AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #21 Del Skrevet 13. november 2024 Vi er veldig, veldig kosete begge to vi også, jeg er til og med hakket mer i perioder (henger sammen med syklusen, et par dager i måneden henger jeg omtrent rundt nakken hans som et slips). Men jeg har tatt meg i å tenke at jeg er heldig som fant meg en med samme kjærlighetsspråk, for jeg har absolutt ingen problemer med å se at hadde ikke vi matchet på det fysiske, hadde en av oss følt oss kvalt. Og det er jo ikke sånn at selv om man har samme kjærlighetsspråk, så er man på 100% bølgelengde hele tiden. Jeg har ingen problemer med å si at jeg trenger litt space når det er behov, og han har sagt det samme et par ganger. Men tror det er viktig å si fra FØR man mister tålmodigheten - mens tonen er fin. Og da er det like viktig at partner respekterer det, og ikke blir såret (er vel ingen grunn til å bli såret, heller? Alle både trenger og fortjener å være i fred i sin egen sfære fra tid til annen uten at den skal bli invandert). Vet din kjære om de ulike kjærlighetsspråkene, ts? Kanskje du i så fall kan introdusere han for konseptet og forklare hvilke punkter du foretrekker og trenger. Det finnes tester online dere kan ta, hvor han kan se svart på hvitt hvor dine behov ligger. Det betyr jo ikke at hans er mindre viktig, men at for at du skal ha det bra, må han klare å begrense seg bittelitt. Anonymkode: 2af5c...2b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #22 Del Skrevet 13. november 2024 Har også en sånn mann, om natten vil han helst at vi ligger og holder rundt hverandre. Jeg har mest lyst å sove alene for da sover jeg best og er i tillegg introvert og trenger en del alenetid. 😅 Jeg har måtte være veldig tydelig på at jeg har behov for å sove godt og at jeg ikke får sove når jeg blir holdt fast (selv om det ikke er det han prøver på, han holder bare rundt meg). Har også forklart at det ikke har noe med han å gjøre, men mitt behov. Har kommet til et kompromiss der han ligger inntil meg uten å holde rundt meg. Så har ikke noe annet råd enn å være tydelig på grensene dine og forklar at det ikke er å avvise han, men å ta vare på ditt behov. Over tid vil det bare bli mer slitsomt om du overser hva du trenger. Anonymkode: eb419...fa7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #23 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Men mange liker at det er sånn, inkludert meg. Når jeg er i nærheten av kjæresten så er mine hender mer på henne enn ikke, og jeg ville ikke vært tilfreds i forholdet om hun ba meg roe ned dette. Anonymkode: 91878...528 Så du blir utilfreds dersom partneren din definerer grenser for seg selv og sin kropp? Anonymkode: 60583...9af 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #24 Del Skrevet 13. november 2024 Sånn er kjæresten min også, og jeg elsker det! Jeg er lik tilbake. Vil helst kose og være nær han hele tiden Anonymkode: e685a...7e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #25 Del Skrevet 13. november 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Tenker ikke endre han, men kanskje be han tone ned bittelitt. Jeg liker det jo, men om du leser hva jeg skrivet så er det voldsomt mye hele tiden. Anonymkode: 9b5ce...84d Som sagt; du får ikke endret han. Ber du han tone det ned, noe som er helt unaturlig for han, kan det være han trekker seg helt unna deg fordi han ikke vet hvordan han skal forholde seg til deg. Dette er bare sånn han er og han kan ikke tone det ned. Bare vær glad du har en mann som liker å vise at han elsker deg hele tiden. Anonymkode: e3238...005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #26 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da håper jeg du i det minste er like positiv og åpen - og setter av like mye tid - til hennes kjærlighetsspråk. Det må gå begge veier. Anonymkode: 3195b...a9e Hun har ikke fysisk kontakt som kjærlighetsspråk, men hun er veldig fornøyd med at det er min måte å vise kjærlighet. Hun har nok tjenester som viktigste kjærlighetsspråk, og klager ikke på det ❤️ Og at det er litt skjev balanse med det å gi kos lever jeg fint med, det gir meg masse glede å massere og gi masse kos, og kan ikke forlange at hun skal kose like mye med meg som jeg gjør med henne når det ikke faller naturlig for henne Anonymkode: 91878...528 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tufsla&Vifsla Skrevet 13. november 2024 #27 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som sagt; du får ikke endret han. Ber du han tone det ned, noe som er helt unaturlig for han, kan det være han trekker seg helt unna deg fordi han ikke vet hvordan han skal forholde seg til deg. Dette er bare sånn han er og han kan ikke tone det ned. Bare vær glad du har en mann som liker å vise at han elsker deg hele tiden. Anonymkode: e3238...005 Dette er det reneste sprøyt. Mannen lever i et forhold og i et samfunn - HANS behov kan dermed ikke tilfredsstilles 100% hele tiden. ANDRES behov, i dette tilfellet TS behov betyr like mye som hans behov. Hun har ikke samme behovet som han for fysisk kontakt = det er like mye hans ansvar å tilpasse seg henne som omvendt. At han blir sur og såret når hun uttrykker sine behov, er en slags hersketeknikk, hvor han «straffer» henne med sin sur/sårhet for å få viljen sin. Dessverre virker det som om du TS mener at mannens behov er viktigere enn dine egne, fordi du lar han få viljen sin når han blir sur. Jeg tror at du bør sette deg ned med han og si i klartekst hvordan du har det og hvordan du opplever hans evige klenging. Han er en voksen mann, du kan faktisk forvente at han kan ta til seg at hans behov ikke skal og må gå på bekostning av dine. Kanskje må du akseptere noe mer fysisk kontakt enn du egentlig vil ha, men han må også akseptere å ikke klenge/tafse/ta på/henge på hele tiden. Begges behov er viktige og skal respekteres og da er det rett og rimelig at dere sammen finner et kompromiss. Uten at han skal bruke hersketeknikken «sur og såret» fordi han ikke får viljen sin. Det kan du også godt si til han, syns jeg. Og at andre her inne skriver «åååå, det hadde JEG elsket» er jo fullstendig irrelevant. Det er TS som lever med denne mannen og det er dermed hennes behov som også skal hensyntas og ivaretas. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #28 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Så du blir utilfreds dersom partneren din definerer grenser for seg selv og sin kropp? Anonymkode: 60583...9af Hæ? Å sette grenser for seg selv har jeg full respekt for, men om hun satt foten ned der, så ville jeg forlatt henne, for et slikt forhold er ikke for meg. Men skulle hun plutselig endre seg der, så respekterer jeg så klart det, men da må hun finne noen andre, for jeg kan ikke legge lokk på min måte å vise kjærlighet Anonymkode: 91878...528 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #29 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hæ? Å sette grenser for seg selv har jeg full respekt for, men om hun satt foten ned der, så ville jeg forlatt henne, for et slikt forhold er ikke for meg. Men skulle hun plutselig endre seg der, så respekterer jeg så klart det, men da må hun finne noen andre, for jeg kan ikke legge lokk på min måte å vise kjærlighet Anonymkode: 91878...528 Det du sier er, hun kan være med meg uten grenser, ellers slår jeg opp. Så nei, du tåler ikke andres grenser, du er svært intolerant til nei, pg drar på dagen. Weak. Anonymkode: 3e2af...fff 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #30 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Som sagt; du får ikke endret han. Ber du han tone det ned, noe som er helt unaturlig for han, kan det være han trekker seg helt unna deg fordi han ikke vet hvordan han skal forholde seg til deg. Dette er bare sånn han er og han kan ikke tone det ned. Bare vær glad du har en mann som liker å vise at han elsker deg hele tiden. Anonymkode: e3238...005 Dette er ikke riktig. I et forhold må en gi og ta og tilpasse seg partneren. En kan ikke bare overkjøre partnerens behov og si det er er slik jeg er. Du burde gjerne modnes litt før du går inn i et forhold, skadelig holdning. Anonymkode: eb419...fa7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #31 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hæ? Å sette grenser for seg selv har jeg full respekt for, men om hun satt foten ned der, så ville jeg forlatt henne, for et slikt forhold er ikke for meg. Men skulle hun plutselig endre seg der, så respekterer jeg så klart det, men da må hun finne noen andre, for jeg kan ikke legge lokk på min måte å vise kjærlighet Anonymkode: 91878...528meg Helt enig. Har vært i forhold der den andre var mer medium til fysisk kontakt, det fungerte ikke for meg at vi ikke var lik på det. Jeg ble full av hudsult. Er nå i et forhold der han er mer opptatt av fysisk kontakt enn meg; han "må" feks gi meg en klem hele tida, og jeg ser ikke vitsen med et forhold hvor vi er ulike på dette punktet. Er som om jeg endelig kan puste igjen. Anonymkode: 694cf...fe6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 13. november 2024 #32 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sånn er kjæresten min også, og jeg elsker det! Jeg er lik tilbake. Vil helst kose og være nær han hele tiden Anonymkode: e685a...7e2 Vi er også veldig lik hverandre på det området og jeg kan vanskelig se hvordan jeg kunne fungert i et forhold hvor gjensidig nærhet og kos ikke var en sentral del. Tror jeg ville følt at det manglet noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå