Gå til innhold

Angrer du på valg av yrke??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva jobber du med og hvorfor angrer du?

Jeg er bare nysgjerrig :) og trenger noen tips til valg av yrke

Anonymkode: 4d6cc...c80

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja! Barnehagelærer. Bemanningen er en vits og dårlig lønn i forhold alt vi må stå. 

Anonymkode: a5be6...180

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna! Du blir ikke attraktiv på jobbmarkedet med bare barnehagelærerutdanning heller. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som avdelingsleder, har hatt en vei innom en del forskjellig, har fagbrev som elektriker, reist mye på båter og i industrien, tok teknisk fagskole og har jobbet som elektroingeniør før jeg havnet der jeg er nå :) 

Anonymkode: c5e1c...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange forskjellige oppgaver og roller. Tok en bachelor, fikk jobb på kundesenter og jobbet der noen år. Tok en master, og fikk jobb som førstekonsulent på et kundesenter. Deretter søkte jeg meg videre i samme organisasjon og jobbet meg opp fra førstekonsulent-rådgiver-seniorrådgiver-avdelingsleder. Endret arbeidsoppgaver flere ganger underveis. Så byttet jeg organisasjon og er seniorrådgiver nå da jeg ikke ønsket å være leder mer. Veien blir til mens jeg går.

Anonymkode: 177eb...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LIS-lege. Angrer veldig på at jeg ikke valgte noe som ikke krever et såpass langt utdanningsløp, men gjort er gjort.

Anonymkode: 1b5b4...c45

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er sykepleier. For lav lønn ift ugunstig arbeidstid og amsvar, alt for travelt...😴

Anonymkode: ad92b...465

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hva jobber du med og hvorfor angrer du?

Jeg er bare nysgjerrig :) og trenger noen tips til valg av yrke

Anonymkode: 4d6cc...c80

Jeg var fotograf før. Det var et dårlig valg for meg som ikke var tilstrekkelig interessert i salg og business. Jeg har nå omskolert meg og blitt offentlig ansatt. Trives bedre med det.

Anonymkode: 8212e...dd1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i butikk. Som i flere bransjer er det dårlig betalt, selv med fagbrev tillegg. Pluss dårlig bemanning. Jobber med å finne meg en annen jobb. Vil gjerne jobbe med salg, så får bare lete. Har vurdert å ha helsesekretær utdanning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sykepleier, angret noe sinnsykt etter å ha jobbet i to år så ble jurist i stedet. Nå er jeg storfornøyd 😊

Anonymkode: 61533...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mange yrker jeg har angret på, men da har jeg også tatt grep og byttet. Etter mange bomskudd tok jeg en ny utdannelse i 30-årene.

Aldri i livet om jeg skal bli en gammel bitter kjerring som sitter og klager  hver eneste dag frem til pensjonsalderen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør jeg. Jeg er helsefagarbeider. Jeg liker yrket veldig godt, men kjenner jeg blir veldig lei av alle kommentarene folk tydeligvis synes er greit å si om yrkesvalget og yrket mitt. Skulle ønske jeg var sånn at jeg ikke tok til meg sånt. Vet ikke hva jeg skulle blitt , men kunne tenkt meg å ta en bachelor utenfor helse, må bare finne ut hva det er først. 

Anonymkode: 159f4...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er psykolog og er veldig glad i jobben min. Det er veldig krevende, og lavt lønnet i forhold til ansvaret. Men en fin jobb hvis du er glad i mennesker, og tåler å jobbe med mye som er vanskelig.

Anonymkode: ea0e3...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angrer ikke på yrket, men angrer på at jeg fulgte strømmen og knotet det til i begynnelsen av karrieren. Burde ha klart litt mer akademisk og hatt flere forskeropphild i utlandet. 

Anonymkode: 6c364...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke, men jeg kunne trolig utdannet meg til andre greier også. Jeg har på tilfeldigvis brukt utdanningen på den måten at jeg ikke jobber med det jeg synes er det mest kjedelige med utdanningen, har flere muligheter innenfor det jeg tenker kan gjøres. En kan gjøre ganske mye ved siden av jobb også, så jeg har slått meg til ro med at jeg ikke kommer til å studere mer nå.

Anonymkode: 59554...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ja! Barnehagelærer. Bemanningen er en vits og dårlig lønn i forhold alt vi må stå. 

Samma her å derfor valgte noe nytt og jobber nå offshore og kunne ikke hatt en bedre jobb🙏🏻

Anonymkode: 07e86...22a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kunne ha jobber med mange ulike ting og trives med mye. Jeg har to ulike utdanninger og har hatt flere typer lederjobber i privat og offentlig sektor. I dag jobber jeg som direktør i kultursektoren. Det er helt strålende!

Anonymkode: 3e39d...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeyrket mitt er forfatter, og jeg skulle gjerne ha blitt bibliotekar. Men både lesing og skriving er fine hobbyer da..

Jeg er utdannet operasjonssykepleier og er egentlig ganske fornøyd med jobben min da den er aktiv, sosial og utfordrende, så lenge jeg ikke er dum nok til å tenke over hvordan andre med mindre utdannelse ikke bare tjener langt mer, men også nyter både fleksitid, bonuser, kickoffs med jobben og hjemmekontor.

Anonymkode: 51fd0...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrlege. Jobber ikke klinisk - jeg begynte med det, og møtte raskt veggen. Jeg trives med det jeg jobber med nå (forskning/undervisning), og jeg er glad jeg kan det jeg kan (om det gir noen mening). Men jeg kunne tjent betydelig mer, og hatt flere åpne dører å velge mellom, hvis jeg hadde valgt en annen utdanning. 

Anonymkode: a634d...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagelærer angrer stort sett pga bemanning, krevende foreldre, dårlig lønn og alt egentlig. I tillegg har ryggen røket og helsevesenet fantaserer om at jeg skal få tilrettelegging som ikke å løfte eller få gå bort og ta pause når jeg trenger det. Som om det er mulig i barnehage. Hold deg unna dette yrket, kun barna og gode kolleger som gjør det verdt det og det er bare så vidt.

Anonymkode: d5411...1b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...