Gå til innhold

Veldig liten dameklokke? Hjelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett flere kvinner med små armbåndsklokker i gullfarge. Aner ikke om det er ekte gull eller ikke, men synes de er så lekre når de er så smale! Kan noen hjelpe meg å finne lignende, eller vet ca hva jeg ser etter? Kjenner ingen av dem godt nok til å spørre. 

Vi snakker gyldne klokker med metallreim max 1 cm bredde, og en urskive som er max 1,5 cm. Veldig feminine og elegante. 

Noen som vet? 

Anonymkode: 505f6...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en sånn fra Daniel Wellington kjøpt på Bjørklund. 

Anonymkode: 6554f...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har sett flere kvinner med små armbåndsklokker i gullfarge. Aner ikke om det er ekte gull eller ikke, men synes de er så lekre når de er så smale! Kan noen hjelpe meg å finne lignende, eller vet ca hva jeg ser etter? Kjenner ingen av dem godt nok til å spørre. 

Vi snakker gyldne klokker med metallreim max 1 cm bredde, og en urskive som er max 1,5 cm. Veldig feminine og elegante. 

Noen som vet? 

Det heter vel smykkeklokker og var noe man brukte ved penere anledninger for 40+ år siden. 
Jeg har en arvet som ligger gjemt og glemt ett eller annet sted…

Anonymkode: 97512...50d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn fra Raymond Weil. Den typen klokker har blitt veldig poppis nå, så du finner sikkert tilsvarende på Zalando osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste steder som selger klokker har dette, hva er budsjettet ditt? Lettere å komme med forslag da😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for all respons! Smykkeklokke hørtes riktig ut ja, de ser jo ut som vakre armbånd. 

Det er ikke daniel wellington vet jeg, de ser hakket mer elegante ut enn den. Tall på urskive og uten stor logo. Men størrelsen begynner å nærme seg! Likte formen på quadro mini. 

Mitt budsjett er relativt i forhold til hvor flott jeg synes klokken er, så bare post alt av funn hvis noen vet hva jeg tenker på 😊

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DonnaK skrev (24 minutter siden):

De fleste steder som selger klokker har dette, hva er budsjettet ditt? Lettere å komme med forslag da😊

De fleste steder nære meg her i Oslo som selger klokker har ikke hatt så smale og små som jeg ønsker. De har små, men da er det kleint små med veldig leddete lenker og klumpete urskiver, ikke de lette petite jeg ser etter, som smångullarmbånd nærmest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takker for all respons! Smykkeklokke hørtes riktig ut ja, de ser jo ut som vakre armbånd. 

Det er ikke daniel wellington vet jeg, de ser hakket mer elegante ut enn den. Tall på urskive og uten stor logo. Men størrelsen begynner å nærme seg! Likte formen på quadro mini. 

Mitt budsjett er relativt i forhold til hvor flott jeg synes klokken er, så bare post alt av funn hvis noen vet hva jeg tenker på 😊

ts

Litt større enn du kanskje ser etter,25mm, og i stål men min drømme smykkeklokke er denne

https://www.urmaker-bjerke.no/nettbutikk/omega/klokker/constellation/omega-constellation-30

Denne er kanskje mer det du ser for deg?

https://www.ditur.no/michael-kors-mk-astor-link-mk4871

Michael Kors MK Astor Link MK4871 klokke for Dame med Gull skive, 16 mm i diameter og med Gull Rustfritt Stål  klokkereim

Endret av DonnaK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste steder nære meg her i Oslo som selger klokker har ikke hatt så smale og små som jeg ønsker. De har små, men da er det kleint små med veldig leddete lenker og klumpete urskiver, ikke de lette petite jeg ser etter, som smångullarmbånd nærmest. 

Hvilke urmakere har du da vært hos? Bjerke, Bjørklund…..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DonnaK skrev (1 time siden):

Litt større enn du kanskje ser etter,25mm, og i stål men min drømme smykkeklokke er denne

https://www.urmaker-bjerke.no/nettbutikk/omega/klokker/constellation/omega-constellation-30

Denne er kanskje mer det du ser for deg?

https://www.ditur.no/michael-kors-mk-astor-link-mk4871

Michael Kors MK Astor Link MK4871 klokke for Dame med Gull skive, 16 mm i diameter og med Gull Rustfritt Stål  klokkereim

Takk, men disse har veldig klumpete lenker og litt "billig" look på urskive. Jeg ser etter noe mer klassisk, mer som et armbånd. Gjerne ekte gull. Noe ala den til venstre her kanskje?  Screenshot_2024-11-12-23-51-21-16_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.thumb.jpg.6b1a122808c52ed982845606ce972797.jpg

Tusen takk for engasjementet alle sammen, vi kommer nærmere og nærmere 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvilke urmakere har du da vært hos? Bjerke, Bjørklund…..?

De fleste i min nærhet. Sikkert 6 forskjellige. Så tror kanskje ikke urmaker har det jeg ser etter. Tror kanskje jeg må ha noe mer spesifikt så jeg kan søke på second hand eller noen som fører det som acessoir fremfor ren urmaker. Kanskje det er litt ute av dato/motebildet..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk, men disse har veldig klumpete lenker og litt "billig" look på urskive. Jeg ser etter noe mer klassisk, mer som et armbånd. Gjerne ekte gull. Noe ala den til venstre her kanskje?  Screenshot_2024-11-12-23-51-21-16_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.thumb.jpg.6b1a122808c52ed982845606ce972797.jpg

Tusen takk for engasjementet alle sammen, vi kommer nærmere og nærmere 😅

Da må du på vintage markedet, det der er ganske gamle klokker, men veldig fine

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DonnaK skrev (9 minutter siden):

Da må du på vintage markedet, det der er ganske gamle klokker, men veldig fine

Ok, det skal jeg jammen!

Forslag til navn å begynne med? 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok, det skal jeg jammen!

Forslag til navn å begynne med? 😃

Urmaker Bjerke og Urmaker Christensen

Sjekk Finn.

Meld deg også inn i Klokkeriet på FB, kan være noen der har noen til slags

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Noen som vet? 

Prisklasse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bla til side 2 og 3 på siden også, der er klokker både fra Omega, Cartier osv. Veit om flere sånne sider der de selger vintage gull og klokker. Folk selger gullet sitt for å få penger, mer i disse tider enn tidligere. 

Anonymkode: e10bd...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...