AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:01 #1 Del Skrevet onsdag kl 14:01 Finnes det virkelig kvinner som prøver å oppføre seg som menn? Og som da ikke oppfører seg slik det er naturlig for dem selv? Er du slik, eller kjenner du noen som er slik? Anonymkode: de197...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:02 #2 Del Skrevet onsdag kl 14:02 Hva legger du i det å oppføre seg som en mann? Anonymkode: d8c24...a38 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:04 #3 Del Skrevet onsdag kl 14:04 Tenker du generelt på mennesker som tilpasser seg en rolle, i stedet for å bare være seg selv? Anonymkode: f903f...d9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
no shame Skrevet onsdag kl 14:05 #4 Del Skrevet onsdag kl 14:05 Vil på generell basis tippe at folk oppfører deg slik det naturlig for dem selv.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:06 #5 Del Skrevet onsdag kl 14:06 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker du generelt på mennesker som tilpasser seg en rolle, i stedet for å bare være seg selv? Anonymkode: f903f...d9a Ja, det er dette jeg mener. Anonymkode: de197...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet onsdag kl 14:08 #6 Del Skrevet onsdag kl 14:08 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Finnes det virkelig kvinner som prøver å oppføre seg som menn? Og som da ikke oppfører seg slik det er naturlig for dem selv? Er du slik, eller kjenner du noen som er slik? Anonymkode: de197...6b7 All mulig atferd er naturlig for mennesker. Kun ting som er umulig for mennesker, er unaturlig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet onsdag kl 14:08 #7 Del Skrevet onsdag kl 14:08 Øh. Jeg tror de fleste oppfører seg som seg selv. Hva er å oppføre seg som en mann? Klø seg på balla, rape høyt, se på fotball, stirre på pupper? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:09 #8 Del Skrevet onsdag kl 14:09 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva legger du i det å oppføre seg som en mann? Anonymkode: d8c24...a38 Egentlig menst interessert i hva andre legger i at kvinner oppfører seg som menn. Ref en tråd hvor en mann fant det lite attraktivt med kvinner som oppførte seg som menn. Jeg lurer på om slike kvinner i det hele tatt eksisterer. Anonymkode: de197...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:14 #9 Del Skrevet onsdag kl 14:14 Jeg vet om flere menn som oppfører seg som kvinnfolk, noe som er enda verre enn motsatt. Kan vi ikke snart forstå at det mest naturlige er 2 kjønn, mann og kvinne.....så kan alle prøve å te seg som den de er ! Anonymkode: 4d9b4...6a8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:15 #10 Del Skrevet onsdag kl 14:15 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Finnes det virkelig kvinner som prøver å oppføre seg som menn? Og som da ikke oppfører seg slik det er naturlig for dem selv? Er du slik, eller kjenner du noen som er slik? Anonymkode: de197...6b7 Kan ikke værsåsnill den båsen som definerer kvinner og menn bli STØRRE og ikke mindre? Kan vi ikke bare drite i stereotypiene og la folk få være folk og ikke kjønn? Anonymkode: 4ae8e...8f8 5 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet onsdag kl 14:16 #11 Del Skrevet onsdag kl 14:16 Jeg kjenner kvinner med ekkel oppførsel. De raper høyt, klør seg åpenlyst i ræva, går i skitne klær osv. Dette er ekkel oppførsel, ikke mannlig oppførsel. Men så vet ikke jeg hva du mener med å oppføre seg som en mann. Kjenner så mange ulike menn og kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:19 #12 Del Skrevet onsdag kl 14:19 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Egentlig menst interessert i hva andre legger i at kvinner oppfører seg som menn. Ref en tråd hvor en mann fant det lite attraktivt med kvinner som oppførte seg som menn. Jeg lurer på om slike kvinner i det hele tatt eksisterer. Anonymkode: de197...6b7 Jeg tror nok at de personene du refererer til har et veldig fastsatt syn på hvordan man skal te seg i forhold til det kjønnet man er, og vil påstå at det synet på kjønn en del av disse menneskene har er ganske ekstremt og basert på stereotypier. Anonymkode: d8c24...a38 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet onsdag kl 14:22 #13 Del Skrevet onsdag kl 14:22 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg vet om flere menn som oppfører seg som kvinnfolk, noe som er enda verre enn motsatt. Kan vi ikke snart forstå at det mest naturlige er 2 kjønn, mann og kvinne.....så kan alle prøve å te seg som den de er ! Anonymkode: 4d9b4...6a8 Det er ingenting naturlig ved de sosial konstruksjonene homo sapiens har i tilknytning til kjønnsidentitet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:29 #14 Del Skrevet onsdag kl 14:29 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kan ikke værsåsnill den båsen som definerer kvinner og menn bli STØRRE og ikke mindre? Kan vi ikke bare drite i stereotypiene og la folk få være folk og ikke kjønn? Anonymkode: 4ae8e...8f8 Det er nok derfor mange føler seg som et annet kjønn enn de er, selv om de umulig kan vite hvordan det er å være et annet kjønn. Fort gjort å tro man er et annet kjønn når båsene er så smale Anonymkode: 79d4a...84d 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:19 #15 Del Skrevet onsdag kl 21:19 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Egentlig menst interessert i hva andre legger i at kvinner oppfører seg som menn. Ref en tråd hvor en mann fant det lite attraktivt med kvinner som oppførte seg som menn. Jeg lurer på om slike kvinner i det hele tatt eksisterer. Anonymkode: de197...6b7 Aha, ja, jeg er en sånn dame. Jeg sier det jeg mener og står for det, om jeg har rett og vet det så sier jeg det og gidder ikke puse med de som tar feil. Når jeg er god på noe så vet jeg det og sier det og er ikke flau over å si at dette er jeg god på. Når jeg er satt til å lede (i jobben som oftest) så staker jeg ut kursen og tar avgjørelser, gidder ikke oppføre meg som en sekretær. Hvorfor skal ikke jeg oppføre meg sånn når menn gjør det hele tiden? Men at det gjør at mange menn ser på meg som uattraktiv er jeg klar over. Anonymkode: b9ada...da0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #16 Del Skrevet 20 timer siden Reign skrev (17 timer siden): All mulig atferd er naturlig for mennesker. Kun ting som er umulig for mennesker, er unaturlig. Men det som er naturlig for deg med din personlighet og din sum av erfaringer er ikke nødvendigvis naturlig for meg med min personlighet og min sum av erfaringer, selv om begge deler er naturlig for arten menneske. Det er her TS' spørsmål ligger om hvorvidt det finnes kvinner som påtar seg stereotypisk mannlig atferd til tross for at den type atferd ikke ligger naturlig for dem og dermed bevisst 'spiller skuespill'. Anonymkode: 05b7c...1b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #17 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Egentlig menst interessert i hva andre legger i at kvinner oppfører seg som menn. Ref en tråd hvor en mann fant det lite attraktivt med kvinner som oppførte seg som menn. Jeg lurer på om slike kvinner i det hele tatt eksisterer. Anonymkode: de197...6b7 kan du linke til den tråden da slik at vi vet hva som ligger i "oppføre seg som en mann" ? Anonymkode: 38b0c...075 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #18 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Egentlig menst interessert i hva andre legger i at kvinner oppfører seg som menn. Ref en tråd hvor en mann fant det lite attraktivt med kvinner som oppførte seg som menn. Jeg lurer på om slike kvinner i det hele tatt eksisterer. Anonymkode: de197...6b7 Mer presist så har jeg et sett forventninger og normer til kvinner/feminine og menn/maskuline. Når damer bruker snus så er det lite feminint for meg, og derfor lite attraktivt. Anonymkode: 53102...2f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #19 Del Skrevet 19 timer siden Mange kvinner velger typisk mannsdominerte yrker for eksempel. Tviler på om de vil fremstå som noe annet enn det de gjør selv om en mi noritet kanskje havner på "feil hylle" Enkelte liker ikke sterke selvhjulpne kvinner. Jeg kjenner flere guttejenter men de kommer jo i mange varianter. Enkelte blir usikre på kvinner når de ikke klarer å lese dem. Kvinnen blir umulig å plassere og misliker å bli satt i bås. Anonymkode: e5633...ec4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #20 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Aha, ja, jeg er en sånn dame. Jeg sier det jeg mener og står for det, om jeg har rett og vet det så sier jeg det og gidder ikke puse med de som tar feil. Når jeg er god på noe så vet jeg det og sier det og er ikke flau over å si at dette er jeg god på. Når jeg er satt til å lede (i jobben som oftest) så staker jeg ut kursen og tar avgjørelser, gidder ikke oppføre meg som en sekretær. Hvorfor skal ikke jeg oppføre meg sånn når menn gjør det hele tiden? Men at det gjør at mange menn ser på meg som uattraktiv er jeg klar over. Anonymkode: b9ada...da0 Interessant. I mine øyne oppfører du deg da som en veldig selvsikker kvinne. Noe jeg synes er flott og beundringsverdig. Noe jeg ville trodd de fleste menn ville synes var attraktivt. Men det at noen menn mener du oppfører deg som en mann er vel heller det jeg synes er rart her. Så rart faktisk at jeg opprettet denne tråden for å utvide perspektivet litt. Anonymkode: de197...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå