Gå til innhold

Sliten av kjærestens sure bestevenninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvem er verstingen her . . Mannen eller venninna hans . .?

Jeg holder en knapp på førstnevnte. Mannfolk tar ikke med seg "bestevenninner" inn i et nytt forhold. Han ber jo om trøbbel fra alle kanter . . .

Og TS virker litt for naiv og godtroende . .

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har problemer med å respektere folk med slapt håndtrykk.

Anonymkode: 33b03...a84

Å jeg syns den holdningen er en kognitiv svikt.

Anonymkode: 0fd90...ef7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Det med skapt håndtrykk sier mye om folk. Har blitt møtt med så mange overraskede, spesielt menn, som har respondert «Wow! Fast håndtrykk!» Det viser til selvtillit og godt selvbilde.

Ærlig talt. Hadde kjæresten min hatt en bestevenn som oppførte seg sånn mot mer hadde han før kuttet ut den vennen enn meg og jeg og. For jeg vet at jeg og kjæresten er fine mennesker og vi elsker hverandre. Vi har valgt hverandre som livspartnere og vi hadde ikke tolerert at noen behandlet oss dårlig.

Jeg hadde personlig konfrontert denne venninnen. Spurt henne rett ut hva problemet hennes var med meg. Med mindre du er en totalt bitch vil jeg tro hun er forelsket i han og da må typen din ta et valg.

Jeg og kjæresten ville aldri beholdt et vennskap om vi visste at vedkommende hadde følelser for oss. 

Anonymkode: 6eed4...fd4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg lærte ungene mine et sterkt håndtrykk fra de var fire år gamle. Samme med bonusbarna.

Fast håndtrykk, et smil og en hilsen og møt øynene til alle du hilser på. Dette har jeg prentet inn i alle ungene og nå er de voksne og vet viktigheten av dette. 

Anonymkode: 595a3...4ec

Så enig! Og var så stolt her i høst når 14-åringen hilste på ei ny venninne av meg når vi møtte han sammen med noen kompiser, og han gjorde akkurat det🥰 Når det funker i værste "sløv tenåring"-tida så har det virkelig gått inn. Har aldri opplevd at kvinner flest har slappe håndtrykk heller forresten, så det var en merkelig påstand tidligere her. Men det hender at unge mennesker av begge kjønn har det, fram til de lærer at det oppfattes negativt. Litt samme som å ikke rette seg opp i ryggen... (ok, litt avsporing her, beklager det)

Her tenker jeg det slappe håndtrykket kom av at hun ikke ønsket å hilse på TS. Hun har gitt TS null sjanse, så det er tydelig at hun ønsker å ha han for seg selv. Oser sjalusi lang vei, sammen hvor mye noen av dere prøver å si at de bare er venner og at hun mulig bare ikke liker akkurat TS... Og når hun er så viktig at han faktisk stadig tekster henne når han er sammen med TS, så hadde jeg ikke orket altså. Det virker jo som vennskapet med henne er viktigere for han også enn forholdet med TS. I bestefall er det uhøflig og respektløst.(det skal være pokker så viktig for å tekste noen når man er sammen med noen andre altså)

Selv ser jeg på menn med mye "venninner" som negativt (hvis det er venninner de treffer jevnlig på tomannshånd). Slike vennskap oppstår som regel av at en har vært interessert og den andre ikke, og det vil alltid ligger der. Og om de har flere sånne vennskap så tyder det ofte på at de ikke er forholdsmateriale, kun god nok som venn. Så det er enten det, eller man kan forvente seg en eller annen form for sjalusidrama.. Nei, gidder ikke sånt altså. Da får de heller holde seg til disse venninnene de er så avhengige av.

Endret av Engel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk lærer aldri at menn og kvinner kan ikke bare være platonisk bestevenner. Ho har følelser for han og ts blir en trussel for henne. 

Anonymkode: a42a6...08b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 9.37):

Jeg har problemer med å respektere folk med slapt håndtrykk.

Anonymkode: 33b03...a84

Fantastisk, jeg hadde tenkt å skrive noe lignende. Jeg knuser jo hendene til sånne folk, knoklene bare gruses sammen, og altså... jeg tar ikke SÅ hardt i. Forrige slappe håndtrykk tok jeg i overhøflig manerer til munnen og lot som jeg kysset. Sånn herskapelige/kongelige gest, eller hva jeg skal kalle det. Så sa jeg at slappe håndtrykk var guffent, og om det var en sånn hilsen hun hintet til å heller ønske. For det er en slik følelse enkelte håndtrykk gir meg.

TS: Denne dama er sjalu på deg. Om det er fordi hun har følelser, eller bare fordi hun føler at du som likekjønnet har "tatt" bestevennen hennes, vet jeg ikke. Jeg ville nok ikke tatt meg bryet med henne, sagt hei og så kunne hun fått ansvaret for å evt starte en samtale eller annet. Du trenger ikke gi mer av deg selv enn det. 
Men, jeg tenker at det er viktig at du tar dette opp med kjæresten din. For det at hun er en selvskreven gjest og dukker opp i tide og utide, at han driver og tekster med henne når dere har kjærestetid, er direkte frekt av henne, og av ham. Ingen bør være selvskrevne gjester. Han må også kunne si til henne at dere (du og ham) nå har alenetid/kjærestetid sammen, og at dere alle heller kan finne på noe en annen gang. Hvorfor er folk så redde for å si ifra til hverandre? 

Anonymkode: 0e727...25d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fantastisk, jeg hadde tenkt å skrive noe lignende. Jeg knuser jo hendene til sånne folk, knoklene bare gruses sammen, og altså... jeg tar ikke SÅ hardt i. Forrige slappe håndtrykk tok jeg i overhøflig manerer til munnen og lot som jeg kysset. Sånn herskapelige/kongelige gest, eller hva jeg skal kalle det. Så sa jeg at slappe håndtrykk var guffent, og om det var en sånn hilsen hun hintet til å heller ønske. For det er en slik følelse enkelte håndtrykk gir meg.

Heller et slapt håndtrykk enn  fullstendig mangel på folkeskikk...

Anonymkode: d4d13...a1c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Heller et slapt håndtrykk enn  fullstendig mangel på folkeskikk...

Anonymkode: d4d13...a1c

Det er mi søster og det var med ei god tone, så null problem. Hun håndhilser alltid, hun liker ikke klemming. Slapp av, du. Spis ei bolle, eller noe. Skal jeg si hva hun svarte også? Hun lo hjertelig, og sa at hun som var så fjong av seg faktisk følte en slik gest passa henne bedre, og foreslo at det kunne bli vår nye greie. Hun sendte meg til og med en tutorial for hvordan det kunne gjøres korrekt.  Kunne sikkert lagt dette til i første innlegget, og lagt ballen død først som sist.

Når det er sagt, er jeg ikke redd for å uttrykke hva jeg mener om slappe håndtrykk til noen som helst. Men ser ikke helt hvorfor jeg skal gidde å ta meg bryet.

Anonymkode: 0e727...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hva folk hang seg opp  i det håndtrykket istedet for temaet i tråden😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær deg selv og bruk minst mulig tid og energi på dette. Ikke la det at hun eventuelt ikke liker deg, bli ditt problem.
Ikkje gi det så mye plass.

Anonymkode: 0e599...0b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Utrolig hva folk hang seg opp  i det håndtrykket istedet for temaet i tråden😂

For det sier så mye om folk!!!! 🤭🤭🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

For det sier så mye om folk!!!! 🤭🤭🤭

Jeg har slapt håndtrykk og sitter med min fasit. Spent å se om du kan lese meg som person utifra det.

Anonymkode: 0fd90...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...