Gå til innhold

Dere som går på biologisk medisin for inflammatorisk tarmsykdom....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tok det før dere hadde effekt av medisinen?

Har begynt på injeksjonspenner med Adalimumab og satte første dose på 160 mg for en uke siden. Det er ganske kraftig dose. Følte jeg merket forskjell ganske fort, var noen dager med fastere avføring og ikke noe synlig blod og slim å se.

Men nå, etter en uke allerede så noe slim og blod kommet tilbake.

Føles litt som når jeg gikk på Prednisolon, hadde effekt de første dagene før det dabbet av.

Håper virkelig det bare tar tid og at jeg bekymrer meg for ingenting... Neste dose er 80 mg så det er jo mindre enn første dosen. 

Jeg kan dessverre ikke stå på Imurel da jeg fikk bivirkning av det, så jeg står på dette alene.

Anonymkode: 184b0...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener det tok ei stund, men jeg går ikke på samme medisin som deg. Minst 2-3 måneder.

masse lykke til 🥰

Anonymkode: b57f7...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjapt effekt av den når jeg startet, husker ikke hva den het, og de bytter produsent årlig, nå bruker jeg amgevita 40mg. Uansett, den tas vanligvis annenhver uke, men jeg ble dårlig igjen etter noen dager, så jeg fikk starte opp med ukentlige injeksjoner, og da ble tarmen rolig, og har egentlig vært det siden. Jeg hadde en periode nå i sommer og utover høsten der jeg ble ganske slapp på å ta den, jeg ble liksom så utrolig lei, men da steg kalprotektinen opp til nesten 800, så jeg måtte jo bare bli flinkere igjen..

Anonymkode: dcae8...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...