AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #81 Del Skrevet 15. november 2024 NakenPanda skrev (25 minutter siden): Hva om menn skulle drite i at kvinner tar alt for mye ut av NAV i forhold til menn og kreve at trygdeavgiften til kvinner ble økt, hva om menn skulle kreve at kvinner får mindre pensjon pga høyere levealder og at dette skulle overføres til menn som lever kortere. Saken er betydelig mer komplisert enn den bombastiske framstillingen du har (ingeting er 99.99%). Ingen er uten skyld i dagens situasjon, og hva har transpersoners skjebne å gjøre med menns ensomhet? Triste greier Det er i forbindelse med barn og fødsler, kvinner tapper mest fra NAV. Husk at kvinner føder også gutter 😉 Anonymkode: 8e7b3...1a6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 15. november 2024 #82 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er i forbindelse med barn og fødsler, kvinner tapper mest fra NAV. Husk at kvinner føder også gutter 😉 Anonymkode: 8e7b3...1a6 Absolutt ikke, når barne relatert fravær er tatt vekk er både sykefravær og uførhet BETYDELIG høyere for kvinner. Den myten kan du bare legge fra deg. Dette gjelder over alle yrker og alle aldre. https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/arbeidsmiljo-sykefravaer-og-arbeidskonflikter/statistikk/sykefravaer https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/trygd-og-stonad/statistikk/uforetrygdede 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #83 Del Skrevet 15. november 2024 NakenPanda skrev (14 minutter siden): Absolutt ikke, når barne relatert fravær er tatt vekk er både sykefravær og uførhet BETYDELIG høyere for kvinner. Den myten kan du bare legge fra deg. Dette gjelder over alle yrker og alle aldre. https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/arbeidsmiljo-sykefravaer-og-arbeidskonflikter/statistikk/sykefravaer https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/trygd-og-stonad/statistikk/uforetrygdede Løsningen kan være å forske litt mer på kvinnehelse? Ikke bruke menns kroppen som prototype for all forskning? Vi finner at forskjellene i menn og kvinners sykefravær i stor grad skyldes at kvinner oftere er sykmeldt med en rekke diagnoser. Kvinner og menn som får samme diagnose, er som regel sykemeldt omtrent like lenge. Men det ser altså ut til at kvinner har betydelig høyre risiko for å få disse sykdommene, sier seniorrådgiver Ivar Lima i NAV, som er forfatter av analysen. Diagnosene kvinner oftere får inkluderer blant annet klinisk depresjon og angstlidelser, nakke- eller skuldersmerter, kronisk tretthetssyndrom, fibromyalgi, migrene og hodepine, betennelsestilstander og autoimmune lidelser. Analysen finner også at flere kvinner enn menn er sykmeldt med kreft, og at dette bidrar til kvinners høyere sykefravær. – At kvinner oftere får disse sykdommene, er godt dokumentert i internasjonal forskning. Også i land med helt andre sykelønnsordninger enn Norge. https://www.nav.no/no/samarbeidspartner/presse/nyheter-og-pressemeldinger/kvinner-har-storre-risiko-for-a-bli-syke Anonymkode: 8e7b3...1a6 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #84 Del Skrevet 15. november 2024 NakenPanda skrev (21 minutter siden): Absolutt ikke, når barne relatert fravær er tatt vekk er både sykefravær og uførhet BETYDELIG høyere for kvinner. Den myten kan du bare legge fra deg. Dette gjelder over alle yrker og alle aldre. https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/arbeidsmiljo-sykefravaer-og-arbeidskonflikter/statistikk/sykefravaer https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/trygd-og-stonad/statistikk/uforetrygdede Ser også at kvinner sliter mest med alvorlig depresjon. Det betyr altså at det ikke er blitt et samfunnsproblem, før unge menn begynte å slite med depresjoner? La oss kutte alle ytelsene til kvinner, så blir nok menn glade igjen. Anonymkode: 8e7b3...1a6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 15. november 2024 #85 Del Skrevet 15. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Løsningen kan være å forske litt mer på kvinnehelse? Ikke bruke menns kroppen som prototype for all forskning? Vi finner at forskjellene i menn og kvinners sykefravær i stor grad skyldes at kvinner oftere er sykmeldt med en rekke diagnoser. Kvinner og menn som får samme diagnose, er som regel sykemeldt omtrent like lenge. Men det ser altså ut til at kvinner har betydelig høyre risiko for å få disse sykdommene, sier seniorrådgiver Ivar Lima i NAV, som er forfatter av analysen. Diagnosene kvinner oftere får inkluderer blant annet klinisk depresjon og angstlidelser, nakke- eller skuldersmerter, kronisk tretthetssyndrom, fibromyalgi, migrene og hodepine, betennelsestilstander og autoimmune lidelser. Analysen finner også at flere kvinner enn menn er sykmeldt med kreft, og at dette bidrar til kvinners høyere sykefravær. – At kvinner oftere får disse sykdommene, er godt dokumentert i internasjonal forskning. Også i land med helt andre sykelønnsordninger enn Norge. https://www.nav.no/no/samarbeidspartner/presse/nyheter-og-pressemeldinger/kvinner-har-storre-risiko-for-a-bli-syke Anonymkode: 8e7b3...1a6 Disse sykdomene har til felles at de er diffuse diagnoser, med uklar behandlings løp, hvordan forske på sykdommer man ikke kan diagnostisere og behandle i stor grad (ie det folk kaller kvinne sykdommer) "Long Covid", "ME", "fibromyalgi" etc Jeg tror personlig at kvinner rett og slett har mindre arbeidsvilje og ønske og dermed finner en vei ut av arbeid i mye større grad enn menn (personlig observasjon mhp egen jobb gjennom 30 år, samt familie og venne diskusjoner). Tror det har god sammenheng mellom hva NAV gir enklere ufør på vs hva kvinner (og til dels menn) er "syke" av, mens de egentlig bare erustslitte og har misbrukt sin egen helse over tid både fysisk og mentalt uten ¨egentlig være ha en spesielll sykdom Hvor har du det ifra at kvinner får mer kreft enn menn? Det er rett og slett feil, faktisk er det motsatt. https://www.fhi.no/he/folkehelserapporten/ikke-smittsomme/kreft/?term= Med dagens kreftbilde vil om lag 45 prosent av norske menn, og 38 prosent av norske kvinner få en kreftdiagnose innen de fyller 80 år. Endret 15. november 2024 av NakenPanda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 15. november 2024 #86 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ser også at kvinner sliter mest med alvorlig depresjon. Det betyr altså at det ikke er blitt et samfunnsproblem, før unge menn begynte å slite med depresjoner? La oss kutte alle ytelsene til kvinner, så blir nok menn glade igjen. Anonymkode: 8e7b3...1a6 La oss kutte ned sykelønn fra første dag til 60% og sykelønn til 50% så skal vi nok se hvem som er syke og hvem som er "syke" Min sønns lærer sa noe veldig bra om barna i klassen hans: "Noen har mest vondt i "vilje" musklene sine" Tror dette gjelder i stor grad i samfunnet i dag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #87 Del Skrevet 15. november 2024 NakenPanda skrev (3 minutter siden): Disse sykdomene har til felles at de er diffuse diagnoser, med uklar behandlings løp, hvordan forske på sykdommer man ikke kan diagnostisere og behandle i stor grad (ie det folk kaller kvinne sykdommer) "Long Covid", "ME", "fibromyalgi" etc Jeg tror personlig at kvinner rett og slett har mindre arbeidsvilje og ønske og dermed finner en vei ut av arbeid i mye større grad enn menn (personlig observasjon mhp egen jobb gjennom 30 år, samt familie og venne diskusjoner). Tror det har god sammenheng mellom hva NAV gir enklere ufør på vs hva kvinner (og til dels menn) er "syke" av, mens de egentlig bare erustslitte og har misbrukt sin egen helse over tid både fysisk og mentalt uten ¨egentlig være ha en spesielll sykdom Hvor har du det ifra at kvinner får mer kreft enn menn? Det er rett og slett feil, faktisk er det motsatt. https://www.fhi.no/he/folkehelserapporten/ikke-smittsomme/kreft/?term= Med dagens kreftbilde vil om lag 45 prosent av norske menn, og 38 prosent av norske kvinner få en kreftdiagnose innen de fyller 80 år. Det stod i forskningen jeg viste deg. Kvinner får oftere kreft i arbeidsfør alder. Brystkreft er blant den vanligste. Flest menn får kreft etter 60. Dere menn får gjøre mer av jobben på hjemmebane. De fleste kvinner med mann og barn jobber hele døgnet. Få finger ut å gjør mer hjemme! Anonymkode: 8e7b3...1a6 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #88 Del Skrevet 15. november 2024 NakenPanda skrev (3 minutter siden): La oss kutte ned sykelønn fra første dag til 60% og sykelønn til 50% så skal vi nok se hvem som er syke og hvem som er "syke" Min sønns lærer sa noe veldig bra om barna i klassen hans: "Noen har mest vondt i "vilje" musklene sine" Tror dette gjelder i stor grad i samfunnet i dag Som alle disse unge mennene som klager på at de ikke får pult. Vondt i viljen heter det. 100% enig med deg! Anonymkode: 8e7b3...1a6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #89 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 19.34): Jepp, jeg sa det. Nå har vi hørt om dette i flere år i strekk, med nesten null forandring i menns holdninger underveis. De snakker om at vi må ta menns følelser på alvor. Det er jeg sikker på at 99,9% av kvinner allerede gjør, men det store spørsmålet er om menn gidder å ta hverandres følelser på alvor? I tillegg så brukes menns mentale helse altfor ofte som noe de bruker til å overkjøre kvinners problemer og homofile/transpersoner sine problemer. Det er en utrolig ufin og usminket måte å gå frem med saken sin på. Jeg tror heller ikke nødvendigvis på denne "male loneliness"-epidemien som de prater om. Er det i det hele tatt noe bevis på at dette finnes? Og hvordan vet vi med sikkerhet at menn er mer ensomme enn kvinner? Og hvorfor er det mer synd i de om de er ensomme enn når kvinner er ensomme? Menn, hvis dere forventer at folk skal ta denne bevegelsen seriøst, så får dere først begynne med dere selv. Se dere selv i speilet. Gjør dere nok for hverandre? Anonymkode: 69909...c73 Enig i alt bortsett fra dette. «Male loneliness» epidemien finnes, men det kan ikke være kvinner som skal løse dette. Hvorfor er kvinner mindre ensomme? Fordi vi har andre kvinner å snakke med. Det er ikke menn som gjør kvinner mindre ensomme, det er andre kvinner. Menn må snakke med menn, og ikke legge male lonliness som nok en omsorgsoppgave som kvinner skal løse. Anonymkode: 54192...eda 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 15. november 2024 #90 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det stod i forskningen jeg viste deg. Kvinner får oftere kreft i arbeidsfør alder. Brystkreft er blant den vanligste. Flest menn får kreft etter 60. Dere menn får gjøre mer av jobben på hjemmebane. De fleste kvinner med mann og barn jobber hele døgnet. Få finger ut å gjør mer hjemme! Anonymkode: 8e7b3...1a6 Du kan ikke selektivt velge ut en type kreft eller alder, kvinner har mindre kreft sammenlignet med menn sånn er det. Min kone jobber definitivt ikke døgnet rundt, kjenner faktisk ingen som har det sånn, så selv om kvinner nok enda gjør mest hjemme har de en tendens til å ikke inkludere oppussing, fikse biler/dekk, reprasjoner i hjemmet i "husarbeid". Når min kone har et problem med et eller annet som ikke angår meg direkte har det en tendens til å bli mitt problem også, dette er en tendens som både kollegaer og venner har bekreftet at stemmer godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #91 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nytter ikke å sitte i ensomhet og sutre. Menn som sliter må også finne seg en psykolog de kan snakke med, si det som det er til og få hjelp til å bli en bedre utgave av seg selv med, akkurat som alle andre bør. Hvis de sliter. Anonymkode: b5dd5...240 Viktigere enn å finne seg en psykolog er å finne seg venner, ta vare på og pleie venne og familierelasjoner. Mange av disse mennene trenger ikke psykologhjelp, og greier heller ikke å nyttiggjøre seg av psykologhjelp, men de trenger vanlige, gode og tette relasjoner til folk rundt seg, og det må de jobbe litt for selv. Anonymkode: 54192...eda 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #92 Del Skrevet 15. november 2024 NakenPanda skrev (2 minutter siden): Du kan ikke selektivt velge ut en type kreft eller alder, kvinner har mindre kreft sammenlignet med menn sånn er det. Min kone jobber definitivt ikke døgnet rundt, kjenner faktisk ingen som har det sånn, så selv om kvinner nok enda gjør mest hjemme har de en tendens til å ikke inkludere oppussing, fikse biler/dekk, reprasjoner i hjemmet i "husarbeid". Når min kone har et problem med et eller annet som ikke angår meg direkte har det en tendens til å bli mitt problem også, dette er en tendens som både kollegaer og venner har bekreftet at stemmer godt. Det var jo du som begynte å dra fram at kvinner får mer ytelser. Ja, kvinner får oftere kreft I yngre alder og har da behov for NAV. Menn får kreft når de allerede er pensjonister. Dette er da en viktig del av regnestykket ditt. Mener du at kvinner ikke skal få støtte fra NAV, når de får kreft i arbeidsfør alder??? Anonymkode: 8e7b3...1a6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #93 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kjente to menn som tok livet sitt. Fellesnevneren for forhold rundt dem, var at MANNLIGE slektninger og venner snudde seg bort da de ble deprimert. Konene kjempet alene mot helsevesen som ikke ville hjelpe, og sto i det. Ikke fikk konene noe særlig sympati fra de mannlige slektningene og vennene etter selvmordet. Menn må begynne å bry seg om hverandre. Anonymkode: 607b3...3fe Så det hjelper ikke for menn "å oppsøke hjelp" som dere driver å jasser i vei om altså. For helsevesenet vil ikke hjelpe som du sier. Anonymkode: 58bd5...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 15. november 2024 #94 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var jo du som begynte å dra fram at kvinner får mer ytelser. Ja, kvinner får oftere kreft I yngre alder og har da behov for NAV. Menn får kreft når de allerede er pensjonister. Dette er da en viktig del av regnestykket ditt. Mener du at kvinner ikke skal få støtte fra NAV, når de får kreft i arbeidsfør alder??? Anonymkode: 8e7b3...1a6 Du sa: Kvinner får mer kreft enn menn Jeg sa: Nei det stemmer ikke menn får mer kreft enn kvinner Konklusjon er at du tar feil og vil ikke inrømme det, og jeg er ok med din illusjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #95 Del Skrevet 15. november 2024 NakenPanda skrev (5 minutter siden): Du kan ikke selektivt velge ut en type kreft eller alder, kvinner har mindre kreft sammenlignet med menn sånn er det. Min kone jobber definitivt ikke døgnet rundt, kjenner faktisk ingen som har det sånn, så selv om kvinner nok enda gjør mest hjemme har de en tendens til å ikke inkludere oppussing, fikse biler/dekk, reprasjoner i hjemmet i "husarbeid". Når min kone har et problem med et eller annet som ikke angår meg direkte har det en tendens til å bli mitt problem også, dette er en tendens som både kollegaer og venner har bekreftet at stemmer godt. Hvor mange timer til dagen bruker du på å pusse opp huset, skifte dekk og klippe plenen, 265 dager i året? Spør for en venn. Anonymkode: 8e7b3...1a6 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #96 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du forstår forskjellen mellom nærhet og mekanisk one night stand, der du bruker kvinnen som et hull å tømme deg i? Man blir ikke mindre ensom av å ha et one night stand! Du puler, så er du like ensom dagen etterpå. Det blir som å pisse i buksa. Anonymkode: 607b3...3fe Du skjønner at forskjellige mennesker kan ha forskjellige behov? Eller er du så innsauset i egen fortreffelighet at alle må ha samme utfordringer som deg? Anonymkode: fd280...ac3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #97 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så det hjelper ikke for menn "å oppsøke hjelp" som dere driver å jasser i vei om altså. For helsevesenet vil ikke hjelpe som du sier. Anonymkode: 58bd5...d52 Kvinner opplever ofte å ikke få hjelp heller. Men de har gjerne familie og venner som støtter. Anonymkode: 607b3...3fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #98 Del Skrevet 15. november 2024 NakenPanda skrev (Akkurat nå): Du sa: Kvinner får mer kreft enn menn Jeg sa: Nei det stemmer ikke menn får mer kreft enn kvinner Konklusjon er at du tar feil og vil ikke inrømme det, og jeg er ok med din illusjon. Jeg sa ikke det. Forskningen fra NAV sa det. Kvinner får oftere kreft I arbeidsfør alder. https://www.nav.no/no/samarbeidspartner/presse/nyheter-og-pressemeldinger/kvinner-har-storre-risiko-for-a-bli-syke Analysen finner også at flere kvinner enn menn er sykmeldt med kreft, og at dette bidrar til kvinners høyere sykefravær. Anonymkode: 8e7b3...1a6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #99 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Problemet med menn er jo at de nesten aldri skriver: "Jeg har for få kompiser" De skriver bare: "Jeg får ikke pult" Anonymkode: 43165...4ef Dette! Og det er ikke kvinner som kan skaffe dem kompiser, det er ikke moren, søsteren eller kjæresten deres sin jobb å sørge for menns sosiale liv. Likevel ser vi det igjen og igjen. Min far for eksempel er av den generasjonen at han ikke har egne venner som ikke min mor har skaffet han. han er venner med mennene til min mors venninner og sin egen bror fordi min mor lager avtaler, pusher han og ordner. For egen maskin har han 0 evner til å opprettholde disse relasjonene (selv til egen bror). Uten min mor hadde han ikke hatt noen. Anonymkode: 54192...eda 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #100 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Enig i alt bortsett fra dette. «Male loneliness» epidemien finnes, men det kan ikke være kvinner som skal løse dette. Hvorfor er kvinner mindre ensomme? Fordi vi har andre kvinner å snakke med. Det er ikke menn som gjør kvinner mindre ensomme, det er andre kvinner. Menn må snakke med menn, og ikke legge male lonliness som nok en omsorgsoppgave som kvinner skal løse. Anonymkode: 54192...eda Vi diskuterer i en tråd som heter «jeg driter i menns mentale helse». Er du enig i overskriften? Jeg bryr meg om menns mentale helse. Jeg bryr meg om kvinners mentale helse. Jeg bryr meg om muslimers mentale helse. Jeg tenker at grunnleggende empati med andre enn seg selv eller «sitt team» er en grunnleggende egenskap ved å være menneske. Anonymkode: fd280...ac3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå