lilleugla Skrevet 13. november 2024 #1 Del Skrevet 13. november 2024 Jeg har en bachelor i økonomi, og vurderer sterkt om jeg bør bygge på til en toårig master. Pr nå har jeg fast jobb, men jobbene jeg har hatt og har er mer "rutinepreget" og jeg føler kanskje at jobbmarkedet vil gi mer spennende muligheter med en master. For eksempel istedenfor rutine regnskapsarbeid, noe litt mer dynamisk og utviklende.. Kan noen fortelle meg om sine erfaringer eller tanker om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #2 Del Skrevet 13. november 2024 Utvilsomt. Anonymkode: 724c5...b0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #3 Del Skrevet 13. november 2024 Hva kan være feil med å gjøre det? Anonymkode: c2a45...f2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #4 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva kan være feil med å gjøre det? Anonymkode: c2a45...f2b Feil og feil.. 2 år til med lån hvis ikke lønn og muligheter blir bedre😅 Anonymkode: 39c61...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormur Skrevet 13. november 2024 #5 Del Skrevet 13. november 2024 Ingenting feil. Du må studere to år til da, om det er "feil". Master gir deg som regel høgare lønn og betre pensjon. Master opnar dører til fleire og meir spennande jobbar, med større ansvar. Det er stadig oftare masterkrav til stillingar i det offentlege. Kunnskap og kompetanse er etterspurt og vil bli endå meir etterspurt i åra framover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #6 Del Skrevet 13. november 2024 Ikke nødvendigvis at du får mer spennende oppgaver eller høyere lønn med master. Men flere banker (og øvrige arbeidsplasser) har ofte tilbud om etter/videreutvikling. Det kommer med noen kriterier, men da kan du kanskje få arbeidsgiver til å betale hele eller deler av masteren? ellers tenker jeg også at det kan være lurt å spesialisere seg i noe annet enn bare økonomi hvis du vil jobbe med utvikling. Søk for eks opp temaer/studier/kurs innenfor forretningsutvikling, smidige metodikk, tjenestedesign eller UX. Anonymkode: eed2c...9dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #7 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke nødvendigvis at du får mer spennende oppgaver eller høyere lønn med master. Men flere banker (og øvrige arbeidsplasser) har ofte tilbud om etter/videreutvikling. Det kommer med noen kriterier, men da kan du kanskje få arbeidsgiver til å betale hele eller deler av masteren? ellers tenker jeg også at det kan være lurt å spesialisere seg i noe annet enn bare økonomi hvis du vil jobbe med utvikling. Søk for eks opp temaer/studier/kurs innenfor forretningsutvikling, smidige metodikk, tjenestedesign eller UX. Anonymkode: eed2c...9dd Jeg har bachelor i organisasjon/økonomi/teknologiledelse, i tillegg til en bachelor i interaksjonsdesign. De kuleste jobbene blir jeg fortsatt ikke vurdert til fordi jeg ikke har master 🥲 Da søker jeg mot digital produkt- og tjenesteutvikling. Men det er mange som henger seg opp i det formelle kravet om master. Så jeg vet ikke om ts kommer så langt med å øke bredden av sin kompetanse, jeg ville tatt master i noe økonomirelatert (som forsåvidt kan være teknologiledelse, entreprenørskap e.l.). Anonymkode: da9cb...952 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #8 Del Skrevet 13. november 2024 Gå for master! Jeg har to bachelorgrader, men måtte ha master for å bli vurdert til de jobbene jeg ville ha. Tok derfor en master på deltid ved siden av jobb og barn. Skulle ønske jeg tok masteren da jeg var ung og «uetablert», selvom både graden og jobben er i boks nå 😀 Stadig flere tar master, så hvis du er opptatt av å stille sterkt som jobbsøker bør du ha en master. Anonymkode: 3416e...38a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleugla Skrevet 13. november 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 13. november 2024 Tusen takk for tilbakemelding! Greit å høre andres erfaringer også, da jeg har vurdert å ta en bachelor nr 2 men nå ser jeg jo at det er like greit med master og å "spare" 1 år med studie i samme slengen. Har dessverre ingen jobb som legger til rette for videreutdanning og pga livet ellers har jeg ikke kapasitet til å både jobbe og studere, jeg må nok prioritere å ta studiet først og fremst.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå