AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Jeg har gått ned en del med ozempic, uten særlig bivirkninger. Har nå byttet til wegovy, siden ozempic ikke tillates lenger. Trodde det skulle gå smertefritt siden det er samme virkemiddel, men jeg blir kjempe dårlig av wegovy. Følgende bivirkninger er intense og nesten uutholdelige: Utmattelse, Kvalme og oppkast, sure oppstøt, svimmel Jeg klarer ikke gå på trening lenger, skal ingenting til før jeg kaster opp hvis jeg presser meg litt. Jeg sover døgnet rundt og sjangler veldig. Men det verste, foruten kvalmen er trettheten. Noe så slitsomt. Er det flere som har det som meg? Og går det over? Er på uke tre nå, 0,5 mg. Går heller ikke særlig ned i vekt. Med ozempic gikk det automatisk ned 0,5-1 kg pr uke. Vet noen om det går an å få ozempic dersom legen kan dokumentere at jeg ikke tåler wegovy? Vil gjerne høre om flere opplever dette så ille? Og om overgangen har vært tøff? Anonymkode: e8e1a...447 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden Hvorfor har du ikke gått rett over på samme styrke som du hadde ozempic? Anonymkode: b126a...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Del Skrevet 18 timer siden Dette har med stryke å gjøre, du hadde blitt like dårlig på samme styrke ozempic Anonymkode: 93efa...e01 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Del Skrevet 18 timer siden Jeg økte dosen på Ozempic nå,og føler masse kvalme,svimmel og rar.Ville kansje blitt det samme Anonymkode: 0eb0c...605 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor har du ikke gått rett over på samme styrke som du hadde ozempic? Anonymkode: b126a...8a4 Jeg brukte aldri mer enn 0,5 på ozempic, så er på samme styrke. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette har med stryke å gjøre, du hadde blitt like dårlig på samme styrke ozempic Anonymkode: 93efa...e01 Nei. jeg brukte 0,5 mg i uken på ozempic og det samme på wegovy. Er minst 10 ganger dårligere. Så med mindre jeg har rotet med det der klikksystemet, så går jeg på samme dose. har en 1 mg penn og tar 36 klikk. Tror det tilsvarte 0,5 på ozempic og det er vel det samme klikksystem på wegovy? Håper nesten noen sier jeg har tabbet meg ut her, for dette er uutholdelig. Kommer ikke til å fortsette på wegovy tror jeg, er altfor trett og takler ikke oppkast (kastet aldri opp med ozempic) Anonymkode: e8e1a...447 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokkosbananas Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden (endret) Blir helt skremt av å lese dette. Har selv gått på ozempic i snart to år, og må over på weg når jeg nå snart er tom for oz. Har hatt null bivirkninger på oz, og planen er å gå på dette frem til overgangsalder (som er leeenge til forhåpentligvis), pga jeg bruker det for PCOS. Jeg bruker det ikke for vektnedgang. Det tar vekk symptomer jeg har fra pcos, blant annet syklusindusert kvalme og oppkast, vektoppgang, hårvekst i ansiktet, cyster på eggstokk/smerter som følge av dette, energitap. Etter jeg begynte på oz, så forsvant alt dette på kort tid. Jeg fikk enormt masse energi og følte jeg fikk livet mitt tilbake.Blir jeg å få masse bivirkninger nå ved bytte, så er det rett og slett krise. Har forstått det slik at det er umulig for lege å gi oss oz, på tross av problemer med weg. Da oz kun kan gis til de med dia 2 som og bruker tilleggs medikamenter. Det er jo lov å håpe at det endrer seg... Ift reglene. Men har mine tvil. Begynte bivirkningene med en gang du byttet? Endret 10 timer siden av Kokkosbananas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå