Gå til innhold

Kvinner som oppfører seg som menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Finnes det virkelig kvinner som prøver å oppføre seg som menn? Og som da ikke oppfører seg slik det er naturlig for dem selv?

Er du slik, eller kjenner du noen som er slik?

Anonymkode: de197...6b7

Det er kun kromosomer og biologi som bestemmer om et menneske er mann eller kvinne, ikke oppførsel eller følelser.

Det finnes ikke kvinnelig eller mannlig oppførsel. Ulike menn og ulike kvinner, liker og oppfører seg ulikt, uavhengig av kjønnet de er.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mer presist så har jeg et sett forventninger og normer til kvinner/feminine og menn/maskuline.

Når damer bruker snus så er det lite feminint for meg, og derfor lite attraktivt.

Anonymkode: 53102...2f3

Jeg synes ikke å snuse er maskulint eller mandig. Det er lite attraktivt uavhengig av kjønn. Skader tennene, tannkjøtt, og lukter vondt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om flere menn som oppfører seg som kvinnfolk, noe som er enda verre enn motsatt. Kan vi ikke snart forstå at det mest naturlige er 2 kjønn, mann og kvinne.....så kan alle prøve å te seg som den de er !

Anonymkode: 4d9b4...6a8

Kan du forklare hva som er å oppføre seg som henholdsvis mann og kvinne? Tenk om jeg uten å vite det går rundt og oppfører meg som en mann? 

Anonymkode: 4848a...fc2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Aha, ja, jeg er en sånn dame. Jeg sier det jeg mener og står for det, om jeg har rett og vet det så sier jeg det og gidder ikke puse med de som tar feil. Når jeg er god på noe så vet jeg det og sier det og er ikke flau over å si at dette er jeg god på. Når jeg er satt til å lede (i jobben som oftest) så staker jeg ut kursen og tar avgjørelser, gidder ikke oppføre meg som en sekretær. Hvorfor skal ikke jeg oppføre meg sånn når menn gjør det hele tiden? Men at det gjør at mange menn ser på meg som uattraktiv er jeg klar over.

Anonymkode: b9ada...da0

Er dette å oppføre seg som en mann altså? Jeg kjenner mange menn som er sjenerte eller konfliktsky - oppfører de seg da som kvinner? 

Mener du at å være feig, unnvikende, servil, «oppføre seg som en sekretær», ikke ta avgjørelser er kvinnelige egenskaper mens å være klar og tydelig og kompetent er mannlige egenskaper? 😮

Ikke for det, ut i fra din egen beskrivelse kan det jo også tolkes som at du er en sånn kjip person som bruker «ærlig» som en unnskyldning for å være frekk og kjip mot andre. Noe som heller ikke er en væremåte bundet til kjønn, kjenner noen få av begge kjønn som er sånn. Kommer med sin mening som ingen har bedt om, gidder ikke å «puse» (være normalt vennlig og høflig?) med andre etc. Heldigvis er de færreste menn sånn. Ser ikke på det som kjønnsbestemte egenskaper.

Anonymkode: 4848a...fc2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig menst interessert i hva andre legger i at kvinner oppfører seg som menn. Ref en tråd hvor en mann fant det lite attraktivt med kvinner som oppførte seg som menn. Jeg lurer på om slike kvinner i det hele tatt eksisterer.

Anonymkode: de197...6b7

Vil tro det menes kvinner som prioriterer som menn. Kjenner flere kvinner som jobber som partnere i både advokatfirmaet og store konsulentfirmaer. De prioriterer som menn ved å jobbe lenge, ikke bry seg så mye om husarbeid, synes det er helt greit med mye barnevakt og en del annet som mange kvinner anser som «feil».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifter dekk, hogger ved og drikker øl. Har masse verktøy og ingen sminkesaker. 

Oppfører jeg meg som en mann? På en måte som ikke er naturlig for meg selv?  Uffda 🤷‍♀️

Endret av Myrmica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må nesten forklare hva du mener med å oppføre seg som en mann?

Anonymkode: 858fc...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men det som er naturlig for deg med din personlighet og din sum av erfaringer er ikke nødvendigvis naturlig for meg med min personlighet og min sum av erfaringer, selv om begge deler er naturlig for arten menneske. Det er her TS' spørsmål ligger om hvorvidt det finnes kvinner som påtar seg stereotypisk mannlig atferd til tross for at den type atferd ikke ligger naturlig for dem og dermed bevisst 'spiller skuespill'.

Anonymkode: 05b7c...1b2

Jo, det er like naturlig. Du forstår bare ikke den grunnleggende definisjonen av «naturlig», og forsøker å tillegge det personlige synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (1 time siden):

Jo, det er like naturlig. Du forstår bare ikke den grunnleggende definisjonen av «naturlig», og forsøker å tillegge det personlige synspunkter.

Beklager, men det er nok du som mangler evne til å se språklige nyanser.

Anonymkode: 05b7c...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som i alle fall er sexy er menn som er skikkelig mann, uten tendenser til teite greier, intriger, stakkars meg-mentalitet, som er trygg, ansvarsbevisst, handler ikke på angst og selvsikker. Den mannsrollen er i krise. Så mange jentete menn.

Men nå er det nok KG på lenge og stupe i seng.

Anonymkode: 4475d...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det som i alle fall er sexy er menn som er skikkelig mann, uten tendenser til teite greier, intriger, stakkars meg-mentalitet, som er trygg, ansvarsbevisst, handler ikke på angst og selvsikker. Den mannsrollen er i krise. Så mange jentete menn.

Men nå er det nok KG på lenge og stupe i seng.

Anonymkode: 4475d...ad2

Så du tenker at teite greier, intriger, stakkars meg-mentalitet og usikkerhet er kvinnelige egenskaper? Og det å være ansvarsbevisst, trygg  og selvsikker er mannlige egenskaper?? 
Jeg liker ansvarsbevisste, trygge og selvsikre kvinner. Synes ikke de er mandige av den grunn…

Endret av Tartufo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...