AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #61 Del Skrevet 13. november 2024 Bor i Indre Østfold og har ca 25-30 minutter til sverige. Handler ikke der så ofte. Anonymkode: 209e6...48a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #62 Del Skrevet 13. november 2024 Bor to t unna, lønner seg ikke handle der så vi drar kanskje to ganger i året Anonymkode: 83450...c07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #63 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ja, hva med dere? Der har vel billigere leiligheter og hus som kompenserer for østlandets svenskhandel? Anonymkode: 524a5...b0b Tviler sterkt på at boligene i Bergen og Stavanger er billigere enn i Moss, Rakkestad eller Halden, for eksempel. Anonymkode: 662ea...762 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #64 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tviler sterkt på at boligene i Bergen og Stavanger er billigere enn i Moss, Rakkestad eller Halden, for eksempel. Anonymkode: 662ea...762 Trolig dyrere boliger i Bergen og Stavanger.. Anonymkode: 13c90...a56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #65 Del Skrevet 13. november 2024 Bor i underkant av to timer unna Storlien. Er der ca 8 ganger i året. Handler mest ost, brus, energidrikk, godteri(som ikke er å få tak i i Norge), diverse polarbrød som fryses og brukes til lunsjmatpakken, kjøttpålegg, proteinbarer, nøtter, apotekvarer(mye er halve prisen av norsk apotek), diverse meieriprodukter, tørr pasta, knekkebrød. Henter også polvarer der. Synes utvalget er bedre på mye, men er også veldig prisbevist og har god oversikt over priser hjemme vs Sverige, sånn at man ikke tenker at alt er billigere der. (Og nei jeg er ikke tjukk og lat som noen hadde forutinntatthet om harryhandlere her, drikker heller ikke pepsi max, men cola zero😅). Anonymkode: a18f5...c22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #66 Del Skrevet 13. november 2024 Dere har en fordel mtp boligpriser. Flott utsikt til en slikk og ingenting. Det er en ganske stor del av lønna til mange som brukes på å betjene dyre boliglån her i hovedstaden. Men altså, nordmenn drar til Sverige, svenskene drar til Danmark, danskene drar til Tyskland, tyskerne drar til Polen og polakkene drar antakelig til Tsjekkia og tsjekkerne drar sikkert en annen plass de også. Og ja, svenskehandel er i stor grad oppskrytt! Hadde spart mer på en bolig til 1/3 av prisen, men så er det andre ting som gjør at vi bor her vi gjør. På samme måte som du sikkert ikke vil flytte til Østlandet antar jeg? Hilsen Osloboer Anonymkode: 1c542...9ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #67 Del Skrevet 13. november 2024 Brunello skrev (22 timer siden): I tillegg tror jeg veldig mange som handler mye i Sverige har ekstremt dårlig kosthold. Kan sikkert være tilfeller av det, men ikke nødvendigvis. I vårt tilfelle kjøper vi mest av kylling i ulike varianter, kjøttdeig og egg, pluss at mange apotekvarer er mye billigere der. Anonymkode: 34a59...835 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 13. november 2024 #68 Del Skrevet 13. november 2024 Bor også Oslo (ca. 1t20m fra Nordbysenteret) og drar 2-3 ganger i året (har handla én gang i 2024). Det er mest for variasjonens del, bortsett fra andekjøtt som sist jeg sjekka er billig i Sverige og rådyrt i Norge. En del apotekvarer er mye billigere, pluss at de har en del reseptfrie greier som ikke selges i Norge. Har bensinbil så blir jo litt i bensin, men mest fordi jeg ikke orker å styre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #69 Del Skrevet 13. november 2024 Jeg skjønner ikke problemstillingen, hva mener du? Er det urettferdig at du har bosatt deg langt unna svenskegrensa? Anonymkode: 77c81...43d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #70 Del Skrevet 13. november 2024 Bor 3 timer unna. Og vi reiser ca 4 til 10 ganger i året. Har litt med om hvor mye vi er på hytta, fra hytta er det 35min å kjøre Anonymkode: f641a...77a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 13. november 2024 #71 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan sikkert være tilfeller av det, men ikke nødvendigvis. I vårt tilfelle kjøper vi mest av kylling i ulike varianter, kjøttdeig og egg, pluss at mange apotekvarer er mye billigere der. Anonymkode: 34a59...835 Jeg handler i Sverige tre til fem ganger i året. Følger litt med på hva andre handler og hva slags produkter det er mye av. Ekstremt mye usunts. Kjøttdeig handler jeg også, men det er ikke det sundeste man kan spise. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #72 Del Skrevet 13. november 2024 Hva med dere som ikke bor nært grensa? Nei altså dere bor ikke nært grensa og kan ikke handle jevnlig i Sverige. Hva er det egentlig du spør om eller lurer på....? Anonymkode: 2708d...3dd 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 13. november 2024 #73 Del Skrevet 13. november 2024 Bor ca 1,5 time fra Nordbysenteret, er flere år siden jeg gadd å dra dit for å handle. Før, når jeg røykte, kunne jeg ta tur etter jobb en helt vanlig ukedag både titt og ofte… tjente inn reisekostnader bare på en kartong med røyk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #74 Del Skrevet 13. november 2024 Stor pike skrev (23 timer siden): Bor halvannen time unna Charlottenberg. Kjører over noen få ganger i året. Jessheim?? Bor der selv og var i Charlottenberg tidligere denne uken. Skal snart dra over igjen før jul. Anonymkode: 22da3...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celaena Sardothien Skrevet 15. november 2024 #75 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 13.16): Sånn sirup har vi jo i Norge også? Har ihvertfall en i skapet. Anonymkode: 6dc80...9bb har funnet kun de små (400g) som koster det samme som den store (750g) i sverige, men har ikke sånn kjempeutvalg av butikker her i nærområdet. Kommer uansett ikke til å slutte å handle i sverige før vi får samme vareutvalg på glutenfritt her i norge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 16. november 2024 #76 Del Skrevet 16. november 2024 (endret) Ja, sånn er det. Livet er urettferdig noen ganger. Bor i Oslo, men reiser sjeldent til Sverige for å handle. Ikke drikker vi alkohol, ikke røyker eller snuser vi, og ikke drikker vi energidrikk. Det er generelt lite å spare på å reise dit. Det var mer å spare før. Drar vi dit en sjelden gang, er det for turens del i så fall. Endret 16. november 2024 av SPOCA 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #77 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 22.31): Det tapet med å ikke få harryhandle i Sverige skal jeg godt klare å leve med. Det som er virkelig en lettelse er å få slippe å bo i Oslo med tanke på det evige kaoset med tog . og for ikke å snakke om når det blir snø der nede og bussene står på tvers Anonymkode: 3f723...a53 Det evige kaoset med tog? bor i Oslo, har ikke handlet i Sverige på 5-6 år. Tar sjelden tog. Opplevde buss for tog for 4 år siden. Anonymkode: 1772f...575 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #78 Del Skrevet 16. november 2024 Spiser du mye kjøtt kan du spare mye på å handle i Sverige. Anonymkode: 89c41...e63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #79 Del Skrevet 16. november 2024 K.B. skrev (På 12.11.2024 den 22.22): Ca 20 minutter til Svinesund, vi drar ca en gang i uka. Skal vi til Ikea, så drar vi til Uddevalla, en drøy time unna. Storby helg tar vi Gøteborg, 2 timer unna. Det med IKEA ved avkjøringen til Uddevalla er faktisk et godt tips: Veldig mye er SVÆRT mye billigere å handle på IKEA i Sverige. Anonymkode: 8a835...839 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #80 Del Skrevet 16. november 2024 Kjører av og til til Finland for å handle, men det er ikke så veldig mye rimeligere. Handle i Sverige gjør jeg sjelden. Kun om jeg også skal ha noe på IKEA Anonymkode: 43538...501 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå