Perine Skrevet 12. november 2024 #21 Del Skrevet 12. november 2024 Det er langt nok fra sørlandet også. 2-3 timer til Sandefjord og videre med ferge til Strømstad. Det begynner å bli noen år siden sist. Før tok vi ofte en tur til Danmark, men der har også prisene steget en del, og danske kroner har blitt dyre. Handleturer bør iallfall planlegges godt på forhånd, men det er lett å finne tilbudsaviser på nett. Overnatting vil jo fordyre reisen, og ellers kan det bli slitsomme turer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #22 Del Skrevet 12. november 2024 Ikke noe savn. Har vært et par ganger i Nordby og Charlottenberg. Er mye tjukke folk med handlevogna full av Pepsi Max. Ha et normalt matforbruk, så klarer en seg fint uten svenskehandel. Anonymkode: c2a22...a99 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #23 Del Skrevet 12. november 2024 Har halvannen time til Eurocash i Sverige. Kom frem til jeg må handle for 300 kr i kjøtt for at jeg skal gå i pluss på turen (bompenger+bensin). Kjøtt er ca 40 % billigere enn i Norge. Og endel meieriprodukter er billigere. Bl.a. min favorittost Jarlsberg er ofte halve prisen. Handler vel for et par tusenlapper hver gang. Så sparer mye. Dessuten er utvalget der bedre. Anonymkode: 89c41...e63 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #24 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Vi kjører til Finland annenhver måned. Tar 6 timer en vei. Anonymkode: de9ed...8c6 Hva kjøper dere der siden det er verdt den lange turen? Vi bor bare 1 time unna Finland men kjører aldri dit ens ærend for å handle. Handler kun der når vi allikevel må kjøre gjennom Finland for å komme raskere til et annet reisemål i Norge. Er nemlig blitt like dyrt der som i Norge, om ikke dyrere pga kursen. Det eneste jeg kommer på som er billigere er øl. Anonymkode: c2af7...347 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 12. november 2024 #25 Del Skrevet 12. november 2024 Ca 20 minutter til Svinesund, vi drar ca en gang i uka. Skal vi til Ikea, så drar vi til Uddevalla, en drøy time unna. Storby helg tar vi Gøteborg, 2 timer unna. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 12. november 2024 #26 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Folk flest lurer seg selv når det kommer til harryhandel. Iallefall de med mer enn en veldig kort kjøretur. Med mindre en overforbruker varer en strengt tatt ikke trenger, eller er allergiker så sparer en veldig lite på svenskehandel vs handel i Norge når man tar alt i betraktning. Anonymkode: 8b656...70e I tillegg tror jeg veldig mange som handler mye i Sverige har ekstremt dårlig kosthold. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 12. november 2024 #27 Del Skrevet 12. november 2024 Vi har ca 35 min til nordby. Handler 1 gang i mnden. Sparer en del på brus, kjøtt og laktosefrie produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #28 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Nordmenn harryhandlet i Sverige for 8 mrd kroner i perioden januar- oktober. Er det slik at alle på grensa kjører til Sverige? Hvor langt kjører folk liksom? Vi som bor på Vestlandet har jo ikke noe billigere mat enn andre steder, men her er det jo ikke akkurat mulig å reise over for å handle i utlandet… Anonymkode: 2eb0d...aec Nå er det jo ikke akkurat så nn at det går og flytte grensene for at alle i dette landet skal ha mulighet for å reise til Sverige for å handle. Sånn er nå virkeligheten. Og forskjellene er ikke så store som de var. Men en bor der en bor og må jo nesten forholde seg til at sånn er det, er ikke urettferdig engang som du kanskje egentlig syntes siden du skriver hva med dere. Det fine med Maxi mat på Nordby f.eks er at de har et stort utvalg på veldig mye, mye bedre enn i Norge. Anonymkode: 1eeb6...f4a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #29 Del Skrevet 12. november 2024 Når jeg bodde i hjembyen min tok det rett under 2 timer en vei, og vi kunne godt ta en tur av og til. Brus og sånt er jo billigere der, samt en del andre ting. Men følte ikke vi sparte så mye på det da vi kjøpte mye greier vi sikkert ikke kjøper til vanlig, kjøper ikke brett med brus f.eks i Norge 😅 i tillegg må man jo ta kjøreutgiften med i beregningen, og da tror jeg egentlig vinninga gikk opp i spinninga. Var mest gøy fordi de har litt andre varer og annet utvalg der enn vi har her hjemme. Nå bor vi lengre unna og gidder ikke kjøre helt dit, det koster mer enn vi tjener på det og det er stress med barna våre som er ganske små. Anonymkode: 62799...4f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 12. november 2024 #30 Del Skrevet 12. november 2024 Bor 1,5 time unna grensa. Handler der kanskje tre ganger i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #31 Del Skrevet 12. november 2024 Broren min bor 20 min fra Sverige, han ukeshandler der. Jeg bor mye nærmere Danmark enn Sverige og det hadde vært lettere å handle der, men den danske kronen er mye sterkere enn den norske, så det er svindyrt å være norsk i Danmark nå. Skulle jeg kjørt til Sverige for å handle, hadde det også blitt dyrt (pga kjørekostnad). Så da blir det vanlig norsk handel for min del. Anonymkode: 98417...ad3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #32 Del Skrevet 12. november 2024 Bor i Oslo, drar kanskje et par tre ganger i året, mest for variasjonens skyld. Anonymkode: 06c4f...941 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #33 Del Skrevet 12. november 2024 Det tapet med å ikke få harryhandle i Sverige skal jeg godt klare å leve med. Det som er virkelig en lettelse er å få slippe å bo i Oslo med tanke på det evige kaoset med tog . og for ikke å snakke om når det blir snø der nede og bussene står på tvers Anonymkode: 3f723...a53 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #34 Del Skrevet 12. november 2024 Bor i Oslo og harryhandler to ganger i året ca. Før pandemien dro vi til Sverige en gang i mnd, men nå har jo prisene gått opp en del der og. Anonymkode: daf1e...b54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #35 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva kjøper dere der siden det er verdt den lange turen? Vi bor bare 1 time unna Finland men kjører aldri dit ens ærend for å handle. Handler kun der når vi allikevel må kjøre gjennom Finland for å komme raskere til et annet reisemål i Norge. Er nemlig blitt like dyrt der som i Norge, om ikke dyrere pga kursen. Det eneste jeg kommer på som er billigere er øl. Anonymkode: c2af7...347 Handler ikke kjøtt i Norge, kun fisk. Kvaliteten på kjøttet på coop og Emma her jeg bor kan ikke sammenlignes med ferskvare i Finland. Samme gjelder egentlig grønnsaker også. De har også mye større vareutvalg. Dyrt ja, verdt det, ja. Anonymkode: de9ed...8c6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 12. november 2024 #36 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nordmenn harryhandlet i Sverige for 8 mrd kroner i perioden januar- oktober. Er det slik at alle på grensa kjører til Sverige? Hvor langt kjører folk liksom? Vi som bor på Vestlandet har jo ikke noe billigere mat enn andre steder, men her er det jo ikke akkurat mulig å reise over for å handle i utlandet… Anonymkode: 2eb0d...aec Dere har vel fisk i fjorden? Tyttebær i skogen? Og epler i hagen? Jeg bor 10 mil fra Sverige, men drar aldri dit bare for å handle uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #37 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Bor 25 min unna. Klart jeg kjører over! Føler med dere i Bergen Anonymkode: 56fda...3ff Ikke føl med oss. Det går helt fint😊 Anonymkode: 2960b...857 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #38 Del Skrevet 12. november 2024 Bor ca 45 min kjøring fra Charlottenberg. Drar dit kanskje 4/5 ganger i året. Anonymkode: 44a53...a6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 12. november 2024 #39 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg bor 10 minutter unna Svinesund, og sparer mye på å handle i Sverige. Opprinnelig bodde jeg på vestlandet, men så ble jeg syk og etterhvert ufør. Da måtte jeg finne måter å kutte i utgiftene på, og dermed endte jeg opp her ved svenskegrensen. Anonymkode: 5ca48...3eb Så smart, hvordan er husleia så nær grensa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 12. november 2024 #40 Del Skrevet 12. november 2024 Det kan fort bli lønnsomt for de som bor langt fra Sverige også, man må bare planlegge litt. Jeg hadde bilen på service der for en del år siden og fikk skifte registerreim samtidig, det kostet meg 11000 og i Norge skulle de ha 18700, ulempen var at jeg måtte bestille 11 uker i forveien hos svensk merkeverksted, i Norge var det 3 dager, en del verksteder refunderer også svensk moms hvis man sender dem kvittering på at man har betalt norsk moms når man reiser tilbake til Norge. Leverte bilen på verkstedet 0700 og kunne hente den 1550 så vi gikk rundt og koste oss i Strømstad hele dagen, på veien hjem stoppet vi på Nordby og handlet. En annen ting er at det er ikke bare priser som gjør at folk reiser til Sverige for å handle men en svensk stor-kiosk har nesten bedre utvalg enn en norsk dagligvare. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå