Gå til innhold

Den beste måten for menn som har passert 40 år til å finne seg en partner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 16.53):

Hvor du melder deg for å finne damer er ganske irrelevant. Det viktigste er at du har god utdanning, stabil jobb, god inntekt, ALT på stell økonomisk (bolig med EK, ingen rot i økonomi), helst ikke barn, og max 2 med kun en ex, ikke straffedømt, erfaring med kvinner, sosialt kompetent og ser bra ut. Har du det på stell kommer damene automatisk. 

Anonymkode: 6a214...4a7

Ikke min erfaring. For min del virker det som at du enten trenger kun å være sosialt kompetent ELLER ha god inntekt. Har du begge er du ikke på utsikt lenger fordi de færreste er dumme nok til å slå opp da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 16.34):

Spør  damer på egen alder, de vil bli henrykt! Jeg er kvinne i 40 åra og har ett harem av friere, men de er uaktuelle, enten 15-20 år eldre, eller 15-20 år yngre....menn på egen alder kunne ikke ofret meg ett halvt sekund eller blikk og jeg er normalt attraktiv pluss tror jeg...

Anonymkode: 4318a...745

Tipper mange synes det er mer spennende å ha sex med noen utenfor sin egen aldersgruppe.

Anonymkode: 600b5...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bilde av deg selv i speilet på badet. Hold telefonen litt under haka og pass på at du har rot og skitt bakgrunnen. Legg ved masse bilder av hobbyene dine. Er det sykling, ta bilder av sykkelen din i forskjellige settinger. Så avslutter du med et mørkt festbilde av deg selv med venner og bekjente fra 2011. 

Anonymkode: eecad...b7f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den letteste måten for en mann på 40+ å finne seg en partner, er å sikte seg inn på en i omtrent samme alder. Kanskje et par år yngre og opptil ett år eller to eldre. Det kryr av damer i den alderen ute etter en mann.

Men de fleste menn i førtiåra setter jo alder på datingappene til 25 på damene...og lurer på hvorfor det er så vanskelig å finne noen.

Anonymkode: 45e2f...12c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ta bilde av deg selv i speilet på badet. Hold telefonen litt under haka og pass på at du har rot og skitt bakgrunnen. Legg ved masse bilder av hobbyene dine. Er det sykling, ta bilder av sykkelen din i forskjellige settinger. Så avslutter du med et mørkt festbilde av deg selv med venner og bekjente fra 2011. 

Anonymkode: eecad...b7f

Anonymkode: 8e54e...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 16.47):

Haha, akkurat min egen erfaring! Menn på egen alder, når de først kan velge i «menyen» som nettdating er, går naturligvis for noen 10-ish år yngre. Igjen sitter man igjen med de kjekkeste, unge mennene, som åpenbart ikke har langsiktige interesser, eller interesse fra aldrende menn som gjerne til og med ser enda eldre ut enn de faktisk er. Singellivet blir fort å foretrekke 😉

Anonymkode: 22895...627

Det er min erfaring og.

K53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 0.24):

Skal vi dra på date? :)

Anonymkode: 27ba1...126

Jeg er er klar for dating 

Anonymkode: cc7aa...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 16.47):

Haha, akkurat min egen erfaring! Menn på egen alder, når de først kan velge i «menyen» som nettdating er, går naturligvis for noen 10-ish år yngre. Igjen sitter man igjen med de kjekkeste, unge mennene, som åpenbart ikke har langsiktige interesser, eller interesse fra aldrende menn som gjerne til og med ser enda eldre ut enn de faktisk er. Singellivet blir fort å foretrekke 😉

Det finnes unntak, jeg ser etter damer ca på min aldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.11.2024 den 22.16):

Dette stemmer dessverre ikke, jeg har god utdanning, god og stabil jobb, million inntekt, villa, hytter, biler, hus i syden, båt, 2 barn med samme mor, aldri straffet, erfaring med kvinner, høy sosial IQ, og brukbart utseende. Allikevel singel i mange år…. Men møter lite damer i hverdagen da, kanskje derfor?

Hvilke krav stiller du til en eventuell partner, da? Og hvordan er du som menneske?

Biler, hytter og andre materielle ting har vi damer, også. For meg er det helt uvesentlig, det er hvordan han er som person som er overordnet. Jeg er skilt selv, og begir meg ikke inn i et nytt forhold uten at jeg kan kjenne meg trygg på ham, og at han har integritet. Hvis jeg blir i tvil om at han er et godt menneske vil jeg aldri satse. Da er jeg heller alene.  

Anonymkode: ff6ed...364

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 21.05):

Det er forskjell på å være polert (nok av dem) og det å ha avklipte negler i vasken og bajsrand i doen. Du synes vel det er greit med siste veriant, for å få vist ditt ekte, mannlige jeg. Du skal se det blir damer av sånt. 🙄🤯

Jeg stiller spørsmål ved om det er rasjonelt å filtrere menn basert på hvor polert de er.

Jeg filtrerer ikke kvinner ved at de som har mest sminke er mest attraktiv for meg.

Spørsmålet er kanskje om du har fått en mannshatende følelse og snakker om «mannebabyer» og «boevne». I så fall tror jeg ikke at det er noe håp for deg - respekten er borte.

Hvis du er ute etter et individ å dele livet med så tror jeg at det å se muligheter der hvor de overfladiske ikke ser noe kan ha noe for seg.

Sånn tenker jeg forøvrig når jeg gjør rekruttering på jobb.

Anonymkode: 86ab1...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilke krav stiller du til en eventuell partner, da? Og hvordan er du som menneske?

Biler, hytter og andre materielle ting har vi damer, også. For meg er det helt uvesentlig, det er hvordan han er som person som er overordnet. Jeg er skilt selv, og begir meg ikke inn i et nytt forhold uten at jeg kan kjenne meg trygg på ham, og at han har integritet. Hvis jeg blir i tvil om at han er et godt menneske vil jeg aldri satse. Da er jeg heller alene.  

Tror ikke personligheten og intregiteten som er problemet 😉. Jeg hadde ikke vært der jeg er i dag yrkesmessig og en annen rolle jeg tidligere hadde i samfunnet som stilte meget stenge krav til de som ble utvalgt, men noe av problemet er vel heller at jeg stiller de samme kravene til ei eventuelt partner, og er nok litt kresen selv, kombinert med at jeg møter lite damer i jobb sammenheng og fritidsinteresser, og så er heller ikke han høye mørke som tar mye plass i forsamlinger som damene flokker seg rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Tror ikke personligheten og intregiteten som er problemet 😉. Jeg hadde ikke vært der jeg er i dag yrkesmessig og en annen rolle jeg tidligere hadde i samfunnet som stilte meget stenge krav til de som ble utvalgt, men noe av problemet er vel heller at jeg stiller de samme kravene til ei eventuelt partner, og er nok litt kresen selv, kombinert med at jeg møter lite damer i jobb sammenheng og fritidsinteresser, og så er heller ikke han høye mørke som tar mye plass i forsamlinger som damene flokker seg rundt.

Han "høye mørke" klarer mange av oss damer å se forbi. Jeg flokker meg ikke rundt en som tar stor plass i forsamlinger, liker mye bedre den nøkterne typen som er dyktig i det han gjør, men som ikke har behov for å fremheve seg selv.

Ja, jeg tror vi blir ganske kresne etter skilsmisse. For min del var bruddet tøft, og jeg er veldig forsiktig og redd for å skulle gjennomgå noe lignende igjen. Det fører jo til at jeg blir mer på vakt enn jeg kanskje burde.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 21.00):

Hva tror du er «profilen» av de mennene som har gode bilder og de som har dårlige?

Er en mann som kalkulerende vet hva og og hvordan han skal vise seg fram for kvinner definisjonen av «godt relasjons-materiale»? Eller er kvinner så bortskjemt med polerte profiler at de irrasjonelt velger bort potensielt ok fyrer med ubehjelpelig øye for foto og selveksponering?

Hvis han ikke rydder vekk neglesaksa fra profilbildene går jeg også ut ifra at han ikke fjerner skjeggstubber fra vasken etter barbering. NEXT. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Han "høye mørke" klarer mange av oss damer å se forbi. Jeg flokker meg ikke rundt en som tar stor plass i forsamlinger, liker mye bedre den nøkterne typen som er dyktig i det han gjør, men som ikke har behov for å fremheve seg selv.

Ja, jeg tror vi blir ganske kresne etter skilsmisse. For min del var bruddet tøft, og jeg er veldig forsiktig og redd for å skulle gjennomgå noe lignende igjen. Det fører jo til at jeg blir mer på vakt enn jeg kanskje burde.

Jeg liker når han høye mørke er han nøkterne typen.

Anonymkode: b92d0...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Spørsmålet er kanskje om du har fått en mannshatende følelse og snakker om «mannebabyer» og «boevne». I så fall tror jeg ikke at det er noe håp for deg - respekten er borte.

Mann her. Jeg bruker de uttrykkene jevnlig, og jeg synes de passer utrolig bra på mange av mine bekjente. Dessverre også på mine sønner, som antagelig faller utenfor partnermarkedet. 

Anonymkode: d33a5...845

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 15.11.2024 den 22.16):

Dette stemmer dessverre ikke, jeg har god utdanning, god og stabil jobb, million inntekt, villa, hytter, biler, hus i syden, båt, 2 barn med samme mor, aldri straffet, erfaring med kvinner, høy sosial IQ, og brukbart utseende. Allikevel singel i mange år…. Men møter lite damer i hverdagen da, kanskje derfor?

Så det første som slår meg er noe med personligheten din, interesser og hvor emosjonelt tilgjengelig du er.

Jeg har datet alt fra leger, direktører, psykologer, sivilingeniører til dørvakt. Hva de tjener og hvor mye materielt crap de har er meg knekkende likegyldig.

Han jeg er kjæreste med nå(og som er mitt livs kjærlighet) falt jeg for fordi han er emosjonelt tilgjengelig, trygg i seg selv, er åpen og ærlig, har de samme grunnleggende verdiene som meg og fordi han ser meg og lytter til meg. Ordene hans gjennomføres med handling. Han tør å være sårbar og gråte foran meg, men er ingen tøffel. Han er en ledertype med sterke meninger og er ikke redd for konfrontasjon. 

Så hvem er du utenom penger, materielle ting og et ok utseende? 

Anonymkode: da740...315

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 16.34):

Spør  damer på egen alder, de vil bli henrykt! Jeg er kvinne i 40 åra og har ett harem av friere, men de er uaktuelle, enten 15-20 år eldre, eller 15-20 år yngre....menn på egen alder kunne ikke ofret meg ett halvt sekund eller blikk og jeg er normalt attraktiv pluss tror jeg...

Anonymkode: 4318a...745

Finnes jo ca. ingen single på egen alder. Virker som førtiåringene alle sammen er i varige forhold, mens de single er enten 30- eller 50+.

Tror faktisk ikke jeg kjenner en eneste singel kvinne på ca. 40.

Anonymkode: d9183...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Finnes jo ca. ingen single på egen alder. Virker som førtiåringene alle sammen er i varige forhold, mens de single er enten 30- eller 50+.

Tror faktisk ikke jeg kjenner en eneste singel kvinne på ca. 40.

Anonymkode: d9183...5b1

De finnes i hvert fall, jeg kjenner flere inkludert meg selv 😊

Anonymkode: 7aab8...b29

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullsyrevann skrev (23 timer siden):

Hvis han ikke rydder vekk neglesaksa fra profilbildene går jeg også ut ifra at han ikke fjerner skjeggstubber fra vasken etter barbering. NEXT. 

Hva så om han ikke fjerner skjeggstubber fra vasken? Er du så godt vant at du uten videre kan avvise (potensielt) ditt livs kjærlighet over en så liten ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...