Gå til innhold

Hvor mye alkohol drakk du før positiv test

Linn202187

Anbefalte innlegg

Jeg var på fest fire helger på rad da jeg ble gravid. Var god og full alle gangene. Røkte 20 om dagen også. 

Så testet jeg positivt og verken drakk eller røyka resten av svangerskapet. Fikk en frisk og rask unge som nå er 30 år. Han har heller ikke vært særlig syk i sitt liv. 

Uten at dette er et eksempel til etterforfølgelse, men det går stort sett alltid bra. 

Vet jo ikke sikkert, men jeg tror det du gjør de seks siste månedene i et svangerskap er mye viktigere enn de tre første. 

Anonymkode: 7c392...031

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Barn med det syndromet kan visstnok bli velfungerende. De har bare noen særegne ansiktstrekk, og vil trenge litt hjelp kognitivt, se helhetsbilder og sånn.

Anonymkode: c1ad2...8ba

Du tenker på FAS og ikke FASD tipper jeg.

Anonymkode: e333c...793

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så glad i alkohol så hadde ikke drukket på flere år når jeg ble gravid. Drikker kun om jeg må. :P 

Skjønner du er bekymret men som barn av 80-tallet med ei mor som tilhørte det festlige slaget så er det sjelden det går galt selv når man drikker som en gammel sjømann. Har flere bekjente som kommer fra lignende foreldre og de ingen problem der heller. Disse damene stoppet ikke festlighetene heller så der kjørte de til de var ganske så langt på vei.

Som regel så går det bra, men ingen regel uten unntak, men sjelden man får garantier i livet.

Anonymkode: f3246...40e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 21 år noe jeg ble gravid. Nettopp møtte han som ble far til mine barn og senere min mann. Vi dro ut på byen hver helg og drakk. Så ja jeg drakk en del før jeg viste at jeg var gravid. Slutta med en gang når jeg fant ut. Gikk helt fint med hun. I dag er hun voksen. 

Anonymkode: f9356...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk alkohol før positiv test begge ganger. Det er ganske vanlig. 

Anonymkode: 4fb42...25a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en grunn til at man sier at man ikke skal bekymre seg for det så tidlig. Morkaken har ikke tatt over enda så skade på fosteret foreløpig er såpass liten, vil ikke si man skal hølje ned forde... Jeg personlig hadde ikke vært bekymret. Jeg drikker såpass sjeldent at jeg hadde ikke inntatt noe i løpet av tiden. visste ganske tidlig også. 

Anonymkode: 0b84e...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drakk, røyket og røyket cannabis før jeg visste jeg var gravid med første (rundt uke5). Med nr 2 ble det også noe unntak av alkohol før jeg fikk positiv test. Begge barn er i dag friske og gjør det bra på skolen, så ingen kognitive vansker. 

Som noen skriver er det nok relativt vanlig. Sannsynligvis påvirker man embryoet lite de første ukene og hvis man gjør det blir det spontanabort.  

Anonymkode: 715f5...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nummer to var jeg på firmafest mens jeg var prøver, begrenset meg til to cider og det var noen dager før positiv test :) gikk fint ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk to-tre ganger som gravid. Snakket med legen om det, hun sa at jeg ikke skulle bekymre meg og at det var veldig vanlig. Går helt sikkert veldig fint 😊 

Anonymkode: c4355...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen alkohol hverken første eller andre svangerskap. Første var planlagt, andre en hyggelig overraskelse.

Jeg er avholds da.

Anonymkode: 90590...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på fylla en del ganger før jeg ble gravid. Jeg drakk også mens jeg var gravid, men ikke visste at jeg var gravid. Men ikke så lenge da. Jeg skjønte at jeg var gravid da jeg ikke fikk mensen. Så var bare noen uker på vei. Har en helt frisk snart toåring :)

Anonymkode: 33df1...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linn202187 skrev (På 13.11.2024 den 12.00):

Hei,

jeg har blitt uplanlagt (men ønsket) gravid. Er nå i uke 6. 

problemet er at jeg har vært på firmafest, bursdagsfest og venninnekveld med alkohol de siste fem ukene.

drakk dere alkohol før dere visste at dere var gravide?

Dette går helt fint! Så tidlig så påvirker ikke ditt inntak fosteranlegget. Ikke hør på skremselspropagandaen mange skriver her.. 

Anonymkode: 78e6a...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar mange uker før morkaken tar over for plommesekken. Jeg har vært på flere fester med alkohol før jeg visste jeg var gravid, og jeg snuste frem til positiv graviditetstest. Har tre friske barn ☺️

Tror ikke du skal bekymre deg!

Anonymkode: 89272...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde testet negativt fire dager på rad, skulle i middag. Det ble veldig sent, og veldig mange enheter. En knallkveld! To dager etter tok jeg en øl med noen venner etter jobb. Kom hjem og hørte den siste testen i pakka rope navnet mitt.

Den var positiv.

Drakk ikke resten av svangerskapet, og fødte et kjernesunt barn.

Anonymkode: 2c302...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ingen alkohol hverken første eller andre svangerskap. Første var planlagt, andre en hyggelig overraskelse.

Jeg er avholds da.

Anonymkode: 90590...1fb

Og du svarer dette i denne tråden fordi du mangler leseforståelse eller fordi du trenger å hevde deg selv eller er det andre årsaker til det kanskje? 

Anonymkode: cbaa9...134

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk før positiv test med begge mine, men bare noen glass i middag. Sa det til jordmor på første time på helsestasjonen, hun sa bare at det viktigste var at jeg ikke drakk videre i svangerskapet og noterte "sluttet i svangerskapet" på helsekortet. 

De eneste jeg kjenner som ikke har drukket en dråpe i svangerskapet er de som har fått barn med ivf. Og hadde jeg tatt piller og hormonsprøyter hadde jeg jaggu ligget unna alkoholen jeg også! 

Anonymkode: ebd99...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...