AnonymBruker Skrevet 13. november #21 Del Skrevet 13. november Her kan du lese om hvorfor det er en dårlig idé: https://www.sikkerhverdag.no/brann/forebygge-brann/dette-bor-du-vite-om-kinesiske-lykter/ Handler altså ikke bare om brann og forsøpling, men også om at det kan forveksles som nødbluss. Anonymkode: ce744...b12 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 13. november #22 Del Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg ble lei meg, men er vant til at folk er ufølsomme her inne. Bra du bare leste feil da. ts Anonymkode: 088bf...9b2 Ja,bevare meg vel. Fatter ikke at jeg ikke fikk med meg den nøkkelinformasjonen der. Var virkelig ikke meningen å såre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november #23 Del Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her kan du lese om hvorfor det er en dårlig idé: https://www.sikkerhverdag.no/brann/forebygge-brann/dette-bor-du-vite-om-kinesiske-lykter/ Handler altså ikke bare om brann og forsøpling, men også om at det kan forveksles som nødbluss. Anonymkode: ce744...b12 Jeg har lest dette, men på nyttårsaften er det jo så mye som sendes opp fra tidlig kveld til langt utpå natten så da er det jo mye som kan forveksles som nødbluss. Sist jeg sendt opp en slik lykt gikk den 3 m opp i luften før den brant opp og falt til bakken, så tviler på at den går 800 m opp i luften og brenner i 20-40 minutter. ts Anonymkode: 088bf...9b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november #24 Del Skrevet 13. november Macro skrev (1 minutt siden): Ja,bevare meg vel. Fatter ikke at jeg ikke fikk med meg den nøkkelinformasjonen der. Var virkelig ikke meningen å såre. Helt i orden og du er tilgitt🙂 ts Anonymkode: 088bf...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november #25 Del Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvor står det at det er forbud? Jeg har tenkt å sende den opp ut mot sjøen ts Anonymkode: 088bf...9b2 "Det er ikke lov å sende opp flyvende lanterner, fordi de kan utgjøre en stor brannfare. Ønsker du mer informasjon om regelverket, se forskrift om brannforebygging § 3." Sakset fra nett nå. Anonymkode: 62892...43d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 13. november #26 Del Skrevet 13. november Av erfaring skulle de vært forbudt. Jeg sendte avgårde 2 stykker for flere år siden. Den ene krasjlanda etter få meter. Den andre steg høyt og var ett flott skue frem til den satte seg fast øverst i ett tre. Heldigvis ingen brannfare, men når den kan lande hvor som helst så kan jo brann også forekomme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november #27 Del Skrevet 13. november Å sende opp et flyvende bål man ikke har kontroll på er ikke akkurat å vise aktsomhet. Anonymkode: 6d5a0...fc3 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 13. november #28 Del Skrevet 13. november Vær oppmerksom på at det kan kreves tillatelse før du sender opp en Khom Loy. Sjekk derfor alltid med din kommune innen du går i gang. La feststemningen stige til høyden med en thailandsk rispapirlykt! Khom Loy betyr "svevende lanterne" på thai Selges i 1-pakning Inneholder ingen metalldeler Material: lykt av brannresistent rispapir med voksbit, snøre av glassfiber som tåler høye temperaturer Mål (luftfylt): ca 87 cm høy, 45 cm i diameter Vær oppmerksom på at du selv er ansvarlig for å holde deg oppdatert på hvilke regler som gjelder for Khom Loy der du bor eller der du planlegger å benytte deg av de 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november #29 Del Skrevet 13. november mommyaka skrev (5 minutter siden): Vær oppmerksom på at det kan kreves tillatelse før du sender opp en Khom Loy. Sjekk derfor alltid med din kommune innen du går i gang. La feststemningen stige til høyden med en thailandsk rispapirlykt! Khom Loy betyr "svevende lanterne" på thai Selges i 1-pakning Inneholder ingen metalldeler Material: lykt av brannresistent rispapir med voksbit, snøre av glassfiber som tåler høye temperaturer Mål (luftfylt): ca 87 cm høy, 45 cm i diameter Vær oppmerksom på at du selv er ansvarlig for å holde deg oppdatert på hvilke regler som gjelder for Khom Loy der du bor eller der du planlegger å benytte deg av de Jeg skal ringe brannvesenet her i morgen og spørre om tillatelse. Hvor fant du denne salgs annonsen? Ts Anonymkode: 088bf...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 13. november #30 Del Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg skal ringe brannvesenet her i morgen og spørre om tillatelse. Hvor fant du denne salgs annonsen? Ts Anonymkode: 088bf...9b2 Cool stuff.no 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 13. november #31 Del Skrevet 13. november Hva med å heller sende opp en ballong? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november #32 Del Skrevet 13. november Hva skjedde med å tenne lys ved graven? Anonymkode: e9b71...ee8 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november #33 Del Skrevet 13. november Honey Dew skrev (54 minutter siden): Hva med å heller sende opp en ballong? Med lys i, det er så fint😍 Anonymkode: 9d736...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 13. november #34 Del Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Med lys i, det er så fint😍 Anonymkode: 9d736...5c0 Ikke hvis det er batteri i lyset. Det er også fint med en gravlykt og noen blomster og kort med en fin tekst på graven. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #35 Del Skrevet 14. november Honey Dew skrev (4 timer siden): Ikke hvis det er batteri i lyset. Det er også fint med en gravlykt og noen blomster og kort med en fin tekst på graven. Har lykt som lyser hele tiden på graven. Å legge et kort på graven så folk kan lese, eller det blåser bort er vel ikke så lurt? Ts Anonymkode: 088bf...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. november #36 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har lykt som lyser hele tiden på graven. Å legge et kort på graven så folk kan lese, eller det blåser bort er vel ikke så lurt? Ts Anonymkode: 088bf...9b2 Det er jo bare å feste det godt på kransen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alltid Vår Skrevet 14. november #37 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har lyst å sende opp en kinesisk lykt nyttårsaften, som en hilsen til min samboer som døde for ett år siden. Vet noen hvor man får kjøpt slike? Anonymkode: 088bf...9b2 Tidligere år har disse vært til salgs sammen med fyrverkeri der slikt selges, men da må du vente til romjula. Fyrverkeri selges kun mellom 27. og 31. desember. Har sett dem på Europris, tror jeg. Mulig det har kommet forbud mot dem siden, det vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:25 #38 Del Skrevet fredag kl 12:25 Honey Dew skrev (På 13.11.2024 den 23.20): Ikke hvis det er batteri i lyset. Det er også fint med en gravlykt og noen blomster og kort med en fin tekst på graven. Levende lys fungerer med ballonger også, hvis man passer litt på😇 Anonymkode: 9d736...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet fredag kl 12:50 #39 Del Skrevet fredag kl 12:50 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Levende lys fungerer med ballonger også, hvis man passer litt på😇 Anonymkode: 9d736...5c0 Det vil vel smelte gummien på ballongen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:25 #40 Del Skrevet søndag kl 19:25 Vi har tent slike lykter i alle år, og det har gått veldig fint, så lenge det er kaldt og vått ute (snø) , så viser du forsiktighet, så er det bare å sende opp: https://www.coolstuff.no/interesser/fest/spralla-khom-loy-pid-17121?utm_source=Google&utm_campaign=21009054928&utm_term=pla&utm_content=162560903270&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAxea5BhBeEiwAh4t5KwrgEnK30mhUcCEQCREJfNbB90eSqjrBT3_Es0nODzOeKOxvRkvyKxoCE8YQAvD_BwE Anonymkode: 8c9b3...a17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå