AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #1 Del Skrevet 13. november 2024 Mannen min jobber remote, og mest hjemmefra. Han har også en del hyttekontor. Jeg har relativt kort vei til jobb, men på grunn av dårlig kollektivtilbud, bruker jeg 30 minutter med kollektiv. Min mann har bil gjennom jobb og vi har en garasjeplass. Jeg har mye kundekontakt og må dresse meg opp. Jeg har ikke fleksitid. Han har en stilling uten arbeidstid, så han kan komme og gå som han vil. Vi har barn som skal i barnehagen og skole, og innkjøp som må gjøres. Anonymkode: 359d8...5fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #2 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mannen min jobber remote, og mest hjemmefra. Han har også en del hyttekontor. Jeg har relativt kort vei til jobb, men på grunn av dårlig kollektivtilbud, bruker jeg 30 minutter med kollektiv. Min mann har bil gjennom jobb og vi har en garasjeplass. Jeg har mye kundekontakt og må dresse meg opp. Jeg har ikke fleksitid. Han har en stilling uten arbeidstid, så han kan komme og gå som han vil. Vi har barn som skal i barnehagen og skole, og innkjøp som må gjøres. Anonymkode: 359d8...5fc Jeg har ingen parkeringsmulighet på jobb TS Anonymkode: 359d8...5fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 13. november 2024 #3 Del Skrevet 13. november 2024 (endret) Kan du/dere lage en liste også velger dere fra denne listen? Evt bytte på annenhver dag ang å lage middag, hente/levere, lage matpakker/frokost osv. Legg inn kjærestetid/date og hvem som får ansvaret for å ordne den😉 Endret 13. november 2024 av Fighter83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #4 Del Skrevet 13. november 2024 Da er det vel han som ordner alt med barna om morran? Sånn at du Jan fikse deg selv og dra avgårde. Anonymkode: aa15e...3d4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myml1 Skrevet 13. november 2024 #5 Del Skrevet 13. november 2024 Logisk skal han ta seg av barna på morgenen slik at du kan komme deg avgårde. Du kan jo hjelpe han om det trengs,men at han har hovedansvaret. Så kan du kanskje ta legginga ? Da får dere egne tider med den typen ansvar 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #6 Del Skrevet 13. november 2024 En leverer og den andre henter. Det er ikke mer komplisert enn det. Mange foreldre har ikke fleksitid og må likevel levere eller hente i bhg. Hos oss leverer alltid han, fordi han ofte har seine møter (og er b-menneske og funker ikke å starte på jobb kl 7). Jeg liker å gå på jobb tidlig, og kan alltid komme meg hjem mellom 15 og 1530 for å hente til grei tid. Jeg har bare levert én gang i høst, når mannen var på reise, så jeg vet nesten ikke hvordan det foregår. Innkjøp gjør dere utenom hente- situasjon, gjerne når ungene sover, eller i helg. Anonymkode: dcf22...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #7 Del Skrevet 13. november 2024 30 min med kollektivt er vel ikke dårlig? Hyttekontor er uforenelig med familieliv, vel? Det greieste er å bytte på å hente og levere. Anonymkode: 6dac8...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #8 Del Skrevet 14. november 2024 Hva rekker du av levering eller henting i forhold til arbeidstid og reising da? Det er jo avgjørende i tilfelle. Tenker det ellers er naturlig at han tar litt mer av levering og henting, og kanskje middager, og at du tar mer av klesvask og annet hjemme? Handling kan løses på kveld og helger, eller bruk leveringstjenester som Oda hvis det finnes der (det er gull i en travel hverdag). Uansett: planlegg middager og innkjøp så dere slipper mange turer på butikken. Er det et alternativ for deg å bruke sykkel? her i området er det mange som invisterer i elsykkel istedet for en bil nr 2. Da er det null problem med reisevei på 7-8 km, tar gjerne maks 15 min. Kan være et alternativ store deler av året i alle fall. Anonymkode: 8effe...e96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #9 Del Skrevet 14. november 2024 Hva om du leverer og bruker hans bil til det med mindre det er kort og gå og busstopp like ved så du kan dra videre? Da kan han,om han ønsker, starte å jobbe tidlig slik han tar seg av henting. Da slipper du å tenke på det og dere alle er hjemme som en familie så tidlig som mulig. Innkjøp kan gjøres ukentlig eller to ganger i uken. En av dere kan handle lørdags formiddag i stedet for å bruke hektiske ukedager. Eller dere kan velge en fast ukedag for å heller ha mer tid sammen i helgen. Siden han ikke har reisevei, og det sikkert er butikk i nærheten?, så tenker jeg han kan handle. Du bruker 1t til og fra. Denne timen han sparer siden han jobber hjemmefra, kan fint brukes til å handle. Jeg ser fordeler ved å dele på henting og levering da barn noen ganger kan knytte seg veldig til ene forelderen i tilknytting dette. De blir vant med rutiner, er vant med at det kun er mamma eller pappa som henter osv. I tillegg er det lurt at begge treffer barnet på andre arenaer, og følger opp mtp på barnehage/skole og kjenner de ansatte. Barnet som går på skole kan kanskje gå med venner? Eller dele på levering med andre? Det er mange måter å løse ting på. Kanskje det er mest praktisk han bruker en time på rydding, renhold, matlaging før dere kommer hjem? Og at du noen dager henter eller handler for at han skal få unnagjort hjemmet. Kan være lurt med en kalender. Gp gjennom søndag kveld når barna er lagt. Hvem gjør hva? Tenker fordeling bør være 50-50, men mulig noen ordninger er mer praktisk at han eller du gjør av hensyn til tid. Anonymkode: 610d6...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå