Gå til innhold

Når bare en vil flytte sammen, hva gjør jeg da ?😳🙈

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Han gjorde det slutt med meg da han innså jeg  ikke hadde planer om å flytte sammen med ham med det første. Fair enough. Har jeg innsett i ettertid. En kan likevel ikke tvinge en som ønsker å være særboer til å flytte sammen. Da må den andre tenke igjennom om dette er ok i et forhold og ta et valg ut i fra det. Vi lever i et samfunn det det forventes at par flytter sammen, men man må også respektere at alle ikke er like uavhengig av hva samfunnsnormene sier.

Anonymkode: c2773...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han gjorde det slutt med meg da han innså jeg  ikke hadde planer om å flytte sammen med ham med det første. Fair enough. Har jeg innsett i ettertid. En kan likevel ikke tvinge en som ønsker å være særboer til å flytte sammen. Da må den andre tenke igjennom om dette er ok i et forhold og ta et valg ut i fra det. Vi lever i et samfunn det det forventes at par flytter sammen, men man må også respektere at alle ikke er like uavhengig av hva samfunnsnormene sier.

Men ut fra all informasjonen TS gir oss, så er det ganske tydelig at dette ikke bare handler om å være særboere. Fyren er minimalt interessert i å være sammen med TS, og skyver henne unna. Det er nok helt veloverveid at han kun vil de skal være sammen de få gangene i måneden, da får han dekket behovene sine, og alt er greit for hans del. Sånt er stygt gjort mot TS.

Anonymkode: a3c5c...727

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha der annerledes enn det han tilbyr må du gjøre det slutt, han endrer seg ikke og er ikke nok interessert i deg desverre 💔

Anonymkode: 76944...b87

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 8.04):

"Friuke" når man har barn. Kvalmt!

Anonymkode: 3c9cb...1db

Hjelpe meg! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Men ut fra all informasjonen TS gir oss, så er det ganske tydelig at dette ikke bare handler om å være særboere. Fyren er minimalt interessert i å være sammen med TS, og skyver henne unna. Det er nok helt veloverveid at han kun vil de skal være sammen de få gangene i måneden, da får han dekket behovene sine, og alt er greit for hans del. Sånt er stygt gjort mot TS.

Anonymkode: a3c5c...727

For så vidt enig i den. Det trenger likevel ikke å handle om å bare dekke et behov (leser seksuelle behov mellom linjene). Det kan like fjerne handlerom at han er introvert av person og har behov for egentid mellom øktene med barna. Jeg er lik så kan relatere meg til dette. Det handler/handlet derimot ikke om manglende følelser for kjæresten. Jeg ble bare en bedre utgave v meg selv om jeg fikk tilstrekkelig med egentid. Det førte derimot til at partnere følte seg ensomme sammen med meg og mindre prioriterte og betydningsfulle. Det forstår jeg jo, men det var likevel misforstått. Jeg elsket dem selv om heg hadde behov for mye alenetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For så vidt enig i den. Det trenger likevel ikke å handle om å bare dekke et behov (leser seksuelle behov mellom linjene). Det kan like fjerne handlerom at han er introvert av person og har behov for egentid mellom øktene med barna. Jeg er lik så kan relatere meg til dette. Det handler/handlet derimot ikke om manglende følelser for kjæresten. Jeg ble bare en bedre utgave v meg selv om jeg fikk tilstrekkelig med egentid. Det førte derimot til at partnere følte seg ensomme sammen med meg og mindre prioriterte og betydningsfulle. Det forstår jeg jo, men det var likevel misforstått. Jeg elsket dem selv om heg hadde behov for mye alenetid.

Tror det ligger mye i dette.men samtidig tror jeg han har gått altfor fort inn i et nytt partnerskap etter levd i et svært dårlig forhold i 13 år😳skulle ønske at han bare hadde vært ærlig med meg om han føler på noe rundt dette stede for at en skal føle seg nedprioritert.

Anonymkode: dd629...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler ikke om at han ikke vil flytte med meg NÅ men vi snakker aldri om fremtiden sammen.eller jeg prøver iblandt å lufte dette men det blir bare aldri noe dialog rundt noe som helst.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg kan på en måte forstå han. Jeg har vært den personen selv. Et behov for alenetid, og orket ikke være med kjæresten hele tiden, spesielt ikke hvis jeg var sliten, ønsket ikke å flytte sammen pga barnet, men hos meg var det ikke et godt tegn. Jeg var glad i han, men fant flere og flere grunner til å ikke være med han, og trakk meg etter hvert ut av forholdet. 
Jeg brukte god tid på å jobbe med meg selv, og virkelig komme meg over traumer fra tidligere forhold, og etter hvert fant jeg uforventet tilbake til kjæresten. Vi bor 30 min unna hverandre, men er sammen hver eneste dag nesten, og skal snart flytte sammen. 
Nå spiller det ingen rolle hvor mye jeg har jobbet, eller om jeg er invitert på aldri så mange andre ting. Selv om jeg har gått overtid, og er så sliten at jeg knapt klarer å stå på føttene, om klokken er 08 etter å ha vært på jobb siden kl 15. Jeg kjører de 30 minuttene det tar for å kunne være med han den tiden vi har tilgjengelig. Jeg finner alltid tid og kapasitet, selv om jeg ellers har vært et menneske som har hatt et stort behov for egentid å ro. 

Anonymkode: 7eef7...738

Så fint du er kommet dit😁her er det ikke snakk om møtes om han er for sliten.jeg derimot åpner døra for både han og ungene .tilogmed den perioden jeg slet veldig med søvn og hadde vært våken i 3 døgn i strekk .

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er sliten men han tok alikevel på seg ekstra jobb utenom den jobben han har med 2 uker på og 2 uker av.

sant begynt på en bachelor grad med skole. To krevende barn som ikke har det så godt og en ex som er narrsesistisk.sier seg selv kapasiteten til oss blir veldig liten 🥹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMK skrev (11 timer siden):

Dette er jo ikke et kjæresteforhold, men fwb. Move on. Dere er ikke på bølgelengde. 

Det ønsker jeg meg inderlig🩷

jeg har mye kjærlighet og tid og gi til en partner.å døra mi er altfor åpen og jeg gir mye av meg selv i et forhold 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vil du ha der annerledes enn det han tilbyr må du gjøre det slutt, han endrer seg ikke og er ikke nok interessert i deg desverre 💔

Anonymkode: 76944...b87

Det kan nok stemme ja 🩷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han er sliten men han tok alikevel på seg ekstra jobb utenom den jobben han har med 2 uker på og 2 uker av.

sant begynt på en bachelor grad med skole. To krevende barn som ikke har det så godt og en ex som er narrsesistisk.sier seg selv kapasiteten til oss blir veldig liten 🥹

Altså, hva er det du holder på med her?

Du skriver ørten eksempler på at du ikke er en prioritet i livet hans. Du føler deg ikke prioritert. Og du er definitivt ikke prioritert. 

Hva har du tenkt å gjøre med det?

Anonymkode: 1ae00...fc6

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tviholder du så veldig på en mann som ikke er interessert, eller behandler deg som en kjæreste? Er du redd for å være alene?

Anonymkode: b3d3b...410

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor tviholder du så veldig på en mann som ikke er interessert, eller behandler deg som en kjæreste? Er du redd for å være alene?

Ja redd for ensomheten, det er bare sannhet innenfra 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Der spør du godt🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det bør du jobbe med, eller så kommer du bare til å fortsette å havne i dårlige forhold.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig leit å høre at du har det sånn❤️ Jeg hadde hatt store problemer med å være så lite sammen med min kjæreste/forlovede. Nå har jeg ikke lest alle innleggen her, men har du hatt en helt åpen og ærlig dialog med han om hva du føler og at du ønsker mer tid sammen? Hva svarer han i såfall da? Jeg tror du må være veldig direkte med han for å få ærlige svar fra hans side om hva han tenker om veien videre. Dersom dere ønsker helt forskjellige ting i livet fremover så må dere uansett snakke ut om det og finne ut om dere kan løse det på en eller annen måte sammen? Ønsker deg masse lykke til og håper det ordner seg for deg❤️ 

Endret av Anonym2007
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortjener så mye mer ❤️ Jeg skjønner at du er redd for ensomhet. Men er det ikke mer ensomt å være alene og ikke prioritert når dere skulle vært to? 

Anonymkode: dd0c8...319

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det må da vel føles så inderlig mye mer ensomt med en fyr som han, en som ikke engang vil være sammen med deg selv om dere liksom er forlovet.

Han vil ikke gjøre ting sammen med deg. Han har en hver unnskyldning, for alt annet er viktigere enn deg. Han påtar seg ekstra jobb selv om han allerede har mye. Han prioriterer å gjøre ikke deg og forholdet med deg. Hvorfor skal du da gjøre det??

3 ganger i måneden? Det er faktisk ikke holdbart. Det frieriet, det er kun hans måte å holde deg fast på. Du kan få det mye bedre med en annen mann.

Anonymkode: eb101...bda

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men du er jo ensom i dette "forholdet", så hvorfor ikke bruke de 27-28 dagene uten ham per måned på å sjekke markedet og se om du møter noen andre du liker?

Da jeg møtte kona, så ville det vært tortur å møtes bare tre ganger i måneden. 

Han har fridd, sier du? Har han sagt når han ser for seg at dere skal gifte dere?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...