AnonymBruker Skrevet i går, 20:12 #1 Del Skrevet i går, 20:12 Jeg er på jakt etter en liten svart gravlykt i metall, som skal passe til en urnegrav som har en liten fjellstein som gravstein. Jeg kjøpte en gravlykt for urnegrav (9,5 cm høy) hos en blomsterbutikk, men jeg klarte å miste lykten i gulvet og glasset ble knust, og når jeg gikk tilbake til butikken for å kjøpe en ny, hadde de lagt ned driften. Har sjekket Europris, Clas Ohlson, Jysk og Mester Grønn, og de selger lykter som er fra 15-25 cm høye og som blir altfor ruvende på graven. Har sjekket nettbutikker, men der har de også kun høye lykter. Jeg har kikket rundt på kirkegården, og ser små urne gravlykter på flere graver, så ett sted har pårørende fått tak i de. Noen tips? Anonymkode: ae278...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:17 #2 Del Skrevet i går, 20:17 Om du har selve lykten fremdeles, er det jo en mulighet å ta kontakt med en glassmester slik at du kan få satt inn nytt glass. Det er kanskje også en mulighet å ta kontakt med et begravelsesbyrå og høre om de har lykter som kan passe for din stein 🥰 Anonymkode: 0a310...7b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:04 #3 Del Skrevet i går, 21:04 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Om du har selve lykten fremdeles, er det jo en mulighet å ta kontakt med en glassmester slik at du kan få satt inn nytt glass. Det er kanskje også en mulighet å ta kontakt med et begravelsesbyrå og høre om de har lykter som kan passe for din stein 🥰 Anonymkode: 0a310...7b6 Tok lykten til glassmester og hun sa at det kom til å bli over tre ganger så dyrt som det lykten kostet pga spesialglass, så det blir ikke aktuelt. Ts Anonymkode: ae278...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:06 #4 Del Skrevet i går, 21:06 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Om du har selve lykten fremdeles, er det jo en mulighet å ta kontakt med en glassmester slik at du kan få satt inn nytt glass. Det er kanskje også en mulighet å ta kontakt med et begravelsesbyrå og høre om de har lykter som kan passe for din stein 🥰 Anonymkode: 0a310...7b6 Visste ikke at begravelsesbyrå selger lykter? Ts Anonymkode: ae278...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:10 #5 Del Skrevet i går, 21:10 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Visste ikke at begravelsesbyrå selger lykter? Ts Anonymkode: ae278...cdb Ja det gjør de.. man kan få de montert på steinen eller ved Kikk innom der du og hør om de kan bestille en til deg som du kan bruke Anonymkode: cdf68...043 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:10 #6 Del Skrevet i går, 21:10 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Visste ikke at begravelsesbyrå selger lykter? Ts Anonymkode: ae278...cdb Jo vi selger lykter. Men det er for å sitte på steinen. Så det koster. Og den er rustfri. Anonymkode: 8a890...ee6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:17 #7 Del Skrevet i går, 21:17 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det gjør de.. man kan få de montert på steinen eller ved Kikk innom der du og hør om de kan bestille en til deg som du kan bruke Anonymkode: cdf68...043 Jeg ser etter en frittstående liten smijernslykt med glass som står på en pinne som går ned i jorden. Gravsteinen er en naturlig upolert gråstein fra en isbre, som det ikke passer å lime fast lykt på. De begravelsesbyråene jeg har sjekket de siste 5 minuttene, selger ikke gravlykter men de har en link til bedrifter som lager gravsteiner med lykter inne i gravstenen eller ved siden av. Ts Anonymkode: ae278...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:23 #8 Del Skrevet i går, 21:23 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ser etter en frittstående liten smijernslykt med glass som står på en pinne som går ned i jorden. Gravsteinen er en naturlig upolert gråstein fra en isbre, som det ikke passer å lime fast lykt på. De begravelsesbyråene jeg har sjekket de siste 5 minuttene, selger ikke gravlykter men de har en link til bedrifter som lager gravsteiner med lykter inne i gravstenen eller ved siden av. Ts Anonymkode: ae278...cdb Ja for vi selger for noen andre. Slik som på butikk også. Ingen som lager alt selv. Vi selger kun fastmonterte lykter. Jeg vet hva du mener. Men dem er ikke enkel å skaffe lenger fordi det har kommet flere restriksjoner rundt om på kirkegårdene. Flere kirkegårder har et forbud mot løse gjenstander. Så det er flere butikker som har slutta å selge det. Så det er ikke lett. Har leita selv for å ha til salg. Men jeg finner ikke så mange med pinne lenger. Anonymkode: 8a890...ee6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Del Skrevet 23 timer siden Plantasjen solgte i vert fall slike før Anonymkode: e2a89...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ser etter en frittstående liten smijernslykt med glass som står på en pinne som går ned i jorden. Gravsteinen er en naturlig upolert gråstein fra en isbre, som det ikke passer å lime fast lykt på. De begravelsesbyråene jeg har sjekket de siste 5 minuttene, selger ikke gravlykter men de har en link til bedrifter som lager gravsteiner med lykter inne i gravstenen eller ved siden av. Ts Anonymkode: ae278...cdb Ja jeg forstår, men kanskje begravelsesbyrået kan hjelpe deg med å få en sånn lykt, de har kontakter og vet nok hvor det finnes. De kan sikkert også bestille bare lykta til deg, men tipper det koster et par tusen minst Anonymkode: cdf68...043 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er på jakt etter en liten svart gravlykt i metall, som skal passe til en urnegrav som har en liten fjellstein som gravstein. Jeg kjøpte en gravlykt for urnegrav (9,5 cm høy) hos en blomsterbutikk, men jeg klarte å miste lykten i gulvet og glasset ble knust, og når jeg gikk tilbake til butikken for å kjøpe en ny, hadde de lagt ned driften. Har sjekket Europris, Clas Ohlson, Jysk og Mester Grønn, og de selger lykter som er fra 15-25 cm høye og som blir altfor ruvende på graven. Har sjekket nettbutikker, men der har de også kun høye lykter. Jeg har kikket rundt på kirkegården, og ser små urne gravlykter på flere graver, så ett sted har pårørende fått tak i de. Noen tips? Anonymkode: ae278...cdb Pleier å ha de som selger gravsteiner. Noen blomsterbutikker har og et lite utvalg før jul. Hvor i landet bor du? Anonymkode: dae0d...eeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Del Skrevet 23 timer siden https://www.nille.no/produkter/interior/lykter-og-lysholdere/lykter/lykt-pa-spyd-yard-h245cm-78ff3cfa/ Sjekk lagerstatus og se om den finnes i en butikk nær deg. Finnes bare i 125 butikker for produktet har gått ut av sortimentet. Anonymkode: 1ea03...c3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #13 Del Skrevet 23 timer siden Felleskjøpet har og noen, men spørsmålet er jo akkurat hvilken du ønsker? Anonymkode: dae0d...eeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 23 timer siden #14 Del Skrevet 23 timer siden https://www.obs.no/hjem-og-interior/stue/lykter-og-lysestaker/2850535?v=Obs-8719987240980&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI36Hr56LaiQMVsxeiAx0-5APdEAQYCSABEgJBN_D_BwE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 23 timer siden #15 Del Skrevet 23 timer siden monican94 skrev (1 minutt siden): https://www.obs.no/hjem-og-interior/stue/lykter-og-lysestaker/2850535?v=Obs-8719987240980&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI36Hr56LaiQMVsxeiAx0-5APdEAQYCSABEgJBN_D_BwE fant denne, jordspyd får man jo kjøpt løst flere steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 22 timer siden #16 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tok lykten til glassmester og hun sa at det kom til å bli over tre ganger så dyrt som det lykten kostet pga spesialglass, så det blir ikke aktuelt. Ts Anonymkode: ae278...cdb Er det så nøye da? Du får det du ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #17 Del Skrevet 22 timer siden Brunello skrev (1 minutt siden): Er det så nøye da? Du får det du ønsker. En gravlykt koser gjerne fra kr. 200 og oppover. Så at det ikke er så farlig synes jeg er litt ufint i dette underforumet og denne sammenhengen. Anonymkode: dae0d...eeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #18 Del Skrevet 22 timer siden Temu? Anonymkode: cc6ab...f1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 21 timer siden #19 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En gravlykt koser gjerne fra kr. 200 og oppover. Så at det ikke er så farlig synes jeg er litt ufint i dette underforumet og denne sammenhengen. Anonymkode: dae0d...eeb Om hun ønsker en slik lykt og det koster en tusenlapp må det vel være verdt det fremfor å bruke mangfoldige timer for å finne en til 300,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #20 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Pleier å ha de som selger gravsteiner. Noen blomsterbutikker har og et lite utvalg før jul. Hvor i landet bor du? Anonymkode: dae0d...eeb Bergen Ts Anonymkode: ae278...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå