar seg tid og bryet med å overvåke andre Anonymkode: 3efae...813 Folk på 80+ har ikke så mye annet å finne på enn å følge med.. Anonymkode: aaf21...10e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #24 Del Skrevet 14. november 2024 Har du grunn til å tro at svigerforeldrene dine kommer til å stå i vinduet og passe på alt dere gjør? Eller er du bare generelt paranoid? Normalt sett så har naboer (også svigerforeldre) et eget liv, og har ikke for vane å loggføre alt naboen gjør. Anonymkode: 70508...3f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 14. november 2024 #25 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kunne du bodd så tett på svigermor/svigerfar/svigerforeldre at de hele tiden hadde "oversikt over hvor du var"? Altså om du kjørte ut, gikk ut på tur, var ute med hund eller barn (alt ettersom hva du har) i hagen. Er jeg rar som ville følt meg totalt overvåket? Det kunne gått greit i noen år, men i årevis ville nok drevet meg til vanvidd. Anonymkode: aaf21...10e Det kommer helt an på svigerforeldrene. De jeg hadde tidligere ville aldri gjort så jeg følte meg overvåket, de var alltid respektfulle (selv om de etter hvert sluttet å ringe på når de kom på besøk😅) De bodde på samme sted, men det var en liten kjøretur unna. Om svigerforeldre hadde slike tendenser som du beskriver så hadde jeg nok vært skeptisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #26 Del Skrevet 14. november 2024 Vi bor slik. Svigerforeldrene er nærmeste nabo. Her er det veldig sjeldent jeg har følt meg invadert eller overvåket, det er håndfull ganger jeg kan komme på. Fordelene ved å bo nære veier definitivt opp for det! Nå er jeg så heldig at svigernor en gang har vært i mine sko og har noen erfaringer med hvor vanskelig det potensielt kan være å bo så nærme svigers, så hu er god på å respektere meg♥️ Anonymkode: 77873...a26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 14. november 2024 #27 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kunne du bodd så tett på svigermor/svigerfar/svigerforeldre at de hele tiden hadde "oversikt over hvor du var"? Altså om du kjørte ut, gikk ut på tur, var ute med hund eller barn (alt ettersom hva du har) i hagen. Er jeg rar som ville følt meg totalt overvåket? Det kunne gått greit i noen år, men i årevis ville nok drevet meg til vanvidd. Anonymkode: aaf21...10e Nei, det ville blitt for nære Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 14. november 2024 #28 Del Skrevet 14. november 2024 (endret) Jeg tror det hadde vært verre med mine foreldre enn svigers 🤣🙈 En av mine er fryktelig nysgjerrig og vil ha med seg ALT. Ikke skjønner en at vi barna er blitt voksne heller, så der skal en helst sende melding når en kommer sent hjem osv, og ha full oversikt. Jeg lar det gå inn det ene øret og ut det andre, som er lett per telefon, men verre om vi hadde bodd tett i tett. Det hadde jeg ikke orket. «Hvem hadde dere besøk av igår? Kjente ikke igjen bilen», «Har Jens fått en ny kamerat?, Hvem er foreldrene til han?, Hvor jobber de?, Er de i slekt med x,y,z? Osv», «Var det så mye dere skulle handle igår at dere måtte ta bilen?, Var det nødvendig?», og masse annet, samt komme på døren for it-support 🤪😵💫🙈 Tror de fleste ikke er der da, men for meg hadde det blitt for tett. Endret 14. november 2024 av Daisy-love Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 14. november 2024 #29 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det kan jo feks naboen se veldig enkelt. De fleste bor ikke på prærien med sju mil til nærmeste nabo. Mine foreldre bor i nabohuset. De overvåker da ikke oss av dem grunn. Om det var et problem at de fikk med seg når jeg gikk tur med hunden eller kjørte ut av garasjen, var det nok noe mye mer alvorlig som feilte meg, for å si det sånn. Anonymkode: ec78a...d96 Det kommer nok veldig an på relasjonen. Naboen vet ikke nok om mitt liv til å kommentere og mene så mye om verken det ene eller andre. Akkurat som jeg ser naboene her og der uten å reflektere videre over hva de skal. Om foreldrene dine legger seg like lite opp i dine saker som naboene mine bryr seg med hva jeg gjør, skjønner jeg at det ikke er noe problem. Men jeg hadde ikke likt å stå til rette for alt jeg foretok meg, som fort kan bli realiteten om foreldre ikke er veldig bevisste på å ikke blande seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #30 Del Skrevet 14. november 2024 Nei men syns faktisk det hadde vært verre å bo så nært mine egne foreldre Anonymkode: 88b9e...dce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 14. november 2024 #31 Del Skrevet 14. november 2024 Hactar skrev (2 minutter siden): Det kommer nok veldig an på relasjonen. Naboen vet ikke nok om mitt liv til å kommentere og mene så mye om verken det ene eller andre. Akkurat som jeg ser naboene her og der uten å reflektere videre over hva de skal. Om foreldrene dine legger seg like lite opp i dine saker som naboene mine bryr seg med hva jeg gjør, skjønner jeg at det ikke er noe problem. Men jeg hadde ikke likt å stå til rette for alt jeg foretok meg, som fort kan bli realiteten om foreldre ikke er veldig bevisste på å ikke blande seg. Samme her. Kommer helt an på relasjonen. Jeg vet jo mitt om naboene, og de om meg, men de blander seg veldig lite i meg og mitt. Mine foreldre hadde hatt meninger. Mange meninger 🤪😵💫🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 14. november 2024 #32 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det kan jo feks naboen se veldig enkelt. De fleste bor ikke på prærien med sju mil til nærmeste nabo. Mine foreldre bor i nabohuset. De overvåker da ikke oss av dem grunn. Om det var et problem at de fikk med seg når jeg gikk tur med hunden eller kjørte ut av garasjen, var det nok noe mye mer alvorlig som feilte meg, for å si det sånn. Anonymkode: ec78a...d96 Men hvis de var typen som hadde en mening om eller kommenterte alt du gjorde, hadde du nok ikke likt det så godt. Og noen er jo sånn, jeg antar det er sånne typer TS mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #33 Del Skrevet 14. november 2024 Det kommer jo veldig an på svigers. Er de slik som kommenterer "så du var ute med hunden kl 14", "kom du hjem sent i natt? Vært på fest?" eller "så dere ikke var ute i dag, det har jo vært kjempefint vær!", så hadde jeg ikke likt det. Jeg vil helst bo litt unna. Og helst slik at de ikke kan komme på døren når det passer de. Tenker også på evt konflikter man kan få som naboer. Fordeling av utgifter, en blander seg for mye osv. Anonymkode: 8da64...6c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #34 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi bor slik. Svigerforeldrene er nærmeste nabo. Her er det veldig sjeldent jeg har følt meg invadert eller overvåket, det er håndfull ganger jeg kan komme på. Fordelene ved å bo nære veier definitivt opp for det! Nå er jeg så heldig at svigernor en gang har vært i mine sko og har noen erfaringer med hvor vanskelig det potensielt kan være å bo så nærme svigers, så hu er god på å respektere meg♥️ Anonymkode: 77873...a26 Det har jeg faktisk ikke tenkt på, men det er samme her hos oss. Vi bor i det huset som besteforeldrene til mannen min bodde i, og svigers i huset ved siden av som de bygde da barna var små. Så min svigermor har også hatt sin svigermor som nærmeste nabo. Har aldri hørt noe om at det var problematisk for dem, men mine svigerforeldre er utrolig flinke til å holde avstand, vi føler oss aldri verken overvåket eller invadert. Det er heller mer at vi er redde for å tråkke over hverandres grenser, på en sånn måte at vi kanskje ikke ber hverandre om hjelp, alltid. Men jeg er kjempetilfreds med bosituasjonen, vi har hyggelig samvær med passe frekvens, og svigers er veldig flinke å invitere på nydelige middager. Anonymkode: bc1ed...1d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #35 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Kunne du bodd så tett på svigermor/svigerfar/svigerforeldre at de hele tiden hadde "oversikt over hvor du var"? Altså om du kjørte ut, gikk ut på tur, var ute med hund eller barn (alt ettersom hva du har) i hagen. Er jeg rar som ville følt meg totalt overvåket? Det kunne gått greit i noen år, men i årevis ville nok drevet meg til vanvidd. Anonymkode: aaf21...10e To av våre beste venner vurderer å kjøpe en leilighet i sameiet der vi bor. Vi ønsker det ikke, men aner ikke hvordan si det til dem. Selv om vi er nære venner og trives godt sammen, ønsker vi ikke å ha dem boende vegg i vegg. Hvordan da takle svigerfamilie😱? Anonymkode: 86ac7...774 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ritter Skrevet 14. november 2024 #36 Del Skrevet 14. november 2024 Jeg tror ikke jeg hadde trivdes med å bo på bygda. De nære forholdene, der svigerfamilien vandrer ut og inn av huset daglig, og søsken og slektninger (og naboer) har full oversikt, det er ikke noe som jeg synes virker særlig fristende. Å ha folk rekende støtt og stadig er ikke noe for meg. Jeg har et nært og godt forhold til søsken, men vi møtes når det passer seg, og har ikke noe behov for å vite "alt" om hva de andre foretar seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #37 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 21.41): Kunne du bodd så tett på svigermor/svigerfar/svigerforeldre at de hele tiden hadde "oversikt over hvor du var"? Altså om du kjørte ut, gikk ut på tur, var ute med hund eller barn (alt ettersom hva du har) i hagen. Er jeg rar som ville følt meg totalt overvåket? Det kunne gått greit i noen år, men i årevis ville nok drevet meg til vanvidd. Anonymkode: aaf21...10e Spørs hvem svigerforeldrene mine var det. Noen er jo herlige og gode og bryr seg vel lite om hva du gjør og når du gjør det mens andre er utrolig innvaderende og plagsomme og hele tiden på døren og passer på! Anonymkode: 6f178...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #38 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 8.35): Dere er neppe så interessante at svigers vil sitte 24/7 i vinduet og overvåke dere🤭😂 De fleste har egne liv med jobb, gjøremål, aktiviteter osv. De færreste tar seg tid og bryet med å overvåke andre Anonymkode: 3efae...813 Her bor vi 5 meter fra hverandre, og det er lite med jobb og gjøremål for svigermor. En vinter da det var glatt, skjedde det en gang at jeg falt foran inngangsdøra vår. Fikk spørsmål hvordan det gikk etter fallet neste gang vi var på besøk. Da er det tydelig at hun har stått helt inntil vinduet og kikket etter meg, for egentlig ser man ikke inngangen vår noe godt fra deres hus. For meg kunne det gått fint at de får med seg det meste, om de hadde vært snille og respektert privatlivet. Anonymkode: 02d3b...1f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #39 Del Skrevet 15. november 2024 Jeg har flotte svigerforeldre, helt uproblematisk. Svigermor liker å stikke innom daglig hos sin datter som bor nærme, og vi flytter snart inn i samme nabolag. Min samboer har advart om at hun liker å titte innom for å si hei. Jeg synes vi skal respektere vår familie som blir eldre og har brukt å leie ut i kjelleren til familiemedlemmer som har trengt det. Nå når vi så etter nytt hus har jeg vært pådriver for en skikkelig kjellerleilighet slik at hans foreldre kan flytte inn om de vil om noen år. De er gjeldsfri og får nok gode 4m ved salg av rekkehuset sitt som de kan bruke på å ha en komfortabel alderdom. De har begge aversjon mot å fly, så det blir ikke sydenturer året rundt, men de har andre ting de liker å sysle med. Sånn var det med min eks også, jeg hadde alltid hans far i tankene når vi kjøpte hus. Han bodde hos oss i noen år. Vi sier det som det er at detver lurt å banke på før de kommer inn fordi vi liker å ha sex når det passer oss. Folk tar hensyn. Anonymkode: 0be6a...872 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå